Otomobillerin sahip olduğu ağırlık kadar ağırlığın dağılımı da viraj limitlerini ve viraj dengesini belirlemede direkt etkenlerden biri. Arkadan tahrikli araçlarda önde motor, arkada tahrik sistemi olduğu için ağırlığın dağılımı daha orantılı yapılabiliyor. Önden tahrikli araçlarda hem motor hem çekiş sistemi aracın viraj içindeki dengesini ve limitini zorladığı için üzerinde daha fazla çalışılması gerekiyor. Yeni nesil önden tahrikli otomobiller elektronik süspansiyonlar, daha gelişmiş süspansiyon modelleri, daha hafiflemiş ve dayanıklı gövde yapıları, daha iyi rüzgar direnci, dif kilidi gibi özelliklerle önden motor + önden tahrik kombinasyonunun getirdiği dezavantajı minimize edebiliyor. Fakat işin üretim mühendisliğini bir kenara bırakırsak fiziki açıdan baktığımızda arkadan tahrikli bir aracı viraj otomobili haline getirmek daha kolaydır. Tabii bu demek değildir ki önden tahrikli bir otomobil arkadan tahrikli bir otomobilden daha iyi viraj alamaz. Dediğim gibi uygulanan mühendislik direkt etkendir.
Başlıkta soruya gelince; bende daha önce buna benzer bir hayal kurmuştum. Fakat bir otomobilin hem arkadan tahrikli hem de önden tahrikli özelliklere aynı anda adapte olabilmesi için bu awd sistemini otomobile koymaya karar vermeden evvel ona uygun şase mimarisi üretmek gerek. Lift off'u kaldıramayan, dengeli tepkiler veremeyen bir şasede bahsedilen awd modellemesi, arkadan tahrik seçildiği vakit hiçte hoş olmayan sürüş tarzı gösterecektir. Markalar bazı özel modellerine böyle bir awd sistem koyabilir ama seri üretim olarak çoğu otomobiline bunu entegre edebilmeleri için o otomobilin altyapısının da baştan aşağı tekrar dizayn edilmesi gerekir.
Başlıkta soruya gelince; bende daha önce buna benzer bir hayal kurmuştum. Fakat bir otomobilin hem arkadan tahrikli hem de önden tahrikli özelliklere aynı anda adapte olabilmesi için bu awd sistemini otomobile koymaya karar vermeden evvel ona uygun şase mimarisi üretmek gerek. Lift off'u kaldıramayan, dengeli tepkiler veremeyen bir şasede bahsedilen awd modellemesi, arkadan tahrik seçildiği vakit hiçte hoş olmayan sürüş tarzı gösterecektir. Markalar bazı özel modellerine böyle bir awd sistem koyabilir ama seri üretim olarak çoğu otomobiline bunu entegre edebilmeleri için o otomobilin altyapısının da baştan aşağı tekrar dizayn edilmesi gerekir.
Son düzenleme: