Chevrolet Captiva 2011 high(7 koltuk)

gOkO60

Profesör
102
Öncelikle herkese merhabalar.Geçmiş yıllarda Avrupa piyasasından çekilen Chevrolet firmasının Opel Antara ile ortak platformda ürettiği Chevrolet Captiva marka araca sahibim.İşin aslı suv araç almak aklımın ucunda bile yoktu ancak daha geniş bagaj hacmi olan ve otomatik bir araç bakınmaktaydım(Önceki aracım opel vectra 100. yıl 2.0 136hp Lacivert f23 getrag manuel)
Uzun süren araştırmalar sonucu benim ihtiyacımın sw bir araç olduğuna karar verdim.İnsignia sport T. Passat Variant v.s. bir çok araç baktım ancak hem tutulmayışı hem de nispeten yüksek fiyatları nedeniyle çekinceyle baktım.Sonrasında ise bir yakınımzda olan Captiva ile tanışıp test etme imkanım oldu.Araç hem benim hem de eşimin oldukça beğenisini kazandı.Zengin donanımı, geniş iç hacmi, yüksek eşikli bagajı, akıllı dört çeker sistemi, otomatik vitesinin rahatlığı ve binek araçları aratmayan konforuyla birden bire listemin başına yerleşti.Daha öncesinde denediğim sorento, raw4 gibi araçlar ise çeşitli nedenlerden ötürü elenmişti(sorentonun yol tutuşu cidden çok zayıf, raw4 ise hem küçük hem de daha kalitesiz hissettirdi).Yaklaşık 6 ay süren araştırmalarım sonucu 2011 model high donanım, sedefli beyaz renk aracı satın aldım.


Tasarım:
Aracın tasarımı oldukça güzel yani ben çok beğeniyorum en azından.Hem heybetli hem de kibar bir duruşu var.Kardeşi Antara ise bana çok tipsiz geliyor(sıkı bir opelciyimdir belirteyim :) ) Araç önden, yandan ve arkadan gayet güzel duruyor, zaten chevrolet firması da 2007 deki bu tasarımı değiştirmeyip makyajlayarak günümüzde bile kullanmakta ancak ülkemizde malesef satışı yok.

İç mekan ve malzeme kalitesi:
Aracın iç mekanı oldukça geniş ve ferah.Bej renk deri koltuklar yeterince konforlu ve güzel görünüyor.Aracın direksiyonu biraz büyük ama alışınca göze batmıyor.Geniş cam yüzeyler ferah bir ortam sağlıyor.Konsolun ve kapıların üst kısımları hafif yumuşak malzeme(arka kapılar dahil) Bunun dışında sert plastik bolca bulunuyor ancak işçilik olarak araçta fazla kusur göremedim.Orta kol dayama çok bastırınca biraz gacırtı benzeri ses yapıyor o bölge eleştirilebilir.Kolçak ileri geri hareket edebiliyor ve iki kademeli açılıyor.Eşya güze bakımından oldukça zengin olan araçta vitesin önündeki boşluk biraz küçük tutulmuş, daha geniş ve kullanışlı olabilirdi.Bunun dışında far kumandalarının altında, orta konsolun üst tarafında kapaklı, orta konsolda yol bilgisayarının altında yine kapaklı ve yolcu koltuğunun altında olmak üzere bir çok saklama gözü mevcut.Yine arka tarafta kol dayama ve içinde bir göz daha var.Gözlüklük dahil bütün gözler kadifemsi malzeme ile kaplı.Aracın bardaklıkları ön tarafta el freninin yanında ve kuytu durumda olduğu için olası dökülme saçılma durumlarında zarar en aza iniyor.Arka taraftaki bardaklık ise şaft tünelinin(araçta şaft tüneli-yükseltisi yok) hemen üstünde ve kullanımı oldukça zor.Araçta baş ve diz mesafesi konusunda sıkıntı yok ancak bagaj bölümünden çıkan 6. ve 7. koltukların diz mesafesi çok az.Boyu 1.70 in üstünde olanlar en arkada uzun yolculuk yapamaz.

Kullanım-konfor:
Aracı çalıştırdığınızda biraz gürültülü bir motorla karşılaşıyorsunuz.Motor ısındıktan sonra ise motor sesi içeriye çok fazla sızmıyor ve rahatsızlık vermiyor.Aracın direksiyonu çok yumuşak ve konfor odaklı.Gel gelelim yüksek dönüş çapı aracın dez avantajlarından.sanki kamyon kullanıyoruz bu nasıl dönüş çapı be kardeşim :) Pedallar da oldukça rahat.Cam kumandalarının kullanımı rahat ancak sadece şoför camı tek tıkla açılıp kapanabiliyor diğer camlarda basılı tutmak gerekiyor.Bu arada araçta bütün camlarda sıkışma önleme sensörü mevcut.Bütün koltuklar rahat ve sizi yormayan bir yapıda.Şoför koltuğu elektrik kontrollü ve ön koltuklarda bel destek ayarı mevcut.Arka koltuk sırtlıkları da yatabiliyor bu çok önemli zira çoğu suv veya pick uplarda arka koltuklar neredeyse 90 derece ve bu çok rahatsız edici.
Aracın süspansiyonu orta sertlikte ve yeterli konfor sunuyor.Derin engebelerde oldukça başarılı ve rbound u oldukça iyi, sallana sallana gitmiyorsunuz yolda ancak kısa ve keskin engebelerde araç biraz rahatsız edebiliyor.Bu tip engebelerde pek başarılı değil.Süspansiyon genel olarak sessiz çalışıyor.Ayrıca arka süspansiyonlarda yük durumunda dengeleyiciler mevcut.Aracın arkası gerektiğinde kalkıp aracı düz konuma getiriyor.
Araç özellikle çakıllı asfaltta çok çok iyi bir yalıtıma sahip değil, yol gürültüsü alıyor ancak makul düzeyde.Kaymak asfaltta ise 120 km civarı büyük aynalar nedeniyle rüzgar sesi başlamakta ancak yüksekliği dikkate alındığında yalıtımı başarılı diyebilirim.

Motor-Şanzıman-performans:

Aracın 2.0 litre Turbo beslemeli motoru 150 beygir güç ve 320 nm tork üretmekte.Şanzıman ise aisin üretimi 5 ileri tork konvertörlü bir şanzıman.

Aracın 150 beygirlik gücü 2 tona yaklaşan bu aracı(1911kg) ancak yeterli düzeyde taşıyor.12.2 saniyelik 0-100 hızlanma değeri çok kötü değil ama insan yine de daha performanslı olması gerektiğini düşünüyor.Şanzıman oldukça konforlu ve manuel modu da var.Geçişler yağ gibi ve performans isteklerinize yeterli cevabı verebiliyor.Kick downlarda kararsız kalmıyor ve aracı ara hızlanmalarda gayet iyi sırtlıyor.Eleştirilebilecek tarafı ise konvertörün neredeyse devamlı aktif olması.Ben aracın performansını yetersiz bulduğum için stage1 yazılım yaptırdım(dpf iptali de yapıldı).Araç 185 beygir 400 tork civarlarına geldi ve rahatladı.Bu aracın hakkı en az 180 beygir diyebilirim.Önceden 12.2 saniye ve üstü olan 0-100 hızlanması şimdi 10 saniye.Hatta araç boşken 10 saniyenin de altında.Performans olarak oldukça güzel bir sıçrama.Kendi videomu da ekliyorum.

Yol tutuş:

Bu tip araçlar viraj kasmak için uygun araçlar değil ancak gerektiğinde size güven verecek bir yapıda olmaları gerekiyor.Ben kullanım tarzım gereği alçak araçları severim ancak Captiva sınıfında sizi asla mahçup etmeyecek bir araç.Araç öncelikle yanlara çok yatmıyor bu çok önemli zira hem yüksek hem de ağır bir araçtasınız.Ani direksiyon hareketlerinde gövde istifini bozmuyor ve güven veriyor.Bu konuda yumuşak kalan hissiz direksiyonu eleştirebilirim ancak yeni araçların neredeyse hepsi aynı direksiyon sisteminin laciverti.

Araç nispeten sert ayarlanmış süspansiyonu sayesinde salınıma girmeden, sizi tedirgin etmeden virajları rahatlıkla alıyor.Çok zorlandığında önden kayan araç esp nin yardımı ile hemen çizgisini giriyor.Ayrıca araçta standart olan arp(devrilme önleme sistemi) ani ağırlık transferlerinde aracın dengede kalmasını sağlıyor.Araç akıllı dört çeker olduğu için saliseler içinde çekiş arka tekerleklere iletiliyor ve siz olası bir zemin bozukluğunda o bölgeyi daha rahat geçebiliyorsunuz.Esp nin müdahaleleri yerinde ve oldukça yumuşak, siz saçmalarsanız o da sert davranmaya başlıyor :) Esp tamamen kapatılabiliyor ve kar yağmış boş bir alanda çocuklar gibi eğlenebiliyorsunuz :)

Aracın frenleri gayet yeterli, yüksek hızlarda sağa sola çekmeden aracı durdurabiliyor.Pedal dozlaması güzel ve pedal gücü yeterli ancak daha yüksek çapta diskler kullanılabilirdi.Abs geç devreye giriyor ve durma mesafesi 2 tonluk bir araç için oldukça iyi.Kendi yaptığım denemelrde kış lastiği ile yaklaşık 39 metrede(100-0km/s) durabildi.Hava yaklaşık 4 dereceydi.Asfalt yeni bir asfalt olduğu için durma mesafesi daha kısa oldu sanırım.

Donanım:
Araç 2011 yılına göre oldukça dolu bir araç.Sunroof-hız sabitleme-abs-esp-arp-asr-edl-bas vs-10 hava yastığı-dijital hava kalite kontrollü klima-yol bilgisayarı-multimedia eğlence paketi(dvd bluetooth usb sd navigasyon ana ünite ve koltuk başlığına monte usb sd ve fm transmitterli ekranlar)-koltuk ısıtma-elektrikli şoför koltuğu-Yükseklik ve derinlik ayarlı direksiyon-ısıtmalı ön cam-elekt. katlanır aynalar-follow me-bagaj pağından bağımsız kumandadan açılabilen bagaj camı-arka koltuklarda ve 5.6 koltuklarda isofix bağlantı sistemi-görüntülü ve gece görüşlü park sensörü-yağmur sensörü-far sensörü v.s. oldukça dolu bir araç.Araçta aradığım donanımlar ise anahtarsız giriş ve çalıştırma ve akıllı bagaj kapağı diyebilirim.

Tüketim:

Geldik güzelin kusuruna :) Araç ağır olunca, tam otomatik olunca ve 4 çeker olunca tüketim yüksek oluyor.Araç şehir içi 10-13 litre, şehirler arası ise 7-8.5 litre arası pompa verisi tüketime sahip.Aracın tüketimi aslında çok aşırı değil ama yine de 1-2 litre az yaksaydı tadından yenmezdi.Ben aracı almadan önce bu değerleri göz önünde bulundurarak aldığım için sıkıntı yok.Zaten yazılım ve dpf iptali sonrası şehir içi 50 kuruş, şehirler arası da 30-35 kuruş civarına düştü ki hiç sesim çıkmıyor :)

Kullanım maliyetleri:

Araç çok fazla arıza çıkartan bir araç değil ancak yine de ufak tefek sorunları olabiliyor.Ben aracı aldıktan 1 ay sonra uğultu baş gösterdi ve poryaları komple değiştirdim(işçilik dahil 4 porya 2100TL).Bunun dışında önceki sahibi değiştim dese de triger, v kayışı ve şanzıman yağını da değiştirdim(1100TL).Normal peryodik bakımda(yağ ve filtreler) 350 lira civarı tuttu.

Yine aracımın performansından memnun olmadığım için stage1 yazılım yaptırdım.Yazılımdan önce de ikide bir yanıp sönen dizel partikül filtresi ışığı(yanıp sönerken yakarak temizleme-rejenerasyon yapıyor ve belli bir süre sönene kadar yüksek devirde aracı kullanmak gerekiyor) canımı sıkmaya başlayınca partikül filtresi yazılımını da yaptırıp, filtreyi söktürdüm.Sensörler aynı açı ile bağlanıp düz boru ile montajı yapıldı.Araç rahatladı ve tüketimi oldukça düştü.

Aracın parçaları bol ve yan sanayi olarak ta oldukça çeşitli seçenekler mevcut.Bir şehir efsanesi olan "chevy Türkiyeden çekildiği için bu arabaların parçası bulunmaz elinde kalır" muhabbeti külli yalan.Parçası var, fiyatları da yeterince uygun.Zaten araç potansiyel arıza çıkartan bir araç değil, kullanıcılar genelde, direksiyon kutusu ve mafsal boşluğu, airbag lambası gibi her araçta olabilecek arızalar yaşamışlar.

Sonuç:

60-70 bin TL ye bundan daha iyi bir suv yok :)Parasının hakkını sonuna kadar veriyor. Genel anlamda oldukça güzel bir araç ve iyi ki almışım diyorum.Hem ailenizle güvenli yolculuklar yapabileceğiniz hem de benim gibi içindeki çocuğu salıp, dağa bayıra gidip, çıtır off roadlar yapabileceğiniz oldukça güzel bir araç.Allah sizlere daha iyilerini ve güzellerini nasip etsin.Herkese iyi forumlar.Şimdi video ve fotolar :)


captiva 1280.jpg
Captiva kar small2.jpg
Captiva pro 1280.jpg
Captiva pro2 1280.jpg
Captiva kar2 1280.jpg
Captiva kar41280.jpg
 
Son düzenleme:
Hocam Captiva'yı İstanbul'da bir süre kullanmıştım. Yakıt benim cebimden değildi :), bu yüzden sürüşünün hakkını verip genel dengesini ve performansını beğenmiştim.
Belki beklentilerim çok düşük olduğundan, belki bundan inip bindiğim diğer araba Focus olduğundan dönüş çapı bana gayet makul gelmişti.
Beni üzen tek noktası yazın en sıcak günlerinde klimanın yetersiz gelmesi olmuştu. Sanki bu arabada Cruze'un klimasını kullanmışlar da bu kadar geniş hacime yetemiyor gibi bir his vermişti bana. Siz böyle bir sıkıntı yaşadınız mı?
 
Hocam Captiva'yı İstanbul'da bir süre kullanmıştım. Yakıt benim cebimden değildi :), bu yüzden sürüşünün hakkını verip genel dengesini ve performansını beğenmiştim.
Belki beklentilerim çok düşük olduğundan, belki bundan inip bindiğim diğer araba Focus olduğundan dönüş çapı bana gayet makul gelmişti.
Beni üzen tek noktası yazın en sıcak günlerinde klimanın yetersiz gelmesi olmuştu. Sanki bu arabada Cruze'un klimasını kullanmışlar da bu kadar geniş hacime yetemiyor gibi bir his vermişti bana. Siz böyle bir sıkıntı yaşadınız mı?
4 ay oldu alalı, kalorifer sistemi muazzam ama klimayı deneme fırsatım olmadı.
 
Çok sevdiğim bir arabadır. Bunun makyajlı kasasını çok seviyorum. Gerçek bir Amerikan arabasına benziyor. Araçta gördüğüm bir kusur var. Şanzıman hızlanmada çok yavaş kalıyor videoda gördüğüm kadarıyla. Yakıtı da fazla. Dört çeker performansı karlı havalarda veya çamurda nasıl? Denediyseniz cevap yazar mısınız?
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche ve gOkO60
Çok sevdiğim bir arabadır. Bunun makyajlı kasasını çok seviyorum. Gerçek bir Amerikan arabasına benziyor. Araçta gördüğüm bir kusur var. Şanzıman hızlanmada çok yavaş kalıyor videoda gördüğüm kadarıyla. Yakıtı da fazla. Dört çeker performansı karlı havalarda veya çamurda nasıl? Denediyseniz cevap yazar mısınız?

Makyajlıyı bende beğeniyorum ancak iki çeker olduğu için almayı düşünmüyorum.Şanzıman konfor odaklı ve motorun biraz gerisinde ancak geçişleri ve konforu güzel.Bu araç yeni nesil bir şanzıman ile 1-2 litre az yakar :) 4 çekeri karda oldukça iyi.Altı oturmadığı sürece çıkmadığı yer yok.Esp kapatıldığında 4 tekerlek kazıyor yırtıyor resmen.Derin çamurda denemedim ama normal çamurda mahçup etmedi.4 çeker performansı gayet güzel.
 
Maşallah kazasız belasız binin :) hem araba hemde emek verip yazdığınız yazı çok güzel :) siz aradığınızı bulmuşsunuz keyfini çıkara çıkara kullanın :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: gOkO60 ve Porsche
Tekrardan merhaba;

Aracı alalı 1 seneyi geçti ve 1 senelik gözlemlerimi aktarmak istedim.Araç 1 sene boyunca kendini oldukça sevdirdi.Bir.çok kez uzun yol yaptım ve en son Ağustos ayında tatile çıktım. Yaklaşık 2300 km yol yaptım ve toplamda yaklaşık 730 TL tüketimi oldu. Yol bilgisayarı evin önünde geldiğimde 6.3 idi. Bagaj dolu 2 yetişkin ve 2 çocuk olarak seyahat ettik. Çok fazla sıkıştırmadım ama genellikle 100-120 bandında seyahat ettim. Düz yollarda hız sabitleyici ile devam ettim. Yolculuk çok zevkli idi ancak aracımda sorun ortaya çıktı. Şanzıman yağı değiştirdikten sonra araç şanzıman selenoid sorunu verip kendini korumaya alıyordu. Son zamanlarda bu sıklaştı ve yaptırmaya karar verdim. Samsunda net bir fiyat vermediler ve şanzımanın inmesi gerektiğini söylediler(4000-9000 TL). Ben de yaptırmadım haliyle. Sonrasında Captiva watsapp grubundaki yönetici arkadaşım Yasin sayesinde Ankara Oto İpek serviste yaklaşık 1500 TL ye sorunu hallettik. Bu problem dışında araçtan her yönde memnunum. İnşallah uzun yıllar kullanmaya devam edeceğiz.

captiva2017-1.jpg
captiva2017-2.jpg
captiva2017-3.jpg
captiva2017-4.jpg
 
Hocam iyi günler, bir sorum olacak; Benimde Captiva aracim var ve malum yakit tüketimi ve benzin fiyatlari da ortada olunca sıkıntı oluşmaya başladı. Sizin paylaşımınızda da yazılım yaptığınızı okudum bu yaptığınız yazılım nedir tam olarak aracın hangi kısmıyla alakalı ve dizel partikül filtresinin iptali yakit tasarrufuna yardımcı oluyor mu? teşekkürler
 
Hocam iyi günler, bir sorum olacak; Benimde Captiva aracim var ve malum yakit tüketimi ve benzin fiyatlari da ortada olunca sıkıntı oluşmaya başladı. Sizin paylaşımınızda da yazılım yaptığınızı okudum bu yaptığınız yazılım nedir tam olarak aracın hangi kısmıyla alakalı ve dizel partikül filtresinin iptali yakit tasarrufuna yardımcı oluyor mu? teşekkürler
Hocam merhaba aracınızı iyi günlerde kullanın. Yazılım remaps firması tarafından aracıma özel haritalandırma yapılarak yapıldı. Bilgisayar bağlanıyor, aracın motor verileri okunuyor ve yazılımsal olarak bu verilerde küçük oynama-düzeltmelerle aracın gücünü aracı yormayacak şekilde ayarlıyorlar. sonrasında da partikül filtresi iptal yazılımı ve partikül filtresini çıkardıktan sonra araç rahatlıyor. Tüketim olarak sakin kullandığımda 1-1.5 litre düşüş oldu ancak gazladığımda aynı şekilde 1-1.5 litre fazla tüketimim oluyor. Güncel olarak şu anda aracım 1 depo ile (65 litre) şehir içi 500-550 km, şehirler arası 600-800 km menzilim oluyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Bilgehan06
gOkO60 merhaba 2012 chevrolet captiva 2.0 16v d high ov 7k almayı planlıyorum yorumlarınız çok iyi elinize emeğinize sağlık
yakıt kısmı güncel verilerle nedir geçerkten 2012 önerirmisiniz Teşekkür ederim .
 
  • Beğeni
Tepkiler: gOkO60
gOkO60 merhaba 2012 chevrolet captiva 2.0 16v d high ov 7k almayı planlıyorum yorumlarınız çok iyi elinize emeğinize sağlık
yakıt kısmı güncel verilerle nedir geçerkten 2012 önerirmisiniz Teşekkür ederim .
Hocam 2012 modelde 2 versiyon var. 1. si 4x4 olan eski kasa 150 hp 5 ileri otomatik (benim kasa) olan model (ilk 6 ay üretildi). 2. si ise önden çeker olan 163 beygir makyajlı faz 1 versiyon. 2013 te yeniden makyaj yedi ve bir çok özellik eklendi. Ben eğer 4x4 şart değilse 2013 model tavsiye ederim ama bu araçta 4x4 olmazsa olmaz benim için.

Yakıt kış şartlarında şehir içi maksimum 15 litre (arazi-kar kış vs) normal şehir içi tatlı sert kullanımda 13 litre, çok sakin kullanırsanız 10 litre hatta 9 civarı yaşadığınız yere göre pompa verisi var.
Yine kış şartlarında kış lastikleri ile şehirler arası 7-9 litre arası tüketimi var ki ben sakin sakin giderek 6-6,5 litreye düşürüyorum ama çok sakin gitmek gerekiyor.
 
Aracı alalı 2 seneyi geçti arkadaşlar. İyi ki almışım diyorum her kullandığımda. Çocuklarımla ve geniş bagajıyla ferah ferah seyahat ediyoruz. 2. senesinde araç hiç sorun çıkartmadı, yağını motul x clean 5-30 plus koyup bakımını yapıp kullandım. Geçenlerde kar yağdı baya eğlendim araç karda ve hafif arazide gerçekten çok zevkli. Buradan da geçemez abi dediğim yerlerden geçtikçe mest oluyorum. 2 senedir yazılımlı kullanıyorum ve aracı hırpalamadan kullanıyorum. yazılım özellikle ara hızlanmalarda çok fark etti, iki şeritli yollarda çok seri bir şekilde sollama yapabiliyor olması hem güvenli hissettiriyor hem de bu kütlenin bir anda bu şekilde hızlanabilmesi insanı şaşırtıyor. Araç ağır olmasına karşın fren balataları oldukça uzun dayanıyor. 1 seneyi geçti balataları değiştireli halen yarısından fazlası duruyor. Aracı 86 binde satın aldım şu an 119 bini devirdi :D İki aracım olmasına rağmen baya kilometre yapmışım :) Aracı en az 15 günde bir hafif arazide kullanırım. Aracı yormadan dağ tepe gezerim. Temizliğine çok dikkat ederim, bir yerinden ses gelse bulmadan uyumam :) Bütün bu yoğun kullanıma rağmen alt takımda z rotları bile taş gibi maşallah. Yani aracın alt takımı gerçekten sağlam. Zaten lifte kaldırıldığında alt takım komponentlerinin kalitesini görebiliyorsunuz. Allah izin verirse yaza doğru komple yalıtım yaptırıp aracımı biraz daha sessiz hale getirdikten sonra uzun seneler kullanmayı düşünüyorum. Zaten ben satmak istesem de eşim sattırmaz :D Kafanızda soru işaretleri var ise her türlü sorunuzu cevaplamaya çalışırım. Allah hepimize kazasız belasız sürüşler nasip etsin...
 
İyi aksamlar 2012 model captıva 4*2 163 beygir arac bakacağım dikkat etmem gereken seyler nelerdir yardımcı olursanız cok sevinirim
 
  • Beğeni
Tepkiler: gOkO60
İyi aksamlar 2012 model captıva 4*2 163 beygir arac bakacağım dikkat etmem gereken seyler nelerdir yardımcı olursanız cok sevinirim

O motorda 200k km lere doğru kronik bir sorun olduğu konuşuluyor. Bizde de aynı motoru kullanan zafira var oradan biliyorum. Çok şükür daha karşılaşmadık.
 
MaşaAllah aracınız çok güzel. Kazasız, belasız, en güzel günlerde kullanmanız dileği ile.
Aklımda olan SUV modellerinden. Ancak 7 koltuk biraz soğuk geliyor. Alırsam 5 daha cazip gibi. Tabii ki kullanıcı olarak sizin görüşleriniz önemli.
 
  • Beğeni
Tepkiler: gOkO60