HABER CIVIC 1.6 İ-DTEC 9AT | TEST

O sebeple sana benzinli lazım zaten. Senin sürüş tarzın bu. Dizelde alt limit ile üst limit arasında büyük fark yok ki. Neyine hypermilling yapacaksın ? Ayağını korkak alıştırmayı sevmeyenler ve bunu yaparken de az yaksın diyenler için dizel.

Aklımda 3 silindirden 4 silindire geçmek var. Çünkü power stroke alçak devirde çak lazım. Tamam bende 1500 devirde yürütüyorum ama o avans vuruyormuşcasını 120 derece bir dönüşteki rezenans sesi rahatsız ediyor.

Dayımın 4 silindir arabası skoda ise 1500 devirde o rezenans sesi çok yok. Çünkü her 90 derecede patlama yapıyor. Patlama sıklığı beni avans vuruntıdundan kurtarıyor. Düşük devirde sürüş hissi daha iyi oluyor..
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche ve Cenk
Aklımda 3 silindirden 4 silindire geçmek var. Çünkü power stroke alçak devirde çak lazım. Tamam bende 1500 devirde yürütüyorum ama o avans vuruyormuşcasını 120 derece bir dönüşteki rezenans sesi rahatsız ediyor.

Dayımın 4 silindir arabası skoda ise 1500 devirde o rezenans sesi çok yok. Çünkü her 90 derecede patlama yapıyor. Patlama sıklığı beni avans vuruntıdundan kurtarıyor. Düşük devirde sürüş hissi daha iyi oluyor..
sen git bi jaz al şehiriçinde 4 lt yaktırırsın geniş de herşeyi alır lpg mpg uğraşıp durma
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
sen git bi jaz al şehiriçinde 4 lt yaktırırsın geniş de herşeyi alır lpg mpg uğraşıp durma

Arabanın normal halide 5 litre yakıyor zaten. Şimdi jazz alcam diye kredi borcunamı gireyim.. Yıllık masrafları 6000 tl çıkıyor. Benim bunu 4500 liraya cekmem gerek... Lpg yakmazsam kafadan 5 litre benzin bile yaksam yılda 2000 tl fazla masraf çıkıyor..

Şu anki durum iyi. Garantiden arabayı miss gibi yaptılar.. 1000 km oldu. Dert tasam yok..
 
Arabanın normal halide 5 litre yakıyor zaten. Şimdi jazz alcam diye kredi borcunamı gireyim.. Yıllık masrafları 6000 tl çıkıyor. Benim bunu 4500 liraya cekmem gerek... Lpg yakmazsam kafadan 5 litre benzin bile yaksam yılda 2000 tl fazla masraf çıkıyor..

Şu anki durum iyi. Garantiden arabayı miss gibi yaptılar.. 1000 km oldu. Dert tasam yok..
2. el al
 
o değilde benzinli 1,5 turboda neden 9 ileri zf şanzıman koymamış bu adamlar,hala cvt var.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Kim?
Donanımlara alt yapıya ve görünüşe göre piyasa şartlarında süper bir araba.

Deli gibi yol tutuyor bence hb manuel gelmeli aşırı eğlenceli bir araba hem kaliteli hem hisli gerçekten alacak olan varsa tavsiye ederim ama cvt'nin allah belasını versin, 1.5 turboda çok rahatsız etmiyor sanal vites oranları var en nihayetinde dip gaz yapmadığın sürece normal vites varmış gibi ama 1.6'da çıldırtıyor.

Bir eksisi de vsa tam kapanmıyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
Yol tutuşa az puan verilmiş bence en az 4 yıldız olmalıydı. Km77 nin yıldızı bu araç.
Bu aracın yol tutuşu oldukça güzel ve başarılı orası bir gerçek. Ama çoğu platformda elimden geldiğince dile getirmeye çalıştığım gibi km77 isimli kanalda yapılan testler yol tutuş testi değildir. O testlere bakarak yol tutuş değerlendirmek yanlış olur.
 
evet fiyatlar tüm araçların çok yüksek .. ama bence giriş seviyesi bile makul donanımda olduğu için fiyat piyasa şartlarına göre kabul edilebilir ... neticede yeni ve güzel bir araç ...
 
1400 Kg lık bir ağırlığa sahip. Forumda ençok eleştirilen konu genelde bu konuydu diğer araçlar incelenirken çok bahselirdi daha kimse bahsetmemiş. şahsen ben aracın biraz ağır olması taraftarıyım. virajlarda daha oturaklı oluyor kafa açma ve hop pitilik yaşanmıyor. 170 bin verince neden üst segment ikinci el olmasın? Diğer nokta video da üst hız limiti 200 demiştiniz video da 10:45 de devamında 15:40 gibi 210 ve 220 yaptım şeklinde söylediniz ben de 6 ileri tork konvektörü var ve 200 e limitör koymuşlar devir 4 bin e yakın haldeyken bile gazı kapatınca aracın ivmelenmesine izin vermiyor bu araçta 200 diye belirttiğiniz kağıt üzerinde belirtilen mi yoksa dediğiniz gibi 210 ve 220 ye izin veriyor mu? (ara soru bu işi yazılımsız nasıl çözmeli :-)) )
 
şuanda 1,5 t için sadece hondata var hız limitini açıp güç veren,yoksa standart 200 leri geçmiyor araç,youtubeda bu arabayı btg tuning üzerinde çalışmalar yapıyor,dezavantajı aracın turbosu ufak ve cvt şanzımanda yüksek torklara dayanamıyor,onun dışında güzel araba fiyatına göre.182 beygir benzinlisi bile 200 ü geçmiyorsa dizeli o beygirle 200 yapsın iyi gene.
 
Son düzenleme:
1400 Kg lık bir ağırlığa sahip. Forumda ençok eleştirilen konu genelde bu konuydu diğer araçlar incelenirken çok bahselirdi daha kimse bahsetmemiş. şahsen ben aracın biraz ağır olması taraftarıyım. virajlarda daha oturaklı oluyor kafa açma ve hop pitilik yaşanmıyor. 170 bin verince neden üst segment ikinci el olmasın? Diğer nokta video da üst hız limiti 200 demiştiniz video da 10:45 de devamında 15:40 gibi 210 ve 220 yaptım şeklinde söylediniz ben de 6 ileri tork konvektörü var ve 200 e limitör koymuşlar devir 4 bin e yakın haldeyken bile gazı kapatınca aracın ivmelenmesine izin vermiyor bu araçta 200 diye belirttiğiniz kağıt üzerinde belirtilen mi yoksa dediğiniz gibi 210 ve 220 ye izin veriyor mu? (ara soru bu işi yazılımsız nasıl çözmeli :)) )
Hocam ağırlık demek arabanın iyi yol tutması demek değildir. Peugeot 308 1200 kilo ama Civic'den kat kat daha iyi dönüyor virajları mesela. Burda önemli olan nokta mühendislik...
 
1400 Kg lık bir ağırlığa sahip. Forumda ençok eleştirilen konu genelde bu konuydu diğer araçlar incelenirken çok bahselirdi daha kimse bahsetmemiş. şahsen ben aracın biraz ağır olması taraftarıyım. virajlarda daha oturaklı oluyor kafa açma ve hop pitilik yaşanmıyor
Hocam genelde ağırlık arabanın tutuşunu etkiler. Ama civic de ciddi bir mühendislik var bu konuda rakiplerine göre baya baya iyi yol tutan bir araba. Hatta sınıfının en iyi 3 arabasında biri olabilir.
 
Ya cidden civic dizel başlığında neden km/kuruş hesabı var?
1400 kilo 1,6 dizel ünite ve 9 ileri tork konvertörlü şanzıman C segment bir arabaya çok değil.Dikkatimi çeken şu oldu.Bu araba için sinanın yakaladığı değerler ile i30 crdi çift kavramanın değerleri 0,2 0,3 oynuyor. Demek ki iyi bir tork konvertör çift kavramadan daha az yakıyormuş.
 
Ya cidden civic dizel başlığında neden km/kuruş hesabı var?
1400 kilo 1,6 dizel ünite ve 9 ileri tork konvertörlü şanzıman C segment bir arabaya çok değil.Dikkatimi çeken şu oldu.Bu araba için sinanın yakaladığı değerler ile i30 crdi çift kavramanın değerleri 0,2 0,3 oynuyor. Demek ki iyi bir tork konvertör çift kavramadan daha az yakıyormuş.
Civic 1408 kilo i30 1516 kilo :)
 
Ya cidden civic dizel başlığında neden km/kuruş hesabı var?
1400 kilo 1,6 dizel ünite ve 9 ileri tork konvertörlü şanzıman C segment bir arabaya çok değil.Dikkatimi çeken şu oldu.Bu araba için sinanın yakaladığı değerler ile i30 crdi çift kavramanın değerleri 0,2 0,3 oynuyor. Demek ki iyi bir tork konvertör çift kavramadan daha az yakıyormuş.
Arabanın yakıt tüketim değerleri tıpkı i30 ve Mazda 3'teki gibi fazla. Ben bu kadar tüketimi 1.5 skyactiv benzinli arabayla da yakalayabiliyorsam gider çok daha ucuz olan o modeli tercih ederim. Dizelin cazip olması için C sınıfında ortalamada 6 lt civarlarında olması gerekir. Astra H 1.3cdti, Golf TDI, Focus tdci modellerinde böyle. Bildiğim kadarıyla Corolla d-4d ve Megane dci modellerinde daha bile az. Fazla bir kârı olmayınca şahsi görüşüm gereksiz.