Merhaba;
2007- 2009 arası ilk kasa captivalar ülkemizde bolca var. Bu captivalardan sonra 2010-2012 nin ilk yarısına kadar üretilen yine aynı kasa ama bir çok teknik güncelleme geçirmiş (kadrandan anlayabilirsiniz) captiva modeli satışa sunuldu. Bu Captivaların hepsi 4 çeker, 5 ileri otomatik aisin şanzımanlı, 150 beygirlik dizel motora sahip araçlardı. Bu araçlar kendi arasında 3 pakette satılıyordu. Bunlar medium, high ve sport paketler. Bu üç pakette de 7 koltuk seçeneği mevcuttur öncelikle bunu yazayım. Yani 7 koltuklu medium araçlar olabildiği gibi, 5 koltuklu high araçlar nadir de olsa satılmıştır. Şimdi gelelim bu yıllardaki donanım farkına.
Medium araçlarda olmayan sunroof, far yıkama, aynalardaki led sinyaller, tam deri koltuklar, ısıtmalı ön koltuklar high ve sport paketlerde mevcut olup, mediumlar 17" jantla gelirken high ve sport ise 18" jant ile gelmekteydi.
High versiyonda bej veya siyah döşeme deri seçeneği var iken, sport versiyonda sadece kırmızı siyah deri döşeme ile geliyordu. Yine sport kasaların ön farları karartılmış, arka stopları şeffaf ve kendine özgü 5 kollu sport jantları var idi. Yine sport ve high versiyona ek olarak kromaj paketi isteğe bağlı satın alınabiliyordu.
Şimdi gelelim 2012 nin 2. yarısı sonrası üretilen 2012 model captivalara. Bu captivalar özellikle önden oldukça büyük bir makyaj geçirdi ve modern bir görünüme kavuştu. Bu değişim motor, aktarma organları ve şanzımanda ayrıca iç mekanda da oldu.Ön panjur ve far grubu tamamen değişen aracın içinde de özellikle orta konsolda değişiklikler oldu. Motor 150 beygirlik yerine 163 beygirlik versiyonla güncellendi. şanzıman 5 ileri yerine 6 ileri otomatik ile güncellendi. el freni mekanikten elektroniğe çevrildi.Yalıtım öğeleri daha da iyileştirildi ancak en büyük sıkınt (benim için) Türkiye ye özel yapılan bu versiyon sadece önden çeker üretildi. Yani 2012 nin 2. yarısından sonra üretilen tüm captivalar Türkiyede önden çeker ve 4 çeker seçeneği yoktu. Diğer ülkelerde ise yeni kasa 2.2 dizel motorla 4x4 olarak satışa devam edildi. Ayrıca bu modellerde iç döşemelerde ve arka stop grubunda da ufak değişiklikler yapıldı.
2013 model araçlar ise ülkemizde son satılan captiva modelleridir ve 2012 kasanın üstüne bir çok teknik artı eklenmiştir. Mesela çift bölgeli dijital klima, anahtarsız giriş ve çalıştırma, güncel arka led stoplar, ve yepyeni bir arka dizayn ile harika görünen bir araç yaptılar ancka ülkemizde bu araçlar yine vergi sıkıntıları nedeniyle 2 litre dizel ve sadece önden çeker olarak satıldı.