Continental furyasının sebebi?

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Bu zamana kadar değişik ebatlarda ve özellikte onlarca lastik kullandım. Petlas ve çin malı lastikler hariç büyük markalardan birçok deneyimim oldu. Petlas'ı kullanmamamın sebebi çoğu müşterisinin yakıt tüketimini arttırıyor demesiydi.

Öncelikle bazı şeylere vakıf olmak gerekiyor. Mesela X bir markanın Y model lastiği 185 60 15 ebatta iyi iken 205 55 16 ebatta kötü sonuçlar verebiliyor.

Ya da şunu çok okudum, Michelin Energy Saver aldım pişmanım. Mesela bu lastik yüksek hız, öok iyi yol tutuş için üretilmiş bir lastik değil. Dönüş direnci azaltılmış, daha çok küçük ebatlarda iş gören (15" 16") yakıt tasarrufu sağlaması amacı ile üretilmiş bir lastiktir. Michelin iyi lastiktir kanısı ile alındıysa elbette yol tutuşu hiçbir şekilde memnun etmeyecektir.

Kendi demeyimlerime gelince;

Goodyear EfficientGrip ROF: Lastik soğukken ya da sıcakken kuru yolda farketmiyor tutunma ısındıkça iyileşiyor ancak bir noktaya kadar. Ani kalkışlarda DSC müdahale ediyor, fren dozajı biraz sert olursa ABS devreye giriyor. Ama ıslak performansı gayet iyi. Ancak genellikle yağış alan bölgeler için uygun bir lastik bence. Ayrıca RFT olduğu için kabul edilebilir bir sertliği var ancak kullandıkça iyice sertleşiyor. Erken ya da geç bitiyor diyemem çünkü kullanıma göre değişen bir şey bu.

Pirelli Cinturato P7 RFT: Lastiğin kuru zemin performansı bence iyi ancak çok çok iyi değil. Islak performansı da iyi ancak çok çok iyi değil. Ultra performans lastiği adı altında geçiyor ama gerçek ultra performans lastiklerinden değil. Çok erken bitmiyor ama yine de kullanıma bağlı bir durum bu. Çok sert bir lastik değil. Michelin yumuşaklığı da yok tabii ki. Kullandıkça sertleşiyor.

Michelin Primacy 3 ZP: RFT olmasına rağmen yumuşak hamuru sayesinde oldukça konforlu bir lastik. Soğukken tutunma zayıf DSC devreye giriyor, ısındığı zaman verdiği performans gayet güzel. Frenlemede ise kolay kolay ABS devreye girmiyor. Islak performansı GY EfficientGrip ile başabaş gelebilir ama GY bir tık daha iyi. Yumuşak lastik olduğu için deforme olduğu konusuna katılmıyorum ya da ben RFT kullandığım için öyle olabilir bilemiyorum.

Michelin Primacy HP: Primacy 3 ile alakası olmayan bir lastik. Birçok konuda ilginç bir şekilde zayıf kalıyor. Tamamen yumuşak hamuru olması sayesinde konfor arayıp günlük şehiriçinde normal kullanım ile iş görecek bir lastik. Sakin otomobil kullananlar için üretilmiş resmen.

Dunlop Sport Maxx RT: Çoğu konuda iyi bir lastik ancak üretici tarafından belirtilen basınçlarla kullanılsa dahi ilginç bir şekilde az da olsa sanki basketbol topunun üstünde gidiyormuş hissi veriyordu iyi olmayan yollarda. Amortisörleri fazla yoruyor gibi bir his vermişti.

Michelin Latitude Sport 3: SUV kullanımı için kullanıldı. Gayet başarılı bir lastik gerek yol tutuş gerekse performans açısından. Yanlız ülkemiz yolları ve yumuşak hamur ile ne yazık ki erken bitmesine sebep olmakta.

Kış lastiklerine gelecek olursak;

Continental Conti Winter Contact TS830P: Run Flat kışlık lastik. Karda tutunma başarılı. Islakta tutunma başarılı. Kuruda da başarılı ancak bu başarılı söylemlerimin arkasında elbette kışın otomobili limitlerde kullanmak olmadığı için, daha dikkatli ve sakin kullandığımız için başarılı diyorum. Hiç zorlamadım. Yolda hafif su varsa tahliye esnasında ses yapıyor.

Continental Conti Winter Contact TS850: TS830P ile aynı özelliklere sahip. RFT olmadığı için daha konforlu. Ekstra olarak başka bir özelliği gözüme çarpmadı.

Sonuç olarak en iyi lastik olsa herkes ona göre gider tek markadan tek modelden alır lastiğini. Yani Antalya'da yıl boyu deneyimlenen lastik ile Kars'ta yıl boyu deneyimlenen aynı yazlık ve kışlık lastikler ile alınan sonuçlar farklı olabilir elbette.

Ama ben herkesin Continental önerdiğine de oek görmedim ya da dikkat etmedim. Herkes kendi deneyimlerini paylaşıyor sonuçta. Zaten bugün büyük markaların lastikleri 3 aşağı 5 yukarı, minik puanlama farklarıyla birbirine yakın sonuçlar elde ediyor yapılan testlerde.

Beklentinin ne kadar yüksek olup olmadığı ile de alakalı bu durum.

Üzerinde Snow ve Mud sembolü olan Petlas Pt535 lastiklerin bende yakıt tüketimini artırdığı doğrudur, fakat bunun lastiğin kalitesinden değilde, sectiğim desen ve tipden dolayı kaynaklandığını düşünüyorum.
 
otoparkın yaz lastiği testlerinde 1. sırada var continental düşündüm sonra gittim tyrereviews.uk de baktım yol tutuşu vs. yüksek puan vermişler aklıma yattı gittim continental premium contact 5 aldım 97 corollaya sanki arabayı satmışımda üst model almışım gibi oldu kalkışta patinaj %95 azaldı kuru havada hiç patinaj çekmiyor abartmazsam aldığımızda üzerinde michelin energy saverlar vardı yaklaşık 30k kmde falan olması lazım 2011 üretimdi 2000 devirde kalkarken bile patinaj çekiyordu. Diş vardı ama hamurunda iş yoktu 1 tekinde balon vardı.
Contiyle ıslak yolda kazık fren denemesi yapmadım ama micheline göre fren mesafesi bayağı kısaldı bugün annemi çarşıdan almış eve dönerken önümde trafik birden kilitlendi önümde araç ani fren yaptı tabi abs var hemen durdu ben ilk başta normal frenleme yapsamda arabayı çarpacağımı anlayıp dozajı artırdım ve tekerler kilitlendi ama öndekine 2 metre kala durdu. Michelin olsa kesin vurmuştu bir kez daha akıllıca bir seçim yaptığımı anladım. İşte bana göre continental furyasının sebebi bu benim arabamda çok farketti yol tutuşundan frenlemesinden çok memnunum aşınma konusunda birşey diyemeyeceğim daha yeni 5000 km falan ama yol gürültüsü michelinden az.
 
Soru biraz geç olacak ama ben 3 ay önce 2004 polo aldım. Daha acemi bir şoförüm. Bulunduğum ilçede yollar berbat denilebilecek kadar kötü ve ilçe sürekli yağış alıyor (Gümüşhane-Şiran). İki gündür lastik araştırması yapıyorum. Çok anladığım bir iş de değil ama en son csc5 ile egp arasında kalmıştım. Anladığım kadarıyla ikisi de istediğim performansı sağlar bana. Ancak böyle yolların bozuk olduğu ve yağışlı bir yerde hangi lastik daha uzun ömürlü olur?

Buradaki lastikçi taksicilere hep goodyear eagle veriyormuş ama çok beğenmedim onu.
 
Soru biraz geç olacak ama ben 3 ay önce 2004 polo aldım. Daha acemi bir şoförüm. Bulunduğum ilçede yollar berbat denilebilecek kadar kötü ve ilçe sürekli yağış alıyor (Gümüşhane-Şiran). İki gündür lastik araştırması yapıyorum. Çok anladığım bir iş de değil ama en son csc5 ile egp arasında kalmıştım. Anladığım kadarıyla ikisi de istediğim performansı sağlar bana. Ancak böyle yolların bozuk olduğu ve yağışlı bir yerde hangi lastik daha uzun ömürlü olur?

Buradaki lastikçi taksicilere hep goodyear eagle veriyormuş ama çok beğenmedim onu.
Öncelikle foruma hoşgeldiniz. Goodyear Eagle modelini ben de duydum, forumda kullanan bazı arkadaşlar da var. Ben kullanmadım ama kullananlar sizin de duyduğunuza paralel şekilde vasat diyorlar.
@alfhonso @alfhonso sizin Taunus'takiler Goodyear Eagle mıydı?

Yazdığınız iki lastik de iyidir. Continental'in hamuru bozulmasa da dişleri Goodyear'a göre daha çabuk aşınıyor. Olumsuz koşullarda patlama, baloncuk çıkarma, yarılma gibi dayanıksızlık göstermese de dişleri daha çabuk biter. Eğer mıcır, çukur, taş gibi zorlu koşullar çok fazlaysa performans olarak daha vasat ama aşırı dayanıklı Bridgestone Turanza'ları düşünebilirsiniz. Darbelere dayanıklılık konusunda Petlas ve Lassa nasıldır bilmiyorum, özellikle Lassa'ları kullanıcılarından dinlemek gerek. Sonuçta Bridgestone gibi o da Sabancı fabrikalarında üretiliyor malum. Ortak teknolojileri ve malzemeleri olabilir.

Bu arada bu tarz danışmak istediğiniz bundan sonraki konular için yeni başlık açarsanız hem mevcut konuyu dağıtmamış oluruz, hem de sizin sorunuza daha iyi eğilebiliriz.

İyi forumlar :)

Edit: Lastik modelinin adı. :)
 
Son düzenleme:
Abi ben 40000 km de potenzaları bitirdim.
Opppss Turanza olacaktı o, yanlış yazmışım. Mesajı düzenleyip duzelttim. Ben de kendi arabamdaki Goodyear'ları 30000 km'de önlerde bitirdim ama lastiğe suç bulamıyorum. :D Turanza bizim Leon'da OEM geldi. Araba 75.000km oldu. toplam 13.000km kadar kış lastiği kullanımını çıkar, 60.000 km'den fazla yaptı. Bir sene daha gider diyorum ben. Sonra artık arabayla mı satılır ne olur bilemem. :)
 
Continental ve Michelin’den sasmam. Continental yol tutus ve frenleme performansi olarak hic yuzumu kara cikarmadi. Keza Michelin de oyle..Benim icin belli basli 1-2 tane kriter var. Yol sesi aliyormus, cabuk asiniyormus acikcasi bunlari pek sallamam. Gorevini istedigim kosullarda yapiyorsa benim icin gerisi bos. Deneyimledigim kadariyla da bu konuda en memnun kaldigim marka bu ikisi.
Ha bir de su Hankook’a cok onyargili yaklasiyordum. Aracimin ustunde Ventus S1 Evo2 var. Bir kac sefer tutus ve frenleme ile alakali kritik yerlerde baya iyi performans gostererek sasirtti beni. Bu kadar beklemiyordum acikcasi. Hatta markasini bilmesem bu lastik Michelin derdim
 
goodyear effencientrip 225 45 18 91y runflat kullanıyorum f30 bmw de 16 janttan geçtim,runflat olduğu için dtc yi çok açııyor araç bide runflat ondanmıdır nedir çok yol sesi alıyorum,sessiz asfalt dışında yavaş hızda bile arabaya yansıttığı ses çok fazla.
 
Bende son ADAC testiyle vereyim coşkuyu :)

sommerreifen_20555_r16v.jpg
 
Benzinli insignia premium contact 6
Dizel insignia sport contact 5
Zafira sport contact 5
Grandland x sport contact 5
C4 picasso 2 premium contact 5
C4 picasso premium contact 2

Hepsi köpek gibi yol tutuyor,zafira ile 150 ile oversteer kalmak çok keyifli herkese öneririm saygılar :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Benzinli insignia premium contact 6
Dizel insignia sport contact 5
Premium contact 6'nın üretiminde sport contact 5'in üretim anlayışının kullanıldığı söyleniyordu. Hatta premium contact 5 ve sport contact 5'in karışımı bir lastik olduğu da söyleniyordu. İkisi arasında tutuş anlamında sence benzerler mi ?
 
Premium contact 6'nın üretiminde sport contact 5'in üretim anlayışının kullanıldığı söyleniyordu. Hatta premium contact 5 ve sport contact 5'in karışımı bir lastik olduğu da söyleniyordu. İkisi arasında tutuş anlamında sence benzerler mi ?

Hem de gereksiz benzerler. Ben premium contact 2 ve 5 gibi konfor odaklı bekliyordum. Bu biraz daha sert çıktı. Bide potenza lardan geçtik biz buna ondan da biraz yumuşak ama çok farklı değil.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Hem de gereksiz benzerler. Ben premium contact 2 ve 5 gibi konfor odaklı bekliyordum. Bu biraz daha sert çıktı. Bide potenza lardan geçtik biz buna ondan da biraz yumuşak ama çok farklı değil.
16 ebatta pilot sport 4 ile premium contact 6 arasında gidip geliyorum sürekli. Çok kararsız kalıyorum. Ama daha önce okuduklarım, tahminlerim ve senin de yorumundan yola çıkarak premium contact 6, önce ki premium contact 5'e göre daha farklı bir lastik. Biraz daha spor odaklı belli ki.
 
16 ebatta pilot sport 4 ile premium contact 6 arasında gidip geliyorum sürekli. Çok kararsız kalıyorum. Ama daha önce okuduklarım, tahminlerim ve senin de yorumundan yola çıkarak premium contact 6, önce ki premium contact 5'e göre daha farklı bir lastik. Biraz daha spor odaklı belli ki.

Bence gereksiz olmuş. Sonuçta sportif sürüş odaklı conti istiyorsam sport contact bakarım. Ps4 de ben fiesta da kullandım. Konfor/tutuş dengesi baya iyi hatta pc6 dan daha iyi bile olabilir ama yumuşak hamurlu sanırım bizim yollarımıza karşı ne kadar dayanır bilmiyorum
 
Bence gereksiz olmuş. Sonuçta sportif sürüş odaklı conti istiyorsam sport contact bakarım. Ps4 de ben fiesta da kullandım. Konfor/tutuş dengesi baya iyi hatta pc6 dan daha iyi bile olabilir ama yumuşak hamurlu sanırım bizim yollarımıza karşı ne kadar dayanır bilmiyorum
Beni de o dusunduruyor. Ps4'un yazin sicak asfaltta, ozellikle eriyen asfaltta dayanikliligini daha cabuk kaybettigini soyleyen cok kisi var. O da benim isime gelmez. Michelin lastiklerinin geneli zaten bu hususta sıkıntılı. Doviz almis basini gitmis. 4 adet lastige servet isterler. Hamuru cabuk bozulacak lastige para baglamak akillica olmayacak.
 
  • Beğeni
Tepkiler: GARAJ TV
Beni de o dusunduruyor. Ps4'un yazin sicak asfaltta, ozellikle eriyen asfaltta dayanikliligini daha cabuk kaybettigini soyleyen cok kisi var. O da benim isime gelmez. Michelin lastiklerinin geneli zaten bu hususta sıkıntılı. Doviz almis basini gitmis. 4 adet lastige servet isterler. Hamuru cabuk bozulacak lastige para baglamak akillica olmayacak.
Dediğiniz olayı bende duydum.Bana göre primacy 3 için yapılması gereken bir yorum.Ben böyle bir durumla karşılaşmadım.Lastiği (ps4) aldım almasına ama halkımızda oluşan yanılgı beni belirli kilometrelerde lastiği kontrol etmeye itti.Tam emin olmamakla beraber 3-4 yıldır aracın üzerinde lastik şu an 69.000 küsür kmlerde.Bu süreçte yaz kış farketmeden hep aracın üstünde kullanımdaydı. 60-61 bin gibi tutuşta azalmalar boy göstermeye başladı.65 binlerde frenleme hissedilir derecede zayıfladı olmadık bir iki yerde her zaman duran arabada ABS devreye girdi. En son dün kontrol ettiğimde 69 binlerde ön iki lastikte de 1-2 yerde kopmaların başladığını gördüm. Şimdi kim nasıl bir beklenti içinde bilemem ama yeri geldi yağmurda yer geldi kuruda,yokuşta,tozda performanslı kullanıldığı da oldu çok sert frenlere maruz kaldığı da. Ama bu kadar süre ve km boyunca,uygun saklama koşulları vs göz ardı edilerek 60.000 kmnin sonuna kadar maksimum performansı sundu.Hatta sanki özellikle buna uğraşmışlar diyecek kadar sert bir geçiş dönemiydi bir anda olmadık yerde kaymaya başladı o kilometreden sonra.Şahsi fikrim michelinlerdeki erken bitme probleminin yeni nesillerde olmadığını düşünüyorum.Zaten yanılmıyorsam yeni primacy 4 lerde buna benzer bir sloganla lanse edildi.Yine de en son baktığımda 235/45/17 ebadında ki ps4 ün tanesinin sitesinde 609 lira olması beni düşündürmedi değil.Ama istenilen bu tarz bir lastikse,bu kadar yol boyunca bana yaşattığı güven ve zevk tekrar alma konusunda ki en büyük etmenim. Sk nın da dediği gibi aracın yolla teması 4 adet kauçuk parçası.Lastik önemli
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Dediğiniz olayı bende duydum.Bana göre primacy 3 için yapılması gereken bir yorum.Ben böyle bir durumla karşılaşmadım.Lastiği (ps4) aldım almasına ama halkımızda oluşan yanılgı beni belirli kilometrelerde lastiği kontrol etmeye itti.Tam emin olmamakla beraber 3-4 yıldır aracın üzerinde lastik şu an 69.000 küsür kmlerde.Bu süreçte yaz kış farketmeden hep aracın üstünde kullanımdaydı. 60-61 bin gibi tutuşta azalmalar boy göstermeye başladı.65 binlerde frenleme hissedilir derecede zayıfladı olmadık bir iki yerde her zaman duran arabada ABS devreye girdi. En son dün kontrol ettiğimde 69 binlerde ön iki lastikte de 1-2 yerde kopmaların başladığını gördüm. Şimdi kim nasıl bir beklenti içinde bilemem ama yeri geldi yağmurda yer geldi kuruda,yokuşta,tozda performanslı kullanıldığı da oldu çok sert frenlere maruz kaldığı da. Ama bu kadar süre ve km boyunca,uygun saklama koşulları vs göz ardı edilerek 60.000 kmnin sonuna kadar maksimum performansı sundu.Hatta sanki özellikle buna uğraşmışlar diyecek kadar sert bir geçiş dönemiydi bir anda olmadık yerde kaymaya başladı o kilometreden sonra.Şahsi fikrim michelinlerdeki erken bitme probleminin yeni nesillerde olmadığını düşünüyorum.Zaten yanılmıyorsam yeni primacy 4 lerde buna benzer bir sloganla lanse edildi.Yine de en son baktığımda 235/45/17 ebadında ki ps4 ün tanesinin sitesinde 609 lira olması beni düşündürmedi değil.Ama istenilen bu tarz bir lastikse,bu kadar yol boyunca bana yaşattığı güven ve zevk tekrar alma konusunda ki en büyük etmenim. Sk nın da dediği gibi aracın yolla teması 4 adet kauçuk parçası.Lastik önemli
Primacy 3 kadar kötü bir lastik kullanmadım. 10 bin km'ye gelmeden hamuru bozuldu. Üstelik bir kez değil, iki kez kullandım bu lastikleri. Sıfır aldığım c4'ün ve ondan sonra yine sıfır aldığım focus'un üzerinde gelmişlerdi. Ona rağmen ikisinde de 10 bin km sonra hamuru bozuldu. Özellikle kuru asfaltta her virajda kayarak ilerliyordum. Otobanda 150-160 kmh hızlarda sürekli lastik yüzüyordu. Direksiyonu düz tutuyorum ama araç sağa sola kayarak ilerliyordu.

Ps4 ve primacy 4 denemedim hiç. Ama güney bölgelerde ps4 kullanan bazı kişilerden performansının erken bittiğine dair yorumlar duymuştum. Daha doğrusu dişler sağlam ama hamuru çabuk bozuluyor diye. Seneye de lastik almayacağım. Premium contact 5'ler seneye de idare eder. Ondan sonra lastik fiyatlarına göre bir karar vereceğim bakalım. Zaten şuan 16 ebatta premium contact 6 satılsa da 205 55 16 ölçülerinde Türkiye'ye getirmemişler. Ben lastik alacağım zaman hala getirmemiş olurlarsa tek seçeneğim ps4 olacak.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Bilal
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...