HABER CIVIC 1.6 İ-DTEC 9AT | TEST

Bu aracın yol tutuşu oldukça güzel ve başarılı orası bir gerçek. Ama çoğu platformda elimden geldiğince dile getirmeye çalıştığım gibi km77 isimli kanalda yapılan testler yol tutuş testi değildir. O testlere bakarak yol tutuş değerlendirmek yanlış olur.
Ben size katılmıyorum hocam çünkü bu kanalın yapmış olduğu testlerden bir fikir edinilebileceği görüşündeyim saanyong testi var o kanalda 72 km hızla araba dağılıyor bu arabadan ne yol tutuşu beklenebilirki değilmi
 
Ben size katılmıyorum hocam çünkü bu kanalın yapmış olduğu testlerden bir fikir edinilebileceği görüşündeyim saanyong testi var o kanalda 72 km hızla araba dağılıyor bu arabadan ne yol tutuşu beklenebilirki değilmi
Siz viraj alırken yahut virajda aracı zorlarken direksiyonu 90 dereceye yakın bir anda pandül atarak mı yol alıyorsunuz ? Yahut otomobil testiyle uğraşan insanlar araçların yol tutuş performansını ölçerken aynı şekilde mi viraj alıyor ? Eğer km77 yol tutuşu ölçüyor ise Honda Jazz dediğimiz araba amg gt, type r, focus rs, bmw 3-5 serisi ve daha o teste giren tüm arabalardan iyi yol tutuyor anlamı çıkar. Keza o testte pekte başarılı sonuç alamayan Type r'ın ring rekoru bulunuyor. O test, düz yolda giderken önünüze aniden bir cisim çıkması halinde ayak gazdan çekilerek direksiyona aniden verilen şiddetli açıyla yapılıyor. Bu durumda otomobillerin güvenli şekilde engelden kaçıp kaçamadığı test ediliyor. Böyle bir yol tutuş testi yahut değerlendirmesi yok.

Şöyle ufak bir bilgi;

Geyik testi, bir aracın devrilme eğilimi hakkında bilgi verir. Araçlara daha düşük bir ağırlık merkezi vererek ve otomobilin devrilme hızı ile açısını kaydetmek için jiroskopik algılayıcılar kullanarak yana yatma dengesinin kontrolünü sağlayan bir sistem ile bu eğilim azaltılabilir. Devrilme riski tespit edilirse; dinamik denge ve çekiş kontrolü, gücü keser ve otomobilde dengenin yeniden kazanılması için tekerleklerden birini veya birkaçını frenler. Özetle: geyik testi, bir otomobilin, ani direksiyon kırma hareketine verdiği tepkilerin görülmesi için geliştirilmiş bir testtir ve son dönemde otomobillerin standart donanımına eklenmeye başlanan ESP( elektronik stabilite programı) geyik testi gibi ani engel aşma manevralarında aracın stabilitesini olumlu etkilemektedir..
http://www.otohaber.com.tr/okurmektuplari/2009/07/28/geyik_testi_nedir_ve_nasil_yapilir
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
Ben size katılmıyorum hocam çünkü bu kanalın yapmış olduğu testlerden bir fikir edinilebileceği görüşündeyim saanyong testi var o kanalda 72 km hızla araba dağılıyor bu arabadan ne yol tutuşu beklenebilirki değilmi
Fikir edinilebilir ama sayısal olarak kaç km/h hızla testi tamamlayabildiğine bakılması haksızlık olur. 4 metreden kısa bir A sınıfı arabayla gemi gibi Mercedes S sınıfı aynı dar parkurda manevra yapıyor :) O yüzden sayısal değerden ziyade konileri devirdiğinde arabanın ne kadar dağıldığı, kontrolden çıkıp çıkmadığı gibi detayları inceleyerek fikirler edinmek daha doğru.
 
Fikir edinilebilir ama sayısal olarak kaç km/h hızla testi tamamlayabildiğine bakılması haksızlık olur. 4 metreden kısa bir A sınıfı arabayla gemi gibi Mercedes S sınıfı aynı dar parkurda manevra yapıyor :) O yüzden sayısal değerden ziyade konileri devirdiğinde arabanın ne kadar dağıldığı, kontrolden çıkıp çıkmadığı gibi detayları inceleyerek fikirler edinmek daha doğru.
Ki bunun yanında araçların fiziksel hareketlerine göre bir değerlendirme yaptığımızda bile nice altyapısı güzel, gayette iyi viraj alabilen otomobiller var elektronik sistemlerinin yetersiz, zamansız müdahalesinden dolayı testte başarısız sonuçlar alan yahut tam potansiyelini ortaya koyamayan. Youtube ve sosyal medya yorumlarına bakıyorum; genelde insanlar A aracı 80'le dönmüş daha iyi yol tutuyor, B aracı 78'le dönmüş daha kötü yol tutuyor diye değerlendirmelerde bulunuyor. Geyik testleri, viraj testlerinden çok daha komplike ve bir sürü değişkene bağlı unsurlardan oluşuyor gerçekten.
 
  • Beğeni
Tepkiler: 123456mtn
Bence de 1400kg çok değil ama Sinanın tüketimi övdüğü izlenimine pek kapılmadım. Verdiği değerler de anladığım kadarıyla Korelilerden biraz iyi, dizel otomatik Almanlardan da biraz kötü. Potansiyel olarak ben örneğin bir Focus veya Golf ten daha az yaktığını veya yakabileceğini düşünmüyorum ki öyle bir izlenimimde olmadı.. ama farklar bencr göz ardı edilebilecek kadar da küçük olur.

Geyik testindeki ise çok karmaşık ve bir çok paramtreyi aynı anda değerlendiren çok zor bir test. Araç cidden yol tutabilir ama direksiyon tepkileri yavaşsa geyik testinden iyi sonuş çıkamayabiliyor. Bence o testte başarılı olan her araç, gerçekten bir bütün olarak iyidir ancak biraz daha kötü olan bir araç ise kötü, yol tutmuyor gibi değerlendirilmemeli. Hoş zaten lastik ölçüleri, tipi ve jant ebadı gibi o testi direk etkileyecek bir sürü etken de yok değil.
 
Ki bunun yanında araçların fiziksel hareketlerine göre bir değerlendirme yaptığımızda bile nice altyapısı güzel, gayette iyi viraj alabilen otomobiller var elektronik sistemlerinin yetersiz, zamansız müdahalesinden dolayı testte başarısız sonuçlar alan yahut tam potansiyelini ortaya koyamayan. Youtube ve sosyal medya yorumlarına bakıyorum; genelde insanlar A aracı 80'le dönmüş daha iyi yol tutuyor, B aracı 78'le dönmüş daha kötü yol tutuyor diye değerlendirmelerde bulunuyor. Geyik testleri, viraj testlerinden çok daha komplike ve bir sürü değişkene bağlı unsurlardan oluşuyor gerçekten.
Benim demek istediğim tam olarak bu ürkütücü bir şekilde savuruyor araba bundan dolayı yol tutuş hakkın da bir düşünce oluşturur düşüncesindeyim
YouTube'da "SsangYong XLV 2016. Maniobra de esquiva (moose test) y eslalon | km77.com" videosunu izleyin
 
Son düzenleme:
Benim demek istediğim tam olarak bu ürkütücü bir şekilde savuruyor araba bundan dolayı yol tutuş hakkı da birdüşünce oluşturur düşüncesindeyim
YouTube'da "SsangYong XLV 2016. Maniobra de esquiva (moose test) y eslalon | km77.com" videosunu izleyin
Ben sizin söylemek istediğinizi anladım. Yalnız şunu söylemek istiyorum, sabit hızla viraj alırken bir otomobilin bu şekilde savrulabilmesi için viraj içinde ciddi frene abanıp aracın ağırlık dengesini bozmanız yahut viraj içinde yine çok ani direksiyon hareketiyle aracın dengesini bozmanız gerekir. Yani bu testler otomobillerin çok ekstrem hallerine dair örnekler. Bu örneklerde oluşan durumlara çoğu sürücü ' yol tutuş ve viraj kasmak ' anlamında çıkmıyor bile. Çünkü bu davranışlar artık otomobillerin limit ötesi hareketlerini gösteriyor.

Eğer bir aracın yol tutuşunu test ederken, yani aracı virajda zorlarken ters bir durumda otomobil ne tepki verir ? diye bir soru sorarsanız kendinize o zaman bu testlerle örtüşür. Ama bu testlere bakarak x marka araç kaç kmh hızla viraj alabilir, ne kadar hızlı viraj kasabilir diye sorarsanız orada yanıltır bunu anlatmaya çalışıyorum. Yani bu testte hız limiti pek yüksek olmayan bir otomobil gerçek hayatta çok güzel yol tutuyor olabilir.

Bu arada ufak bir dip not; video'da her yerini dağıtıp saçma sapan spin atan beyaz aracın esp sisteminde bir arıza olduğu tespit edilmiş. Fabrika arızasız başka bir model gönderip durumu düzeltmiş. Sonradan eklenen koyu gri renkli araç esp sistemi arızasız olan araçtır.
 
Son düzenleme:
Aşağıda muhabbet biraz kaymış. Ben yeniden dile getireyim; Araba iyi güzel de honda civic lerde göçük olayı ne durumda, devam ediyor mu? hatcback lerde aynı sorun var mı? Bir de bence 9 ileri şanzımana göre yakıt (Sinan'ın verileri) birazcık fazla gibi.
 
Aşağıda muhabbet biraz kaymış. Ben yeniden dile getireyim; Araba iyi güzel de honda civic lerde göçük olayı ne durumda, devam ediyor mu? hatcback lerde aynı sorun var mı? Bir de bence 9 ileri şanzımana göre yakıt (Sinan'ın verileri) birazcık fazla gibi.
İnternette 1-2 videoda HB üzerinde de gördüm. 2017 idi sanırım.
Edit: 12:10 'dan sonrasını izleyin.
 
Son düzenleme: