Chip tuning ne kadar tehlikeli?

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Maganda
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
İşinin uzmanı, sektörde yer yapmış ve yaptığı işin arkasında duran firmalara gidin, yazılımınızı yapın. İşin iine girdikçe, hiç bir sıkıntı olmadığını anlayacaksınız.
Ankara için önerebileceğiniz bir yer var mı? Bunlarda ekspertize dönmüş herhalde bayilik üsülü çalışıyorlar.
 
Bütün firmaların yaptığı şey rail hattında ki basıncı ve turbo basıncını yükseltmek. Rail hattında ki Yüksek basınç ile yakıtı daha kontrol edilebilir hale getiriyorlar. Bunun zararı olarak yakıt pompasından itibaren enjektörlere kadar yakıtın geçtiği bütün parçaların dayanımını düşürmek. Turbo basıncını hepimiz biliyoruz zaten. Ben yaptırdım bir şey olmadı gibi bir mantık yok. Yazılımı zaten yüksek kilometreli araçlara önermiyorlar. Neden acaba:) forumda eski model bmw sine yazılım attıran arkadaşın yolda giderken motoru arızalanmıştı. Az daha motoru ambeleye kalkacakmış çok iyi hatırlıyorum. TSI motorlar yüksek basınçta çalışan motorlar zaten kesinlikle ekstra yüklemeye geleceğini sanmıyorum. Performans araçları hariç yazılım yaptırmak çok mantıklı değil. Komple açık egzoz sistemi filan takarsınız o zaman yazılım yapılır ciddi bir güçte alınır ama stok motorun yazılımıyla oynamak mantıklı değil. Tabi yazılımcı abiler bizden daha iyi bilir hatta direk motoru tasarlayan mühendis ekipten çok daha iyi bilirler. YouTube da yazılım işiyle uğraşan Ford'un 1.0 ecoboost 140 bg motoruna bunu yapan ruh hastası var bir tane. El kadar motordan 180bg alıyormuş ona binen adam diken üstünde geziyor haberi yok yazılımcı arkadaşlara ve onları savunanlara Allah akıl fikir versin
 
@lmter224 Hocam çok sağolun verdiğiniz bilgiler için. Ek modifikasyon yapmadan yazılım işine girmemeye karar verdim. Komple egzozdan başka neler değişmesi gerekiyor kabaca bilgilendirebilir misiniz? Hybrid turbo yükseltmesi falan yapılıyormuş sanırım ama bu daha geç dolmaya sebep olmaz mı?
 
208 gti sahibi arkadaşım hortumlar, soğutucular değiştirip orjinal turboda yazılım yaptırmıştı, turbosu şu sıralar bitmeye yakın o bitince daha iyi turbo alıcam diyordu. Onun yaptığı işe güvenirim demek ki yardımcı ekipmanlar değişince bloğa falan sorun olmuyor ama stock turboyu neredeyse sarf malzeme haline getiriyor debriyajla beraber değiştirecek gibi görünüyo çünkü
 
  • Wow
Tepkiler: Mt.Akina
208 gti sahibi arkadaşım hortumlar, soğutucular değiştirip orjinal turboda yazılım yaptırmıştı, turbosu şu sıralar bitmeye yakın o bitince daha iyi turbo alıcam diyordu. Onun yaptığı işe güvenirim demek ki yardımcı ekipmanlar değişince bloğa falan sorun olmuyor ama stock turboyu neredeyse sarf malzeme haline getiriyor debriyajla beraber değiştirecek gibi görünüyo çünkü
208 GTI'da yazılım yapılıyorsa cooler vs değişmesi gerekiyor ve o motorun hala forget parçaları yok. Stock haldeyken bile 3.denemede şişiyor dediğiniz araç. Arkadaşımda var oradan biliyorum. Yazılım işine gelirsek işinin ehli olan firmalara yaptırırsanız en azından muhattap olabileceğiniz birileri olur. 1.2 tsi comfortline polo var 90hp şuan bizde, aynı motor her şeyi aynı fabia 110hp mesela. Sadece arada yazılımsal fark var. Ama siz yazılım yaptırdım hep gaza basıcam derseniz tabi ki hem daha fazla yakıt yakarsınız hem de motor ömründen çalmış olursunuz. Dikkatli olmakta fayda var. 10binde bir yapıyorsanız bakım aralığını 8000kmye vs çekerek gerekli önlemleri almış olabilirsiniz.
 
Jetta 1.2 TSI 2015 model aracıma bir kaç yerden chip tuning için fiyat aldım. Stock 105PS 175NM gücü 132PS 215NM torka çekebileceklerini söylüyorlar. Peki bunu fabrika neden yapmıyor? O kadar AR-GE yapılıyor, test yapılıyor sonucunda bu arabaya 105PS veriyorlarsa ben bu işten biraz şüphelendim açıkçası. Daha önceden böyle bir uygulama yapıp sorun yaşayan oldu mu? Ya da memnun musunuz? Bu aracın motoru şanzımanı turbosu soğutma sistemi artık aklıma neler gelmiyorsa onlar bu gücü kaldırabilecek kapasitede mi? Yakıt tüketimininde düştüğünü söylüyorlar bu ne kadar doğru? Aynı soruları fiyat aldığım yerlerede sordum ama güvenmiyorum doğrusu dediklerine.
Aynı firma, 1.4TSI motorunun gücünü 180 hp'den 160 hp, sonra da 150'ye filan çekti. Bunlar da yazılım temelli güncellemeler oldu. Bu düzenlemelerin emisyon dışındaki temel sebebi, 180 hp motorlarda çok fazla piston kırma şikayeti almalarıydı.

2014'te 0 alıp 118.000 km kullandığımız 1.2TSI da 100.000 km'den sonra yağ yakmaya başlamıştı. Yani ekonomik ömürleri son derece kısıtlı motorlar.

TSI motorlar, çok fazla detayı çok ince dengelerle düzenlenmiş motorlardır. En küçük güç artışıyla birlikte bile motorun pek çok noktasında güçlendirme yapılması gerekebilir. O yüzden özellikle 2.0'dan küçük hacimdeki TSI motorlarda chip tuning'in defalarca düşünülmesi gereken bir hareket olduğunu düşünüyorum.
 
Vazgeçtim arkadaşlar dertsiz başıma dert açmayayım :) Gayet güzel yürüyor zaten :P
 
@lmter224 Hocam çok sağolun verdiğiniz bilgiler için. Ek modifikasyon yapmadan yazılım işine girmemeye karar verdim. Komple egzozdan başka neler değişmesi gerekiyor kabaca bilgilendirebilir misiniz? Hybrid turbo yükseltmesi falan yapılıyormuş sanırım ama bu daha geç dolmaya sebep olmaz mı?
Rica ederim. bu konuda size cevap verip yönlendirebilecek kadar bilgili olmayabilirim. mutlaka daha bilgili arkadaşlar vardır. yanlış yönlendirmeye sebep olmamak adına dediğiniz gibi kabaca özetlemek gerekirse;
performans hava filtresi,
forged kol ve piston,
üst kapakta yay ve subap değişimi,
performans odaklı daha büyük intercooler ve radyatör,
turbo değişimi
gibi güncellemeler ile elle tutulur bir güç artışı sağlarsınız.
hybrid turbo konusunda net bir bilgim yok.
motor küçük olduğu için güç arttıkça ısı da artar bu sebeple daha büyük bir radyatör ve intercooler şart. tabi ekstaradan gelecek 70-80bg gücü şanzıman kaldırır mı orası da ayrı bir konu. bütün bu parçaların fiyatıyla muhtemelen daha performanslı bir araç alınır o yüzden 1.2 tsi için bu kadar zahmete değmez :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: Maganda
Rica ederim. bu konuda size cevap verip yönlendirebilecek kadar bilgili olmayabilirim. mutlaka daha bilgili arkadaşlar vardır. yanlış yönlendirmeye sebep olmamak adına dediğiniz gibi kabaca özetlemek gerekirse;
performans hava filtresi,
forged kol ve piston,
üst kapakta yay ve subap değişimi,
performans odaklı daha büyük intercooler ve radyatör,
turbo değişimi
gibi güncellemeler ile elle tutulur bir güç artışı sağlarsınız.
hybrid turbo konusunda net bir bilgim yok.
motor küçük olduğu için güç arttıkça ısı da artar bu sebeple daha büyük bir radyatör ve intercooler şart. tabi ekstaradan gelecek 70-80bg gücü şanzıman kaldırır mı orası da ayrı bir konu. bütün bu parçaların fiyatıyla muhtemelen daha performanslı bir araç alınır o yüzden 1.2 tsi için bu kadar zahmete değmez :)
Sağolun hocam tekrardan. Gündelik kullanmaya R19 aldığım için Jetta yatıyordu. Ufak tefek yükleyeyim haftasonu arabası olsun diye düşünmüştüm ama içine girdikçe çıkılacak gibi değil. Stock binmeye devam şimdilik.
 
  • Beğeni
Tepkiler: lmter224
İşini düzgün yapan bir yerde gayet sorunsuz sıkıntısız kullanırsınız. Yazılımlı 1.2 TSI kullanan bir kaç kişi varçevremde hepside memnun.
Ayrıca 62.xxx kilometre oldu, aracıma yazılım yaptıralı. SSorunsuz sıkıntısız biniyorum. (169.xxx güncel kilometremiz)
 
  • Beğeni
Tepkiler: 6MSahin1
@lmter224 Hocam çok sağolun verdiğiniz bilgiler için. Ek modifikasyon yapmadan yazılım işine girmemeye karar verdim. Komple egzozdan başka neler değişmesi gerekiyor kabaca bilgilendirebilir misiniz? Hybrid turbo yükseltmesi falan yapılıyormuş sanırım ama bu daha geç dolmaya sebep olmaz mı?
Turboyu hybrid yaparsanız yazılımınız da ona göre ayarlanıyor geç dolmaya sebep olmaz bu yüzden. Ama 1.2 tsi için turbo hybridlemeye gerek yok boşa masraf olur onun yerine soft yazılım,kutu içi filtre yapmanızı tavsiye ederim.
 
Aynı firma, 1.4TSI motorunun gücünü 180 hp'den 160 hp, sonra da 150'ye filan çekti. Bunlar da yazılım temelli güncellemeler oldu. Bu düzenlemelerin emisyon dışındaki temel sebebi, 180 hp motorlarda çok fazla piston kırma şikayeti almalarıydı.

2014'te 0 alıp 118.000 km kullandığımız 1.2TSI da 100.000 km'den sonra yağ yakmaya başlamıştı. Yani ekonomik ömürleri son derece kısıtlı motorlar.

TSI motorlar, çok fazla detayı çok ince dengelerle düzenlenmiş motorlardır. En küçük güç artışıyla birlikte bile motorun pek çok noktasında güçlendirme yapılması gerekebilir. O yüzden özellikle 2.0'dan küçük hacimdeki TSI motorlarda chip tuning'in defalarca düşünülmesi gereken bir hareket olduğunu düşünüyorum.

Bir düzeltme yapayım;
180 likler değil 160 lık ünitelerde piston kırma olayı var, birde 180/160/150/140/122 beygirlik ünitelerin hepsinin motor kodları ve parçaları arasında fark var.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Tb96
Turboyu hybrid yaparsanız yazılımınız da ona göre ayarlanıyor geç dolmaya sebep olmaz bu yüzden. Ama 1.2 tsi için turbo hybridlemeye gerek yok boşa masraf olur onun yerine soft yazılım,kutu içi filtre yapmanızı tavsiye ederim.
1.2'nin ilacı 1.4 tsi hybrid turbo, filtre ve dp
 
  • Beğeni
Tepkiler: Tb96
Sağolun hocam tekrardan. Gündelik kullanmaya R19 aldığım için Jetta yatıyordu. Ufak tefek yükleyeyim haftasonu arabası olsun diye düşünmüştüm ama içine girdikçe çıkılacak gibi değil. Stock binmeye devam şimdilik.
Haftasonu arabası yapmak istiyorsanız bu iş en iyi yüksek hacimli turbo motorda olur (en az 2 litre).
 
  • Beğeni
Tepkiler: Otto Çevrimi
Bir düzeltme yapayım;
180 likler değil 160 lık ünitelerde piston kırma olayı var, birde 180/160/150/140/122 beygirlik ünitelerin hepsinin motor kodları ve parçaları arasında fark var.
Olmaz mı, 180'liklerde daha çok var. Hatta dikkat et dediğim arkadaş, 2 günlüğüne ödünç verdiği arabasında eline almıştı en son. :/

Motor parçaları arasındaki fark da tam olarak yukarıda dediğim gibi olması gereken bir şey. Çünkü köpek gibi vur kırbacı hiçbir şey olmaz motorları 1.6 100hp'de kaldı, bunlar hep ince dengede tasarlanmış motorlar. Güçler değiştikçe, motorun yapısını tamamen bilmeden hangileri olduğunu tam olarak bilemeyeceğim bir sürü parçasının revize edilmesi gerek.
 
  • Beğeni
Tepkiler: DKB34
Aracınızın gücünden memnunsanız, sadece turbo boşluğunun verdiği ölü his için bunu yapıyorsanız yazılıma ihtiyacınız yok. Sürüş karakterinizi biraz değiştirseniz bunu büyük oranda atlatabilirsiniz. Vites değişimlerinizde devrin, maksimum torkun gelmeye başladığı aralıklarda olmasını sağlayabilirseniz bununla muhatap olmazsınız. Özellikle düşük hacim dizel kullanıcıları bunu iyi bilir. 1750 dd'da torku veriyorsa hiç bir vites değişimini devri daha aşağıda başlatacak şekilde yapmaz. Çünkü bu sefer turbo boşluğu ile karşı karşıya kalır. Biraz daha erken vites düşüşleri ve biraz daha devirli kullanım işinizi görür. Dsg kullanıyorsanız da manuel moda alıp bunu yapabilirsiniz. Zaten dsg manuel modda kullanılmaya oldukça yatkın ve zevk veren bir şanzıman.

Turbo boşluğu en çok 1.vitesten sonra 2.vites geçişlerinde can sıkar. Hele dsg kullanılıyorsa 1.vitesi sadece ilk hareket için kullanıp adam akıllı devirlenmeyi beklemeden 2'ye geçiş yapar. Bu da 2.vites devrinin başlangıcının düşük olmasına, turbo boşluğuyla karşılaşmaya sebep olur. 1.viteste biraz daha fazla kalır, devirlenmeyi arttırırsanız turbo boşluğunun en can sıktığı 2.vites de dahil hiç bir viteste bu sorunla uğraşmazsınız.
 
Son düzenleme:
Özet itibari ile bizim tuningçiler mühendis abilerimiz kadar hesap kitap yapmaktan uzak. Bende yaptım vaktiyle dizel aracıma ama sırf duman yüzünden sevmediğim işlerdir. Benzinli araçlarda evet emisyonu çok oynatmıyor.
 
Olmaz mı, 180'liklerde daha çok var. Hatta dikkat et dediğim arkadaş, 2 günlüğüne ödünç verdiği arabasında eline almıştı en son. :/

Motor parçaları arasındaki fark da tam olarak yukarıda dediğim gibi olması gereken bir şey. Çünkü köpek gibi vur kırbacı hiçbir şey olmaz motorları 1.6 100hp'de kaldı, bunlar hep ince dengede tasarlanmış motorlar. Güçler değiştikçe, motorun yapısını tamamen bilmeden hangileri olduğunu tam olarak bilemeyeceğim bir sürü parçasının revize edilmesi gerek.
1.4 180'liklerde önce aşırı yağ tüketimi ile motorun kodunu değiştirdiler. Ardından motoru komple kaldırıp 1.8'e geçtiler.

Vw'in bizzat kendisinin kısa süre içerisinde rafa kaldırdığı motoru burada konuşmanın veya gidip kullanmanın manası olduğunu düşünmüyorum. Önce kendisi arkasında dursun, sonra değerlendirmeye layık bulabilirim.
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt ve Bilal
Bence yazılım işi bu kadar korkulacak kadar olsa bunu yazan firmanın dışa bayileştirip para ortamı sağlamayacağı kesin (merdiven altıları bahsetmiyorum :D )
Makul değerlerde güç artırılması ne turboya nede motora zarar veriyor.
Emisyon değerlerine göre satış gerçekleştiği için kısık olması normal.
Örneğin BMW'nin f30 kasalarındaki yazılım uygulamasındaki alınan değerler ile aynı motor farklı bir aracın değerleri bir olmuyor neden? (Satış mantıklı kısım yapılmış ;) )
 
Olmaz mı, 180'liklerde daha çok var. Hatta dikkat et dediğim arkadaş, 2 günlüğüne ödünç verdiği arabasında eline almıştı en son. :/

Motor parçaları arasındaki fark da tam olarak yukarıda dediğim gibi olması gereken bir şey. Çünkü köpek gibi vur kırbacı hiçbir şey olmaz motorları 1.6 100hp'de kaldı, bunlar hep ince dengede tasarlanmış motorlar. Güçler değiştikçe, motorun yapısını tamamen bilmeden hangileri olduğunu tam olarak bilemeyeceğim bir sürü parçasının revize edilmesi gerek.
O yüzden yüksek hacim atmosferik alıp vur kırbacı yapıyoruz. Bir de şu Almanlar illa otomatik sevdalarından vazgeçseler hiç bir şeyden korkumuz kalmayacak.
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt