civic rs ktuner yazılım heyecanı

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan RYAN7R
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Atmosferikler bassan da basmasan da ortalama yakarken. Bununla basmazsan az basarsan çok yakarsın. Atmosferik motordan 1-2 tık hızlı benzinli aile arabası benim gözümde bu araç. Bu arada yaptığınız denemeler gayet güzel zevkli olmuş anlaşılan :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: RYAN7R
İşin içine toulen ve yazılım girince araçları değerlendiremiyorum pek yazılım konularına hakim olduğumda söylenemez ama merak ettim Civic için üretildiği ve güvenli olduğu söylenen Hondata yazılımını neden düşünmediniz?
 
sahibi olmadığınız bir araç için ön yargı değil mi sizce?
benım cvt ıle derdım yok. cıvıc rs kullanmadımda baska marka aracta cvt kullandım. alt yapısı ısterse en ıyısı olsun sesı kotu hıssıyatıda kotu. ıkınıyor gıbı bır halı oluyor arabanın. ama o durum hıc bole bıtmıyor keyıf vermıyordu.bendekı eskı 4 ılerı tork konv. bıle ondan daha hıssıyatlı daha net daha guzel calısıyor. cvt seven adama arabadan anlıyor dıyemıyorum ben :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: by
benım cvt ıle derdım yok. cıvıc rs kullanmadımda baska marka aracta cvt kullandım. alt yapısı ısterse en ıyısı olsun sesı kotu hıssıyatıda kotu. ıkınıyor gıbı bır halı oluyor arabanın. ama o durum hıc bole bıtmıyor keyıf vermıyordu.bendekı eskı 4 ılerı tork konv. bıle ondan daha hıssıyatlı daha net daha guzel calısıyor. cvt seven adama arabadan anlıyor dıyemıyorum ben :D
civic rs de de sürmen gerekiyor bu yorumu yapabilmen için, ayrıca sürüşümüzün tamamında dip gaz gezmiyoruz, genel olarak değerlendirmek lazım.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Sailor
İşin içine toulen ve yazılım girince araçları değerlendiremiyorum pek yazılım konularına hakim olduğumda söylenemez ama merak ettim Civic için üretildiği ve güvenli olduğu söylenen Hondata yazılımını neden düşünmediniz?

valla arkadaş amerikan civic forumlarında gezince ktuner ın daha iyi olduğunu görmüş, şimdi de kazık yedi amerikadan, özel yazılım da yaptıracaktı adamlar yapamadı edemedi, hazır yazılım kullanıyor, alete 550 dolar, özel yazılıma 400 dolar verdi, 400 ü çöpe gitti :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: stan
benım cvt ıle derdım yok. cıvıc rs kullanmadımda baska marka aracta cvt kullandım. alt yapısı ısterse en ıyısı olsun sesı kotu hıssıyatıda kotu. ıkınıyor gıbı bır halı oluyor arabanın. ama o durum hıc bole bıtmıyor keyıf vermıyordu.bendekı eskı 4 ılerı tork konv. bıle ondan daha hıssıyatlı daha net daha guzel calısıyor. cvt seven adama arabadan anlıyor dıyemıyorum ben :D

Düşük hacimli atmosferik motor ile CVT şanzıman bahsettiğiniz tarzda bir intiba bırakabiliyor. Ancak 1.5 turbo motor ile hissiyatı çok farklı oluyor. Test sürüşü yapma fırsatınız olursa eminim sizde bu farkı hissedebilirsiniz.

valla arkadaş amerikan civic forumlarında gezince ktuner ın daha iyi olduğunu görmüş, şimdi de kazık yedi amerikadan, özel yazılım da yaptıracaktı adamlar yapamadı edemedi, hazır yazılım kullanıyor, alete 550 dolar, özel yazılıma 400 dolar verdi, 400 ü çöpe gitti :D

Bir kaç yerde bende ktuner ismini duydum ama daha iyi olup olmadığı konusunda tabi bilgi sahibi değilim. 400 dolar az bir para değil çöpe gitmesi çok kötü olmuş.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Sailor ve RYAN7R
sahibi olmadığınız bir araç için ön yargı değil mi sizce?
Ön yargıdan ziyade genel kanı bu yönde. Bugüne kadar CVT'li araç kullanma fırsatım olmadı. Ama testlerden gördüğüm kadarıyla bu performanstaki bir araç için en son kullanılacak şanzıman türü. Bolca şehir içi kullanılan Yaris, Micra tarzı araçlarda tercih edilmesini anlayabiliyorum. Ama spor bir araç olarak lanse edilen Civic RS'de bunun kullanılmasına anlam veremiyorum. Sırf bu yüzden bile bu aracı almaktan vazgeçen insanlar tanıyorum. Açıkçası haksız da bulmuyorum.
 
Ön yargıdan ziyade genel kanı bu yönde. Bugüne kadar CVT'li araç kullanma fırsatım olmadı. Ama testlerden gördüğüm kadarıyla bu performanstaki bir araç için en son kullanılacak şanzıman türü. Bolca şehir içi kullanılan Yaris, Micra tarzı araçlarda tercih edilmesini anlayabiliyorum. Ama spor bir araç olarak lanse edilen Civic RS'de bunun kullanılmasına anlam veremiyorum. Sırf bu yüzden bile bu aracı almaktan vazgeçen insanlar tanıyorum. Açıkçası haksız da bulmuyorum.

bence bir deneyin, testteki yorumlardan farklı düşünebilirsiniz, bazen sözle aktarılamayacak olgular vardır.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Sailor
civic rs'i test eden biri olarak söylüyorum ki cvt şanzıman ile alınmaz. bu benim kendi görüşüm elbette. beklentileri farklı olan insanları tatmin edebilir ancak benim gibi araba alırken ilk aradığı şey sportif sürüş karakteri olan birini etkilemesi oldukça zor. annemin micra aracında 2 sene cvt deneyimleme zamanım oldu. Micra'dan CVT'ye aşinayım. Civic'te kademeli sanal oranlı bir güncelleme yapıldığı, kulakçılık ile sportif bir sürüş verebildiği iddiası vardı. iyi dedik gittik kullandık. bakın net söylüyorum. böyle bir şanzıman bu arabada asla kabul edilemez. bir kere elektrik süpürgesi efekti aynen devam. kulakçıktan vites attığınızda yalandan devir düşürüp arttırıyor ancak o esnada verdiği his bayır yukarı yüksek viteste kalıp bayılan araba efekti. bu arabayı almaya niyetim vardı daha o zaman HB versiyonu yoktu ve fiyatı 109.000tl idi. şuan 130.000tl. manuel getirirseniz alırım dedim, getirmediler. almadım :) CVT hem aktarmada sorun yaşatıp zaten çok yüksek olmayan 220nm torku törpülüyor hem de sportif sürüş karakterini törpülüyor. Aslında civic'in yol tutuşu çok iyi. birçok hızlı arabadan iyi. önden çeker c segmentinde daha iyisini kullanmadım. honda türkiye yanlış yönetiliyor. yanlış işler yapıyorlar. yüksek satış rakamları tutturabilmelerinin tek sebebi markaya bağlılığı olan müşterileri. başka bir açıklaması yok. bu konuyla ilgili başlık açmıştım hatta sayfalarca da konuşmuştuk. bence bu araba o şanzıman ile bu kadar entry'hi hak etmiyor arkadaşlar. artık lütfen şunu kabul edin, CVT şansıman hızlı bir arabada kabul edilemez. Bu Koeningsegg değil ki canım tek oranlı şanzımanını övelim..

bu arada hondata yazılım şuanda bu araçlar için tercih edilecek en iyi yazılımlardan biridir. mishimoto filtre kiti, catless downpipe, hondata stage 2 yazılım ile arabanın CVT olarak bile ciddi yürürü var. fn2 type r'ı rahatlıkla geçiyor.
 
Son düzenleme:
civic rs'i test eden biri olarak söylüyorum ki cvt şanzıman ile alınmaz. bu benim kendi görüşüm elbette. beklentileri farklı olan insanları tatmin edebilir ancak benim gibi araba alırken ilk aradığı şey sportif sürüş karakteri olan birini etkilemesi oldukça zor. annemin micra aracında 2 sene cvt deneyimleme zamanım oldu. Micra'dan CVT'ye aşinayım. Civic'te kademeli sanal oranlı bir güncelleme yapıldığı, kulakçılık ile sportif bir sürüş verebildiği iddiası vardı. iyi dedik gittik kullandık. bakın net söylüyorum. böyle bir şanzıman bu arabada asla kabul edilemez. bir kere elektrik süpürgesi efekti aynen devam. kulakçıktan vites attığınızda yalandan devir düşürüp arttırıyor ancak o esnada verdiği his bayır yukarı yüksek viteste kalıp bayılan araba efekti. bu arabayı almaya niyetim vardı daha o zaman HB versiyonu yoktu ve fiyatı 109.000tl idi. şuan 130.000tl. manuel getirirseniz alırım dedim, getirmediler. almadım :) CVT hem aktarmada sorun yaşatıp zaten çok yüksek olmayan 220nm torku törpülüyor hem de sportif sürüş karakterini törpülüyor. Aslında civic'in yol tutuşu çok iyi. birçok hızlı arabadan iyi. önden çeker c segmentinde daha iyisini kullanmadım. honda türkiye yanlış yönetiliyor. yanlış işler yapıyorlar. yüksek satış rakamları tutturabilmelerinin tek sebebi markaya bağlılığı olan müşterileri. başka bir açıklaması yok. bu konuyla ilgili başlık açmıştım hatta sayfalarca da konuşmuştuk. bence bu araba o şanzıman ile bu kadar entry'hi hak etmiyor arkadaşlar. artık lütfen şunu kabul edin, CVT şansıman hızlı bir arabada kabul edilemez. Bu Koeningsegg değil ki canım tek oranlı şanzımanını övelim..

bu arada hondata yazılım şuanda bu araçlar için tercih edilecek en iyi yazılımlardan biridir. mishimoto filtre kiti, catless downpipe, hondata stage 2 yazılım ile arabanın CVT olarak bile ciddi yürürü var. fn2 type r'ı rahatlıkla geçiyor.

Bu arabanın CVT sini 3 km sürüş yaparak karar vermen bana sorarsan objektif bir bakış açısı kazanmanı sağlamaz, ha ben almam dersin orası ayrı. Sadece millet normal atmosferik binek arabalardaki CVT ile bir tutuyor, haksızlık yapılmış oluyor. Bir de sürüş profilimizin ne kadarlık bir kısmını gazlayarak geçiriyoruz mevcut yakıt fiyatlarıyla onu da düşünmek lazım. Sakin kullanımda şu an ne DSG yi ne de ZF i bu şanzımana tercih ederim. Ayrıca şu an da beyinde daha çok veriye ulaşabildiği için Ktuner daha iyi bir cihaz ama Türkiye'de şu an sadece Hondata kullanıldığı için tek seçenek o, ha birde race chip var, hondata ile roll videolarını izledim, race chipli araba çok daha iyi yürüyor, ne kadar sağlıklı oluyordur orasını bilemem.

 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: AcilStop
Bu arabanın CVT sini 3 km sürüş yaparak karar vermen bana sorarsan objektif bir bakış açısı kazanmanı sağlamaz, ha ben almam dersin orası ayrı. Sadece millet normal atmosferik binek arabalardaki CVT ile bir tutuyor, haksızlık yapılmış oluyor. Bir de sürüş profilimizin ne kadarlık bir kısmını gazlayarak geçiriyoruz mevcut yakıt fiyatlarıyla onu da düşünmek lazım. Sakin kullanımda şu an ne DSG yi ne de ZF i bu şanzımana tercih ederim. Ayrıca şu an da beyinde daha çok veriye ulaşabildiği için Ktuner daha iyi bir cihaz ama Türkiye'de şu an sadece Hondata kullanıldığı için tek seçenek o, ha birde race chip var, hondata ile roll videolarını izledim, race chipli araba çok daha iyi yürüyor, ne kadar sağlıklı oluyordur orasını bilemem.

3km sürmek ile karar vermediğimi nereden çıkardın anlayamadım? Fikrine saygı duyuyorum bu ayrı bir konu. Ancak takım tutar gibi CVT savunmanı bunca yıldır piyasa olan ve ne olduğu belli olan şanzımanı sanki farklı birşey yapıyormuş gibi anlatmanı da sana saygı duyduğum kadar anlamlandıramıyorum. Tek oranlı bir şanzımanın, değişken oranları olan şanzımanlardan daha akıcı olması onu diğerlerinden iyi yapmaz. Şehiriçince scooter motor gibi gitmesi sarsıntıyı engelliyor ama gazladığında sömestır tatilinde aile evine gitmiş, bir cumartesi sabahı kendimi yataktan annesi tarafından elektrik süpürgesi sesi ile uyandırılmış bir üniversite öğrencisi gibi mutsuz ve güçsüz hissediyorum.

Box uygulamalarını pek sağlıklı ve verimli bulmuyorum. A180'de kullanmıştık. çok cüzi miktarda bir performans artışı sağlamıştı. tabi bunda o motorun hevessizliğinin de etkisi var. Onbinlerce kilometre yazılım tecrübesi olan biri olarak söylüyorum ki en iyi yazılım en iyi yürüyen değil bunu arabaya en az zararı vererek, yola gücünü lineer olarak aktarabilendir. Racechip dünyaca ünlü bir alman firması ancak box kullanılan tanıdığım neredeyse her insanın sorun yaşaması beni box uygulamalardan soğuttu. Bunu racechip dahilinde söylemiyorum. Genel bir yorum.

e90'da sorun yaşadılar. @summi
başka bir tanıdığım kişi ise racehip ile a3 1.4 act'nin turbosunu patlattı (gerçi turbosu narin şaşırtmadı. zannediyorum bu racechip biraz hardcore)
başka bir tanıdığım da 530d aracında box kullanıyordu ancak sonradan iptal ettiler. yaşadıkları sorunu tam hatırlamıyorum. box uzun süredir aktif değil ama çıkaramıyorlar da motor ile bağlanmış resmen çıkaramadılar öyle bıraktılar.. :(
 
Son düzenleme:
ben civic rs i bayağı bir süre kullandım, yüksek hıza çıktım, stock olarak roll de yaptık 140 lık manuel leon fr ile, gerçekten 182 yi yola aktaramıyor.uzunda lineer kesintisiz hızlanma güzel olsa da aşırı tepkisiz yapısını ben de sevemedim.
Manuel hb 182 lik olsa kesin alınır, hem standart halde tasarım efsane, hem geyik testlerinde çok iyi, hem de motorun önü açık
 
3km sürmek ile karar vermediğimi nereden çıkardın anlayamadım? Fikrine saygı duyuyorum bu ayrı bir konu. Ancak takım tutar gibi CVT savunmanı bunca yıldır piyasa olan ve ne olduğu belli olan şanzımanı sanki farklı birşey yapıyormuş gibi anlatmanı da sana saygı duyduğum kadar anlamlandıramıyorum. Tek oranlı bir şanzımanın, değişken oranları olan şanzımanlardan daha akıcı olması onu diğerlerinden iyi yapmaz. Şehiriçince scooter motor gibi gitmesi sarsıntıyı engelliyor ama gazladığında sömestır tatilinde aile evine gitmiş, bir cumartesi sabahı kendimi yataktan annesi tarafından elektrik süpürgesi sesi ile uyandırılmış bir üniversite öğrencisi gibi mutsuz ve güçsüz hissediyorum.

Box uygulamalarını pek sağlıklı ve verimli bulmuyorum. A180'de kullanmıştık. çok cüzi miktarda bir performans artışı sağlamıştı. tabi bunda o motorun hevessizliğinin de etkisi var. Onbinlerce kilometre yazılım tecrübesi olan biri olarak söylüyorum ki en iyi yazılım en iyi yürüyen değil bunu arabaya en az zararı vererek, yola gücünü lineer olarak aktarabilendir. Racechip dünyaca ünlü bir alman firması ancak box kullanılan tanıdığım neredeyse her insanın sorun yaşaması beni box uygulamalardan soğuttu. Bunu racechip dahilinde söylemiyorum. Genel bir yorum.

e90'da sorun yaşadılar. @summi
başka bir tanıdığım kişi ise racehip ile a3 1.4 act'nin turbosunu patlattı (gerçi turbosu narin şaşırtmadı. zannediyorum bu racechip biraz hardcore)
başka bir tanıdığım da 530d aracında box kullanıyordu ancak sonradan iptal ettiler. yaşadıkları sorunu tam hatırlamıyorum. box uzun süredir aktif değil ama çıkaramıyorlar da motor ile bağlanmış resmen çıkaramadılar öyle bıraktılar.. :(

hahahkdkd :D betimlemeye kahkaha attım :D ya ben sadece hayatta alınmaz demene karşı çıkıyorum, alınır yani, alınmaz değil. Ha alan alır, almayan almaz, ben cvt ye ne aşığım ne de nefret ediyorum, nötr cvt ye karşı tavrım. Ama milletin abarttığı kadar nefret edilcek bir şanzıman değil.

Yazılım konusunda zaten aynı fikirdeyiz, daha iyi yürüten değil daha sağlıklı yürüten kazanır. Race chip bu konuda sınıfta kalıyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Renard
Bu arabanın CVT sini 3 km sürüş yaparak karar vermen bana sorarsan objektif bir bakış açısı kazanmanı sağlamaz, ha ben almam dersin orası ayrı. Sadece millet normal atmosferik binek arabalardaki CVT ile bir tutuyor, haksızlık yapılmış oluyor. Bir de sürüş profilimizin ne kadarlık bir kısmını gazlayarak geçiriyoruz mevcut yakıt fiyatlarıyla onu da düşünmek lazım. Sakin kullanımda şu an ne DSG yi ne de ZF i bu şanzımana tercih ederim. Ayrıca şu an da beyinde daha çok veriye ulaşabildiği için Ktuner daha iyi bir cihaz ama Türkiye'de şu an sadece Hondata kullanıldığı için tek seçenek o, ha birde race chip var, hondata ile roll videolarını izledim, race chipli araba çok daha iyi yürüyor, ne kadar sağlıklı oluyordur orasını bilemem.

oha şimdi izledim ben hayatımda bu kadar kötü roll yapan ikili görmedim ahahahah. ya ne diyeceğim. ilk başta racehip fena yürüyor sandım da diğer araçtaki arkadaş adam gibi roll yapmayı öğrenince tutundu
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: RYAN7R
oha şimdi izledim ben hayatımda bu kadar kötü roll yapan ikili görmedim ahahahah. ya ne diyeceğim. ilk başta racehip fena yürüyor sandım da diğer araçtaki arkadaş adam gibi roll yapmayı öğrenince tutundu

diğer arabada baya bi setup var yalnız.

Bu arada artık güzel bir civic rs vs 320i videosu çekicem, youtube da bi video açıyorum 3 fark atmış, diğerini açıyorum civic fark atmış.

ayrıca 150 lik dsg leon u olan bir arkadaş varsa Ankara'da, bi video çok çekmek istiyorum, stage 1 li 140 lık leon var, çok bişey ifade etmiyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: AcilStop
diğer arabada baya bi setup var yalnız.

Bu arada artık güzel bir civic rs vs 320i videosu çekicem, youtube da bi video açıyorum 3 fark atmış, diğerini açıyorum civic fark atmış.

ayrıca 150 lik dsg leon u olan bir arkadaş varsa Ankara'da, bi video çok çekmek istiyorum, stage 1 li 140 lık leon var, çok bişey ifade etmiyor.
civic'e toluen koymadan çekerseniz ikisini de stok olarak zahmet olacak:D
 
  • Beğeni
Tepkiler: RYAN7R ve stan