Chip tuning ne kadar tehlikeli?

Otto Çevrimi

Panpa
Destekçi
3 Eki 2016
1,632
1
5,127
4,070
Kocaeli
Marka
Alfa Romeo
Konu özelinde değil de genel olarak bir iki şey yazayım.

Motoru bitiren chip tuning değil, bilinçsizliktir. Aynı bilinçsizlik, saçma bir yerde yazılım yapmanızı da sağlar. Diyelim ki bilinçsiz chip tuning yapıldı, gücü azaldı arabanın. Daha güçsüz ve kasap yazılımın, orijinal yazılımdan daha çok zarar verme ihtimali var. Arabadan da anlamıyorsanız (gerçek anlamda ama, al-satını yapmaktan bahsetmiyorum, kaputu açınca hangi parça ne işe yarıyor sayamıyorsanız mesela) , yazılım işlerine girmeyin. Bir liste yapayım, motora chip tuning'den daha fazla zarar verebilecekler listesi:

* Soğuk motorda gazlamak
* Gazladıktan sonra soğumasına izin vermeden kapatmak
* "Turbo var, alt devir torku var, devir çevirmeme gerek yok, motor bağırmıyor moruq ehuehuehue" diye rampada bir süre alt devirde turbo benzinli motora yüklenerek çıkmak (aynı güruh, aracı tasarlayan mühendisin her şeyi hesapladığını söyler ama iş belirli bir gaz açıklığından sonra vites düşüren otomatik şanzımana gelince kör olur idrak edemez)
* Zamanında değişmeyen yağ, filtre, buji, özellikle devirdaim vs. Devirdaim tanıdık gelmiştir. Nasılsa su eksiltince değiştiririz.
* Kalitesiz yakıt, arıza lambası yandığı halde kullanılmaya devam edilen lpgli araçlar.

Motor içi komponentlerin hasar almasını sağlayan en önemli olay, basınçtan ziyade sıcaklık artışıdır. Sıcaklığın çok yükselmesi için, motorun belirli bir süre yüksek yükte kullanılması gerekir. (Yani chip tuning yaptınız ama o ekstra tork ve gücü sadece ara hızlanmada kullanıyorsunuz çok dert değil. Zaten çoğu araçta kısa süreli overboost fonksiyonu var artık.) Bu sebeple de chip tuning genelde, egzoz gazı çıkışını rahatlatmak için downpipe, giren havayı soğutmak için büyük intercooler gibi konularla desteklenir. Sürekli gazladığında daha stabil olması ve kırmaması için.

Adamın arabasında büyük intercooler, intercooler water spray, downpipe vs vardır. Gücü orijinalden daha yüksektir. Sen orijinal arabayla motor yersin, o adama bir şey olmaz. -Turbo hariç konuşuyorum- O yüzden etanol-metanol vs kullanan motorlar daha rahat gidiyor, sıcaklıkla derdi yok çünkü.

Tabi bir de potansiyel mevzusu var. Aynı motorun daha kuvvetli versiyonu vs olunca, motor o yükü kaldırıyor zaten. Dert değil. Bir de limitte üretilen motorlar var (opel 1.6t gibi) . Bunlara da yazılım sakıncalı. Gene de bu işlere bakarken, en baştan ne istendiğinin bilinmesi lazım. 1.2 bile olsa bir motordan güç alınır, fakat aynı gücü 1.4 motor aşırı rahat alıyorken niye 1.2 zorlansın ? Bunun gibi şeyler. Adamda 2.0 turbo volvo falan olur, elini sallasa güç alır.

"There is no replacement for displacement."
 

Levent Bursalioglu

Levent Bursalıoğlu
Profesör
22 Eyl 2016
86
324
1,260
26
Alanya
Marka
Ford
Yakın zamanda bende benzer bir başlık açmayı düşünüyordum. Kendi aracım olan 1.2 tsı 90 hp manuel ibizama yazılım yaptırma düşüncesi var bilindiği gibi bu bu tsı motor 110 hp olarak fabia golf leon keza yurt dışında yine ibizalar da kullanılıyor, motor parça kodları ve turbo olarak farklılık olmadığını okudum euro 6 motorlar için konuşuyorum eski nesil zincirli olanlar ile ilgili değil
Bu bilgiler ışığında soft bir yazılım ile aracıma yazılım yaptırmamın sakıncası olur mu en azından diğer modeller gibi 110 hp civarlarına çıkması bariz bir sorun ortaya çıkarır mı
 

rossh

Profesör
6 Nis 2019
180
422
1,535
Isparta
Marka
Volkswagen
Yazılım var yazılım var nerede yaptırdığın önemli.Ve aracımda yazılım var diye aşırı hırpalamak da iyi bir şey değil bilinçli bir kullanıcı için yazılım oldukça güzel bir olay.Yukarıda bazı arkdaşlar güzelce açıklamış aynılarını yazıp burayı tekrar uzatmaya fazla gerek yok :)
Bu araç babamın aracı ilk sahibiyiz şuan 130 bin kmde 90 binde yazılım atıldı 40 bin kmdir sıkıntısız ve mutlu şekilde binmeye devam ediyoruz. 2010 model Euro 4 motor bu arada.
otott.jpg
 
  • Beğeni
Tepkiler: stan

inzfatih

Fatih
Panpa
16 Eyl 2016
2,063
4,349
4,220
varsova
Marka
Porsche
chip tuning yapildigi yere gore, amacina gore zararli yada zararsiz. Siz kucuk motordan mumkun olan en yuksek beygiri alirsaniz motorun omrunu azaltirsiniz. Yurtdisinnda bazi firmalarin yetkili servis garantisini bozmayan chip tuning hizmetleri var, hem garanti veriyorlar, hem firma garantisini bozmuyor. BMW AC Schnitzer, volvo heico gibi... bu firmalarin bircok test araci oluyor, daha once sizin aracla ayni donanima sahip bir aracta gelistirme yapip sizin araca yukluyorlar. Sizin aracinizda 'birde sunu deneyelim' demiyorlar.
Bu sekilde garantili bir hizmet bulamayacaginizi dusundugum icin Turkiye piyasasinda kesinlikle tavsiye etmem. Aracinizi kobay olarak kullandirtmayin bence
 
  • Beğeni
Tepkiler: Maganda

marikan

Mustafa ARIKAN
Takipçi
7 Şub 2020
2
0
10
36
Nevşehir/Kayseri
Marka
Volkswagen
262.000km’de 1.9 TDI aracım var. 195.000km’de yazılım yaptırdım. Şimdiye kadar yazılımla bindim. Çok şükür bir sorun yaşamadım.
Aracınızın motoru sağlıklı ise kolay kolay bir şey olmaz, sanmıyorum. Bakımlarınızı zamanında yaptırın, hatta mümkünse 10.000km’de bir yaptırın.
 

Ukoray

Ümit yaşar
Senkromeççi
17 Nis 2020
19
5
70
58
Kocaeli
Marka
Volkswagen
Aslında amacım turbo boşluğunu ve güç patlamasını biraz olsun azaltmak. 2000-2400 devre kadar araç ölü gidiyor bu devri geçtikten sonra birden güç geliyor. Turboyu daha erken doldurabilmek aslında amacım yoksa şu an bile gücü çok iyi bana göre.
Bende foruma yeni katıldım. Bendede jetta mk6 1.2 tsi 2013 var. İkinci el almıştım. Dediğiniz gibi düşük devirlerde bilhassa 2 viteste sanki gaza bastığım halde bazen sanki basmıyormuşum hissi oluyor. Yani bir an araç boşluğa düşüyormuş gibi oluyor. Sizinde böylemi oluyor. Birde size bir şey daha sormak isterim. Diyelimki araç 4 viteste ve 3500 devir gibi bir bandda, vites değiştirmek için ayağımı debriyaja bastığım anda, sanki bilyayı hızlı çevirirsizde döner ya, aynı öyle bir ses alıyorum debriyajda. Yorumlayabilirseniz sevirim. Teşekkürler.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Maganda

Maganda

Profesör
Beta Programı
3 Şub 2020
1,457
3
1,414
2,470
İstanbul
Marka
Volkswagen
Bende foruma yeni katıldım. Bendede jetta mk6 1.2 tsi 2013 var. İkinci el almıştım. Dediğiniz gibi düşük devirlerde bilhassa 2 viteste sanki gaza bastığım halde bazen sanki basmıyormuşum hissi oluyor. Yani bir an araç boşluğa düşüyormuş gibi oluyor. Sizinde böylemi oluyor. Birde size bir şey daha sormak isterim. Diyelimki araç 4 viteste ve 3500 devir gibi bir bandda, vites değiştirmek için ayağımı debriyaja bastığım anda, sanki bilyayı hızlı çevirirsizde döner ya, aynı öyle bir ses alıyorum debriyajda. Yorumlayabilirseniz sevirim. Teşekkürler.
Hoşgeldiniz. Evet 2. Viteste bende de turbo geç doluyor pedal aşırı hissiz oluyor 2000 devre kadar. Bu büyük ihtimal vites aralıkları uzun olduğu içinde böyle oluyor. Önceden 20-25kmh gibi 2. Vitese atıyordum turbo dolmuyordu şimdi 35-40kmh gibi atıyorum 2'ye turbodan bir şey kaybetmeden devam ediyorum.
2. Sorundaki sorunu hiç yaşamadım onun için yeni bir konu açarsan yardımcı olan biri çıkar elbet.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Ukoray

Tuncay19

Tuncay
Elit Apaçi
3 Mar 2020
695
376
945
28
Sinop
Marka
Volkswagen
Eğer bu işlere aşina sanayide çevresi olan ve chip tuning in zararsız olduğunu düşünen biri iseniz yaptırın. Değilseniz kesinlikle yaptırmayın.
Chip Tuning in en büyük zararı kafa rahatlığınızı bitirmesi, otomobilinizi kullanırken acaba mı demenize neden olmasıdır. Bu otomobile 1000 lerce Mühendis kafa yorduyu Sanayideki 2 kişi yaptı seviyesine indirir :)
 

Kagan

Driver
Panpa
8 Eyl 2016
1,263
2,245
2,570
Ankara
Eğer bu işlere aşina sanayide çevresi olan ve chip tuning in zararsız olduğunu düşünen biri iseniz yaptırın. Değilseniz kesinlikle yaptırmayın.
Chip Tuning in en büyük zararı kafa rahatlığınızı bitirmesi, otomobilinizi kullanırken acaba mı demenize neden olmasıdır. Bu otomobile 1000 lerce Mühendis kafa yorduyu Sanayideki 2 kişi yaptı seviyesine indirir :)
Bu çok doğru ya, en ufak bi olayda yazılımdan şüphelenirdim ben 😅
 
  • Beğeni
Tepkiler: Tuncay19

Ukoray

Ümit yaşar
Senkromeççi
17 Nis 2020
19
5
70
58
Kocaeli
Marka
Volkswagen
Hoşgeldiniz. Evet 2. Viteste bende de turbo geç doluyor pedal aşırı hissiz oluyor 2000 devre kadar. Bu büyük ihtimal vites aralıkları uzun olduğu içinde böyle oluyor. Önceden 20-25kmh gibi 2. Vitese atıyordum turbo dolmuyordu şimdi 35-40kmh gibi atıyorum 2'ye turbodan bir şey kaybetmeden devam ediyorum.
2. Sorundaki sorunu hiç yaşamadım onun için yeni bir konu açarsan yardımcı olan biri çıkar elbet.
İlginiz için teşekkür ederim. 35-40 km arasında 1.vites zarar verir diye mümkün olduğunca bende 20-25 gibi değiştiririm. Zira, 1.vites arabayı hareket ettir, hemen 2.vitese geç mantığı ile hareket etmişimdir. Bir nevi turbonun geç doldurma açığını biz aracı 1.viteste zorlayarak kapatıyoruz anladığım kadarı ile.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Maganda

Maganda

Profesör
Beta Programı
3 Şub 2020
1,457
3
1,414
2,470
İstanbul
Marka
Volkswagen
İlginiz için teşekkür ederim. 35-40 km arasında 1.vites zarar verir diye mümkün olduğunca bende 20-25 gibi değiştiririm. Zira, 1.vites arabayı hareket ettir, hemen 2.vitese geç mantığı ile hareket etmişimdir. Bir nevi turbonun geç doldurma açığını biz aracı 1.viteste zorlayarak kapatıyoruz anladığım kadarı ile.
Diğer arabam sizin dediğiniz gibi 1. Vites sadece ilk hareket için 20 25 gibi 2 ye geçmek zorunda kalıyorsun ama jettada gerçekten uzun aralık. 1. Vites 55-60 gibi bitiyor bu yüzden 20 25 az geliyor ben 35-40 gibi değiştirerek şu anlık çözdüm gibi sorunu. Zorlama değil bence.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Ukoray

Ukoray

Ümit yaşar
Senkromeççi
17 Nis 2020
19
5
70
58
Kocaeli
Marka
Volkswagen
Diğer arabam sizin dediğiniz gibi 1. Vites sadece ilk hareket için 20 25 gibi 2 ye geçmek zorunda kalıyorsun ama jettada gerçekten uzun aralık. 1. Vites 55-60 gibi bitiyor bu yüzden 20 25 az geliyor ben 35-40 gibi değiştirerek şu anlık çözdüm gibi sorunu. Zorlama değil bence.
Haklısınız benim daha önceki araçlarım dizel olduğundan anlatmış olduğunuz durumdan yanılmış olabilirim. İlginiz için teşekkür ediyorum.
 
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım