Continental furyasının sebebi?

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

RYAN7R

Özg
Panpa
4,160
29
Marka
Yok
Forumda aylardır dikkatimi çekiyor, herkes continental ci, acaba bu conti cilerin kaç tanesi bu lastiği kullandı, özelliklerini biliyor, rakip markalarla karşılaştırdı? Bir kere herkesin aşık olduğu premiumcontact 5 ler sert bir lastik, yol gürültüsü çok fazla, erken aşınıyor, rakiplerinden pahalı. Evet güzel yol tutuyor ama onun dışında bütün konularda sınıfta kalıyor, hem iyi yol tutup hem de diğer konularda çok daha iyi olan bir sürü lastik var, lütfen biraz araştıralım, öyle insanlara öneride bulunalım.
 
Aynı fikirdeyim.. Tüm kriterleri topladığımızda binek araçlar için sağlaması gereken sessizlik ve konfor gibi kriterlerde geride kalıyorlar. Genel değerlendirmede daha iyi lastikler mevcut.
 
Forumda aylardır dikkatimi çekiyor, herkes continental ci, acaba bu conti cilerin kaç tanesi bu lastiği kullandı, özelliklerini biliyor, rakip markalarla karşılaştırdı? Bir kere herkesin aşık olduğu premiumcontact 5 ler sert bir lastik, yol gürültüsü çok fazla, erken aşınıyor, rakiplerinden pahalı. Evet güzel yol tutuyor ama onun dışında bütün konularda sınıfta kalıyor, hem iyi yol tutup hem de diğer konularda çok daha iyi olan bir sürü lastik var, lütfen biraz araştıralım, öyle insanlara öneride bulunalım.
Az aşınıp deli yol tutan başka lastik var ise söyle de alalım.
 
Ben yaz lastiklerini kullanmadım lakin kış lastiklerine lastikçimin tavsiyesi üzerine geçtim iki yıl kış sürüşünde bu conti leri kullanıyorum gerçekten süper bir lastik sırf zevk olsun diye buzlu karlı eğimli yollarda dur kalk ara hızlanmalar vs yapıyorum bir kere boşa dönmedi. kış lastiği olarak bundan önceki aracıma michelin almıştım o da güzeldi o manuel olduğu için bazı zamanlarda boşa dönmeler yaşamakla birlikte hiç bir yerde takılıp kalmadım. Kış için seçimim conti den yana LAKİN ŞÖYLE BİR OLAY VAR: conti kışlık 205x55x16 lar yağmurun çok yağdığı ve asfalt üzerinde birikme yaptığı zamanlarda 110km geçer geçmez ıslık sesi gibi şu tahliye sesi yapıyor müzik açık ise pek duymuyorsun ama yine de var sonuçta. Conti kışılıkların bir diğer hoş özelliği hava ne kadar çok soğursa lastik o kadar yumuşuyor ve gerek sürüş gerek se direksiyon hareketleri zevkli hale geliyor. Yazlık olarak araçta Hankooklar var kırmızılarda dururken eğer süratli isem ve zemin kuru ise ABS devreye bazen giriyor. Düz kızaklama yapabiliyor ama virajlarda K425 eko serisi kullanıyorum iç yanal kısımdaki desenlerin farklılığı ve yağmur olukları yan kaymalara kesinlikle müsade etmiyor o kadar sıkıştırmama rağmen ESP kapalı olmadığı sürece virajlarda kopma yaşamadım. Sert ve sesli bir lastik. Sert demişken Pirelli ve Lassa lar da sertlik konusunda ön sırada olmayı severler çok spor bir klasmana geçmediğin sürece. Goodyearı çok severdim asfaltta özellikle sıcak havalarda çıkan cıyaklama sesi mükemmeldir zemin de pürüzsüz ise doyulmaz ama sesten de anlaşılacağı üzere kaymaya çok hevesli bir lastik. Kışlıklarını da kullandım ama Conti ve Michelin ile mukayese edilemeyecek kadar performansı düşük.
 
Son düzenleme:
Ben kışlık conti ts850 aldım, dediğin ıslık olayı rahatsız edecek derecede bende de var, dediğim gibi kötü bir lastik değil, çok iyi bir lastık ama lastik alırken sadece "yolu tutma" kabiliyetine bakmak bence son derece yanlış.
 
Forumda aylardır dikkatimi çekiyor, herkes continental ci, acaba bu conti cilerin kaç tanesi bu lastiği kullandı, özelliklerini biliyor, rakip markalarla karşılaştırdı? Bir kere herkesin aşık olduğu premiumcontact 5 ler sert bir lastik, yol gürültüsü çok fazla, erken aşınıyor, rakiplerinden pahalı. Evet güzel yol tutuyor ama onun dışında bütün konularda sınıfta kalıyor, hem iyi yol tutup hem de diğer konularda çok daha iyi olan bir sürü lastik var, lütfen biraz araştıralım, öyle insanlara öneride bulunalım.
Şimdi Continental furyasının sebebi diye bir başlık açıp altına böyle bir yazı yazarak bu lastiği öneren herkese cevap hakkı doğmasına sebep oluyorsun. Öncelikle hoş olmayan hitabetler geleceğini öngörmüş olmanı beklerdim. Kaldı ki karşılık olarak Goodyear Efficientgrip şöyle mi iyi böyle mi iyi diye sallayan insan bile çıkar. Altındaki yazıyla birlikte düşününce konuyu açış şeklini biraz fazla sert bulduğumu söylemek istiyorum.

Gelelim sorunun özüne...

Forumda araç kullanan herkesin farklı beklentileri vardır. Sürüş tarzları ve kullanım sırasındaki ortam değişkenleri çok farklıdır. Buna tecrübeli / tecrübesiz olup kullanımlarındaki değerlendirmelerini sağlıklı yapamamış, yanılmış da olabilirler. Ayrıca araçlarında farkında olmadıkları başka arızalar nedeniyle bir takım sıkıntıları lastiklerinden bilebilirler. Bunların tümü yanlış tavsiye vermeye sebep olur. Ama yazdığın şekilde lastiklerin sadece belli kurumların testlerine dayanarak değerlendirilmesi de çok yanlış. Adım gibi eminim -ki sen de hemfikir olursun- bu testlerin hiçbirinde ülkemizdeki sürprizlerle dolu, türlü maceralara gebe yolların simülasyonu yapılmıyor. Yapılamaz da. Lastik tavsiyesi verirken şu şu testlere göre şu lastik daha iyi deniyor diye bir tavsiye tabii ki geçerlidir, buna karşı ama şu lastikleri bu kadar da övmeyin gibi bir yaklaşım da yanlıştır.

Başta dediğim gibi herkesin beklentisi farklıdır. Burada lastik tavsiyesi isteyenlerin belirttikleri beklentilerinin %90'ı iyi yol tutması oluyor. Kendi adıma, kullandığım 4mevsim veya yaz lastikleri arasında yol tutuşundan en memnun kaldığım hep Continental marka olmuştur. Bu furyaya kendimi bu nedenle dahil ederim.

Gelelim "en iyi lastik" tanımına. Bu herkes için farklıdır. Konu Polo-Fiesta kavgalarına döner. Overall en iyi lastik tavsiyesi yapmak bana sorarsanız çok da doğru gelmiyor. Herkesin beklentisi ve her markanın her modelinin sundukları farklı olduğundan cevaplar farklı olacaktır. Michelin firması kimsenin sallayamayacağı kadar köklü ve başarılı bir marka. Ama Primacy gibi bir lastik üretiyorlar ve ciddi paralar verilen bu lastikler kolayca patlıyor, yolda yüzüyor vs.vs. Bu firma bu kadar kötü lastik tasarlayamaz. Ama ülkemizdeki şartlara hiç uymuyor. Ha, aynı model lastiklerin farklı ebatlarında farklı karakterler de olabiliyor. Belki bahsettiğim bu lastiğin çok başarılı olduğu optimum ebatları da vardır, bilemem.

Ben aracıma lastik alacağım zaman uygun ebatta Conti EcoContact vardı, ama tercih etmedim. Gittim Bridgestone B250 aldım. Alırken nasıl bir lastik olduğunu biliyordum. Şartlarıma uygun gördüğüm bu lastik kötü yol tutan ama 100.000 km götürecek kadar da sağlam taksici işi bir lastikti. Soran uzun ömürlü lastik arıyorum diye sorsa eminim Continental diyen pek çıkmaz. Fiyat/performans olarak şu aralar Petlas da başarılı. Ben sadece kış lastiklerini kullandım ama memnun kaldım. Ucuz yollu ama çok da üzmeyecek bir lastik diye soru gelirse o zaman da Continental diyen çıkmayacaktır.

Kendi adıma konuşmam gerekirse Goodyear lastiklerini 10 yılı aşkın süredir kullanmadığım için (denk geldiyse ve kullandıysam da haberim yok) bilmediğim bir ürün hakkında iyi veya kötü bir yorumda bulunamıyorum. Fakat şahsen test sonuçlarına bakıp kimseye lastik önerecek birisi olmadığım için öneremiyorum. Aynı durum Yokohama için de, Nokian, Hankook, Toyo ve Dunlop için de geçerli. Ben bu markaları kimselere öneremiyorum. Çünkü denemedim. Barum'un kış lastiklerini denedim. Çok kötü değildi. Sorana Barum için bile çok kötü değil diyebilirim ama hiç denemediğim Goodyear'ın kış lastiklerini al diyemem.

Benim Continental önerme sebebim, kullandığım lastikler arasında sürüş kalitesine etkisiyle beni gerçekten en çok memnun eden marka olması. Belirttiğiniz eksilerini bir kaç set bitirecek kadar bilmeme rağmen yol tutuş isteyene rahatlıkla öneriyorum.
 
Piyasada en çok tartışılan ikililerden biri olan premium contact 5 vs efficientgrip performance lastiklerini 2 farklı marka ve model araçta test etme imkanı bulduğum için bu mevzuda rahatça tavsiye verebiliyorum. Tabii ki her aracın marka, model, bakım ve üretimine göre lastik performansları da değişecektir farkındayım. 205 55 16 ölçülerinde pc5'i jetta'da, egp ise citroen c4'de test etme imkanı buldum. Bu iki aracın da sürüş karakterli birbirinden çok zıt ve farklı. Bu etkiyi katarak da lastikler hakkında bir değerlendirme yapmaya çalıştım çoğu zaman kendi içimde.
Jetta'nın altyapısal olarak c4'e üstün yanları var; süspansiyon konforu - çalışma şekli, viraj kabiliyeti ve direksiyon tepkisi konusunda jetta gerçekten hissedilir derecede c4'den üstün bir araç.

Performanslı kullanımlarda, asfaltı temiz ve kötü yollarda pc5 ile jetta gerçekten fark yaratıyor c4'e göre. Ama aynı yollarda egp takılı c4 kullandığımda aracın eksiklerine rağmen öyle güzel tolere ediyordu ki lastikler hayran kaldım. Virajlarda zorladığınızda yolu döndüren ve tutturan etkenlerde kesinlikle aracın bir payı yoktu ve direkt lastiklerin etkisi olduğunu bariz şekilde hissediyorsunuz. Çünkü aynı c4'de primacy 3'leri kullandım ve viraj falan alınmıyordu o lastikler takılıyken ( mondeo testi kanıt niteliğinde). Kötü altyapıya sahip bir aracı adam edebilen bir lastik, gözümde her zaman +1'dir. Fakat pc5'leri de c4'e taksam aynı etkiyi alacağımı da tahmin ediyordum. Çünkü iki lastik de performanslı kullanımlarda kendini belli eden lastikler.

İş jetta ve c4'ün lastikten ötürü konforuna ve yol gürültüsü konusuna geldiğinde tamamen değişti. Yine araçların yalıtım mevzusu bunda direkt etken olsa da hem jetta'nın hem c4'ün rüzgar değil ama lastik gürültüsü sesi aldığını iyi bilirim özellikle pütürlü, mıcırlı asfaltlarda. Burada lastik gürültüsü, yoldaki pürüzlerle bütünleşme, kavrama açısından kesinlikle egp lastiğinin farkını hissediyorsunuz. pc5'e göre biraz daha yumuşak hamuru sayesinde yoldaki engebelere ve pürüzlere karşı tahammülü çok daha yüksek ve güzeldi.

İşin özeti; performanslı kullanımlarda birbirine denk gördüğüm lastikler, konfor, yol gürültüsü, pürüzleri kavrama, çukur v.b sert geçişlerdeki tahammülü konusunda ayrılıyordu. Aynı sürüş performansına daha iyi konfor verebilen lastik her zaman tercihimdir. Bu sebeple kendime alacağım lastikte efficientgrip performance olacaktır.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Onay Kalkan
Çoğu kez conti kullanıyordum ben de, ancak diğer lastik markalarına oranla daha çabuk bittiği kesin. O yüzden son iki lastiğim hep goodyear egp oldu. Contilerden daha sessiz olduğu da kesin.
 
Şimdi Continental furyasının sebebi diye bir başlık açıp altına böyle bir yazı yazarak bu lastiği öneren herkese cevap hakkı doğmasına sebep oluyorsun. Öncelikle hoş olmayan hitabetler geleceğini öngörmüş olmanı beklerdim. Kaldı ki karşılık olarak Goodyear Efficientgrip şöyle mi iyi böyle mi iyi diye sallayan insan bile çıkar. Altındaki yazıyla birlikte düşününce konuyu açış şeklini biraz fazla sert bulduğumu söylemek istiyorum.

Gelelim sorunun özüne...

Forumda araç kullanan herkesin farklı beklentileri vardır. Sürüş tarzları ve kullanım sırasındaki ortam değişkenleri çok farklıdır. Buna tecrübeli / tecrübesiz olup kullanımlarındaki değerlendirmelerini sağlıklı yapamamış, yanılmış da olabilirler. Ayrıca araçlarında farkında olmadıkları başka arızalar nedeniyle bir takım sıkıntıları lastiklerinden bilebilirler. Bunların tümü yanlış tavsiye vermeye sebep olur. Ama yazdığın şekilde lastiklerin sadece belli kurumların testlerine dayanarak değerlendirilmesi de çok yanlış. Adım gibi eminim -ki sen de hemfikir olursun- bu testlerin hiçbirinde ülkemizdeki sürprizlerle dolu, türlü maceralara gebe yolların simülasyonu yapılmıyor. Yapılamaz da. Lastik tavsiyesi verirken şu şu testlere göre şu lastik daha iyi deniyor diye bir tavsiye tabii ki geçerlidir, buna karşı ama şu lastikleri bu kadar da övmeyin gibi bir yaklaşım da yanlıştır.

Başta dediğim gibi herkesin beklentisi farklıdır. Burada lastik tavsiyesi isteyenlerin belirttikleri beklentilerinin %90'ı iyi yol tutması oluyor. Kendi adıma, kullandığım 4mevsim veya yaz lastikleri arasında yol tutuşundan en memnun kaldığım hep Continental marka olmuştur. Bu furyaya kendimi bu nedenle dahil ederim.

Gelelim "en iyi lastik" tanımına. Bu herkes için farklıdır. Konu Polo-Fiesta kavgalarına döner. Overall en iyi lastik tavsiyesi yapmak bana sorarsanız çok da doğru gelmiyor. Herkesin beklentisi ve her markanın her modelinin sundukları farklı olduğundan cevaplar farklı olacaktır. Michelin firması kimsenin sallayamayacağı kadar köklü ve başarılı bir marka. Ama Primacy gibi bir lastik üretiyorlar ve ciddi paralar verilen bu lastikler kolayca patlıyor, yolda yüzüyor vs.vs. Bu firma bu kadar kötü lastik tasarlayamaz. Ama ülkemizdeki şartlara hiç uymuyor. Ha, aynı model lastiklerin farklı ebatlarında farklı karakterler de olabiliyor. Belki bahsettiğim bu lastiğin çok başarılı olduğu optimum ebatları da vardır, bilemem.

Ben aracıma lastik alacağım zaman uygun ebatta Conti EcoContact vardı, ama tercih etmedim. Gittim Bridgestone B250 aldım. Alırken nasıl bir lastik olduğunu biliyordum. Şartlarıma uygun gördüğüm bu lastik kötü yol tutan ama 100.000 km götürecek kadar da sağlam taksici işi bir lastikti. Soran uzun ömürlü lastik arıyorum diye sorsa eminim Continental diyen pek çıkmaz. Fiyat/performans olarak şu aralar Petlas da başarılı. Ben sadece kış lastiklerini kullandım ama memnun kaldım. Ucuz yollu ama çok da üzmeyecek bir lastik diye soru gelirse o zaman da Continental diyen çıkmayacaktır.

Kendi adıma konuşmam gerekirse Goodyear lastiklerini 10 yılı aşkın süredir kullanmadığım için (denk geldiyse ve kullandıysam da haberim yok) bilmediğim bir ürün hakkında iyi veya kötü bir yorumda bulunamıyorum. Fakat şahsen test sonuçlarına bakıp kimseye lastik önerecek birisi olmadığım için öneremiyorum. Aynı durum Yokohama için de, Nokian, Hankook, Toyo ve Dunlop için de geçerli. Ben bu markaları kimselere öneremiyorum. Çünkü denemedim. Barum'un kış lastiklerini denedim. Çok kötü değildi. Sorana Barum için bile çok kötü değil diyebilirim ama hiç denemediğim Goodyear'ın kış lastiklerini al diyemem.

Benim Continental önerme sebebim, kullandığım lastikler arasında sürüş kalitesine etkisiyle beni gerçekten en çok memnun eden marka olması. Belirttiğiniz eksilerini bir kaç set bitirecek kadar bilmeme rağmen yol tutuş isteyene rahatlıkla öneriyorum.

1. si Continental'e kesinlikle kötü bir lastik demedim, kışlık lastiklerim Conti TS850, forumda emin ol senin gibi kullanıp abi conti al diyen kişi sayısı çok az, sadece diğer rakipleride göz önünde bulundurmak lazım, araştırmak lazım, mesela primacy3 dediğin lastiği en iyi Cenk abimiz tecrübe etmiştir, şansına aldığı 2 otomobilde primacy3 ler ile gelmiş, ilk başta son derece iyi ama 5000 km sonra ilk gün ki performansından eser yok, aynı şeyleri And abi de iletmişti Pilot Sportlar için. Michelin köklü bir firma ama son dönemdeki başarısı ne yazıkki kötü. Mesela primacy ve saver lastikleri kötü olduğu için diğer lastiklerini kötü yapmıyor. Şu an diğer aracımıza Michelin Alpin 5 aldım yeni. Benim sürdüğüm araştırdıklarım çevremden duyduklarım(elbette sadece güvendiğim insanlar) bana Continental dışında da çok iyi markalar olduğunu gösterdi. Haklısın biraz sert girdim ama kaç seferdir içimde tutuyordum. Daha yeni birisi konu açmış, anket yapmış, herkes continental işaretlemiş, forumda o ankete bilgili olup 30 tane conti işaretleyecek adam yok, eminim. Belki o adamı Continental'in toplam özellikleri tatmin etmeyecek ama işaretlemiş işte herkes.
 
Istisnalar, lastikleri kullanip kendi arac ve surus stillerine bagli olarak test edip yorum yapanlar haric, bizim millet hemen her mevzuda cogunlugun onay verdigi, oy birligi sagladigi urunleri genellikle benimser ve kabul eder. Tabii ki kimseyi elestirmiyorum sonucta kullanici tecrubeleri kesinlikle cok onemli. Hatta yer yer test sonuclarindan bile onemli. Cunku adac testinde birinci olan primacy 3'u gordukten sonra insan testleri de sorgulamaya basliyor. Etiket ve test degerleri iyi diye listede girmesini anliyorum fakat lastikte surdurulebilirlik kesinlikle yok. Soyledigim gibi herkes ayni fikirde olmayabilir bir baskasi benim sevdigim lastigi begenmeyede bilir. Ama anket acildiginda 30-5 gibi fark yaratacak derecede birbirinden ayri degil bu efg ve pc5 lastikleri. Tutus anlaminda standart suruculerin varsa aradaki farki anlamasi zor. Ama konfor ve ozellikle yakit tuketimi konusundaki farklari kendini cogu zaman belli ediyor. Ben de koru korune en iyisi bu diyenlerden rahatsiz olabiliyorum acikcasi.
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt ve RYAN7R
Bu Michelin lastikleri yurtdışında çok övülüyor cidden, ama bizim memlekette kimden duysam beğenmiyor. Muhtemelen asfalt dandikliğiyle ilgili bir konu.

Mesela Pirelli P7 lere de çok sövülüyor ama ben memnundum şu son zamanlara kadar. Yine jilet asfaltta başı popoyu dağıtıyor (ki bu bazı durumlarda çok iyi keh keh) ama kaliteli asfaltta arabayı zorlasam da arkasını getiremediğim durumlar oldu. Son zamanlarda memnun olmamamın sebebiyse lastik sesi eskiye nazaran fazla gelmeye başladı. Muhtemelen bitmeye yüz tuttu lastikler.

Kısacası anlatmak istediğim lastikler kişiden kişiye değişiyor. Ama ne yazıkki ülkemin yolları lastik performanslarını ciddi anlamda baltalıyor. Bir tek kışın kullandığım GoodYearlar çok iyi tuttu şu zamana kadar. Ayrıca takım tutar gibi marka fanboyluğu yapmak da çok ayrı bir olay zaten.
 
Heh işte dediğiniz olaya değinmek istiyorum bu konunun altında, furya derken fanboyluktan söz etmek istemiştim, herkes sadece continental öneriyor, mesela birisi bana sorsa 6-7 tane marka önerebilirim isteğine göre, sitede bunu yapan neredeyse yok.
 
Iyi akşamlar goodyear effencientrip performans lastik kullanıyorum aracım golf 7 daha önce üzerinde Michelin energy vardı iki lastikte oldukça konforlu normal bir sürücü için ideal lastik Michelin den sonra goodyear aldım yorumlara bakarak aracın viraj performansı çok iyi ancak sert frende direk Abs devreye giriyor ve bnce dengesiz bir şekilde fren mesafesi uzuyor bazen 2 3 defa başıma geldi gaza yüklendiğimde çabuk patanaj a kalıyor bu sıkıntılar acaba sadece bendemi ????
 
Michelin energy bundan önceki iki aracımda da kullandım goodyeara göre çok çok iyi bir sonuç almıştım. kırmızı ışık ve virjlarda kopma yapmıyor conti kışıl michelin a göre bir tık daha iyi lakin sesi yağmurlu havalarda çok malesef
 
Forumlarda Michelin energy beğenmiyor lar genelde zaten forum ve test sonuçlarından dolayı aldım goodyear i viraj ve sessizli gi yakın birbirine ancak purussuz zeminde fren performansı bana çok kötü geldi hatta 2 -3 defa kaza atlattim
 
Michelin bnce goodyear a göre bence bayagi ıyiydi fren performansi olarak goodyear almış bulunmaktayım kullanıyorum memnun değilim acikcasi
 
Lastik basinclarimiz henuz lastik sogukken ureticinin onerdigi basinc ayarinda yapiyoruz degil mi? Ayrica ebatlar cok onemli, benim yeni aldigim goodyearlar turkiye uretimiymis, biraz uzuldum acikcasi, bir dahaki yaz artik ne oldugunu anlayacagiz, diger aracimdaki goodyearlar almam mali ve cok memnunum.
 
Üreticinin tek kişi bagajsiz lastik basıncı önerisi 29 PSİ genelde 2 3 kişi bindiğim için 31 PSİ hava basıncina göre ayarliyorum ve lastikler soğukken yapıyorum.Lastikler alman üretimi goodyear lar.Tesekkurler
 
Michelin Energy rezalet ya. Araba yolu tutmayı bıraktı. Hafif sert frende kızaklıyor. Biraz sert kalksan kafası sağa sola oynuyor. Bundan sonra çoğu lastik iyi gelecek sanırım.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...