Selamun Aleyküm arkadaşlar,
Yeni bir araç arayışına girdim, aslında kafamdaki arabayı anlatabilmek için önce sürüş karakterimi tanımlamak gerekir diye düşünüyorum.
Ondan önce arkadaşlar ben haftanın 6 günü 09:00-19:30 çalışan ve iş saatlerinden dolayı bisiklet, model araba vs. bir sürü zevklerini bir köşeye bırakmış birisiyim ki bu araba konusunda da böyle. İşe gidişim 5-10 dakika arasında değişiyor ve arabama vakit ayırabileceğim haftalık bir tatil günümün dışında sadece ve sadece yarım saatim var. O da iş çıkışı yolu uzatırsam oluyor diyebilirim.
Benim için kontağı açtıktan sonra devir saati üstlerde kalmaya başlıyor ki arabamı ısıtacak bir zamanım bile yok. Senede 5000-6000 kilometre yapacak benzinli bir araç arayışı içindeyim. Ama öyle her konuda naz yapacak bir otomobil aramıyorum. Belki çok şey istiyorum bütçem dahilinde ama en azından bahsettiğim özelliklerin bir kısmını karşılayan bir otomobil olursa benim için iyi olur. Değerli forumdaşlardan yardım bekliyorum.
Öncelikle sorun çıkarmamalı, yanlış anlaşılmasın ufak tefek şeyleri kesinlikle olabilir ama beni yarı yolda bırakmamalı. Model olarak sorun çıkarma potansiyeli olacak kadar eski olmasa daha iyi olur. Benim için üst sınır en fazla C sınıfı olur diye tahmin ediyorum çünkü hafiften kıvraklığa sahip ve şehir içinde kullanımı kolay olan arabaları seviyorum. Ve son olarakta gerçekten hırçın bir araç olmalı, böyle direksiyonu çevirdiğinizde kafasını o yöne sokmalı ki ani tepkiler verebilsin isteklerime. Burada daha çok Sinan abinin bahsettiği ´ısıran araba` kavramı gibi düşünebilirsiniz.
Bilmiyorum şimdilik iki adayım var, birisi suzuki swift sport diğeri ise hepimizin bildiği bir araç olan honda civic ep-3 typer. Daha önce bu araçları kullanan tecrübeli arkadaşlar varsa fikirlerini belirtirler umarım. Özellikle aracı ısıtamama gibi durumlarda turbolu araçların çok büyük sorunlara yol açacağının farkındayım, söylemeden edemeyeceğim pek fazla uzun yol yapan birisi değilim. Şehir içinde birazcık hırçınlaşacak kadar hızlı olsun yeterli benim için ki 0-100`ü 9 saniyenin altındaki her araç ideal galiba bana. Sorun çıkarma konularında atmosferik motorlar daha az istekli diye biliyorum.
Yakıt konusunda da atmosferik motorlar daha dar bi aralıkta yakıyor diyebilirim, küçük turbolu araçlarda bile uzun yolda 7-8 litre yakan motorlar basınca üst sınır olarak 20`leri görebiliyor.
Bahsetmeden edemeyeceğim, bakımlarını kesinlikle çok iyi yaparım o konuda bir sıkıntı yok. Sokak çocuğu olsun dediysek merhameti de esirgemeyeceğiz tabi.
O bizi yarı yolda bırakmıyorsa biz de onu bırakmayacağız, çoğu pazartesi bir yerlerine bir şeyler yapılacak. Bu arada kesinlikle satılmayacak, günlük olarak bineceğim ona. Yani piyasa şartları dert değil, üç konuda rahatlıkla müsade gösterebilirim ona. ;
-Çok hızlı olmasına gerek yok.
-Piyasası olmasına gerek yok.
-Az yakmasına da gerek yok, ama tepesine çıktığımda 13-14 bandını geçmezse benim için çok daha iyi olur.
Sizce hangi araba kafamdaki araç betimlemesine uygun arkadaşlar?Teşekkür ederim şimdiden cevaplarınız için.
Tam da unutuyorken konuya ekleyeyim, gaz tepkisi de önemli benim için. Benim fındık turbolu fiesta`da ani gaz değişimlerinde tepki gelene kadar akşam oluyor. Ani vites düşürürken aracın dengesi bozulmasın diye gaza dokunsan tepki gelmiyor.
Özetlemek gerekirse hırçın, sorun çıkarmayan, bakım masrafları düşük ve şehir içi kullanımına uygun bir araç arıyorum diyebilirim rahatlıkla.
Yeni bir araç arayışına girdim, aslında kafamdaki arabayı anlatabilmek için önce sürüş karakterimi tanımlamak gerekir diye düşünüyorum.
Ondan önce arkadaşlar ben haftanın 6 günü 09:00-19:30 çalışan ve iş saatlerinden dolayı bisiklet, model araba vs. bir sürü zevklerini bir köşeye bırakmış birisiyim ki bu araba konusunda da böyle. İşe gidişim 5-10 dakika arasında değişiyor ve arabama vakit ayırabileceğim haftalık bir tatil günümün dışında sadece ve sadece yarım saatim var. O da iş çıkışı yolu uzatırsam oluyor diyebilirim.
Benim için kontağı açtıktan sonra devir saati üstlerde kalmaya başlıyor ki arabamı ısıtacak bir zamanım bile yok. Senede 5000-6000 kilometre yapacak benzinli bir araç arayışı içindeyim. Ama öyle her konuda naz yapacak bir otomobil aramıyorum. Belki çok şey istiyorum bütçem dahilinde ama en azından bahsettiğim özelliklerin bir kısmını karşılayan bir otomobil olursa benim için iyi olur. Değerli forumdaşlardan yardım bekliyorum.
Öncelikle sorun çıkarmamalı, yanlış anlaşılmasın ufak tefek şeyleri kesinlikle olabilir ama beni yarı yolda bırakmamalı. Model olarak sorun çıkarma potansiyeli olacak kadar eski olmasa daha iyi olur. Benim için üst sınır en fazla C sınıfı olur diye tahmin ediyorum çünkü hafiften kıvraklığa sahip ve şehir içinde kullanımı kolay olan arabaları seviyorum. Ve son olarakta gerçekten hırçın bir araç olmalı, böyle direksiyonu çevirdiğinizde kafasını o yöne sokmalı ki ani tepkiler verebilsin isteklerime. Burada daha çok Sinan abinin bahsettiği ´ısıran araba` kavramı gibi düşünebilirsiniz.
Bilmiyorum şimdilik iki adayım var, birisi suzuki swift sport diğeri ise hepimizin bildiği bir araç olan honda civic ep-3 typer. Daha önce bu araçları kullanan tecrübeli arkadaşlar varsa fikirlerini belirtirler umarım. Özellikle aracı ısıtamama gibi durumlarda turbolu araçların çok büyük sorunlara yol açacağının farkındayım, söylemeden edemeyeceğim pek fazla uzun yol yapan birisi değilim. Şehir içinde birazcık hırçınlaşacak kadar hızlı olsun yeterli benim için ki 0-100`ü 9 saniyenin altındaki her araç ideal galiba bana. Sorun çıkarma konularında atmosferik motorlar daha az istekli diye biliyorum.
Yakıt konusunda da atmosferik motorlar daha dar bi aralıkta yakıyor diyebilirim, küçük turbolu araçlarda bile uzun yolda 7-8 litre yakan motorlar basınca üst sınır olarak 20`leri görebiliyor.
Bahsetmeden edemeyeceğim, bakımlarını kesinlikle çok iyi yaparım o konuda bir sıkıntı yok. Sokak çocuğu olsun dediysek merhameti de esirgemeyeceğiz tabi.

-Çok hızlı olmasına gerek yok.
-Piyasası olmasına gerek yok.
-Az yakmasına da gerek yok, ama tepesine çıktığımda 13-14 bandını geçmezse benim için çok daha iyi olur.
Sizce hangi araba kafamdaki araç betimlemesine uygun arkadaşlar?Teşekkür ederim şimdiden cevaplarınız için.


Özetlemek gerekirse hırçın, sorun çıkarmayan, bakım masrafları düşük ve şehir içi kullanımına uygun bir araç arıyorum diyebilirim rahatlıkla.
Son düzenleme: