Çekiş sistemleri hakkında

Katılım
10 Mar 2017
Mesajlar
2,957
Panpa puanı
3,660
Yaş
20
Konum
Antalya isparta aydin
Marka
Ford
Herkese iyi günler diyorum öncelikle. Aklıma subaru legacy videolarına bakarken bir sorunsal geldi. Şimdi bu arabanın Türkiye'de 2.0 4 çeker otomatiği var sadece sanırım. Ama youtube de izlediğime göre Manuel arka itişleri de var. Şimdi bu markalar neden bir arabaya 4 çeker sistem koyup içeriye bir kontrol ünitesi yerleştirip ister önden, arkadan, 4 çeker isterseniz de kilitli veya açık diferansiyel koymuyor? Şimdi söylenebilecek olan müşteri vardır sadece önden çeker yeter öbürü hepsini ister. Buna karşı da en azından az maliyetli önden çeker şaft tüneli dez avantajı olan baz model konup opsiyon olarak da 4 çeker ve ayarlanabilen sadece arka veya ön konulmasınki? Hem ayrı ayrı yaparkenki maliyet çok düser hem biz memnun oluruz. Şehir içinde al önden çekere az yaksın gece çıkınca al arkaya eğlen. Kara çamura girince al 4 çekere eğlenmeye devam et işte. Ne bileyim bu çok aklıma takıldı maliyet azalır diye düşünüyorum ama artar diyen de var. Bunu bi tartışalım istedim.
 
Son düzenleme:

alptamer

Profesör
Katılım
26 Eki 2016
Mesajlar
993
Panpa puanı
1,883
Konum
İstanbul
Marka
BMW
Açıkçası bana saçmalık gibi geldi.
4 çekerse ve 2 çekere geçilmek isteniyorsa bunun tek sebebi yakıt ekonomisidir. Kimse arkadan itiş olduğunu takmaz bile. Şehir içinde az yaksın istiyorsan önden çekere al derken neyi kastettiğinizi anlamadım? Arkadan itişin yakıt ekonomisi önden çekere göre çok farklı değil.

Arkadan itiş demek şaft demektir. 4 çeker demek şaft+ transaxle demektir. Sadece önden çeker olmasını istiyorsanız ortadaki diferansiyeli değiştirmeniz, elektonik destekli yapmanız demektir. Şimdi adamlar bunu neden yapsın? Kimin ne nerdi var ki? İstediğinde 4 çeker, istediğinde ise 2 çeker oluyor. Yakıt ekonomisi de böylece iyileşiyor. Herkes son derece mutlu.

Yanlamak isteyen gitsin arkadan itiş alsın veya arkadan itiş ağırlıklı bir 4 çeker otomobil alsın.
 
Katılım
10 Mar 2017
Mesajlar
2,957
Panpa puanı
3,660
Yaş
20
Konum
Antalya isparta aydin
Marka
Ford
Açıkçası bana saçmalık gibi geldi.
4 çekerse ve 2 çekere geçilmek isteniyorsa bunun tek sebebi yakıt ekonomisidir. Kimse arkadan itiş olduğunu takmaz bile. Şehir içinde az yaksın istiyorsan önden çekere al derken neyi kastettiğinizi anlamadım? Arkadan itişin yakıt ekonomisi önden çekere göre çok farklı değil.

Arkadan itiş demek şaft demektir. 4 çeker demek şaft+ transaxle demektir. Sadece önden çeker olmasını istiyorsanız ortadaki diferansiyeli değiştirmeniz, elektonik destekli yapmanız demektir. Şimdi adamlar bunu neden yapsın? Kimin ne nerdi var ki? İstediğinde 4 çeker, istediğinde ise 2 çeker oluyor. Yakıt ekonomisi de böylece iyileşiyor. Herkes son derece mutlu.

Yanlamak isteyen gitsin arkadan itiş alsın veya arkadan itiş ağırlıklı bir 4 çeker otomobil alsın.
Kısacası demek istedi ki 4 çeker bir araba düşün istediğinde önden çeker istediğinde arkadan itiş olsun. Özetle bu
 
Katılım
10 Mar 2017
Mesajlar
2,957
Panpa puanı
3,660
Yaş
20
Konum
Antalya isparta aydin
Marka
Ford
Ben de diyorum ki, neden?
Focus RS düşün. 4 çeker ama Drift modu var hatırladığım kadarıyla gücü tamamen arkaya vermiyor ama büyük oranı arkada tutuyor. Bu işin her 4 çeker arabada uygulanabilir olmasından ve yüzde yüz arkaya verebilmesinden bahsediyorum. Subaru legacy alıp eğlenmek için mesela
 

mecagil

Profesör
Katılım
9 Eki 2016
Mesajlar
681
Panpa puanı
1,158
Konum
Ankara
Marka
Ford
Yalnız bunun için dediğiniz gibi maliyet düşmez, tam tersine artar. İşin içine hareketli sistem girdikce hem uretim hem de bakım maliyeti artar. Bir aracı zaten onden veya arkadan itişli kullanılabilir diye sadece 4 ceker uretmek akıl işi değil yani
 

alptamer

Profesör
Katılım
26 Eki 2016
Mesajlar
993
Panpa puanı
1,883
Konum
İstanbul
Marka
BMW
Focus RS düşün. 4 çeker ama Drift modu var hatırladığım kadarıyla gücü tamamen arkaya vermiyor ama büyük oranı arkada tutuyor. Bu işin her 4 çeker arabada uygulanabilir olmasından ve yüzde yüz arkaya verebilmesinden bahsediyorum. Subaru legacy alıp eğlenmek için mesela
Eğlenmek mi? Ee zaten kendiniz söylemişsiniz Focus RS diye. Eğlenmek isteyen onu alabilir. Önden çekere ne ihtiyaç var?
 

GARAJ TV

Panpa
Katılım
9 Eyl 2016
Mesajlar
6,333
Panpa puanı
8,174
Bunu bende hep düşünmüşümdür ve yapılması çok zor bir şey gibi gözükmüyor. Çünkü awd ların çoğu gerektiğinde gücü arkaya gönderiyor burada bu seçimi biz yapacağız.İstediğinde yanlayabilecek,istediğinde arazi yapabilecek,istediğinde de önden çeker olup çizgi dönebileceksin ve 4x4 ve arkadan itişe göre daha az yakacaksın.
İşi bozabilecek tek bir şey var o da ağırlık dağılımı. 4x4 de nasıl olmalı bilmiyorum ama önden çeker için 63-37 arkadan itiş içinse 50-50 ayarlanır. Hangisi için yapılacak bu dağılım?
 

123456mtn

Panpa
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
1,210
Panpa puanı
825
Konum
Sivas
Marka
Caterham
İşi bozacak şey orta diferansiyelin maliyetleri arşa(marka cimriliğine göre) çıkarmadan öyle keskin ayrımlar yapamayacak olması
 

alptamer

Profesör
Katılım
26 Eki 2016
Mesajlar
993
Panpa puanı
1,883
Konum
İstanbul
Marka
BMW
önden çeker olup çizgi dönebileceksin
Bu bilgiler nereden geliyor, ben bilmiyorum anlaşılan çünkü.
Yahu çizgi yapmak isteyen adam önden çeker mi alır? Zaten günümüzdeki düşük güçlü araçlar için bunu konuşmak saçma ama, hadi diyelim konuşacağız: Çizgi yapmak isteyen adam arkadan kaymasını mı ister, önden kaymasını mı?

Arkadan itişle önden çekerin yakıt tüketimi farkı düşündüğünüz kadar farklı değil.

Olayın yapılamazlığının ağırlık dağılımı ile de ilgisi yok. Sadece orta diferansiyel elektronikleştirilecek.

Ne gerek var? diye soruyorum hala. Çünkü az yaksın ve çizgi tutturalım bana mantıklı cevaplar gibi gelmedi maalesef.
 

123456mtn

Panpa
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
1,210
Panpa puanı
825
Konum
Sivas
Marka
Caterham
Olayımız çizgiyse neden S2000, RX8 gibi kültleşmeye dönmüş araçlar arkadan itiş :)
 

GARAJ TV

Panpa
Katılım
9 Eyl 2016
Mesajlar
6,333
Panpa puanı
8,174
İşi bozacak şey orta diferansiyelin maliyetleri arşa(marka cimriliğine göre) çıkarmadan öyle keskin ayrımlar yapamayacak olması
O difransiyel sistemi teknik olarak 4x4 araçlarda yok mu? Yeri gelince gücü %100 arkaya aktarabilen.

Olayımız çizgiyse neden S2000, RX8 gibi kültleşmeye dönmüş araçlar arkadan itiş :)
Onların olayı hem çizgi hem yanlamak. Madem bunlar çizgi arabası neden Civic,İntegra Typer honda önden çeker yapmış elinde arkadan itiş yapacak mühendislikte varken?

Bu bilgiler nereden geliyor, ben bilmiyorum anlaşılan çünkü.
Yahu çizgi yapmak isteyen adam önden çeker mi alır? Zaten günümüzdeki düşük güçlü araçlar için bunu konuşmak saçma ama, hadi diyelim konuşacağız: Çizgi yapmak isteyen adam arkadan kaymasını mı ister, önden kaymasını mı?

Arkadan itişle önden çekerin yakıt tüketimi farkı düşündüğünüz kadar farklı değil.

Olayın yapılamazlığının ağırlık dağılımı ile de ilgisi yok. Sadece orta diferansiyel elektronikleştirilecek.

Ne gerek var? diye soruyorum hala. Çünkü az yaksın ve çizgi tutturalım bana mantıklı cevaplar gibi gelmedi maalesef.
Çizgi yapmak isteyen bir insan arabanın kaymasını istemez.
Arkadan itiş arabalar gücü arkaya ileten ekstra parçalardan dolayı daha çok sürtünme yaptığı için enerji kaybı oluyor.Bundan dolayı önden çekişli arabalara göre daha çok yakıyorlar.
Ağırlık dağılımının tutuş ile ilgisi yoksa bunca marka neden 50-50 veya 40-60 veya 63-37 diye ağırlık dağılımı diye belirtiyor.
 

Ugur

Panpa
Stage 1
Katılım
10 Eyl 2016
Mesajlar
1,808
Panpa puanı
3,879
Yaş
22
Konum
Elazığ
Marka
Skoda
Maliyet yükseleceği, işçilik, bakım giderleri artacağı için yapılmaz büyük ihtimalle.
 

Ugur

Panpa
Stage 1
Katılım
10 Eyl 2016
Mesajlar
1,808
Panpa puanı
3,879
Yaş
22
Konum
Elazığ
Marka
Skoda
Bu bilgiler nereden geliyor, ben bilmiyorum anlaşılan çünkü.
Yahu çizgi yapmak isteyen adam önden çeker mi alır? Zaten günümüzdeki düşük güçlü araçlar için bunu konuşmak saçma ama, hadi diyelim konuşacağız: Çizgi yapmak isteyen adam arkadan kaymasını mı ister, önden kaymasını mı?

Arkadan itişle önden çekerin yakıt tüketimi farkı düşündüğünüz kadar farklı değil.

Olayın yapılamazlığının ağırlık dağılımı ile de ilgisi yok. Sadece orta diferansiyel elektronikleştirilecek.

Ne gerek var? diye soruyorum hala. Çünkü az yaksın ve çizgi tutturalım bana mantıklı cevaplar gibi gelmedi maalesef.
Birçok spor araba önden çeker farkındaysan, ön takım kaliteli olursa eğer gayet de çizgi arabası oluyor yani. Viraj arabası denildiği zaman her zaman ilk akla hot hatch gelir ve baktığımızda hot hatch denilince bazı istisnalar hariç önden çekerdir. Hot hachler ile lift off yaptığınızda da arkayı getirebilirsiniz, günümüzde fazla güçten dolayı kilitli diferansiyel bırakarak önden kaymayı bayağı azalttılar ki sadece önden çeker arabalar kafadan kaymaz arkadan itişli arabalar da kafadan kayabilirler.
Önden çeker arabarla viraj arabası olabileceğinin kanıtı aşağıdadır :)
 

Ekli dosyalar

alptamer

Profesör
Katılım
26 Eki 2016
Mesajlar
993
Panpa puanı
1,883
Konum
İstanbul
Marka
BMW
Ağırlık dağılımının tutuş ile ilgisi yoksa bunca marka neden 50-50 veya 40-60 veya 63-37 diye ağırlık dağılımı diye belirtiyor.
Ben ağırlık dağılımının tutuş ile ilgisi yok demedim ki, bu olayın yapılamazlığının bununla ilgisi yok dedim.

Yakıt tüketimi konusuna gelelim, önden çekerlerin arkadan itişe göre daha az yakabileceği doğrudur. Bunun sebebi fizikte çekmenin, itmeye göre daha az enerji harcamasıdır. Bunun dışındaki sürtünme vs yakıt tüketimini o kadar etkilemiyor. Zaten o bahsettiğiniz şaft rüzgarın yönünde yerleşiyor otomobilde.
Bu daha az yakması da öyle ciddi ciddi bir fark değil. En fazla 1 litre (taş çatlasın)

Evet çizgi yapan insanlar arabanın kaymasını istemez, katılıyorum. Peki neden önden çeker ister? Ben buna karşı çıktım.
 
Son düzenleme:

alptamer

Profesör
Katılım
26 Eki 2016
Mesajlar
993
Panpa puanı
1,883
Konum
İstanbul
Marka
BMW
Birçok spor araba önden çeker farkındaysan, ön takım kaliteli olursa eğer gayet de çizgi arabası oluyor yani. Viraj arabası denildiği zaman her zaman ilk akla hot hatch gelir ve baktığımızda hot hatch denilince bazı istisnalar hariç önden çekerdir. Hot hachler ile lift off yaptığınızda da arkayı getirebilirsiniz, günümüzde fazla güçten dolayı kilitli diferansiyel bırakarak önden kaymayı bayağı azalttılar ki sadece önden çeker arabalar kafadan kaymaz arkadan itişli arabalar da kafadan kayabilirler.
Önden çeker arabarla viraj arabası olabileceğinin kanıtı aşağıdadır :)
Ben önden çeker arabadan çizgi arabası olmaz da demedim, ben arkadan itişin çizgi arabası olması ihtimali daha fazla dedim.

Ya arkadaşlar, Porsche 911 arkadan itiş, NSX arkadan itiş, SLS AMG arkadan itiş vs.vs.vs. Neden bunlar arkadan itiş? Neden önden çeker değiller? Yapmayın etmeyin...

Önden çeker otomobiller viraj otomobili olur, fakat arkadan itişlere göre daha iyi viraj arabası olmaz. Ben bunu savunuyorum.
(İstisnalar vardır, fakat kaideyi bozmaz)
 

GARAJ TV

Panpa
Katılım
9 Eyl 2016
Mesajlar
6,333
Panpa puanı
8,174
Olayın yapılamazlığının ağırlık dağılımı ile de ilgisi yok
Ben ağırlık dağılımının tutuş ile ilgisi yok demedim ki, bu olayın yapılamazlığının bununla ilgisi yok dedim.
Şimdi diyelim ki ben önden çeker-arkadan itiş yapacağım iyi yol tutması için ağırlık dağılımını önemi nasıl olmaz ki?

Evet çizgi yapan insanlar arabanın kaymasını istemez, katılıyorum. Peki neden önden çeker ister? Ben buna karşı çıktım.
Az yakması için. Arkadan itiş demek yanlamak demek evet çizgi dönebilirler ama asıl olayları yanlamak. Arkadan motorlu önden çekiş araba yapmak zaten saçma.
 

Ugur

Panpa
Stage 1
Katılım
10 Eyl 2016
Mesajlar
1,808
Panpa puanı
3,879
Yaş
22
Konum
Elazığ
Marka
Skoda
Ben önden çeker arabadan çizgi arabası olmaz da demedim, ben arkadan itişin çizgi arabası olması ihtimali daha fazla dedim.

Ya arkadaşlar, Porsche 911 arkadan itiş, NSX arkadan itiş, SLS AMG arkadan itiş vs.vs.vs. Neden bunlar arkadan itiş? Neden önden çeker değiller? Yapmayın etmeyin...

Önden çeker otomobiller viraj otomobili olur, fakat arkadan itişlere göre daha iyi viraj arabası olmaz. Ben bunu savunuyorum.
(İstisnalar vardır, fakat kaideyi bozmaz)
Çizgi arabası diye düşündüğünüz arabaları bi gözünüzün önüne getirin bakalım, benim aklıma 205 gti, 106 gti, clio rs, typer, megane rs, focus rs mk1 mk2 (önden çekerler olduğu için özellikle yazdım), golf mk1 gibi arabalar geliyor yani ağırlıklı olarak önden çeker aklıma geliyor ilk başta. Çünkü viraj arabası dediğiniz araba zaten hafif olur, çevik olur ve bu hafifliği sağlayan da önden çeker olmasıdır. Teknik olarak baktığımızda arkadan itişli arabalar daha ağır olurlar.
Devasa güçlerde arkadan itiş mecbur oluyor ancak belli bir güce kadar önden çeker arabaların ,ki günümüzde artık bu güç değeri 300 lere ulaştı, arkadan itişlere göre çok daha virajcı olabileceğini görüyoruz, hatta önden çekerlerin daha güçlü arkadan itişli arabalardan nürburgring gibi pistlerde daha başarılı döndüğünü de görüyoruz.
 
Üst