konuya hort yapmak istedi canım nedense.
bende de c4 sedan 1.6 hdi var. bende düşünüyorum yazılım yaptırmayı. özellikle yaz aylarında klima arabayı çok öldürüyor ve yakıt tüketimini 0.6-0.8lt arası yükseltiyor. chip yaptırmak istememin sebebi de bu arabayı hurdaya çıkana kadar kullanmak istemem. yakıt tüketimi Euro 6 motorlara çok yakın, parçası kaskosu ucuz, yeteri kadar konforlu yeteri kadar yol tutuyor yeteri kadar yürüyor. yine de yazılım denemeyi düşünüyorum.
citroenlerin ne elektronik arızası varmış kronik ben anlamadım? 2008 yılından beri psa arabaları kullanıyoruz. 307-308 şimdide c4'e geçtik. çok ciddi bir elektronik arızası ila karşılaşmadık. aldığımız arabalar hep 100 binin üzerinde ufak tefek kazaları olan modellerdi. 307'nin abs beyninin kabloları oksitleniyordu çünkü o bölgeden kazası varmış ve su alıyordu oradan. en son kabloların hepsinin zamanında 30tl'ye onartıp sattık. 308' de hiç elektronik arızası yaşamadık. c4'te güç düşüklüğü sebebiyle bir kez debimetreyi değiştirdik. debimetrenin orjinali 500tl diye ben yan sanayi marelli aldım meğer pek sevmiyormuş marelli parçaları psa motorları, silkeleme yaptı motor. orijinal yeni aldık daha sonra ama meğer sorun debimetre de değilmiş. mazot pompasının kabloları yıpranmış pompa verimli çalışmıyormuş. kabloları onararak sorunu çözdük. çözüm 50tl.
bizim insanımızın dümdüz köşeli bakış açısı yüzünden çok anlamsız tabular oluştu ülkede her konuda. "citroen sorunludur". yahu kaç tane citroen kullandın hangi modellerini kullandın? "ön takım o gücü kaldırmaz". yahu aynı arabanın 2.0hdi'ları da var 2.0 benzinlileri de. illa ki şanzımanları farklıdır. ön arka takımda belki ufak farklılıklar vardır ama parça parça baktığında süspansiyon, yay, rot kotu, viraj çubuğu ve salıncak gibi parçalar motor seçeneklerine göre farklılık göstermiyor. aynı ön takım 2.0 hdi'ın 163hp 340nm torkuna dayanıyorda 1.6 hdi'a yazılım atınca mı sıkıntı? frenler tabi ki yetmeyecek performanslı kullanımda kabul ama ön takım kaldırmaz şanzıman kaldırmaz demek çok abes. birde psa vw gibi 240nm torku olan motora max dayanımı 250nm olan bir şanzıman takacak çakallıkta bir firma değil. bir arkadaşımda c5 vardı, öküz gibi kullanıp arabanın her sene ön takımını yaptırıyordu sonra da citroenin ön takımı zayıftır diyodu. e ben ikinci el 120 binde c4 aldım 2009 model, 4 sene kullandım 160 bine getirdim ön takım aldığım günden farksız.
kabul etmeniz gereken şey otomobillerin bir ömrünün olduğu ve sorun çıkarmasının çok normal olduğu. anormal sorunlar çıkaran modeller her zaman her firma da vardı. Muhip defalarda golf 5 ten nefret ettiğini sürekli sorun çıkardığını anlatıp duruyordu biliyorsunuz. 307'nin makyajsız modeli 206'nın elektronik sistemleri üzerine kurulu olduğu için sorunlu bir arabaydı mesela ama makyajda sorunlu parçaları 407'de kullandıkları ile değiştirip sorunları çözmüşlerdi. Toyota'nın çok sağlam bilindiği bir dünyada milyonlarca Toyota servise çağrıldı bozuk gaz pedalı yüzünden. hala daha duyuyoruz çok güvenilen Japonların sıkıntılarını. En son yine milyon adete yakın sayıda araba Takata airbag'ler yüzünden geri çağırılıyorlardı.
otomobillerin bir ömrü muhakkak var. durduğu yerde boyası zarar görür, farları sararır, lastikleri çatlar... hareket ettirirsiniz filtrenin, motorun, frenlerin, hatta koltukların direksiyonun derisinin cam kumandalarının ömrünü yersiniz. hiçbir kul yapısı maalesef insan ömrü kadar uzun değil. her şeyin bir ömrü var. bunu kabul edip, bakımlarını düzgün yapıp, keyifle kullanmaktan ötesi yalan.
tabusuz günler dilerim herkese.
Peugeot'ları bilmem, onlar hakkında deneyimim olmadı. Ben 3 sene 2012 mcp şanzımanlı c4 confort plus kullandım. Bu aracı da sıfır aldım ve 60 bin km'ye gelmeden sattım. İlk 1000 km sonrasında yağ ve filtre değişimi, dpf kurum bağlama sorunu olmasın diye gerekli kullanım prensiplerine uymak, soğuk motorla gazlamamak, kaliteli yakıt kullanmaya çalışmak, en az 1500-2000 km önceden standart bakımı yaptırmak v.b burada daha sayamayacağım kadar detaylı sağlıklı sürüş kriterlerini, kurallarını bilerek, uygulayarak kullanan biriyim. Zaten bu otomobil forumunda takılan birisinin de bunlara meraklı olması, bilmesi de normaldir. Buna rağmen c4'de yaşadığım elektronik sorunları yazmaya kalksam buradan fizana ulaşır ki forumda çoğu kişi bilir.
Hadi benim aracım fabrikasyon sorunluydu ve ondan dolayı bu spesifik arızaları verdi diyelim. Başıma gelen aynı arızları internette araştırdığımda da başka kullanıcıların bunlardan muzdarip olduğunu defalarca gördüm. Konu sizin aracınızda hiç problem çıkmaması yahut benim aracımda bir sürü sorun çıkmış olması yarışı değil. Şikayetvar gibi sitelere girip, forumlarda arıza başlıklarında dolaşıp biraz araştırma yaparsanız Citroen araçlarıyla ilgili çoğu şikayet mekanikten ziyade elektronik aksamlarla ilgilidir. Her markanın belli bir zayıf yönü var. Citroen markasının da zayıf yönü elektroniğidir. Sizde sorun çıkmamış olması ( ki inşaallah hep böyle devam eder ) yahut bende çok sorun çıkmış olması bu gerçeği değiştirmez. Müşteri şikayetlerinin konularına bakarsanız en çok şikayetin hangi alanda olduğunu görürsünüz.
C4'ü satıp Focus aldım. 4 senedir kullanıyorum 90 bin km'ye geldi. Sorunsuz diyebilir miyim ? Hayır. Ford'larda kronik olan direksiyon kutusu ses problemi benim Focusum'da da var mesela. İyi bakmama rağmen bu sorun mevcut ama bu da neticede bana özel bir sorun değil. Kronik. Focuslarla ilgili şikayetlere bakarsanız, tıpkı Citroen'lerin elektronik aksam hassaslığı gibi direksiyon kutusu şikayetlerini görürsünüz.
Yazılım mevzusu ve ön takım ilişkisine gelirsek; başkalarının araçlarıyla ilgili olumsuz bir şey söylemeyi sevmem ama bu markaya para vermiş, almış ve kullanmış biri olarak olumsuz da olsa eleştiri yapmaya hakkım olduğunu düşünüyorum. O sebeple şunu çok net diyebilirim ki gemi dümeninden farksız, hissizliğin dibine vurmuş, yönlendirmelere karşı bu kadar isteksiz, patinaja kaldığında lastiklerin, kafadan kaydığında gövdenin ne halde olduğunu bile anlatmayan, standart güçle bile böylesine kötü tepkiler veren direksiyon sistemine sahip bir markanın araçlarından birine yaptıracağınız yazılım sonucunda alacağınız güçle evet daha iyi giden ama ön takıma binen daha fazla güç sebebiyle daha çok cebelleşmeniz gereken hissiz, saçmalama potansiyeli artacak olan bir direksiyon tepkilerine, sürüşe sahip olacaksınız.
Yazılım dediğiniz şey sadece artan güçle gaza oturup aracın daha iyi hızlanmasını izlemek değildir. Ona uygun güzel tepkilere sahip bir direksiyon sisteminiz yoksa ön takımlar artan güçle baş etse de direksiyon saçmalar. Dolayısıyla sürüşü sekteye uğratır. Bu saçmalık size yeterli geliyor olabilir, sizi tatmin ediyor olabilir, size sürüşü sekteye uğratan herhangi bir problemmiş gibi gözükmeyebilir ama bu başlığı açan, aracına yazılım yaptırmayı düşünen forum üyesini iyi tanıdığım için ona yetmeyeceğini, başlık sahibinin gözüne batacağını biliyorum. Sizin beklentilerinizi karşılayacak kadar iyiyse yahut yeterliyse ne mutlu size tabi ki.