KAPALI Çok acil 43.000 TL araç tavsiyesi

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Coskun
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Coskun

Elit Apaçi
82
Marka
BMW
Herkese merhabalar.43.000TL ye araç almak istiyoruz.Malesef fiyatın 1 kuruş dahi üstüne çıkamayacağım.Şimdiden önerileriniz için teşekkürler.Aradığım özellikler:

-Kesinlikle otomatik olmalı

-Dizel ya da benzinli fark etmez
-150.000 km yi geçmemiş olan
-Yürütmesi kolay
-Parçası kolay ve ucuz bulabileceğim
-En kötü C segmenti (Geniş B segmenti de olur)

Peugeot 308 ve Fiat Bravolar var onlar nasıldır iyi midir?
 
1.6 FSİ ve Hitler motorun üretiminin yıllardır durmuş olmasına ve forumlarda sayfalar dolusu tartışmalar olmasına rağmen böyle bir başlık altında yine bunun tartışmasını görmüş olmak ciddi şaşırttı beni.
 
  • Beğeni
Tepkiler: emre16
Konuyu açan arkadaş ne yazdı da kızdırdı bilmiyorum ama konudaki önerilere cevap olarak yazmak istediklerim var:

1. astra cdti ve otomatik seçeneği KESİNLİKLE ALIN MA MA LI! eastronic şanzıman çöp ötesi çöptür.
2. FSI motor kesinlikle alınmamalı. Madem sorunsuz madem problemsiz ondan mı ucuza satıp herkes elinden çıkarmaya çalışıyor. fanlığı bırakın , fsı motor vw ın yüz karasıdır. lpg de uymaz.
3. Bu paralara dizel almak yerine atmosferik ve tam otomatik almak her zaman daha mantıklıdır. Km yüksek olacağı için dizelin nasıl kullanıldığı bilinmez.
4. bu bütçede sorunsuz diyebileceğimiz dizel-oto kombinasyonu yok.
5. japon sevmesem de (bu bantlarda) sorunsuzluk ve yürütme maliyeti olarak atmosferik ve tam oto japonlar en mantıklısıdır.
Sorunsuzluk ve yürütme maliyeti söz konusuysa astra cdti easytronic en doğru adreslerden biridir, hatta bu bütçeyle sahip olunabilecek tek dizel otomatik kombinasyonlu araçtır. Vites geçiş hızında dsg, motor performansında 0-100 beklentisi söz konusuysa doğru alınmamalı.
 
Sorunsuzluk ve yürütme maliyeti söz konusuysa astra cdti easytronic en doğru adreslerden biridir, hatta bu bütçeyle sahip olunabilecek tek dizel otomatik kombinasyonlu araçtır. Vites geçiş hızında dsg, motor performansında 0-100 beklentisi söz konusuysa doğru alınmamalı.
Sorunsuzluk mu? Yapmayın hocam. İnterneti açın bakın sorunlarına. Abim almak gibi bi hata yaptı defalarca uyarmama rağmen. 5000 TL harcadı şanzımanı adam olmadı, şanzıman beyni, kavraması vs. Geçenlerde bi yerde biri ile tanıştım, araba devamlı yolda kalıyor vs dedi, araba ne dedim yine cdti easytronic. Bu şanzımanın bela olduğunu tüm dünya biliyor. Stop eden otomatik mi olur. Kendi kendine boşa atan otomatik mi olur.
 
  • Beğeni
Tepkiler: yaso
Sorunsuzluk mu? Yapmayın hocam. İnterneti açın bakın sorunlarına. Abim almak gibi bi hata yaptı defalarca uyarmama rağmen. 5000 TL harcadı şanzımanı adam olmadı, şanzıman beyni, kavraması vs. Geçenlerde bi yerde biri ile tanıştım, araba devamlı yolda kalıyor vs dedi, araba ne dedim yine cdti easytronic. Bu şanzımanın bela olduğunu tüm dünya biliyor. Stop eden otomatik mi olur. Kendi kendine boşa atan otomatik mi olur.
Hocam bu ülkedeki arıza veren bütün easytronic (manuel) şanzımanların içine servisler tarafından ATF yağ konulmaktadır. Etrafta kırılan dağılan istavroz dişlileri, şanzıman yağ karterleri dolu. Bu şanzımanların fabrika dolumu kırmızı renkli 75w85 manuel transmisyon yağıdır ustacıkların hepsi renki kırmızı olduğu ve otomatik şanzıman diye geçtiği için tork konvertör yağı koymaktadır, hatta manuel viteslerine bile aynı şekilde atf koyarlar sonra sonuç bu. Opeller sorunlu değildir servisler sorunludur aynı şanzıman benim aracımda da var 118 bin kmde ve 1.3 cdti.
 
Konuyu açan adam yardım edene küfürden ban yedi ama konu fsi'dan çıkıp bayağı yürümüş :)
Sorunsuzluk mu? Yapmayın hocam. İnterneti açın bakın sorunlarına. Abim almak gibi bi hata yaptı defalarca uyarmama rağmen. 5000 TL harcadı şanzımanı adam olmadı, şanzıman beyni, kavraması vs. Geçenlerde bi yerde biri ile tanıştım, araba devamlı yolda kalıyor vs dedi, araba ne dedim yine cdti easytronic. Bu şanzımanın bela olduğunu tüm dünya biliyor. Stop eden otomatik mi olur. Kendi kendine boşa atan otomatik mi olur.
Hocam bu ülkedeki arıza veren bütün easytronic (manuel) şanzımanların içine servisler tarafından ATF yağ konulmaktadır. Etrafta kırılan dağılan istavroz dişlileri, şanzıman yağ karterleri dolu. Bu şanzımanların fabrika dolumu kırmızı renkli 75w85 manuel transmisyon yağıdır ustacıkların hepsi renki kırmızı olduğu ve otomatik şanzıman diye geçtiği için tork konvertör yağı koymaktadır, hatta manuel viteslerine bile aynı şekilde atf koyarlar sonra sonuç bu. Opeller sorunlu değildir servisler sorunludur aynı şanzıman benim aracımda da var 118 bin kmde ve 1.3 cdti.
+1 Aynı ATF sorununu bizzat ben de yaşadım. @yaso sağolsun uyarmıştı da, geç de olsa faturadan kontrol edip bir hafta sonra başka güvendiğim bir ustada değiştirttim yağı. Servisler gerçekten sıkıntı. Yetkili servislerinde de bu yağ konusu dahil türlü tülrü bombalar yaşanıyor. Opel sahibi olursanız doğru ustayı bulmadıkça huzur bulmazsınız. Şöyle örnekleyeyim: İzmit Oto Sanayi'de benim bildiğim 3 tane özel Opel Servisi var ama ben hala arabamı İstanbul'a götürüyorum.

Onun dışında otomatik vites kullanmayı bilmeyen kişiler sadece çift kavramalı şanzıman alıyor ki sadece onlar arıza veriyor :) Diğer otm. şanzımanları kullanan herkes çok iyi biliyor. =)

ben bi kaç yerde FSİ motorun şuan ki TSİ motorların turbolanmamış versiyonları olduklarını okudum bilmem ne derece doğrudur
Öyle bir şey ben de okumuştum ama ihtimal vermiyorum. Turbo için motor bloğu dahil bütün sistemlerde bir sürü revizyon yapmak gerekir. Belki standart motordan farklı değişken supap zamanlaması, common rail gibi bazı spesifik geliştirmeleri ilk olarak FSI'lara uygulanmış olup, sonradan TSI'a kadar devam ettirilmiş olabilir.
 
  • Beğeni
Tepkiler: emre16 ve yaso
Şimdi ben o el freni meselesini de anlayamadım. Ben manuel otomobil kullanırken de ilk başta vitese geçirip, sonra el freni çekiyorum. Bunun nesi yanlış? Otomatik viteste de ilk başta P ye alıp, sonrasında el freni çekmenin nesi yanlış?
Eğer düz bir zeminde değilseniz örneğin bir rampada önce P ye alırsanız vitesi orada aracı el freni değil şanzıman tutar. O esnada el freninin bir işlevi olmaz. Hatta vitesi P den çıkarttığınızda mekanik yani iki demir parçanın birbirine çapması gibi bir ses dahi duymanız muhtemeldir. Ve bunun yanı sıra vitesi P den çıkarttığınızda el freni hala çekik bir durumda ise yük şanzımandan el frenine geçinceye kadar aradaki küçük zaman diliminde aracın rampanın doğrultusunda hafiften de olsa aşağı kaydığını hissedeceksiniz.
 
  • Beğeni
Tepkiler: kenblock
Eğer düz bir zeminde değilseniz örneğin bir rampada önce P ye alırsanız vitesi orada aracı el freni değil şanzıman tutar. O esnada el freninin bir işlevi olmaz. Hatta vitesi P den çıkarttığınızda mekanik yani iki demir parçanın birbirine çapması gibi bir ses dahi duymanız muhtemeldir. Ve bunun yanı sıra vitesi P den çıkarttığınızda el freni hala çekik bir durumda ise yük şanzımandan el frenine geçinceye kadar aradaki küçük zaman diliminde aracın rampanın doğrultusunda hafiften de olsa aşağı kaydığını hissedeceksiniz.
Dediğiniz şey dik yokuşlarda park eden otomobiller için geçerli hocam. Ayda yılda bir olan bir olay yani.
Genellikle düz zeminde park edildiğini varsayalım, o şanzımanı pek de yormaz.
Uzun kullanım ömrü için dediğinizi yapmak şarttır, buna gerçekten katılıyorum (dik yokuşlar için). Fakat benim takıldığım nokta, bu şanzımanların dayanımları oldukça yüksek, düşünün yani o sizin parkettiğiniz yerden yokuşu tırmanmak için de zorlanacak daha :). Ona dayanan şanzıman, yokuşta da sizi paşa paşa tutar. Bir şey olmaması gerekir.

Benim asıl takıldığım nokta, insanları otomatik şanzıman kullanmayı bilmemekle suçlamanız. Otomatik şanzıman bir konfor unsurudur, sürücünün yükünü alır. Kimse otomatik şanzımanın nasıl kullanacağını öğrenmek zorunda değil, zira herkes bizler gibi otomobillerle çok ilgili de değil. DSG kullanıyorsan trafikte 1'e atacaksın, yarı-otomatik kullanırken vites değişimi esnasında ayağını çekeceksin vs. bunlar gerçekten saçma sapan işler. Eğer ben Türkiye'de bir otomatik şanzımana 10 bin TL kadar veriyorsam, marka bana onun sorunsuzluğunu garanti edecek. Bir sorun çıkardığında bir daha benden parasını almayacak veya beni kullanmayı bilmemekle suçlamayacak.
 
Dediğiniz şey dik yokuşlarda park eden otomobiller için geçerli hocam. Ayda yılda bir olan bir olay yani.
Genellikle düz zeminde park edildiğini varsayalım, o şanzımanı pek de yormaz.
Uzun kullanım ömrü için dediğinizi yapmak şarttır, buna gerçekten katılıyorum (dik yokuşlar için). Fakat benim takıldığım nokta, bu şanzımanların dayanımları oldukça yüksek, düşünün yani o sizin parkettiğiniz yerden yokuşu tırmanmak için de zorlanacak daha :). Ona dayanan şanzıman, yokuşta da sizi paşa paşa tutar. Bir şey olmaması gerekir.

Benim asıl takıldığım nokta, insanları otomatik şanzıman kullanmayı bilmemekle suçlamanız. Otomatik şanzıman bir konfor unsurudur, sürücünün yükünü alır. Kimse otomatik şanzımanın nasıl kullanacağını öğrenmek zorunda değil, zira herkes bizler gibi otomobillerle çok ilgili de değil. DSG kullanıyorsan trafikte 1'e atacaksın, yarı-otomatik kullanırken vites değişimi esnasında ayağını çekeceksin vs. bunlar gerçekten saçma sapan işler. Eğer ben Türkiye'de bir otomatik şanzımana 10 bin TL kadar veriyorsam, marka bana onun sorunsuzluğunu garanti edecek. Bir sorun çıkardığında bir daha benden parasını almayacak veya beni kullanmayı bilmemekle suçlamayacak.
Düz zemin için dediğinizde haklısınız. Ancak siz o 10 bin tl yi sizin açınızdan daha konforlu yani kullanım kolaylığı için veriyor gibi görüyorsunuz. Fakat firma bu 10 bin tl yi sizden + eklenen aksamlar için alıyor. DSG de yoğun trafikte 1 e almanın mantığı da: biraz hızlandığınız zaman eğer otomatikteyse araç 2. vitese geçecek. Öndeki araç durduğu zaman siz de duracaksınız doğal olarak ve tekrar hareket ederken araç 1. vitese alıp kalkacak. Bu olayı 30dk kaldığınız bir trafikte sürekli tekrarladığını düşünürsek şanzıman ısınıyor ve size uyarı veriyor şanzımanınız ısındı sağ çekip dinlenin diye. Eğre 1 e almıyorsanız uyarı verdiğinde de durmuyorsanız sonucuna katlanmayı kabul ediyorsunuz demektir. Eğer böyle birşeyle uğraşamam aldığım şanzıman sorunsuz olsun ısınmasın diyorsanızda o verdiğiniz +10 bin tl olur size 15 belki 20 bin tl marka da biliyor sorunsuz şanzıman yapmayı ancak fiyat performansa oynuyorlar fiyarı yükseltme taraftarı değiller zaten vergiler yüzünden bir hayli yükseliyor ülkemizde. Yarı otomatikte de vites değiştirirken ayağını kazdan çekme olayı siz manuelde nasıl vites değiştirirken ayağınızı gazdan çekip debriyaja basıyorsanız o yarı otomatik şanzımanda sizin yerinize debriyaja basıyor ve sizden ayağınızı gazdan çekmenizi bekliyor ama bunun alternatifi var böyle bir şeyle uğraşmak istemiyorum saçma geliyor bana diyorsanız ileride başınıza masraf açmasını istemiyorsanız tam otomatik bir araç alın kafanız rahat olsun.
 
Düz zemin için dediğinizde haklısınız. Ancak siz o 10 bin tl yi sizin açınızdan daha konforlu yani kullanım kolaylığı için veriyor gibi görüyorsunuz. Fakat firma bu 10 bin tl yi sizden + eklenen aksamlar için alıyor. DSG de yoğun trafikte 1 e almanın mantığı da: biraz hızlandığınız zaman eğer otomatikteyse araç 2. vitese geçecek. Öndeki araç durduğu zaman siz de duracaksınız doğal olarak ve tekrar hareket ederken araç 1. vitese alıp kalkacak. Bu olayı 30dk kaldığınız bir trafikte sürekli tekrarladığını düşünürsek şanzıman ısınıyor ve size uyarı veriyor şanzımanınız ısındı sağ çekip dinlenin diye. Eğre 1 e almıyorsanız uyarı verdiğinde de durmuyorsanız sonucuna katlanmayı kabul ediyorsunuz demektir. Eğer böyle birşeyle uğraşamam aldığım şanzıman sorunsuz olsun ısınmasın diyorsanızda o verdiğiniz +10 bin tl olur size 15 belki 20 bin tl marka da biliyor sorunsuz şanzıman yapmayı ancak fiyat performansa oynuyorlar fiyarı yükseltme taraftarı değiller zaten vergiler yüzünden bir hayli yükseliyor ülkemizde. Yarı otomatikte de vites değiştirirken ayağını kazdan çekme olayı siz manuelde nasıl vites değiştirirken ayağınızı gazdan çekip debriyaja basıyorsanız o yarı otomatik şanzımanda sizin yerinize debriyaja basıyor ve sizden ayağınızı gazdan çekmenizi bekliyor ama bunun alternatifi var böyle bir şeyle uğraşmak istemiyorum saçma geliyor bana diyorsanız ileride başınıza masraf açmasını istemiyorsanız tam otomatik bir araç alın kafanız rahat olsun.
Coguna katiliyorum yanliz "Eğer böyle birşeyle uğraşamam aldığım şanzıman sorunsuz olsun ısınmasın diyorsanızda o verdiğiniz +10 bin tl olur size 15 belki 20 bin tl marka da biliyor sorunsuz şanzıman yapmayı ancak fiyat performansa oynuyorlar fiyarı yükseltme taraftarı değiller zaten vergiler yüzünden bir hayli yükseliyor ülkemizde. " Kismina katilamiyorum. Basit bir tork konvertorlu sistem dsg den daha yavas ama kesinlikle 10 kat daha fazla uzun omurludur. Ben bugune kadar bir otomobil forumunda tork konv sorunu diye bir baslik hic gormedim. Ustelik bu sistem kesinlikle dsg den ucuz. Ama tabiki ortada zf sanziman var ki hem dsg den iyi hem daha sorunsuz o ayri bir mesele.
 
  • Beğeni
Tepkiler: alptamer
Düz zemin için dediğinizde haklısınız. Ancak siz o 10 bin tl yi sizin açınızdan daha konforlu yani kullanım kolaylığı için veriyor gibi görüyorsunuz. Fakat firma bu 10 bin tl yi sizden + eklenen aksamlar için alıyor. DSG de yoğun trafikte 1 e almanın mantığı da: biraz hızlandığınız zaman eğer otomatikteyse araç 2. vitese geçecek. Öndeki araç durduğu zaman siz de duracaksınız doğal olarak ve tekrar hareket ederken araç 1. vitese alıp kalkacak. Bu olayı 30dk kaldığınız bir trafikte sürekli tekrarladığını düşünürsek şanzıman ısınıyor ve size uyarı veriyor şanzımanınız ısındı sağ çekip dinlenin diye. Eğre 1 e almıyorsanız uyarı verdiğinde de durmuyorsanız sonucuna katlanmayı kabul ediyorsunuz demektir. Eğer böyle birşeyle uğraşamam aldığım şanzıman sorunsuz olsun ısınmasın diyorsanızda o verdiğiniz +10 bin tl olur size 15 belki 20 bin tl marka da biliyor sorunsuz şanzıman yapmayı ancak fiyat performansa oynuyorlar fiyarı yükseltme taraftarı değiller zaten vergiler yüzünden bir hayli yükseliyor ülkemizde. Yarı otomatikte de vites değiştirirken ayağını kazdan çekme olayı siz manuelde nasıl vites değiştirirken ayağınızı gazdan çekip debriyaja basıyorsanız o yarı otomatik şanzımanda sizin yerinize debriyaja basıyor ve sizden ayağınızı gazdan çekmenizi bekliyor ama bunun alternatifi var böyle bir şeyle uğraşmak istemiyorum saçma geliyor bana diyorsanız ileride başınıza masraf açmasını istemiyorsanız tam otomatik bir araç alın kafanız rahat olsun.
Bence marka sorunsuz sanziman yapabilir de pahali olur diye yapmiyor diye bir şey yok. Şanzıman yazilimi sıkışık İstanbul trafiğine uyumlu değil o kadar. İlla manuele de almaniza gerek yok s te alsaniz da olur. Hatta dsg yazilimi attirsaniz bile olur. Sadece 2. Vitese erken atiyor bütün muhabbet bu aslında.
 
Fakat firma bu 10 bin tl yi sizden + eklenen aksamlar için alıyor. DSG de yoğun trafikte 1 e almanın mantığı da: biraz hızlandığınız zaman eğer otomatikteyse araç 2. vitese geçecek.
Ben buna katılmıyorum, bence 10 bin TL'nin sadece 6 bin TL'si eklenen aksamlar, montaj ve AR-GE için iken, geriye kalan para otomatik şanzımanların konfor unsuru olduğu için marka tarafından alınıyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Sailor
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...