KAPALI Clio 4 2013 Model Aracım Çok Yakmaya Başladı

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan ecuetos
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

ecuetos

Elit Apaçi
77
29
Marka
Renault
Merhaba arkadaşlar. Aracım 2013 model 1.5DCI 90 beygir icon modeli. Aralık ayının başlarında başıma talihsiz bir kaza olayı geldi. Kazadan 1 hafta önce aracın komple bakımlarını + sıfır lastik satın almıştım. Kazada ticari araca 20-25 km hızla arkadan vurdum. Ticari aracın önünde dörtlü yakan bir araç varmış, taksi de muhtemelen sonradan farkediyor ve ani fren yapınca arkada vuruyorum. Neyse araç 15-20 gün serviste kaldı. Kaput değişti ve tampon boyandı. Radyatör sök-tak olmuş ama anladığım kadarıyla öyle büyük bir hasar v.s olmadı. Aracı teslim aldım. Aldıktan sonra kaputu açtığımda birkaç bir şeyin değiştini, yenisi takıldığını gördüm.(Su borusu v.s) Fakat sonradan farkettim ki araç şehir içinde çok yakmaya başladı. Uzun yolda hız sabitlemeye alınca yine fazla yakmıyor 4 civarlarında seyrediyor fakat özellikle eco modu açıkken 2. viteste 2 bin devirlere gelirken aracın anlık 13-14-15 litrelere kadar çıktığını gördüm. 3. viteste hızlanırkende 10 litrelere çıkıyor. Şuan ortalama tüketim şehir için 6.3 gözüküyor. İşin daha garip kısmı eco modu kapattığımda 2. viteste maksimum 10-12 litreleri görüyor. Gaz pedalıyla alakalı bir sıkıntı mı var bilmiyorum. Bundan 3 ay önce aracımda çekiş sorunu vardı. gaza basmama rağmen araba hızlanmıyordu. Serviste aracın egzozunda bulunan temiz havayla kirli havayı geçiren bir filtre varmış onun tıkandığı söylenmişti ve temizleme işlemi uygulanmıştı. Sonrasında düzelmişti. Yine öyle o tarz bir problem mi var bilmiyorum ama veriler aşırı yüksek geldi bana. Sizce durum nedir?
 
Benim bir teorim de şu tabi yakında böyle bir problemle karşılaştığım için de ilk akla geliyor olabilir.Motor su sıcaklığı ile ilgili beyin hatalı okuma yapıyor da bir anda yakıt-hava karışımı dahil motoru korumaya alacak ilk önlemlerini alıp değiştiriyor tüketimi. Obd ye bağlatıp hata veriyor mu baktırmanızda fayda görüyorum
 
Bende DPFsiz bir dizel var. EGR valfi dolunca siyah duman atma, soğukken sabit devirde gaz kesme gibi belirtileri oluyor.
Würth egr valf temizleyici ile egr temizledim. Bu belirtiler temizlikten sonra oldu bende. Temizlikten sonra bir anda mı doldu ne oldu anlamadım. Rölantim dalgalanıyor, dünde ilk kez gaz kestiğini gördüm arabanın iki kere, stop ediyordu neredeyse. Dizelin arada bir boğazına çökmek şart.

Konu sahibinin sorununa gelirsek. Benzinli Bmwler için eco modunu sadece uzun yolda kullanın şehir içinde yağ yaktırıyor gibi şeyler duymuştum. Eco modunu şehir içinde kullanmak mantıksız zaten, sıkışık trafikte illa gaza fazla basılıyor eco moduyla bu basma oranını arttırmanın bir anlamı yok. Siz bence ecoyu kapatın ve alt devirlerde gaza basmayın, alt deviri sadece sabit hızda giderken kullanmak lazım. Az yaktırmak için vitesle oynamak şart. Zaten Dci'ların alt devirleri ölü, Clio'nun motoruna göre vitesleri uzun; en iyisi hızlanırken 2500-3000 arası vites atıp sabit hızlarda 1700 devrin altında yürümemek. Fazla alt devir üst devirden daha çok yaktırır.
 
Benim bir teorim de şu tabi yakında böyle bir problemle karşılaştığım için de ilk akla geliyor olabilir.Motor su sıcaklığı ile ilgili beyin hatalı okuma yapıyor da bir anda yakıt-hava karışımı dahil motoru korumaya alacak ilk önlemlerini alıp değiştiriyor tüketimi. Obd ye bağlatıp hata veriyor mu baktırmanızda fayda görüyorum

Lastik hava basınçlarını da tam olarak doğru ayarladığımda sanki bi tık araç kendine geldi gibi hissettim ben. Hala içinde kurum olabilir ama. Bu arada araç dediğim gibi full 15 gün servisteydi kazadan sonra. Her şeyine baktıklarını söylediler. O yüzden pek bir ilgisi olduğunu düşünmüyorum beyinle ilgili. Testlerini yapıyorlar çünkü. Tanıdıkta var zaten serviste olsa mutlaka söylerdi.
 
Würth egr valf temizleyici ile egr temizledim. Bu belirtiler temizlikten sonra oldu bende. Temizlikten sonra bir anda mı doldu ne oldu anlamadım. Rölantim dalgalanıyor, dünde ilk kez gaz kestiğini gördüm arabanın iki kere, stop ediyordu neredeyse. Dizelin arada bir boğazına çökmek şart.

Konu sahibinin sorununa gelirsek. Benzinli Bmwler için eco modunu sadece uzun yolda kullanın şehir içinde yağ yaktırıyor gibi şeyler duymuştum. Eco modunu şehir içinde kullanmak mantıksız zaten, sıkışık trafikte illa gaza fazla basılıyor eco moduyla bu basma oranını arttırmanın bir anlamı yok. Siz bence ecoyu kapatın ve alt devirlerde gaza basmayın, alt deviri sadece sabit hızda giderken kullanmak lazım. Az yaktırmak için vitesle oynamak şart. Zaten Dci'ların alt devirleri ölü, Clio'nun motoruna göre vitesleri uzun; en iyisi hızlanırken 2500-3000 arası vites atıp sabit hızlarda 1700 devrin altında yürümemek. Fazla alt devir üst devirden daha çok yaktırır.

Bende onu farkettim. Bugün 3000-3250 devir yaptım ortalama 5.5 oldu. Baya şaşırttı. Ama sorun şurda, atıyorum 2. vitestesin aşırı hızlı ilerleyen bi trafik yok ama yavaş yavaş hızlanıyor. Örneğin 30-33-36-40-44 tarzında. İşte bu esnada 10-13leri görüyorum. Aynı şekilde 3. vitestede hızlanırken 8-9ları görüyorum. Ama sabit hızlanmadan fiz 60-70'le giderken5 litreleri görüyor.
 
Bende onu farkettim. Bugün 3000-3250 devir yaptım ortalama 5.5 oldu. Baya şaşırttı. Ama sorun şurda, atıyorum 2. vitestesin aşırı hızlı ilerleyen bi trafik yok ama yavaş yavaş hızlanıyor. Örneğin 30-33-36-40-44 tarzında. İşte bu esnada 10-13leri görüyorum. Aynı şekilde 3. vitestede hızlanırken 8-9ları görüyorum. Ama sabit hızlanmadan fiz 60-70'le giderken5 litreleri görüyor.
Anlık yakıt tüketimine bakmayın yanıltır. 1.4 dizelde bile 99.9 anlık göründüğü oluyor. Ortalama tüketimi açın ve yolunuza bakın. Eğer hızlanıyorsanız vites attığınızda düştüğünüz devir hızlanabileceğiniz bir devir olmalı. Alt devirde gaza basarsanız hem dpf daha çabuk dolar hemde yakıtı boşa harcamış olursunuz. Ekonomi yavaş giderek değil aracın en rahat ilerlediği devirde giderek olur. Hızlanmalarınızı çabuk bir şekilde tamamlayıp sabit kalacağınız hıza gelmelisiniz. Gaza değil frene çok basan çok yaktırır, trafiği okuyabilirseniz yakıt tüketiminiz düşer. Rampalarda hızlanmayın, hızı koruyun. 2017 Clio ile kendi rotamın sadece rampa çıkış kısmını gelerek 100 km/h ortalama ile 25 km'de ortalama 4 litre yaktım, eğer inişin olduğu yolda da kullansaydım 3,5 litre çok rahat yakalardım. Kullanmayı bilen için Clio mevcut piyasadaki en az yakan dizel diyebilirim.
 
Anlık yakıt tüketimine bakmayın yanıltır. 1.4 dizelde bile 99.9 anlık göründüğü oluyor. Ortalama tüketimi açın ve yolunuza bakın. Eğer hızlanıyorsanız vites attığınızda düştüğünüz devir hızlanabileceğiniz bir devir olmalı. Alt devirde gaza basarsanız hem dpf daha çabuk dolar hemde yakıtı boşa harcamış olursunuz. Ekonomi yavaş giderek değil aracın en rahat ilerlediği devirde giderek olur. Hızlanmalarınızı çabuk bir şekilde tamamlayıp sabit kalacağınız hıza gelmelisiniz. Gaza değil frene çok basan çok yaktırır, trafiği okuyabilirseniz yakıt tüketiminiz düşer. Rampalarda hızlanmayın, hızı koruyun. 2017 Clio ile kendi rotamın sadece rampa çıkış kısmını gelerek 100 km/h ortalama ile 25 km'de ortalama 4 litre yaktım, eğer inişin olduğu yolda da kullansaydım 3,5 litre çok rahat yakalardım. Kullanmayı bilen için Clio mevcut piyasadaki en az yakan dizel diyebilirim.

Demek istediğinizi çok net bir şekilde anladım. İlk olarak şehir içinde eco modu kullanmayacağım hızı sabitlediğimde örneğin 70-80-100-120 ile giderken eco modu açacağım. Hızlanmaları hızlı bir şekilde tamamlayıp gelmek istediğim hızda sabit kalacağım. Yanlış anlamamışım öyle değil mi?
 
Würth egr valf temizleyici ile egr temizledim. Bu belirtiler temizlikten sonra oldu bende. Temizlikten sonra bir anda mı doldu ne oldu anlamadım. Rölantim dalgalanıyor, dünde ilk kez gaz kestiğini gördüm arabanın iki kere, stop ediyordu neredeyse. Dizelin arada bir boğazına çökmek şart.

Sizin sorun daha farklı olabilir hocam. Bende rölanti dalgalanması yok. 2. viteste örneğin sabit devirde giderken devir saati hiç değişmediği halde araba ara ara gaz kesiyor, hele motor soğukken stop edecekmiş hissi veriyordu. Würth'ü basıp çöktüm boğazına ertesi gün bir şey kalmadı. ama devirsiz kullanmaya devam edince tekrar edecek sanırım. Gerçi dizel almamaya karar verip yine dizel alan ben malına az bile. :D
 
Demek istediğinizi çok net bir şekilde anladım. İlk olarak şehir içinde eco modu kullanmayacağım hızı sabitlediğimde örneğin 70-80-100-120 ile giderken eco modu açacağım. Hızlanmaları hızlı bir şekilde tamamlayıp gelmek istediğim hızda sabit kalacağım. Yanlış anlamamışım öyle değil mi?
Eco mod benzeri bir donanımı hiç kullanmadım ama büyük ihtimal sadece pedal üzerindekini gaz tepkisini öldürüyordur, bence açmanıza çok da gerek yok. Ayağına sahip çıkabilen adamın ihtiyaç duyacağı bir şey değil. Vitesle oynamaktan korkmayın. Hızlanacağınız zaman devir 2000'in altında ise bir vites küçültün, Dci'lar 2000 devir altında ölü zaten. Her senaryoda aynı devirlerde vites değiştirmeye alışmayın, yeri gelir 3500' e kadar çevirmek gerekir. Işıkları, önünüzdeki araçla mesafeyi, yol eğimini falan iyi okuyun. Bunlara dikkat etmeye başlayınca yakıt tüketimi düşer zaten. Lastiklere de çok bozuk yollardan gitmiyorsanız ve yanaklarınız kalınsa 34 psi falan basabilirsiniz, 32 işi biraz ezber; orada da fazlası da azı da zarar, araca göre ayarlamak lazım.

Hız devir ilişkisi için video. İzleyin fikir verir.
 
Sizin sorun daha farklı olabilir hocam. Bende rölanti dalgalanması yok. 2. viteste örneğin sabit devirde giderken devir saati hiç değişmediği halde araba ara ara gaz kesiyor, hele motor soğukken stop edecekmiş hissi veriyordu. Würth'ü basıp çöktüm boğazına ertesi gün bir şey kalmadı. ama devirsiz kullanmaya devam edince tekrar edecek sanırım. Gerçi dizel almamaya karar verip yine dizel alan ben malına az bile. :D
1000 km'dir falan Bp kullanıyordum, geçen gün birde Shell' i deneyeyim dedim; yakıtı değiştirdiğim içinde olabilir, bakacağız artık.
 
Dizel kullanıyorsunuz o kadar ekonomi odaklı olmayın. Zaten dizel, çok yüksek rakamlara çıkmıyor. Bizde benzinli var gaza basamıyoruz. Dizelde gazlayıp az yakmasına hasret kaldık :)
 
Sizin sorun daha farklı olabilir hocam. Bende rölanti dalgalanması yok. 2. viteste örneğin sabit devirde giderken devir saati hiç değişmediği halde araba ara ara gaz kesiyor, hele motor soğukken stop edecekmiş hissi veriyordu. Würth'ü basıp çöktüm boğazına ertesi gün bir şey kalmadı. ama devirsiz kullanmaya devam edince tekrar edecek sanırım. Gerçi dizel almamaya karar verip yine dizel alan ben malına az bile. :D

İşte bende de en başta böyle yapmıştı katkı atmıştım ama bi çözüm olmamıştı. Sonra servise götürmüştüm DPF tıkanıklığından olduğu söylenmişti :D
 
Eco mod benzeri bir donanımı hiç kullanmadım ama büyük ihtimal sadece pedal üzerindekini gaz tepkisini öldürüyordur, bence açmanıza çok da gerek yok. Ayağına sahip çıkabilen adamın ihtiyaç duyacağı bir şey değil. Vitesle oynamaktan korkmayın. Hızlanacağınız zaman devir 2000'in altında ise bir vites küçültün, Dci'lar 2000 devir altında ölü zaten. Her senaryoda aynı devirlerde vites değiştirmeye alışmayın, yeri gelir 3500' e kadar çevirmek gerekir. Işıkları, önünüzdeki araçla mesafeyi, yol eğimini falan iyi okuyun. Bunlara dikkat etmeye başlayınca yakıt tüketimi düşer zaten. Lastiklere de çok bozuk yollardan gitmiyorsanız ve yanaklarınız kalınsa 34 psi falan basabilirsiniz, 32 işi biraz ezber; orada da fazlası da azı da zarar, araca göre ayarlamak lazım.

Hız devir ilişkisi için video. İzleyin fikir verir.

Çok teşekkür ederim hocam izledim. 2000 devirde zaten canlanmaya başlıyor benim araçta. 2100'de artık torku hissetmeye başlıyorum. Ama 2000 altında 2. vites ve 1. vites harici ölü. Genelde ben 2100-2200 de vites atıyordum. Belkide o yüzden bu kadar DPF doluyordu benim....
 
Kış mevsiminde araçların yakıt tüketimi artar ancak siz ekstrem bir durum olduğunu düşünüyorsanız servise gitseniz iyi olur
Biraz daha deneyimleyeceğim, en azından 1 depoyu bitirip bakacağım. 5lt den 5.7-6 litrelere çıkması normal. Sonuçta lastik de değiştirdim etkileyebilir fakat 7'lere kadar çıkıyorsa evet bir anormallik var demektir. Ve hele ki devirli kullanıp kurumları yakıpta bu sorun devam ediyorsa muhtemelen öyle yapacağım. Başka çarem kalmıyor malesef. Umarım o duruma düşmeden sorunum çözülür.
 
Dizel kullanıp da tasarruf yapacağım diye gaza basmayıp ardından DPF sorunu yaşayan bir kaç kişi daha gördüm.
Abi dizel zaten az yakıyor, benim insignia'dan gözlemim mesela, basmasam 6, basarsam 6.3 yakıyor. Acımayın devirli kullanın araçları biraz, dpf de güzel güzel temizlensin.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...