KAPALI Clio 4 2013 Model Aracım Çok Yakmaya Başladı

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan ecuetos
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

ecuetos

Elit Apaçi
77
29
Marka
Renault
Merhaba arkadaşlar. Aracım 2013 model 1.5DCI 90 beygir icon modeli. Aralık ayının başlarında başıma talihsiz bir kaza olayı geldi. Kazadan 1 hafta önce aracın komple bakımlarını + sıfır lastik satın almıştım. Kazada ticari araca 20-25 km hızla arkadan vurdum. Ticari aracın önünde dörtlü yakan bir araç varmış, taksi de muhtemelen sonradan farkediyor ve ani fren yapınca arkada vuruyorum. Neyse araç 15-20 gün serviste kaldı. Kaput değişti ve tampon boyandı. Radyatör sök-tak olmuş ama anladığım kadarıyla öyle büyük bir hasar v.s olmadı. Aracı teslim aldım. Aldıktan sonra kaputu açtığımda birkaç bir şeyin değiştini, yenisi takıldığını gördüm.(Su borusu v.s) Fakat sonradan farkettim ki araç şehir içinde çok yakmaya başladı. Uzun yolda hız sabitlemeye alınca yine fazla yakmıyor 4 civarlarında seyrediyor fakat özellikle eco modu açıkken 2. viteste 2 bin devirlere gelirken aracın anlık 13-14-15 litrelere kadar çıktığını gördüm. 3. viteste hızlanırkende 10 litrelere çıkıyor. Şuan ortalama tüketim şehir için 6.3 gözüküyor. İşin daha garip kısmı eco modu kapattığımda 2. viteste maksimum 10-12 litreleri görüyor. Gaz pedalıyla alakalı bir sıkıntı mı var bilmiyorum. Bundan 3 ay önce aracımda çekiş sorunu vardı. gaza basmama rağmen araba hızlanmıyordu. Serviste aracın egzozunda bulunan temiz havayla kirli havayı geçiren bir filtre varmış onun tıkandığı söylenmişti ve temizleme işlemi uygulanmıştı. Sonrasında düzelmişti. Yine öyle o tarz bir problem mi var bilmiyorum ama veriler aşırı yüksek geldi bana. Sizce durum nedir?
 
Sorun bundan kaynaklı mı bilemem ama dpf için bir gün uzun yol yaparken otobana falan çıkılırsa 3 bin devir üstü çevirerek bir 30 dakika falan öyle seyahat edilebilir. Yakın zamanda uzun yol mümkün değilse şehrin civarlarında sabit 3-4 bin devir arası 30 dakikalık bir sürüş de yapılabilir. Bu devirleri çevirebilmem için yüksek hıza çıkmam gerekli diye düşünmemek lazım. 2.3.4.viteslerde de bu devirlerle gidilebilir. Fakat böyle bir tüketim artışı dpf tıkanıklığından kaynaklanıyorsa böyle bir sürüş yapmanın da pek anlamı kalmayacaktır çünkü bu tarz sürüşler dpf hayati ölçüde tıkanmasın diyedir. Tıkandıktan sonra maalesef önce dpf sökülüp temizletilecek, temizlik de yetmiyorsa değişim gerekecektir. Tabi dediğim gibi sorun dpf'den mi kaynaklı bilmiyorum. Kontrol ettirmek lazım.

Bir videoda gördüm DPF hakkında. Ben aracı çalıştırdıktan yaklaşık bi 30 saniye sonra aracın devri 800'lerde seyrederken 900-1000 civarlarına çıkıyor yaklaşık bi 30 saniye 1 dakika o kısımda kalıp tekrardan 800'lere düşüyor. Bir arkadaş bunu yapmasının sebebi DPF temizlemesi olduğunu söyledi. Ben sürekli bunu yaşıyorum ilk çalıştırmada acaba bununla ilgili mi bilmiyorum. Peki örneğin 3.250 devir civarların 20-30 dakika sürdüğümde aracı herhangi bir zararı olur mu araca? Sonuçta 3000-3500 devir düşük bir devir değil.
 
Bir videoda gördüm DPF hakkında. Ben aracı çalıştırdıktan yaklaşık bi 30 saniye sonra aracın devri 800'lerde seyrederken 900-1000 civarlarına çıkıyor yaklaşık bi 30 saniye 1 dakika o kısımda kalıp tekrardan 800'lere düşüyor. Bir arkadaş bunu yapmasının sebebi DPF temizlemesi olduğunu söyledi. Ben sürekli bunu yaşıyorum ilk çalıştırmada acaba bununla ilgili mi bilmiyorum. Peki örneğin 3.250 devir civarların 20-30 dakika sürdüğümde aracı herhangi bir zararı olur mu araca? Sonuçta 3000-3500 devir düşük bir devir değil.
kendi aracımı otoyolda aralıksız 1 saatten uzun süre 5000 devrin üstünde sürdüm, yarım saat kadar da 6000 devir üstünde sürdüm; hiçbir sıkıntı olmadı. 1.2 75 hp benzinli ve 2001 model bir arabadan bahsediyorum. Aracınız bakımlıysa hiçbir şey olmaz.

Ben de yüksek ihtimalle dpf'ten diyorum. Kısa sürede tıkanabilecek bir parça. Sırf bu yüzden dizellerin hor kullanılması önerilir. :)
 
Son düzenleme:
Bir videoda gördüm DPF hakkında. Ben aracı çalıştırdıktan yaklaşık bi 30 saniye sonra aracın devri 800'lerde seyrederken 900-1000 civarlarına çıkıyor yaklaşık bi 30 saniye 1 dakika o kısımda kalıp tekrardan 800'lere düşüyor. Bir arkadaş bunu yapmasının sebebi DPF temizlemesi olduğunu söyledi. Ben sürekli bunu yaşıyorum ilk çalıştırmada acaba bununla ilgili mi bilmiyorum. Peki örneğin 3.250 devir civarların 20-30 dakika sürdüğümde aracı herhangi bir zararı olur mu araca? Sonuçta 3000-3500 devir düşük bir devir değil.
Devir yükselmesinin tek sebebini dpf temizliğine bağlamak doğru olmayabilir ama evet, araç dpf temizliği yaparken rölanti devri belli miktar yükselebiliyor. Kimi araçta dpf dolunca kadranda uyarı verir. Kimisinde bu özellik yoktur. Aracın dpf temizlemeye çalıştığını yükselen rölanti devrinden, motorun daha sarsıntılı çalışmasından yahut hararet düşürmeye çalışır gibi fan açmasından anlayabilirsiniz. Dediğim gibi dpf tıkanıklığından kaynaklıysa bu devir yükselmeler ve söylediğiniz üzere bunu çok sık yaşıyorsanız dpf ciddi dolmuş ve araç temizlemekte zorlanıyor demektir.

Motor ideal çalışma sıcaklığına eriştiğinde, yani motor soğuk değilken dizel araç sürekli olmasa da sık sık devirli kullanılmalı. Dizel motor devir sever. Blokların sağlamlığı, üretimi de buna göre yapılmıştır. Sürekli sakin kullanımı dizel motorlar sevmez. Bu sebeple nispeten yüksek devir çevirmeye karşı bakımları düzenli yapılan, sağlıklı bir dizel motor yeterince dayanıklıdır. Dpf temizliği için kullanmanız gereken devrin bir standardı yoktur. Ama dpf temizliği çok yüksek sıcaklıklarda gerçekleşeceği için minimum 3-3500 devir arası 20-30 dakika arası bir sürüş yeterli gelecektir eğer hayati oranda tıkanmamış ise. Bu devirlerde seyir etmekten yana bir endişeniz olmasın. Söylediğim gibi dizel motorlar yüksek devir sever.

Benim aracım da dizel motorlu. Dpf temizliği için ben de belli aralıklarla bu devirlerde sabit sürüşler yapıyorum. Dpf temizliği haricinde de uygun yol şartlarında günlük sürüşümü düşük viteslerle 2500-3500 devir arası vites değiştirerek yapıyorum. Sürüş alışkanlığımı bu şekilde yaptım. Uzun yıllardır da böyle kullanıyorum. Gayet sağlıklı bir motoru var aracımın. Endişeniz olmasın.
 
Son düzenleme:
gaza neredeyse basmıyorum bile, çok yavaş yavaş basmama rağmen

Sorunun asıl kaynağı bu mudur bilmem ama "dizeller masraf çıkarıyor" sözünün doğduğu yerlerden biri burası. Basın hocam. yarım depo ve üstü mazota 1 adet Würth yakıt katkısı atın, 50-60 km mesafeden az olmamak kaydıyla biraz zorlayın. Sürekli 3000 d/d üzerinde olmanız önemli, ara ara da mesela 4'ten 3'e çekip yüksek devirler görün.

Soruna dair fikir üretmenin en ucuz yolu bu. Sanayiye gittiğinizde önce enjektörlere bakarlar ki o konuda sorun üretmeye bayılırlar, sonra DPF'ye bakarlar vs öyle gider. Bu şekilde sorununuz çözülse bile kısa süre içinde tekrarlaması çok muhtemeldir, bu şekilde eco mod kullanmaya devam ederseniz kullandığınız yakıtın kalitesine de bağlı olarak sırayla yeni DPF ve enjektör setiniz hayırlı olsun yazarız muhtemelen buraya.
 
Devir yükselmesinin tek sebebini dpf temizliğine bağlamak doğru olmayabilir ama evet, araç dpf temizliği yaparken rölanti devri belli miktar yükselebiliyor. Kimi araçta dpf dolunca kadranda uyarı verir. Kimisinde bu özellik yoktur. Aracın dpf temizlemeye çalıştığını yükselen rölanti devrinden, motorun daha sarsıntılı çalışmasından yahut hararet düşürmeye çalışır gibi fan açmasından anlayabilirsiniz. Dediğim gibi dpf tıkanıklığından kaynaklıysa bu devir yükselmeler ve söylediğiniz üzere bunu çok sık yaşıyorsanız dpf ciddi dolmuş ve araç temizlemekte zorlanıyor demektir.

Motor ideal çalışma sıcaklığına eriştiğinde, yani motor soğuk değilken dizel araç sürekli olmasa da sık sık devirli kullanılmalı. Dizel motor devir sever. Blokların sağlamlığı, üretimi de buna göre yapılmıştır. Sürekli sakin kullanımı dizel motorlar sevmez. Bu sebeple nispeten yüksek devir çevirmeye karşı bakımları düzenli yapılan, sağlıklı bir dizel motor yeterince dayanıklıdır. Dpf temizliği için kullanmanız gereken devrin bir standardı yoktur. Ama dpf temizliği çok yüksek sıcaklıklarda gerçekleşeceği için minimum 3-3500 devir arası 20-30 dakika arası bir sürüş yeterli gelecektir eğer hayati oranda tıkanmamış ise. Bu devirlerde seyir etmekten yana bir endişeniz olmasın. Söylediğim gibi dizel motorlar yüksek devir sever.

Benim aracım da dizel motorlu. Dpf temizliği için ben de belli aralıklarla bu devirlerde sabit sürüşler yapıyorum. Dpf temizliği haricinde de uygun yol şartlarında günlük sürüşümü düşük viteslerle 2500-3500 devir arası vites değiştirerek yapıyorum. Sürüş alışkanlığımı bu şekilde yaptım. Uzun yıllardır da böyle kullanıyorum. Gayet sağlıklı bir motoru var aracımın. Endişeniz olmasın.
Bilgilendirdiğin için çok teşekkür ederim hocam.
 
Sorunun asıl kaynağı bu mudur bilmem ama "dizeller masraf çıkarıyor" sözünün doğduğu yerlerden biri burası. Basın hocam. yarım depo ve üstü mazota 1 adet Würth yakıt katkısı atın, 50-60 km mesafeden az olmamak kaydıyla biraz zorlayın. Sürekli 3000 d/d üzerinde olmanız önemli, ara ara da mesela 4'ten 3'e çekip yüksek devirler görün.

Soruna dair fikir üretmenin en ucuz yolu bu. Sanayiye gittiğinizde önce enjektörlere bakarlar ki o konuda sorun üretmeye bayılırlar, sonra DPF'ye bakarlar vs öyle gider. Bu şekilde sorununuz çözülse bile kısa süre içinde tekrarlaması çok muhtemeldir, bu şekilde eco mod kullanmaya devam ederseniz kullandığınız yakıtın kalitesine de bağlı olarak sırayla yeni DPF ve enjektör setiniz hayırlı olsun yazarız muhtemelen buraya.
Bu süre zarfı içerisinde 3000-3500 devirlerde kurum'u yakarak atacağından dolayı herhangi bir şekilde koku gelme durumu söz konusu mu?
 
Bu süre zarfı içerisinde 3000-3500 devirlerde kurum'u yakarak atacağından dolayı herhangi bir şekilde koku gelme durumu söz konusu mu?

Yakarak atacağının garantisi yok malesef, işe yarama ihtimali var sadece. Duruma göre hareket edeceksiniz bu sadece sorunun kaynağını anlamaya yönelik bir yol.

Bende DPFsiz bir dizel var. EGR valfi dolunca siyah duman atma, soğukken sabit devirde gaz kesme gibi belirtileri oluyor. Yakıt katkısı atıp zorlayınca siyah duman atıyor baya, bir süre de normale dönüyor. Ama devirsiz kullanıma devam ettikçe benzer sorunlar tekrarlıyor. Üzerine gidilmez ise önce EGR, sonra enjektör seti, yakıt filtresi falan derken fatura kabarıyor
 
Yakarak atacağının garantisi yok malesef, işe yarama ihtimali var sadece. Duruma göre hareket edeceksiniz bu sadece sorunun kaynağını anlamaya yönelik bir yol.

Bende DPFsiz bir dizel var. EGR valfi dolunca siyah duman atma, soğukken sabit devirde gaz kesme gibi belirtileri oluyor. Yakıt katkısı atıp zorlayınca siyah duman atıyor baya, bir süre de normale dönüyor. Ama devirsiz kullanıma devam ettikçe benzer sorunlar tekrarlıyor. Üzerine gidilmez ise önce EGR, sonra enjektör seti, yakıt filtresi falan derken fatura kabarıyor

Avcılarda oturuyorum. 12 buçuk gibi yola çıktım. Mahmutbey gişelerine gittim. Gişelerden geçtikten ve otobana bağlandıktan sonra Büyükçekmece çıkışına kadar fix 3000, arada da 4000'leri zorlayarak 3. viteste gittim. Büyükçekmeyece çıkınca biraz dinlendirdim 2000-2300 devirlerde seyrettim. Marmarapark'ın oralarda tekrardan deviri 3000-3200 yaparak Avcılara geldim. En son aracı kapatmadan 3-4 dakika kadar rölantide beklettim ve sonrasında kapattım. Bunları yaparken eco modunu kapattım. Ortalama gidiş dönüşüm 5.6 litre olarak gösterdi. Acaba eco modundan dolayı mı bu kadar yakıyor? Çünkü eco modunda ister istemez çekişi biraz düşürüyor performansı da düşürüyor az yakması için. Böylece gazı ister istemez biraz daha fazla basıyorsun. Bilemedim... Ama araç yaklaşık 1.5 senedir hiç 3500-4000 devir görmedi. Hatta 3.000 devir bile gördüğünü sanmıyorum. Belki de ilaç gibi gelmiştir bu ona. Ama en son rölanti çalışması filan ilk çalışmasından çok çok daha iyiydi. Belki de birikmiş kurumları yaktı, bilmiyorum.
 
Son düzenleme:
Avcılarda oturuyorum. 12 buçuk gibi yola çıktım. Mahmutbey gişelerine gittim. Gişelerden geçtikten ve otobana bağlandıktan sonra Büyükçekmece çıkışına kadar fix 3000, arada da 4000'leri zorlayarak 3. viteste gittim. Büyükçekmeyece çıkınca biraz dinlendirdim 2000-2300 devirlerde seyrettim. Marmarapark'ın oralarda tekrardan deviri 3000-3200 yaparak Avcılara geldim. En son aracı kapatmadan 3-4 dakika kadar rölantide beklettim ve sonrasında kapattım. Bunları yaparken eco modunu kapattım. Ortalama gidiş dönüşüm 5.6 litre olarak gösterdi.
Hocam bir müddet aracınızı motor ısındıktan sonra bu şekil devirli ve sıkıştırarak kullanın. Sakin sürüşü bir kenara bırakın. Aracınıza bir şey olmaz merak etmeyin. Bakalım motor nasıl tepki verecek ? Sık sık başıma geliyor dediğiniz ilk çalıştırmada devir yükselmesi v.s gibi şeyler olmaya devam edecek mi bir görelim. Bir müddet böyle kullandıktan sonra aracı eskisi gibi sakin sürmeye başlayın. Bakın bakalım motor yine eskisi gibi tepkiler vermeye devam edecek mi görelim. Kendine gelirse, tüketim düşmeye başlarsa ne ala. Yok olmuyorsa o zaman başka yollar aranır.
 
Hocam bir müddet aracınızı motor ısındıktan sonra bu şekil devirli ve sıkıştırarak kullanın. Sakin sürüşü bir kenara bırakın. Aracınıza bir şey olmaz merak etmeyin. Bakalım motor nasıl tepki verecek ? Sık sık başıma geliyor dediğiniz ilk çalıştırmada devir yükselmesi v.s gibi şeyler olmaya devam edecek mi bir görelim. Bir müddet böyle kullandıktan sonra aracı eskisi gibi sakin sürmeye başlayın. Bakın bakalım motor yine eskisi gibi tepkiler vermeye devam edecek mi görelim. Kendine gelirse, tüketim düşmeye başlarsa ne ala. Yok olmuyorsa o zaman başka yollar aranır.

Anladım hocam. Dediğiniz gibi yapıcam. İki şey daha sormak istiyorum.

1)Ben yaklaşık 1-1 buçuk ay öncesinde sıfır yaz lastiği aldım. Malum İstanbulda kar yağmıyor, üstelik ben uzun yola da çıkmıyorum ve karlı havalarda da arabayı çıkartmıyorum o yüzden yaz lastiği aldım. Kapı içinde önler için 32 arkalar için 29 diyor. Ama kış şartlarında lastik hava basınçlarını değiştirin diyorlar. Ne yapmalıyım.

2) Ben sürekli eco modda kullanırdım aracı. Acaba şehir içi eco mod daha mı çok yaktırıyor anlayamadım. Eco mod clio 4'lerde nasıl kullanılmalı bilginiz var mı?
 
Anladım hocam. Dediğiniz gibi yapıcam. İki şey daha sormak istiyorum.

1)Ben yaklaşık 1-1 buçuk ay öncesinde sıfır yaz lastiği aldım. Malum İstanbulda kar yağmıyor, üstelik ben uzun yola da çıkmıyorum ve karlı havalarda da arabayı çıkartmıyorum o yüzden yaz lastiği aldım. Kapı içinde önler için 32 arkalar için 29 diyor. Ama kış şartlarında lastik hava basınçlarını değiştirin diyorlar. Ne yapmalıyım.

2) Ben sürekli eco modda kullanırdım aracı. Acaba şehir içi eco mod daha mı çok yaktırıyor anlayamadım. Eco mod clio 4'lerde nasıl kullanılmalı bilginiz var mı?
Araç üzerinde yazan rakamlar ideal değerlerdir. Yazın hava ve lastik çok ısındığı için basınç artabiliyor. Kış şartlarında ise hava çok soğuk olduğundan, zemin de hızla soğuduğundan lastik basınçları ideal sıcaklıklarından daha hızlı şekilde düşüş gösterebiliyor. Bu sebeple soğuklarda 1-2 psi fazla hava basmanızın bir zararı olmaz. Dediğim gibi basınç soğukta daha çabuk düştüğünden sürekli lastik basıncı ayarlamak durumunda kalmazsanız bu yöntemle. Ama bunlar şart şeyler değil. Hele ki lastik yere daha iyi bassın diye kışın basınç düşürenler falan oluyor bunu hiç yapmayın. Lastiğiniz tutunma kabiliyetini yitirir. Ya fabrikanın ön gördüğü ideal değerlerde bırakın ya da çok sık lastik basıncı kontrol etmek istemiyorum 1-2 psi yüksek basayım derseniz öyle yapabilirsiniz.

Eco mod genellikle otomatik vitesli araçlarda motor devrini düşük tutarak ilerlemeye çalışır. Gaz pedalını da ölü hale getirir. O yüzden eco modun tüketimi arttıracağını pek düşünmüyorum. Zaten arttırıyor olsa hiç bir üretici eco mod diye tüketim arttıran bir donanım koymazdı araca. Eco mod'un çok sık kullanılmasının dizel motorlu araçlarda ki en büyük dezavantajı daha önce de belirttiğimiz gibi dpf tıkanmasına daha çabuk yol açmasıdır. Çünkü eco mod aracı sürekli düşük devirde ilerletmek istediği için dizel motorlar sık şekilde böyle kullanılmayı pek sevmezler ve kurumları yakmakta zorlanırlar. Nitekim dpf tıkanmasını da hızlandırır.
 
Lastik basınçlarınıza mevsim dolayısıyla ellemeyin. Yazlık-kışlık lastiğe göre ayrı veriyorsa kışlığa geçince değiştirin ama yazlık lastiği kış diye düşürmeyin, isterseniz 1-2psi artırabilirsiniz ama
 
O değil de haftada 100 km anca yapıyorsanız, senelik kullanımınız 5000-6000 km'yi geçmiyor demektir. Bu şartlarda benzinli(veya + lpg'li) bir araç daha mantıklı. Yakıtı biraz fazla bile olsa en azından kafanız rahat binersiniz.
 
Araç üzerinde yazan rakamlar ideal değerlerdir. Yazın hava ve lastik çok ısındığı için basınç artabiliyor. Kış şartlarında ise hava çok soğuk olduğundan, zemin de hızla soğuduğundan lastik basınçları ideal sıcaklıklarından daha hızlı şekilde düşüş gösterebiliyor. Bu sebeple soğuklarda 1-2 psi fazla hava basmanızın bir zararı olmaz. Dediğim gibi basınç soğukta daha çabuk düştüğünden sürekli lastik basıncı ayarlamak durumunda kalmazsanız bu yöntemle. Ama bunlar şart şeyler değil. Hele ki lastik yere daha iyi bassın diye kışın basınç düşürenler falan oluyor bunu hiç yapmayın. Lastiğiniz tutunma kabiliyetini yitirir. Ya fabrikanın ön gördüğü ideal değerlerde bırakın ya da çok sık lastik basıncı kontrol etmek istemiyorum 1-2 psi yüksek basayım derseniz öyle yapabilirsiniz.

Eco mod genellikle otomatik vitesli araçlarda motor devrini düşük tutarak ilerlemeye çalışır. Gaz pedalını da ölü hale getirir. O yüzden eco modun tüketimi arttıracağını pek düşünmüyorum. Zaten arttırıyor olsa hiç bir üretici eco mod diye tüketim arttıran bir donanım koymazdı araca. Eco mod'un çok sık kullanılmasının dizel motorlu araçlarda ki en büyük dezavantajı daha önce de belirttiğimiz gibi dpf tıkanmasına daha çabuk yol açmasıdır. Çünkü eco mod aracı sürekli düşük devirde ilerletmek istediği için dizel motorlar sık şekilde böyle kullanılmayı pek sevmezler ve kurumları yakmakta zorlanırlar. Nitekim dpf tıkanmasını da hızlandırır.
Bende tam olarak çözemedim eco modu gerçekten eco mu değil mi :) Aslında çokta bir fark yok gibime geliyo. Olsa olsa yarım - 1 litre civarlarında oynar sanıyorum. Tüm detaylı bilgiler için çok teşekkür ederim.
 
Bende tam olarak çözemedim eco modu gerçekten eco mu değil mi :) Aslında çokta bir fark yok gibime geliyo. Olsa olsa yarım - 1 litre civarlarında oynar sanıyorum. Tüm detaylı bilgiler için çok teşekkür ederim.
Dusuk hacim dizellerin tuketimleri motor saglikli oldugu surece bariz degisiklik gostermiyor. Alt ve ust sinirlari belli. Ayak hakimiyeti de pek gerektirmiyor. Haliyle eco modu gibi ekonomi odakli modlarin cok bir esprisi olmayabiliyor. Eco mod genelde ayak hakimiyetini daha fazla gerektiren turbo benzinli motorlarda daha fazla ise yarayabiliyor. O sebeple sizin zevkininz tabi ama eco yerine normal modda soyledigimiz tarzda kullanirsaniz hem motorunuz daha saglikli kalir hem tuketim olarak da pek acilmazsiniz :)
 
O değil de haftada 100 km anca yapıyorsanız, senelik kullanımınız 5000-6000 km'yi geçmiyor demektir. Bu şartlarda benzinli(veya + lpg'li) bir araç daha mantıklı. Yakıtı biraz fazla bile olsa en azından kafanız rahat binersiniz.
5000-6000 değil tabikide de. Kış ayları uzun yol yapmıyorum. Yaz aylarında illaki İzmir olsun Antalya olsun veya Edirne tarafında Enez var. Oralara sık sık gider gelirim. Ama muhtemelen yılda 10.000'i geçmiyordur. 9.000-10.000 civarlarındadır.

Araç fiyatları o kadar arttı ki artık sahibinden.com'a bile giremiyorum. Aracım kaza yapmadan önce sıfır hatalıydı. 65-70'e koyan insanları gördüm. Ben aracı zamanında 52 bin civarlarına almıştım. 6-7 bin hasar kaydı var. Hadi en kötü 55-60'a satarım yine ama o fiyatlara da başka bulabileceğimiz araç yok.

Bak şimdi aklıma geldi de yine sinirlerim bozuldu. Kazadan sonra bana bir liste verdiler. Tüm masrafların listelenmiş versiyonu. Hayret ediyorum bir tane yapışkanlı etiket 55 TL almak nedir, hangi akla mantığa sığar bu? Aracın farları bile kırılmadı. Kaput değişti, ön tamponda zaten bir şey yoktu hafif sarı lekeler vardı ön tampon boyandı, far ayakları tamir edildi ve radyatör kontrol amaçlı sök-tak yapılmış sanırım. Yani bu kazaya nasıl 6-7 milyar para alıyorlar utanmadan anlamış değilim.
 
Dusuk hacim dizellerin tuketimleri motor saglikli oldugu surece bariz degisiklik gostermiyor. Alt ve ust sinirlari belli. Ayak hakimiyeti de pek gerektirmiyor. Haliyle eco modu gibi ekonomi odakli modlarin cok bir esprisi olmayabiliyor. Eco mod genelde ayak hakimiyetini daha fazla gerektiren turbo benzinli motorlarda daha fazla ise yarayabiliyor. O sebeple sizin zevkininz tabi ama eco yerine normal modda soyledigimiz tarzda kullanirsaniz hem motorunuz daha saglikli kalir hem tuketim olarak da pek acilmazsiniz :)

Aynen öyle. Bugünden sonra zaten eco'yu aşırı trafikli ortamlar haricinde kullanacağımı pek sanmıyorum. Araç kendine geldi desem yalan olmaz :D
 
Aynen öyle. Bugünden sonra zaten eco'yu aşırı trafikli ortamlar haricinde kullanacağımı pek sanmıyorum. Araç kendine geldi desem yalan olmaz :D
Bir sure daha araci sıkarak kullanin daha da kendine gelme ihtimali yuksek hocam. Sonrasinda zaten standart kullanima, ara ara da devirli kullanima geri donersiniz. Insaallah masraf acmadan beklediginiz noktaya gelir arac :)
 
Bir sure daha araci sıkarak kullanin daha da kendine gelme ihtimali yuksek hocam. Sonrasinda zaten standart kullanima, ara ara da devirli kullanima geri donersiniz. Insaallah masraf acmadan beklediginiz noktaya gelir arac :)
İnşallah dostum. Emeğine eline sağlık, yardım eden diğer tüm arkadaşlarında. Eğer bir sorun sıkıntı veya danışmak istediğim bir durum olursa buradan yazacağım. Yardımlarınız için çok teşekkür ederim.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...