KAPALI Clio 4 2013 Model Aracım Çok Yakmaya Başladı

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan ecuetos
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

ecuetos

Elit Apaçi
77
29
Marka
Renault
Merhaba arkadaşlar. Aracım 2013 model 1.5DCI 90 beygir icon modeli. Aralık ayının başlarında başıma talihsiz bir kaza olayı geldi. Kazadan 1 hafta önce aracın komple bakımlarını + sıfır lastik satın almıştım. Kazada ticari araca 20-25 km hızla arkadan vurdum. Ticari aracın önünde dörtlü yakan bir araç varmış, taksi de muhtemelen sonradan farkediyor ve ani fren yapınca arkada vuruyorum. Neyse araç 15-20 gün serviste kaldı. Kaput değişti ve tampon boyandı. Radyatör sök-tak olmuş ama anladığım kadarıyla öyle büyük bir hasar v.s olmadı. Aracı teslim aldım. Aldıktan sonra kaputu açtığımda birkaç bir şeyin değiştini, yenisi takıldığını gördüm.(Su borusu v.s) Fakat sonradan farkettim ki araç şehir içinde çok yakmaya başladı. Uzun yolda hız sabitlemeye alınca yine fazla yakmıyor 4 civarlarında seyrediyor fakat özellikle eco modu açıkken 2. viteste 2 bin devirlere gelirken aracın anlık 13-14-15 litrelere kadar çıktığını gördüm. 3. viteste hızlanırkende 10 litrelere çıkıyor. Şuan ortalama tüketim şehir için 6.3 gözüküyor. İşin daha garip kısmı eco modu kapattığımda 2. viteste maksimum 10-12 litreleri görüyor. Gaz pedalıyla alakalı bir sıkıntı mı var bilmiyorum. Bundan 3 ay önce aracımda çekiş sorunu vardı. gaza basmama rağmen araba hızlanmıyordu. Serviste aracın egzozunda bulunan temiz havayla kirli havayı geçiren bir filtre varmış onun tıkandığı söylenmişti ve temizleme işlemi uygulanmıştı. Sonrasında düzelmişti. Yine öyle o tarz bir problem mi var bilmiyorum ama veriler aşırı yüksek geldi bana. Sizce durum nedir?
 
Temiz havayla kirli havayı geçiren filtre dediğiniz DPF olabilir mi? DPF tıkanıklığı aynı şekilde yakıtı arttırır ve çekişi düşürür eğer DPF ise tekrar tıkanmış olabilir.
 
İstanbuldaysaniz sehir ici 6.3lt cok kotu bir deger degil araciniz icin ancak hizlanmalar sirasindaki anlik tuketim verileri cok degiskendir, sizi hemen telaslandirmamasi lazim. Daha once sehir ici 4 lt yakiyordum, simdi 6.3 lt gibi birseyse bir problem oldugu aşikar. Dizel partikul filtresi tikandiginda ya da cok doldugunda cekis problemi yasaniyor, siz de aractan performans alabilmek icin gaza biraz daha fazla basiyorsunuz. Bu da tuketimi etkiliyor. Yine oyle olmus olabilir.
 
Temiz havayla kirli havayı geçiren filtre dediğiniz DPF olabilir mi? DPF tıkanıklığı aynı şekilde yakıtı arttırır ve çekişi düşürür eğer DPF ise tekrar tıkanmış olabilir.
Evet dizel partikül filtresi. Tekrardan tıkanabileceğini söylemişti usta ama 3-4 ayda tıkanır mı ki ya? Çok kısa bir süre gibi geldi bana. Bu arada şimdi bir video izledim DPF için; 600 derece DPF içindeki partiküllerin yandığı söyleniyor. Ve bende çok fazla şehir dışına uzun yola giden bir insan değilim haftada 2-3 kere arabayı kullanıyorum ve onda da toplasan 30 km yapıyorum tek gün için. Hadi kafadan haftada 100 km ancak ya yapıyorum ya yapmıyorum. Acaba diyorum ki şöyle bi 100 km yapsam mı bir anda sağlamından gidip gelsem. Özellikle kış aylarında bu sorun oluyormuş.
 
Son düzenleme:
İstanbuldaysaniz sehir ici 6.3lt cok kotu bir deger degil araciniz icin ancak hizlanmalar sirasindaki anlik tuketim verileri cok degiskendir, sizi hemen telaslandirmamasi lazim. Daha once sehir ici 4 lt yakiyordum, simdi 6.3 lt gibi birseyse bir problem oldugu aşikar. Dizel partikul filtresi tikandiginda ya da cok doldugunda cekis problemi yasaniyor, siz de aractan performans alabilmek icin gaza biraz daha fazla basiyorsunuz. Bu da tuketimi etkiliyor. Yine oyle olmus olabilir.

Aynen öyle. Bana da o şekilde olmuş gibi geliyor. Ama 3-4 ayda tekrardan dolabilir mi ki? Biraz saçma geliyor o yüzden. Bu hafta müsait değilim pek, müsait olduğumda en iyisi gidip bi o filtreyi kontrol ettireyim. Teşekkür ederim. Bu arada şimdi bir video izledim DPF için; 600 derece DPF içindeki partiküllerin yandığı söyleniyor. Ve bende çok fazla şehir dışına uzun yola giden bir insan değilim haftada 2-3 kere arabayı kullanıyorum ve onda da toplasan 30 km yapıyorum tek gün için. Hadi kafadan haftada 100 km ancak ya yapıyorum ya yapmıyorum. Acaba diyorum ki şöyle bi 100 km yapsam mı bir anda sağlamından gidip gelsem. Özellikle kış aylarında bu sorun oluyormuş.
 
Son düzenleme:
Anlık tüketimi boşverin de, bu olaydan önceki ortalama tüketiminiz kaçtı? Bir de hız sabitleyicili tüketimde fark yok diyosunuz aceba trafik yoğunluğunuz bir miktar artmış olabilir mi?
 
Anlık tüketimi boşverin de, bu olaydan önceki ortalama tüketiminiz kaçtı? Bir de hız sabitleyicili tüketimde fark yok diyosunuz aceba trafik yoğunluğunuz bir miktar artmış olabilir mi?

Bu olaydan önceki ortalama tüketimim 5.0 ile 5.2 civarlarındaydı. Şuanda gaza neredeyse basmıyorum bile, çok yavaş yavaş basmama rağmen çok fazla anlık tüketim değeri çıkıyor. Trafikle olduğunu asla düşünmüyorum. Trafiksiz normal yolda bile bastığım gazı bildiğimden dolayı öyle bir tüketim değeri çıkmasının imkanı yok. Yukarıda diğer arkadaşlara da söylediğim gibi acaba boş bir yolda yüksek devirle örneğin 3000 gibi yüksek bi devirle aracı bi 15 dakika kullansam mı? 600 Derecelerde partikül filtresi kendini temizlemeye başlıyormuş. Özellikle kış aylarında düşük devirle kullanmak, sürekli dur kalk yapmak tıkanmasına sebep oluyormuş. Birincisi ben uzun yol yamıyorum, dur kalk illaki oluyor İstanbul trafiği neticesinde ve asla devirli kullanmam. Ben 2.100 devire geldiği anda araç vites atarım. 1600 - 2200 devirlerinde kullanırım genelde. Devirsiz kullandığımdan dolayı belki de partikül filtresi sürekli tıkanıyor.
 
anlık tüketim sürekli değişebilir bu normal 6.3 fena sayılmaz daha önce ne kadar yakıyordunuz? en son dediğiniz şey dpf galiba? 3.-4. viteste yüksek devirde bir süre kullanarak dpf yi temizleyebilirsiniz belki yine tıkanmıştır
 
anlık tüketim sürekli değişebilir bu normal 6.3 fena sayılmaz daha önce ne kadar yakıyordunuz? en son dediğiniz şey dpf galiba? 3.-4. viteste yüksek devirde bir süre kullanarak dpf yi temizleyebilirsiniz belki yine tıkanmıştır

5-5.2 civarlarındaydı eski yakıt tüketimim. Bende onu düşünüyordum 15 dakika kadar 4. vites 3000 devir üzerinde kullanmayı. Onu tavsiye etmiş herkes. Çünkü ben genelde hi 2.100-2.200 deviri geçmem.
 
Clio 4 kullanıcısıyım.yol bilgisayarını kalibre etmeniz gerekebilir.depoyu fulleyin ilk tıkta bırakın 250 km gidin tekrar fulleyin.yol bilgisayarı ile kıyaslayın
 
Psikolojik olabilir. Bi kere arabanın bi yerinden huylanınca her şey gözüne batıyo insanın. En İyisi siz pompadan hesap yapın litre bazında eskiyle aşağı yukarı aynıysa sıkıntı yoktur.
 
Rotanizda trafik arttıysa 1 litre oynayabilir siz yinede dpf yi temizleyin

Her zaman gidip geldiğim yol. Dümdüz yol atıyorum eğim yok denecek kadar az fakat çok hafif bile bassam gaza 6-7 litre gösteriyo 4 litre olacağı yerde. DPF temizlemem gerektiğini düşünüyorum bende. Bazı yerlerde 3500-4000 diyor ama 4000 filan çok değil mi ya? Ayrıca çok fazla bilgi kirliliği mevcut. birisi diyor ki 4000 devir 10 dakika, biri diyor 3000 devir 20 dakika veya 15 km v.s v.s. Ben ne yapacağımı kestiremedim. Hangi hızla kaç dk veya kaç km ve kaç devirde. Kafam karıştı iyice.
 
Son düzenleme:
Psikolojik olabilir. Bi kere arabanın bi yerinden huylanınca her şey gözüne batıyo insanın. En İyisi siz pompadan hesap yapın litre bazında eskiyle aşağı yukarı aynıysa sıkıntı yoktur.

Psikolojik olduğunu düşünmüyorum malesef. Her gün gittiğim yolu gidiyorum, bastığım gazı aynı basıyorum. Fakat bu sefer ciddi bi yakıt artışı olduğunun farkındayım.
 
Her zaman gidip geldiğim yol. Dümdüz yol atıyorum eğim yok denecek kadar az fakat çok hafif bile bassam gaza 6-7 litre gösteriyo 4 litre olacağı yerde. DPF temizlemem gerektiğini düşünüyorum bende. Bazı yerlerde 3500-4000 diyor ama 4000 filan çok değil mi ya? Ayrıca çok fazla bilgi kirliliği mevcut. birisi diyor ki 4000 devir 10 dakika, biri diyor 3000 devir 20 dakika veya 15 km v.s v.s. Ben ne yapacağımı kestiremedim. Hangi hızla kaç dk veya kaç km ve kaç devirde. Kafam karıştı iyice.
@Cenk abi sen ne dersin süre ve devire
 
@Cenk abi sen ne dersin süre ve devire

Muhtemelen benim filtre de baya doludur. Çünkü anlatılana göre çok düşük devir kullanıyorsan aracı ısınmıyormuş ve yanmıyormuş. Belkide benimki sürekli bu yüzden çekişten düşüyor. Ben araç yakmasın diye hep çok nazik kullanırım. kesinlikle hiçbir zaman 2.200 devri geçmem. Millet her 2 ayda 1 kez en azından bunun yapılmasını önermişler.
 
Muhtemelen benim filtre de baya doludur. Çünkü anlatılana göre çok düşük devir kullanıyorsan aracı ısınmıyormuş ve yanmıyormuş. Belkide benimki sürekli bu yüzden çekişten düşüyor. Ben araç yakmasın diye hep çok nazik kullanırım. kesinlikle hiçbir zaman 2.200 devri geçmem. Millet her 2 ayda 1 kez en azından bunun yapılmasını önermişler.
Evet dizel motoru ara sıra açmak lazım
 
@Cenk abi sen ne dersin süre ve devire
Sorun bundan kaynaklı mı bilemem ama dpf için bir gün uzun yol yaparken otobana falan çıkılırsa 3 bin devir üstü çevirerek bir 30 dakika falan öyle seyahat edilebilir. Yakın zamanda uzun yol mümkün değilse şehrin civarlarında sabit 3-4 bin devir arası 30 dakikalık bir sürüş de yapılabilir. Bu devirleri çevirebilmem için yüksek hıza çıkmam gerekli diye düşünmemek lazım. 2.3.4.viteslerde de bu devirlerle gidilebilir. Fakat böyle bir tüketim artışı dpf tıkanıklığından kaynaklanıyorsa böyle bir sürüş yapmanın da pek anlamı kalmayacaktır çünkü bu tarz sürüşler dpf hayati ölçüde tıkanmasın diyedir. Tıkandıktan sonra maalesef önce dpf sökülüp temizletilecek, temizlik de yetmiyorsa değişim gerekecektir. Tabi dediğim gibi sorun dpf'den mi kaynaklı bilmiyorum. Kontrol ettirmek lazım.
 
Son düzenleme:
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...