HABER CIVIC 1.6 İ-DTEC 9AT | TEST

Baris Inselel

Yönetim
Editör
2,170
Tüm merak ettikleriniz videomuzda.​

Dizel ve 9 ileri otomatik şanzımanlı Honda Civic testi sizlerle! iyi seyirler​

Lütfen, videoyu izledikten sonra BEĞEN tuşuna basarak kitlemizi büyütmemize destek olun! Videolarımıza YORUM yaptığınız her öneriyi, eleştiriyi ve bilgilendirmeyi dikkate alıyoruz!​

Diğer Testlerimiz için BURAYA tıklayabilirsiniz.​

+ Bagaj Hacmi
+ Sessiz Motor
+ Donanım​

Multimedia çözünürlüğü ve kullanımı​

Teknik özellikler

Tip1.6 litre i-DTEC
Silindir adediSıralı dört silindir
Supap adediSilindir başına dört supap
Çap x strok76 mm x 88 mm
Sıkıştırma oranı16:1
Maksimum güç120 PS (88 kW), 4.000 d/d
Maksimum tork300 Nm, 2.000 d/d
Otomatik 9AT9 ileri otomatik


Süspansiyon

ÖnMacPherson, toe kontrol bağlantılı ve viraj denge çubuklu
ArkaÇok noktadan bağlantılı bağımsız, viraj denge çubuklu


Frenler

Ön282 mm hava soğutmalı disk
Arka260 mm disk


Jant ve lastikler

JantlarLastikler
16 inç215/55 R16
17 inç215/50 R17


Direksiyon

TipDeğişken oranlı pinyon dişli
Direksiyon turu
(tam tur)
2.2
Dönüş çapı
(teker)
10,6 metre
Dönüş çapı (gövde)11,3 metre


Boyutlar (mm)

Uzunluk (mm)4.648
Genişlik (mm)1.799
Genişlik (aynalar dahil) (mm)2.076
Yükseklik (mm)1.407
Dingil mesafesi (mm)2.698
İz genişliği ön (mm)1.547
İz genişliği arka (mm)1.575


Kapasiteler (litre)

Bagaj kapasitesi (VDA) (lt)519
Yakıt deposu kapasitesi (lt)46


Ağırlık (kg)

Boş ağırlık (kg)1.408


Performans ve yakıt tüketimi

Maksimum hız (km/s)200km/s
0-100 km/s (sn)10.2 sn
Yakıt tüketimi şehir içi (lt/100 km) NEDC4.7
Yakıt tüketimi şehir dışı (lt/100 km) NEDC3.8
 
  • Beğeni
Tepkiler: Akın
Sen sıkılınca yaptırırsın ben 30 bin km Hypermiling yaparım. Ben 30 bin km ortalama 3.5 yakalarım. Ama idda etmiyorum
Dizelde hypermilling yapmanın bir anlamı yok. Senin uyguladığın hypermilling tekniğini dizele uygularsan üst devirleri öldürürsün, 30 bin km'de dpf'yi temizletmeye çalışırsın, katlarında ise enjektörleri maalesef çıkarıp önüne koyarlar. Dizele uygun sürüş gerçekleştirirsen yapacağın hypermilling tekniğine göre maksimum 1,5 litre fazla yakarsın. O arada ki fazladan 1,5 litrenin uzun dönem maliyeti de dpf temizletme ve enjektör değişim masrafını geçmez zaten.
 
Son düzenleme:
Dizelde hypermilling yapmanın bir anlamı yok. Senin uyguladığın hypermilling tekniğini dizele uygularsan üst devirleri öldürürsün, 30 bin km'de dpf'yi temizletmeye çalışırsın, katlarında ise enjektörleri maalesef çıkarıp önüne koyarlar. Dizele uygun sürüş gerçekleştirirsen yapacağın hypermilling tekniğine göre maksimum 1,5 litre fazla yakarsın. O arada ki fazladan 1,5 litrenin uzun dönem maliyeti de dpf temizletme ve enjektör değişim masrafını geçmez zaten.

Öff Hypermiling yapamıycaksam bunun eğlencesi nerde...
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
Öff Hypermiling yapamıycaksam bunun eğlencesi nerde...
Dizelde zaten ihtiyacın yok. Zevk için yaparsın eyvallah ama yakacağın minimum 4 litre, maksimum 6,5 - 7 litre. O maksimum konusu da emin ol senin sürüş tarzının üstünde bir hız ve kullanım şekliyle çıkar ortaya. Yani 2,5 - 3 litre kar yapacağım diye uzun dönemde masraf alırsın başına. Kasarak elde ettiğin tüm paradan fazlası o masraflara gider. Dizeli tercih edenler hypermilling yapmaya gerek olmayan bir motor olduğu için tercih ediyor zaten. Kasarak kullanacak olduktan sonra benzinli alırım :D
 
Dizelde zaten ihtiyacın yok. Zevk için yaparsın eyvallah ama yakacağın minimum 4 litre, maksimum 6,5 - 7 litre. O maksimum konusu da emin ol senin sürüş tarzının üstünde bir hız ve kullanım şekliyle çıkar ortaya. Yani 2,5 - 3 litre kar yapacağım diye uzun dönemde masraf alırsın başına. Kasarak elde ettiğin tüm paradan fazlası o masraflara gider. Dizeli tercih edenler hypermilling yapmaya gerek olmayan bir motor olduğu için tercih ediyor zaten. Kasarak kullanacak olduktan sonra benzinli alırım :D

Hoca elimde değil. Otomasyona almışım. Programı kıramıyorum.
 
Hoca elimde değil. Otomasyona almışım. Programı kıramıyorum.
O sebeple sana benzinli lazım zaten. Senin sürüş tarzın bu. Dizelde alt limit ile üst limit arasında büyük fark yok ki. Neyine hypermilling yapacaksın ? Ayağını korkak alıştırmayı sevmeyenler ve bunu yaparken de az yaksın diyenler için dizel.
 
  • Beğeni
Tepkiler: RYAN7R ve by