KAPALI Corolla 1.33 ya da Egea

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

akoncel

Asfalt Kurutucu
46
Arkadaşlar merhaba,

peder bey ile ortak bir araba alacağız. Bir şekilde bu arabanın aile arabası olması gerekiyor. Elimizdeki para ile(ortalama 55-58 bin arası) ya corolla 1.33 benzinli ya da egea multijet 1.3 motorlu dizel(düşük km 2.el) alalım diyoruz. Ancak kafamı kurcalayan bazı hususları siz forum kullanıcılarına danışmak istiyorum.

Corolla 1.3 benzinlisi ekonomik gözüküyor sadece firmanın verileri değil kullananlarda da genellik ortalama 7.2 7.5 bazen daha da aşağısında ortalama tüketimler görüyorum. Siz bu konuda ne düşünüyorsunuz; bu değerler daha yukarı tırmanıp üzer mi? Yoksa ekstradan 10 bin tl kadar bir para verip dizel almak gerekir mi?(sürekli uzun yol yapılmayacak, çoğunlukla şehir içinde kullanılacak araba)

Diğer bir husus egea güvenlik testlerinden sonra biraz kafamı kurcalamaya başladı. Bir de 2elde fiyatları sanki corollaya göre daha hızlı düşüyormuş gibi geldi bana. Siz bu konuda ne düşünüyorsunuz?

Son olarakta sizce aralıkta ya ocakta 2016 arabaların bayi fiyatlarında indirim ya da daha uygun 0 faiz kampanyaları olur mu yoksa yükselir mi? Biraz beklemeli miyiz yoksa erken mi davranmak avantaj olur.
 
Otoparkın fabia 1.2 dsg testi var tüketim 7 civarı demişti.biliyorsunuzdur toyotalar vitesi debriyajı yumuşaktır çok trafiğe girmediğiniz sürece pek sorun olmaz diye düşünüyorum. Yeni dizel otomatik kullanan bikac kisi biliyorum hiç memnun değiller yokuşta geri kayma yavaş vites geçişi vs.
sanırım skodaya doğru kayıyorum şuan dsgli araçlar ile yaşanmıyor pek böyle şeyler... benzinlisi de üzmüyor tüketim o halde...
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cussler
DSG'de satış sonrasını düşünün derim. Tamam, kullanımı en zevkli, tüketim olarak da verimi en yüksek şanzımanlardan biri bunlarda hemfikirim, ama arıza potansiyeli herkesin malumu. 1.33 benzin veya 1.3mjet diye soran kullanıcıya garantici sağlamcı gözüyle bakarım. Bu gözle baktığım kullanıcıya da şahsen vag grubunun tüm modellerinde TDI ve manuel vites öneririm.
 
DSG'de satış sonrasını düşünün derim. Tamam, kullanımı en zevkli, tüketim olarak da verimi en yüksek şanzımanlardan biri bunlarda hemfikirim, ama arıza potansiyeli herkesin malumu. 1.33 benzin veya 1.3mjet diye soran kullanıcıya garantici sağlamcı gözüyle bakarım. Bu gözle baktığım kullanıcıya da şahsen vag grubunun tüm modellerinde TDI ve manuel vites öneririm.
corolla'dan geçen sene bizim komşu aldı araç 50km de 51.500 tl ye çok memnun araçtan. ben de bi inceledim, fiyatına inanamadım aracın. egea falan bulaşma derim hocam. az da yakıyormuş.
Octavia 1.0 da var onada bakmalilar o da baya iyi. Bu arada bu sayılan iki arabadan da octavia daha kaliteli bence.

1.2 octavia benzinli manuel nasıldır? ben bir kaç video gördüm epey az yakıyor diye ama sizin düşünceleriniz nelerdir?
 
1.2 octavia benzinli manuel nasıldır? ben bir kaç video gördüm epey az yakıyor diye ama sizin düşünceleriniz nelerdir?
İyidir. Motor ömrü ortalama kullanımla 180-200bin km görebilir. Bakımları Leon 1.2 tsi ile muhtemelen aynıdır diyerekten bilgilendireyim, tuzludur. Standart 15k bakımı 500TL'den fazla, 30k bakımları ise buji değişimi nedeniyle 800'den fazla tutmaktadır. Arka süspansiyon konforuna zayıf diyorlar ama Egea'dan kesin daha iyidir. Çünkü Egea bayağı gergin, dinamik bir araba. Uzun yolda sakin kullanılırsa dizele yakın çok güzel düşük tüketim sunar. Şehir içinde 1.6 atmosferik arabalar kadar yakar. Ama motor zorlanır sıkıştırılırsa yakıt tüketiminin ucu çok açıktır. Bir de, çok çok geniştir =) Ama fiyatları sanırım dizin bütçenize göre biraz yüksek kalıyor. Bütçeyi zorlarsanız bakabilirsiniz.
 
1.2 octavia benzinli manuel nasıldır? ben bir kaç video gördüm epey az yakıyor diye ama sizin düşünceleriniz nelerdir?

Vergisi 1.33 toyota ve 1.4 egea ya gore daha dusuk olur.turbolu oldugundan cekisi daha iyi.normal kullanimda yakiti daha makul olur.tavsiye ederim.illa ki alacaksaniz 1.33 corolla yerine 1.33 auris i.egea da ise hb paketin dolusunu almanizin dogru olacagi kanaatindeyim
 
  • Beğeni
Tepkiler: akoncel
İyidir. Motor ömrü ortalama kullanımla 180-200bin km görebilir. Bakımları Leon 1.2 tsi ile muhtemelen aynıdır diyerekten bilgilendireyim, tuzludur. Standart 15k bakımı 500TL'den fazla, 30k bakımları ise buji değişimi nedeniyle 800'den fazla tutmaktadır. Arka süspansiyon konforuna zayıf diyorlar ama Egea'dan kesin daha iyidir. Çünkü Egea bayağı gergin, dinamik bir araba. Uzun yolda sakin kullanılırsa dizele yakın çok güzel düşük tüketim sunar. Şehir içinde 1.6 atmosferik arabalar kadar yakar. Ama motor zorlanır sıkıştırılırsa yakıt tüketiminin ucu çok açıktır. Bir de, çok çok geniştir =) Ama fiyatları sanırım dizin bütçenize göre biraz yüksek kalıyor. Bütçeyi zorlarsanız bakabilirsiniz.
ben baktım 54-58 bin arası temiz 2.elleri de var manuel benzinli olarak. 20-22 binde arabalar. belki rapid'de bakılabilir ama octavia daha sıcak geliyor açıkçası. Hocam bunlar bayi fiyatı dimi sanayi fiyatı değil? :))))
 
Vergisi 1.33 toyota ve 1.4 egea ya gore daha dusuk olur.turbolu oldugundan cekisi daha iyi.normal kullanimda yakiti daha makul olur.tavsiye ederim.illa ki alacaksaniz 1.33 corolla yerine 1.33 auris i.egea da ise hb paketin dolusunu almanizin dogru olacagi kanaatindeyim
anladım hem fiyatı da fiat gibi çok düşmez diye düşünüyorum hem aile arabası olacak geniş bir araba, çekişi de iyi zaten öyle çok hız yapacak arabayı zorlayacak (peder dışında, adam çılgın ) pek kimse yok, genelde sakin kullanılır :)))
 
Corolla 1.33 life ve Egea 1.3 mjet easy hakkında az çok bilgim ve sürüş deneyimim var.
Egea'nın Corolla'dan üstün olduğu taraflar az yakması ve torkundan dolayı daha atik olması. Ancak diğer her şeyde Corolla üstün. Ayrıca Egea'nın belli bir süratten sonra güven vermediğini, insanın gitmek istemediğini de ekleyeyim. Böyle yazınca Egea sevenler kızıyor genelde ama Easy donanımının Linea'dan pek bir farkı yok onu çok net söyleyebilirim (Lounge donanımı için iyi konuşuyorlar ancak bilgim yok, dizelde lounge donanımda yok sanırım).
Tercihiniz bu iki araçtan biri olacaksa ben olsam Corolla'yı tercih ederim. Turbolu araçlara alışık olanlar yerden yere vuruyor ama 1.33 motor, eski teknoloji 1.6 atmosferiklere (mesela Astra G) benzer bir performans sunuyor, öyle yerinden kalkmaz arkadan ittirirsin vs. tarzı yorumlar tamamıyla abartı.
Corolla'nın ilk bakımı (1.000 km) ücretsiz, 10.000 bakımı servise göre farklılık gösteriyor, 450-500 TL aralığında. Her 10.000 km'de bakıma girmesi gerekiyor.
 
Egea'nın euro ncap testi hayal kırıklığı yarattı. Corollo Egea'dan daha güvenli bir araç. 1.3 multijet kullanıcısı olarak motoru hakkındaki fikrim 1.3 olması sizi tedirgin edebilir belki ama performans anlamında özellikle rampalarda kullanıcısını üzmez. Yıllık yapacağınız kilometreyi göz önünde bulundurup dizel veya benzinli almanızı öneririm. Yıllık 20.000 km yi geçmeyecekseniz dizel almanın çok bi anlamı yok.

Yeni düzenlenmiş olan ve ocak 2017 de başlayacak ÖTV sistemiyle birlikte sıfır araç fiyatlarının kayda değer oranda artacağı görülüyor. Bununla birlikte ikinci el araçlarıda artacaktır. Yıl sonunu beklemeden elinizde nakitiniz varsa araç almanızı öneririm. Şimdiden hayırlı olsun.
 
1.2 octavia benzinli manuel nasıldır? ben bir kaç video gördüm epey az yakıyor diye ama sizin düşünceleriniz nelerdir?
Hocam biz 1.2 tsi dsg golf kullanicisidik bu gun sattik. Şoyle söyleyeyim uzun yolda mübarek kokluyor 120 130 arasi hizda 400km yolu 5.7 ile tamamladi tatile giderken kafilemizde bulunan 1.2 dsg octavia ve arac tam yukluydu. Şehir içinde ise iş tamamen sizin ayağınıza kalıyor çünkü esnek bir tüketime sahip eğer sakin olursanız ortalama 7.5 larda gezersiniz dikkat etmeyip gazlarsanız 8.2 lere de cikarsiniz tecrube ile sabittir. Ben olsam dizel yerine benzinliyi alırdım ama tercih meselesi.
 
Hocam biz 1.2 tsi dsg golf kullanicisidik bu gun sattik. Şoyle söyleyeyim uzun yolda mübarek kokluyor 120 130 arasi hizda 400km yolu 5.7 ile tamamladi tatile giderken kafilemizde bulunan 1.2 dsg octavia ve arac tam yukluydu. Şehir içinde ise iş tamamen sizin ayağınıza kalıyor çünkü esnek bir tüketime sahip eğer sakin olursanız ortalama 7.5 larda gezersiniz dikkat etmeyip gazlarsanız 8.2 lere de cikarsiniz tecrube ile sabittir. Ben olsam dizel yerine benzinliyi alırdım ama tercih meselesi.
hocam octavia mı 5.7 yaktı uzun yolda yoksa sattığınız golf mü ben o kısmı anlamadım.
 
Egea'nın euro ncap testi hayal kırıklığı yarattı. Corollo Egea'dan daha güvenli bir araç. 1.3 multijet kullanıcısı olarak motoru hakkındaki fikrim 1.3 olması sizi tedirgin edebilir belki ama performans anlamında özellikle rampalarda kullanıcısını üzmez. Yıllık yapacağınız kilometreyi göz önünde bulundurup dizel veya benzinli almanızı öneririm. Yıllık 20.000 km yi geçmeyecekseniz dizel almanın çok bi anlamı yok.

Yeni düzenlenmiş olan ve ocak 2017 de başlayacak ÖTV sistemiyle birlikte sıfır araç fiyatlarının kayda değer oranda artacağı görülüyor. Bununla birlikte ikinci el araçlarıda artacaktır. Yıl sonunu beklemeden elinizde nakitiniz varsa araç almanızı öneririm. Şimdiden hayırlı olsun.
bazı arabalarda ufak bir indirim de olabilir diyorlar ama bilemiyorum :))) Kaynak: http://otomobil.haber7.com/otomobil/haber/2210645-mujdeyi-canli-yayinda-verdi-vergileri-dusecek
 
Corolla 1.33 life ve Egea 1.3 mjet easy hakkında az çok bilgim ve sürüş deneyimim var.
Egea'nın Corolla'dan üstün olduğu taraflar az yakması ve torkundan dolayı daha atik olması. Ancak diğer her şeyde Corolla üstün. Ayrıca Egea'nın belli bir süratten sonra güven vermediğini, insanın gitmek istemediğini de ekleyeyim. Böyle yazınca Egea sevenler kızıyor genelde ama Easy donanımının Linea'dan pek bir farkı yok onu çok net söyleyebilirim (Lounge donanımı için iyi konuşuyorlar ancak bilgim yok, dizelde lounge donanımda yok sanırım).
Tercihiniz bu iki araçtan biri olacaksa ben olsam Corolla'yı tercih ederim. Turbolu araçlara alışık olanlar yerden yere vuruyor ama 1.33 motor, eski teknoloji 1.6 atmosferiklere (mesela Astra G) benzer bir performans sunuyor, öyle yerinden kalkmaz arkadan ittirirsin vs. tarzı yorumlar tamamıyla abartı.
Corolla'nın ilk bakımı (1.000 km) ücretsiz, 10.000 bakımı servise göre farklılık gösteriyor, 450-500 TL aralığında. Her 10.000 km'de bakıma girmesi gerekiyor.

İyidir. Motor ömrü ortalama kullanımla 180-200bin km görebilir. Bakımları Leon 1.2 tsi ile muhtemelen aynıdır diyerekten bilgilendireyim, tuzludur. Standart 15k bakımı 500TL'den fazla, 30k bakımları ise buji değişimi nedeniyle 800'den fazla tutmaktadır. Arka süspansiyon konforuna zayıf diyorlar ama Egea'dan kesin daha iyidir. Çünkü Egea bayağı gergin, dinamik bir araba. Uzun yolda sakin kullanılırsa dizele yakın çok güzel düşük tüketim sunar. Şehir içinde 1.6 atmosferik arabalar kadar yakar. Ama motor zorlanır sıkıştırılırsa yakıt tüketiminin ucu çok açıktır. Bir de, çok çok geniştir =) Ama fiyatları sanırım dizin bütçenize göre biraz yüksek kalıyor. Bütçeyi zorlarsanız bakabilirsiniz.

sanırım bu bakım masraflarına da biraz bakmalıyım. karşılaştırmak önemli. octavia içinde yüksek yazmışlar bakım masraflarına... aralıkta kredilere vade ücretlerine zam gelecek diyorlar acaba kasım çıkmadan alsam mı diğer taraftan belki vergi indirimi olabilir gibi bir anlam çıkaran haberler de var. ama herhalde olsa da hemen hemen aynı hesaba gelir yükselen araba fiyatları ilede.
 
Hocam biz 1.2 tsi dsg golf kullanicisidik bu gun sattik. Şoyle söyleyeyim uzun yolda mübarek kokluyor 120 130 arasi hizda 400km yolu 5.7 ile tamamladi tatile giderken kafilemizde bulunan 1.2 dsg octavia ve arac tam yukluydu. Şehir içinde ise iş tamamen sizin ayağınıza kalıyor çünkü esnek bir tüketime sahip eğer sakin olursanız ortalama 7.5 larda gezersiniz dikkat etmeyip gazlarsanız 8.2 lere de cikarsiniz tecrube ile sabittir. Ben olsam dizel yerine benzinliyi alırdım ama tercih meselesi.
hocam renault clio'lara ne diyorsunuz? dizel otomatiğine?
 
hocam renault clio'lara ne diyorsunuz? dizel otomatiğine?
Gecen gidip inceledim malzeme kalitesi yerlerde ve o fiyatı %100 hak etmiyor. Octavia ve corolla kat ve kat daha kaliteli araclar clio dan. Ama iş yakıta gelince clio koklar. Fakat b segmenti bir araç oldugunu unutmamakda fayda var. Ben o paralara b segmneti almam sizin yerinizde olsam.
 
Hocam başlıkta Egea vs. Corolla sormuşsunuz. Serilik beklentin olmayan orta yollu ekonomik, nispeten geniş bir araç aradığınızı varsayıyorum. Bu noktada Alınası araç olarak Rapid ve Toledo'lar var. B sınıfına inerseniz de sınıfına göre geniş olan i20, Fabia gibi araçlar düşünün derim. Bu arada Clio, tasarımı ve R-Link'li multimedya opsiyonu dışında gerçekten fiyatının çok altında araba. Ben de tavsiye edemem.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...