Citroen C4 Picasso 1.6 HDI İnceleme

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Marka: Citroen
Model: C4 Picasso SX PK 1.6 HDI
Yıl: 2009
KM'si: 70000
Motor: Euro 4 1560 cc, 4 silindirli turbo dizel
Güç: 109 hp @ 4000 d/d
Tork: 240 Nm @ 1750 d/d
Şanzıman: Robotize şanzıman 6 ileri vites (MCP)
0-100 km/s: 13,7 sn
Son hız: 180 km/s
Test tüketimi: Ortalama 6-6,5 litre/100 km
Ağırlık: 1500 kg
Bagaj hacmi: 500 litre
Ortalama bakım maliyeti: 600-700 TL

Araç Hakkında:

İç Mekan;

Kullanışlılık:

MPV denildiğinde akla ilk gelen şeylerden biridir ve Picasso’yu bu konuda küçük hataları olsa da başarılı buluyorum kadranların ve müzik çaların gibi şeylerin hepsi orta da okunabilirliği iyi turuncu bir ekrandan gösteriliyor.

Ekranın önünde eğimi ve derinliği iyi telefon,kumanda gibi şeyleri koyabileceğiniz güzel bir yer var ama altı kaygan biraz, virajlarda sağa sola savrulma ihtimali yüksek.



Ekranın solunda ve sağında 2 tane kapaklı göz var bunlar baya kullanışlı altı sert ama yüzeyi tırtıklı bu sayede içindekiler kaymıyor.



Konsolun altında ise biri soğutmalı olmak üzere 2 tane torpido var. İkisinin içi de düz plastik, herhangi bir kaplama yok.

Soğutmalı torpido içi düz, 6 tane 500 ml suyu rahatça alıyor,soğutması da etkili çalışıyor ve kapağında 2 tane bardaklık var. Normal torpido ise içi girintili çıkıntılı derinlere indikçe daralıyor ve kapağını ip tutuyor.


Soğutmalı Torpido

Torpido


Kapı içleri ise ön kapıda 4 arka kapılarda ise 3 şişelik yer var içlerinde herhangi bir kaplama yok.

Ön ve arka koltukların altında göz yok ama eşya konulacak boşluk var.

Orta konsol boş ve vites hemen direksiyonun arkasında bu aslında eksi gibi görülebilir ama bence arabaya ayrı bir hava ve ferahlık katıyor orta konsolda (yani yerde) 1 tane küllük,1 tane 12 Volt priz,1 tane bardaklık ve altı kaydırmaz plastik telefon,anahtar gibi şeyler için bir bölüm var.




Arka tarafta ise 2 tane masa var ve masada bardaklık var ama çok sığ bence çok kullanışlı değil ve yerde 2 tane gizli göz var 4-5 tane şişe su alabiliyor…


Arka koltuklarda ön koltuklar gibi öne arkaya ilerliyor ve sırtlığı ayarlanabiliyor ama arka koltuklar için kol dayama yok ve koltukları yatırınca düz olmuyor.



Bagaj 500 litre yan duvarlar düz solda ışıklandırma var, aynı zamanda fener olarak da kullanılıyor. Sağ da ise yardım çantası için saklı bir göz var.

Bagajın yükleme eşiği çok iyi ve geniş.Ayrıca çok yüksek değil 1.80 cm boyundayım ve yüksekliği dizime geliyor. Bagajın altında lastik tamir kiti var, stepne bagajda değil arabanın altında.



Klima:

Bunu ayrı bir madde de yazmak istedim. Klima kontrollerini çok beğenmedim bunun sebebi kontroller direksiyonun solunda yani sadece sürücü hakimiyetinde (AC açma gibi),düğmeler çok küçük ve direksiyonu 9/15 de tutarken görünmüyor direksiyon görüşü kapatıyor



Malzeme Kalitesi: Çok iyi olduğunu söyleyemem. Konsolun açık renkli olduğu yerler yumuşak,kapıdaki kol dayama ve tavan kumaş kaplanmış ve kapı kollarında, klima, esp, kilit, ses açma kapama düğmelerinde bir kaplama var ve bagajda da hiç sert plastik yok.

Arabanın geri kalanı ise sert plastik kapılerın üstü de sert ama bir desen var. Kullanıma da bağlı olarak (araba 70000 km) bazı yerler soyulmaya başlamış direksiyon rengini atmış, cam tavanın kontrollerinde trim sesi geliyor tavan döşemelerini biraz zorladığınız zaman direk ele eliyor.



Donanım: Arabada zenith ön cam, panaromik cam tavan (favori donanımlarım), yokuş kalkış, CD çalar, cruise control ve limitör, klima için parfüm, elektronik el freni, arka park sensörü, ebeveyn aynası, ESP (50 km kadar kapatılabiliyor), otomatik kapanan yan aynalar gibi donanımları var.
  • Çalışmasını en çok beğenmediğim arka park sensörü var ekrandan ne kadar yaklaştığını göstermiyor ayrıca tek yerden ses veriyor cisim sağda mı, ortada mı, solda mı anlaşılmıyor
  • 2. en kötü çalışan yokuş kalkış sadece 5 sn tutuyor sonra direk bırakıyor
  • Cam tavan açılmıyor ama arabaya zenith ön cam ve a sütunundaki camlar ile çok ferah bir hava veriyor. Bu cam yüzeyi sayesinde 110 km ile giderken normal bir arabada 70 derecelik açı görürken Picasso da 100 derece görülebiliyor….(resim)
  • Müzik çalar sadece cd ve radio var aux,usb,bluetooth yok.Ses kalitesi olarak 15 geçmiyorum, ses bozuluyor direk. Öyle çok övülecek bir ses sistemi yok.

Zenith ön cam ve panoramik cam tavan açık

Konfor:

Üzerinde 215 55 16 Continental Premium Contact 2 var 55 yanak lastiklerden dolayı da olabilir ama konforunu iyi buluyorum genel olarak yaylanarak gidiyor araba çukurlar ve kasislerden geçerken pat,küt vurduğu oluyor ama genel olarak iyi.

Asıl sorun ön taraf ile arka tarafın tepkilerinin farklılığı. Ön taraf engebelerden geçerken iyi hissettiriyor ama arkası geçerken rahat davranmıyor.

Sağ taraf çukura girince sol tarafta sarsılıyor hatta arabanın dengesi de baya bozuluyor tabii bunun olmasının sebebi de araba da torsiyon çubuğunun kullanılması.


Torsiyon çubuğu

Yanlış anlaşılmasın arkası öyle böbrek taşı düşürecek cinsten değil, sadece arkada bağımsız süspansiyonlu arabanın tepkilerini fark etmiş biri bu arabayı kullandığı zaman direk torsiyon olduğunu anlayabilir.

Sonuç olarak arka süspansiyonlarını çok beğenmedim.

Ön koltukları beğendim yanal destekleri iyi ve rahatlar ideal sürüş pozisyonunuzu rahatça bulabiliyorsunuz. Sürücü ve ön yolcu koltuğu için kol dayama var.



Arka koltuklar ön koltuklarla aynı yumuşaklıkta ve rahatlar ortada şaft tünelinin olmayışı sayesinde 3 kişi rahatça oturabiliyor.

Boyum 1.80 ve kendi sürüş pozisyonumu ayarlayıp arkaya geçtiğim zaman diz mesafesinde 4 parmaklık yer kalıyor baş mesafesi olarak da cam tavanın etkisiyle biraz alçalıyor ve 3 parmaklık yer var.

Ayrıca arkası için klimalar b sütunlarında ve gelecek havanın şiddeti ön taraftan bağımsız olarak arttırılabiliyor ama sıcaklığa müdahale edilemiyor ve kol dayama olmaması büyük bir eksiklik.



Yalıtım:

Bu arabanın açık ara en kötü olduğu yerdir. Motorun sesi gaza bastığınız her an içeride ve sesi de traktörden çok farkı yok.

Ek olarak, 2000 deviri geçtiğiniz an nasıl BMW E36 M3 ler üst devirlerde ayrı ses çıkarıyor bu araba da daha da müthiş bir traktör sesi içeriyi kaplıyor motor yalıtımı olarak b sınıfına bile yakışmadığını düşünüyorum.

Maalesef aynı kötü durum rüzgar sesi ve yol sesi içinde var genel olarak bunların sesini motor bastırdığı için çok duymuyorsunuz,rüzgar sesi 95 km den itibaren duyuluyor.

Sonuç olarak bu yalıtım seviyesi ile uzun yol için elveriş olduğunu düşünmüyorum.

Motor:

1.6 HDI ünite 109 bg 240 tork üretiyor genel olarak motor canlı 170 km rahatça çıkabiliyorsunuz(önermem) ama torku çok yaymamışlar 2000 devirde tork patlaması yaşayıp koltuğa yapıştırıyor alt devirlerde ise yokuşu çıkarken bile zorlandığınız oluyor sonuç olarak eski nesil bir dizel ünite (2008 üretimi) o dönemde bunu yapmayan çok az motor var.

Yakıtı şuan arabanın ortalaması (70000 km’dir sıfırlanmadı 6.2) bu değer dikkatli olursanız mcp şanzımanın yardımıyla 5.5 kadar düşebiliyor.

Şanzıman:

Arabanın 2. en kötü olduğu klasmandır.
Tek kavrama otomatikleştirilmiş manuel şanzıman kullanılmış.

Eksileri:
  • Gaza %40 tan fazla basarsanız yığılıyor
  • Çok yavaş
  • Geç düşürüyor
  • 6. viteste 2000 devirde 95 yapıyor bu hız bana düşük geldi uzun yol için büyük dezavantaj
Artıları:
  • Az yaktırıyor (5.5-6.5)
  • Bakım ve tamirat maliyetleri manuel ile hemen hemen aynı
  • Manuel modda üst vitese siz istemedikçe atmıyor.
Sürüş:

MPV den sürüş dinamiği beklemek hata olur, zaten süspansiyonlarda yumuşak ayarlanmış virajda yana yatması var ve daha önce de bahsettiğim gibi arka tarafta torsiyon kullanılmış, bu sürüşü de etkilemiş araba daha çok arkasını açmaya meyilli virajın içinde bir dalgalanma olursa arkasının kaydığını hissedebiliyorsunuz ESP geç olsa da tehlikeli bir durumda müdahale ediyor

Frenler:

Arabanın frenlerini çok beğeniyorum, harika duruyorlar kötü lastiklerle de kullandım yine iyi duruyor.

Frenlerin dozajlaması filan da çok rahat ben bu frenlerin bu araba için fazla olduğunu bile düşünüyorum zaten bu arabanın 1.6 thp 156 BG lik motoru da var herhalde onunla aynı frenleri kullanmışlar maliyetten dolayı iyi de yapmışlar bence.

Direksiyon:

Bu arabanın direksiyonu hakkında konuşmadan olmaz öyle hisli filan değil hatta ticariler gibi yumuşacık yüksek hızda sertleşmiyor da ama özelliği göbek dönmüyor ve göbeğin üzerinde müzik çalardan klimaya kadar her türlü fonksiyon var ve bunları kullanması da çok kolay.




Sonuç:

Öncelikle orijinal bir araba kendine has bir havası var 2009 dan beri kullanıyorum içinden dışında hala sıkılmadım ve hiç bir arabada olmayan bu kullanışlılık ve yakıt ekonomisi (ağırlığa göre dedim bunu) düşünülünce harika bir kombinasyon gibi geliyor ama ne zamanki iş kullanmaya geliyor o zaman büyü bozuluyor, uzun yol için çok uygun bir araba olduğunu düşünmüyorum. Eğer o yalıtıma bir çare bulunursa o zaman uygun görürüm.





Kaynak: http://garajtv.com/citroen-c4-picasso-1-6-hdi-mcp-test/
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
  • Beğeni
Tepkiler: Ugur, bt ve Cenk

Ugur

Panpa
Destekçi
Beta Programı
10 Eyl 2016
2,295
6,325
4,270
.
İlk bindiğim günü unutamıyorum :D Berkay Hocam hadi gazlayalım lift off yapacam dediğinde dalga geçtiğini sanmıştım, ilk viraja girmeden yolun sağına doğru yanaştığında sağda duracak falan sanmıştım hatta :D Sonrasında viraja doğru gittiğimizi farkedince tuhaf olmadım desem yalan olur :D Sonra lift off yaptı ve arkası geldi, şok olmuştum :D Devamındaki viraj daha da eğlenceliydi, 120 ile yan girdiğimiz virajın ortasında yan camdan baktığımda iki araba birbirini solluyordu ve biz onlara doğru yan gidiyorduk :D
 

GARAJ TV

Panpa
9 Eyl 2016
6,305
8,799
4,770
Bugün bu araç ile küçük çaplı bir hypermiling yaptım diyebilirim.
Araba ile ilgili bilgiler.
  • Aracının km: 78000 bakımı yaptıralı 6 ay oldu
  • Motor: Euro 4 1560 cc, 4 silindirli turbo dizel
  • Güç: 109 hp @ 4000 d/d
  • Tork: 240 Nm @ 1750 d/d
  • Şanzıman: Robotize şanzıman 6 ileri vites (MCP)
  • Lastikler: (Kış lastikleri) continental wintercontact 215/55 r16
  • Ağırlık: 1550 kg (ruhsat)+sürücü ve ıvır zıvırlar(100 kilo)=1650 kilo
Arabayı gece 23.30 civarlarında şehir içine kullandım ama şehir içi demekte hata olur çünkü bu saatte yollar boştu. Bir kaç ışık dışında pek bir yerde durmam gerekmedi. Ufakta çevre yolunda kullandım.
Rota uzunluğu: 15 km
Süre: 19 dk 40 saniye
Ortalama Hız:45.9 km
Max hız: 88 km/saat
Rotamda biraz yokuşta vardı yani hem iniş hem çıkış yaptım.
Rakım: En az: 951 metre En Fazla: 1075 metre
Rota bu şekilde: Yeşil başlangıç Kırmızı bitiş WhatsApp Image 2018-01-03 at 23.39.41.jpeg

Sonuca gelelim :)
WhatsApp Image 2018-01-03 at 23.38.22.jpeg


Yükler dahil 1650 kiloluk 6 ileri tek kavrama şanzımanlı bir mpv için güzel değerler olduğunu düşünüyorum. Şehirler arası yollarda daha acayip değerlere erişmiştim :)
 

GARAJ TV

Panpa
9 Eyl 2016
6,305
8,799
4,770
5 Şubat 2017 den beri arabayı kullanma fırsatım olmamıştı. Eve gittiğimde baktım hava da güzel kar yağacağı yok ilk işim yaz lastiklerini değişmek oldu. Continental wintercontact tan premium contact 2 geçme vakti :)
WhatsApp Image 2018-03-17 at 10.57.29.jpeg

Tabii bu lastiklerle bagajın hacminden çok bagajın şeklinin,açılışının,yan duvarlarının yapısının kısacası önemli olan boyutu değil işlevi kavramının ne kadar doğru olacağını göstereceğim.
WhatsApp Image 2018-03-17 at 10.59.38.jpeg

Şimdi diğer kullandığım araba ile (opel insignia) bu arabanın rakamsal olarak bagaj hacimleri aynı ama diğer arabanın bagajı iki tane lastiği alırken bu araba 4 tane lastik ve bir sürü ıvır zıvırı rahatça sokup kapağını kapatabiliyorum. (Lastik boyutu 215-55-16)

İlk işim arabayı çalıştırıp kaç yaktığına bakmak oldu ve sonuç 5.7lt /100 km :) ortalama hız 40 km di yani karma tüketim dersek daha doğru olur. Kış lastiği ile bu değerden memnunum. Bakalım ben kaç yakacağım ondan direk sıfırladım :)
WhatsApp Image 2018-03-17 at 11.00.51.jpeg


Lastiklerin değişim anı :)
WhatsApp Image 2018-03-17 at 11.15.06.jpeg


Lastikler değiştikten sonra şehir içinde işlerimi hallettikten sonra gazlamaya çıktım ve birazcık ciğerini açtım diyebilirim. Yakıt sonucu aşağıda :D .Tabii kullanırken bagajda 4 tane lastik vardı. Bu ek ağırlık beni 181 ile sınırladı normalde 190 kadar çıktığım yoldu :) Ama bu ek ağırlığın baya bir olumlu yanını gördüm o da araba virajda daha oturaklıydı ve bana daha konforlu geldi. Sanırım arka süspansiyonlar çalışmak için ağırlık istiyormuş. Citroen arka süspansiyon vurma sorununu da burada çözmüş oldum :D

WhatsApp Image 2018-03-17 at 12.55.54.jpeg
 
  • Beğeni
Tepkiler: Ugur ve Cenk
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım