Zaten düşündüren o sıkıntılar yaza bıraktık. Lastikleri çoktan değiştirdik.
Kesinlike rus ruleti gibi bir şey citroen modellerine yazılım atılması. İlla yaptıracağım gibi bir düşünce de varsa mutlaka citroen araçlarına yazılım atma konusunda tecrübeli bir firmaya gitmek lazım. Normalde, yanlış biliyorsam düzeltin lütfen, yazılım konusunda o motora göre tecrübeli bir firma aranır ama citroen için markaya yönelik tecrübesi bol bir yer ile anlaşmak gerek. E-hdi ve hdi motorlar gerçekten sağlam, psa grubunun dizel üniteleri zaten sağlam. Turboları falan da güzel bir marka. Çok yaygın da kullanıldığı için bu motor konusunda tecrübeli yer bulmak zor değildir ama marka üzerinden tecrübeli bir yer bulmak daha önemli citroen konusunda.Tam olarak bahsettiğim buna benzer sorunlardı. Binlerce uygulama örneği olmasına rağmen ben 2001 model Opel'de bile elektronik müdahaleye tedirgin yaklaşırken C4 Picasso'da elektronik üzerinde rus ruletine benziyor.
Öncelikle içinizi dökmüşsünüz ferahlamışsınız. Sizin adınıza sevindim.konuya hort yapmak istedi canım nedense.
bende de c4 sedan 1.6 hdi var. bende düşünüyorum yazılım yaptırmayı. özellikle yaz aylarında klima arabayı çok öldürüyor ve yakıt tüketimini 0.6-0.8lt arası yükseltiyor. chip yaptırmak istememin sebebi de bu arabayı hurdaya çıkana kadar kullanmak istemem. yakıt tüketimi Euro 6 motorlara çok yakın, parçası kaskosu ucuz, yeteri kadar konforlu yeteri kadar yol tutuyor yeteri kadar yürüyor. yine de yazılım denemeyi düşünüyorum.
citroenlerin ne elektronik arızası varmış kronik ben anlamadım? 2008 yılından beri psa arabaları kullanıyoruz. 307-308 şimdide c4'e geçtik. çok ciddi bir elektronik arızası ila karşılaşmadık. aldığımız arabalar hep 100 binin üzerinde ufak tefek kazaları olan modellerdi. 307'nin abs beyninin kabloları oksitleniyordu çünkü o bölgeden kazası varmış ve su alıyordu oradan. en son kabloların hepsinin zamanında 30tl'ye onartıp sattık. 308' de hiç elektronik arızası yaşamadık. c4'te güç düşüklüğü sebebiyle bir kez debimetreyi değiştirdik. debimetrenin orjinali 500tl diye ben yan sanayi marelli aldım meğer pek sevmiyormuş marelli parçaları psa motorları, silkeleme yaptı motor. orijinal yeni aldık daha sonra ama meğer sorun debimetre de değilmiş. mazot pompasının kabloları yıpranmış pompa verimli çalışmıyormuş. kabloları onararak sorunu çözdük. çözüm 50tl.
bizim insanımızın dümdüz köşeli bakış açısı yüzünden çok anlamsız tabular oluştu ülkede her konuda. "citroen sorunludur". yahu kaç tane citroen kullandın hangi modellerini kullandın? "ön takım o gücü kaldırmaz". yahu aynı arabanın 2.0hdi'ları da var 2.0 benzinlileri de. illa ki şanzımanları farklıdır. ön arka takımda belki ufak farklılıklar vardır ama parça parça baktığında süspansiyon, yay, rot kotu, viraj çubuğu ve salıncak gibi parçalar motor seçeneklerine göre farklılık göstermiyor. aynı ön takım 2.0 hdi'ın 163hp 340nm torkuna dayanıyorda 1.6 hdi'a yazılım atınca mı sıkıntı? frenler tabi ki yetmeyecek performanslı kullanımda kabul ama ön takım kaldırmaz şanzıman kaldırmaz demek çok abes. birde psa vw gibi 240nm torku olan motora max dayanımı 250nm olan bir şanzıman takacak çakallıkta bir firma değil. bir arkadaşımda c5 vardı, öküz gibi kullanıp arabanın her sene ön takımını yaptırıyordu sonra da citroenin ön takımı zayıftır diyodu. e ben ikinci el 120 binde c4 aldım 2009 model, 4 sene kullandım 160 bine getirdim ön takım aldığım günden farksız.
kabul etmeniz gereken şey otomobillerin bir ömrünün olduğu ve sorun çıkarmasının çok normal olduğu. anormal sorunlar çıkaran modeller her zaman her firma da vardı. Muhip defalarda golf 5 ten nefret ettiğini sürekli sorun çıkardığını anlatıp duruyordu biliyorsunuz. 307'nin makyajsız modeli 206'nın elektronik sistemleri üzerine kurulu olduğu için sorunlu bir arabaydı mesela ama makyajda sorunlu parçaları 407'de kullandıkları ile değiştirip sorunları çözmüşlerdi. Toyota'nın çok sağlam bilindiği bir dünyada milyonlarca Toyota servise çağrıldı bozuk gaz pedalı yüzünden. hala daha duyuyoruz çok güvenilen Japonların sıkıntılarını. En son yine milyon adete yakın sayıda araba Takata airbag'ler yüzünden geri çağırılıyorlardı.
otomobillerin bir ömrü muhakkak var. durduğu yerde boyası zarar görür, farları sararır, lastikleri çatlar... hareket ettirirsiniz filtrenin, motorun, frenlerin, hatta koltukların direksiyonun derisinin cam kumandalarının ömrünü yersiniz. hiçbir kul yapısı maalesef insan ömrü kadar uzun değil. her şeyin bir ömrü var. bunu kabul edip, bakımlarını düzgün yapıp, keyifle kullanmaktan ötesi yalan.
tabusuz günler dilerim herkese.
Peugeot'ları bilmem, onlar hakkında deneyimim olmadı. Ben 3 sene 2012 mcp şanzımanlı c4 confort plus kullandım. Bu aracı da sıfır aldım ve 60 bin km'ye gelmeden sattım. İlk 1000 km sonrasında yağ ve filtre değişimi, dpf kurum bağlama sorunu olmasın diye gerekli kullanım prensiplerine uymak, soğuk motorla gazlamamak, kaliteli yakıt kullanmaya çalışmak, en az 1500-2000 km önceden standart bakımı yaptırmak v.b burada daha sayamayacağım kadar detaylı sağlıklı sürüş kriterlerini, kurallarını bilerek, uygulayarak kullanan biriyim. Zaten bu otomobil forumunda takılan birisinin de bunlara meraklı olması, bilmesi de normaldir. Buna rağmen c4'de yaşadığım elektronik sorunları yazmaya kalksam buradan fizana ulaşır ki forumda çoğu kişi bilir.konuya hort yapmak istedi canım nedense.
bende de c4 sedan 1.6 hdi var. bende düşünüyorum yazılım yaptırmayı. özellikle yaz aylarında klima arabayı çok öldürüyor ve yakıt tüketimini 0.6-0.8lt arası yükseltiyor. chip yaptırmak istememin sebebi de bu arabayı hurdaya çıkana kadar kullanmak istemem. yakıt tüketimi Euro 6 motorlara çok yakın, parçası kaskosu ucuz, yeteri kadar konforlu yeteri kadar yol tutuyor yeteri kadar yürüyor. yine de yazılım denemeyi düşünüyorum.
citroenlerin ne elektronik arızası varmış kronik ben anlamadım? 2008 yılından beri psa arabaları kullanıyoruz. 307-308 şimdide c4'e geçtik. çok ciddi bir elektronik arızası ila karşılaşmadık. aldığımız arabalar hep 100 binin üzerinde ufak tefek kazaları olan modellerdi. 307'nin abs beyninin kabloları oksitleniyordu çünkü o bölgeden kazası varmış ve su alıyordu oradan. en son kabloların hepsinin zamanında 30tl'ye onartıp sattık. 308' de hiç elektronik arızası yaşamadık. c4'te güç düşüklüğü sebebiyle bir kez debimetreyi değiştirdik. debimetrenin orjinali 500tl diye ben yan sanayi marelli aldım meğer pek sevmiyormuş marelli parçaları psa motorları, silkeleme yaptı motor. orijinal yeni aldık daha sonra ama meğer sorun debimetre de değilmiş. mazot pompasının kabloları yıpranmış pompa verimli çalışmıyormuş. kabloları onararak sorunu çözdük. çözüm 50tl.
bizim insanımızın dümdüz köşeli bakış açısı yüzünden çok anlamsız tabular oluştu ülkede her konuda. "citroen sorunludur". yahu kaç tane citroen kullandın hangi modellerini kullandın? "ön takım o gücü kaldırmaz". yahu aynı arabanın 2.0hdi'ları da var 2.0 benzinlileri de. illa ki şanzımanları farklıdır. ön arka takımda belki ufak farklılıklar vardır ama parça parça baktığında süspansiyon, yay, rot kotu, viraj çubuğu ve salıncak gibi parçalar motor seçeneklerine göre farklılık göstermiyor. aynı ön takım 2.0 hdi'ın 163hp 340nm torkuna dayanıyorda 1.6 hdi'a yazılım atınca mı sıkıntı? frenler tabi ki yetmeyecek performanslı kullanımda kabul ama ön takım kaldırmaz şanzıman kaldırmaz demek çok abes. birde psa vw gibi 240nm torku olan motora max dayanımı 250nm olan bir şanzıman takacak çakallıkta bir firma değil. bir arkadaşımda c5 vardı, öküz gibi kullanıp arabanın her sene ön takımını yaptırıyordu sonra da citroenin ön takımı zayıftır diyodu. e ben ikinci el 120 binde c4 aldım 2009 model, 4 sene kullandım 160 bine getirdim ön takım aldığım günden farksız.
kabul etmeniz gereken şey otomobillerin bir ömrünün olduğu ve sorun çıkarmasının çok normal olduğu. anormal sorunlar çıkaran modeller her zaman her firma da vardı. Muhip defalarda golf 5 ten nefret ettiğini sürekli sorun çıkardığını anlatıp duruyordu biliyorsunuz. 307'nin makyajsız modeli 206'nın elektronik sistemleri üzerine kurulu olduğu için sorunlu bir arabaydı mesela ama makyajda sorunlu parçaları 407'de kullandıkları ile değiştirip sorunları çözmüşlerdi. Toyota'nın çok sağlam bilindiği bir dünyada milyonlarca Toyota servise çağrıldı bozuk gaz pedalı yüzünden. hala daha duyuyoruz çok güvenilen Japonların sıkıntılarını. En son yine milyon adete yakın sayıda araba Takata airbag'ler yüzünden geri çağırılıyorlardı.
otomobillerin bir ömrü muhakkak var. durduğu yerde boyası zarar görür, farları sararır, lastikleri çatlar... hareket ettirirsiniz filtrenin, motorun, frenlerin, hatta koltukların direksiyonun derisinin cam kumandalarının ömrünü yersiniz. hiçbir kul yapısı maalesef insan ömrü kadar uzun değil. her şeyin bir ömrü var. bunu kabul edip, bakımlarını düzgün yapıp, keyifle kullanmaktan ötesi yalan.
tabusuz günler dilerim herkese.
OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü
Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.