Clio 4 Bakım ve Kullanım Tavsiyeleri

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan sekilbaz
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

sekilbaz

Asfalt Kurutucu
6
Arkadaşlar selam,

Bugün makyajlı yeni seriden bir adet satın almak üzere kapora verdik. Araç Icon 1.5 dCi 90 bg EDC.

İlk defa kendi arabam olarak bir Renault ve dizel araç kullanacağım.

Başlıkta da belirttiğim üzere periyodik bakımları, kullanım püf noktaları, özellikle şanzımanı yıpranmaktan koruyacak tavsiyelerinizi yazarsanız sevinirim.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Mehmet ve emert20
Genel yorumlar yapacagim, rodaj kurallari ile ilgili kitapcigi karistir bakalim, bir sey yaziyor mu diye, turbonuzun yaglama yapabilmesi icin sabahlari 30 saniye kadar rolantide beklememiz yararli olur, buyuk ihtimal rolanti yuksek baslayip kisa sure sonra dusecektir, edc nin sagligi acisindan kickdown zorunda kalmadikca yapma, zaten renaultlarda kickdown(dipgaz) yapmak pek keyifli olmuyor, geri geri hizli gitme, trafikte kavrama ile ilerlememeye calis, yani hani vardir ya ne gaza basarsin ne frene araba kavrama ile ilerler, onu yapmamaya calis, arada bir aracinin sivilarini kontrol et(hararet,hidrolik,yag), bunlari duz zeminde yap, motor yagini bi sabah motoru daha hic calistirmamisken bak, birde en az 10 km araci surdukten sonra olc, motorun ideal calisma sicakligina ulasmis olmasi lazim, gezip geldikten sonra 5 dk bekle ondan sonra yag cubugundan yaga bak, rodajdaki araba cok yag yakabilir, genel rodaj kurali ani hizlanma ve yavaslamalardan kacin, surekli ayni devirde kalma, sabit hizda gitme, aractan araca bu kurallar degisebiliyor, o yuzden kitapciga bakmani oneririm, aracin yaz lastigi ile geldiyse kis lastigini ihmal etme, lastik basinlarini lastikler sogukken(en fazla 2 km mesafe) ureticinin onerdigi basincta ayarla, benzin kapagi veya surucu kapi icinde yazar, hayirli olsun, Allah kaza bela vermesin
 
Otomatik şanzımanı bilmiyorum ama ilk 1.000 km arabayı sakin kullanın. Çalıştırınca 30 saniye boşta bekletin, kontak kapatmadan önce de 30 saniye bekletin. Şanzıman sağlığı için de ışıklarda vs. beklerken ayağınız frende olsun.
 
  • Beğeni
Tepkiler: sekilbaz
Öncelikle hayırlı olsun :)

Aracı teslim aldıktan sonra kesinlikle zorlamayın ve olabildiğince sakin kullanıma izin verin. ( Rodaj süresi ile ilgili bilgiler Kullanım Kılavuzunda mevcut okumanızı öneririm) Ben yaklaşık rodaj süresini 3000 km'ye kadar sürdürdüm. Arabayı her çalıştırmanızda rolantide 1 dakika kadar bekletin.Stop ederken ise turbo saglıgı açısından en az 1 dakika bekleyin.Ben bu kış aylarında kendi aracımı havalarda çok soğuk olduğu için ilk çalıştırmamda mutlaka rolantide bekletirim. Nedeni ise yüksek devirde çalışması. Aracı aldıktan sonra yaklaşık 1000 km kadar kullandıktan sonra radyatör suyu minimum çizgisinin altına inmişti.Buna dikkat edin ve sizde azalma görürseniz mutlaka servise gidin orada tamamlayacaklardır.Ayrıca arada kaputu açıp yağını ,suyunu kontrol etmenizi mutlaka öneririm. Clio 4'lerde genel sorun olan ( sizinki makyajlı kasası onda bu sorun çıkar mı bilmiyorum ama ) bagajdan ses gelme problemi benim aracımda karşılaştığım durumdu.Aldığım yere 4 kere götürdüğüm halde kesin bir çözüm bulamamışlardı ancak Boğaziçi Mais olan merkeze götürdükten sonra Bagajdan ses gelme problemi tamamen giderildi.Aracı teslim aldıktan sonra bir diğer dikkat etmeniz gereken lastik basınçlarını kontrol ettirin.Bizde sonradan bakmıştık basınç olduğundan çok fazla çıkmıştı.Bakımı her 20000 Km aralığındadır veya tamamlayamadığınız taktirde yıllık bakım olarak yaptıracaksınız. Aracın aynalarını soğuk havalarda kesinlikle kapatmayın . ( Ben kapatmıştım ve dondu )Aracı aldığım yer Shell yakıt almamı önermişti ve bende iyi olduğu için o yakıttan kullanıyorum.Olabildiğince yakıtı çeyreğin altına indirmemeye bakın veya yakıt ışığının yanmamasına dikkat edin.Aracı yeni aldığınız için ilk başlarda fazla yakabilir bunun zamanla azaldığını göreceksiniz..
Şimdi gelelim mekanik , konfor ve sürüş özelliklerine;
Araç 1.5 dci olduğu için çok ekonomik ve buna EDC'de eklenince bir o kadarda seridir.. Ancak bu seriliğini gaza yüklendiğiniz zaman anında tepki olarak veremiyor ne yazık ki aradan 1.5 saniye gibi bir zaman geçtikten sonra size istemiş olduğunuz performansı veriyor. Vites geçişlerini hissettirmiyor. EDC şanzıman çift kavramalı olduğu için trafikte ve kırmızı ışıklarda kavrama ile kalkmamanızı öneririm. Aracınızla çoğunlukla akmayan trafikte ve kırmızı ışıklarda beklerken vitesi mutlaka D'den N'ye alın böylece şanzımanın daha uzun ömürlü olmasını sağlarsınız. Direksiyon dönüş çapı kısa bir araç için gayet iyi. Yüksek hızlanmalarda ve yüksek hızlarda direksiyon hissi biraz düşük ama bu B segmentindeki bir araç için gayet yeterli. Konfor olarakta benim Clio çok ama çok zevk aldığım bir araç konforu gayet iyi . benim anlatacaklarım şimdilik bu kadar.. Sizin sormak istedikleriniz varsa eğer buradan yardımcı olurum elimden geldiğince.. Umarım yardımcı olabilmişimdir. :)
 
Son düzenleme:
arkadaşlar cevaplar için teşekkür ederim. arabayı, ocağın ilk haftası teslim alacağız, fotoğraf atacağım :) kullanım dönemimde de karşılaştığım olayları buraya yazarım.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Mehmet
arkadaşlar, kaporanın üzerini bugün tamamlayarak resmen satın aldık. aşağıda da idarelik fotoğraflar var. ocağın ilk haftası daha detaylı atacağım.

sormak istediğim birkaç soru daha var.

şimdi; ben youtube'da tibet ustayı izlediğimde (kendisi bence sanatçı)
özellikle çift kavramalılarda şanzıman yağı değişiminin çok önemli olduğunu söylüyor. Hangi yağ, bizim araba için hangi zaman aralıklarında değiştirmek gerek.

bir de aracı istanbuldan aldık ancak eskişehir'e getireceğim. motor yağı olarak ne önerirsiniz? yaklaşık mart ayı ortasına kadar akşam saat 22.00'dan sabah 10.00'lara kadar eksilerde gezinen bir hava mevcut bilen bilir.

15817916_10154811437372243_886694916_o.jpg

15801109_10154811437277243_222154007_n.jpg

15820222_10154811437472243_1121535541_n.jpg
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: emert20 ve Mehmet
Yetkili servis ten başka yere bırakmayın arabanızı en ufak bir arıza ve ses ile karşılaştıgınızda bile servise gösterin.
 
  • Beğeni
Tepkiler: sekilbaz
öncelikle hayırlı olsun allah kaza bela vermesin bende iki araç arasında kalmıştım polo mu clio mu diye tercihim polo oldu aracı aldıgın zaman görüşlerini fikirlerini paylaşırsan çok memnun olurum :) benimde ilk aracım oldugu icin servis bilgim zayıf bilgi veremicem kusra bakma :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: sekilbaz
g2bXON.jpg


aracı teslim aldık, 61 kilometrede daha. şehir içi 7.1 litre ortalama var. 1.5 dci EDC'ye göre yüksek bir veri. ilerleyen kilometrelerde şehir içinde 6 litrelerin altına düşer diye umuyorum?
 
  • Beğeni
Tepkiler: Mehmet
g2bXON.jpg


aracı teslim aldık, 61 kilometrede daha. şehir içi 7.1 litre ortalama var. 1.5 dci EDC'ye göre yüksek bir veri. ilerleyen kilometrelerde şehir içinde 6 litrelerin altına düşer diye umuyorum?
Daha düşecektir merak etmeyin bizim de 7.8 gösteriyordu ilk aldıgımızda ama şimdi 11.000 küsür kilometrede araç 5.0 litre gösteriyor şehir içi istanbulda
 
  • Beğeni
Tepkiler: sekilbaz
hayırlı uğurlu olsun.inşallah keyifle binersiniz.tekerinize taş değmesin :)
buarada resimler gözükmüyor
 
  • Beğeni
Tepkiler: sekilbaz
hayırlı uğurlu olsun.inşallah keyifle binersiniz.tekerinize taş değmesin :)
buarada resimler gözükmüyor

facebooktan link vererek çekmiştim, gitmişler :( yakında koymaya çalışırım yenisini.

350 km civarında şu an araç. biraz kullanım bilgisi vermek gerekirse, araçtan memnunum şu an -yakıt hariç tabi- şehir içi 7 litreler civarında yakıyor hala, tabi motor soguk falan kısa kullanım oluyor genelde. çok kısa mesafelerin ortalaması, net veri değil ve rodaj içindeyim. aracı çok zorlamamaya çalışıyorum. sanırım mekanik sistemin yeni olmasından ilk bindiğimde çok sertti araç ama yavaş yavaş yumuşuyor. güzel bir hal alıyor. edc şanzıman gayet güzel bir otomatik şanzıman, çok dikkat ederseniz bir iki kusur bulursunuz ama genel otomobil kullanıcısı gözüyle, bir sıkıntısını göremedim. sarsıntısız ve seri. yalnız trafikte her çift kavramada olduğu gibi düşük viteslerde yarım debriyaj olayı biraz insanın aklını çeliyor, sanki orada iyi şeyler olmuyormuş gibi hissediyorum. bakalım bize masraf açacak mı ilerde.

1000km'de motor yağı değişimi yapayım diyorum. yetkili serviste çok bedel ödememek için ve garanti bozulmasın diye nasıl bir yol izleyeyim? cliolarda hangi yağ kullanılıyor? elf 5w-30'mu 5w-40'mı?

teşekkürler.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...