Corsa C 1.2 aracımın altındaki garip ıslaklık

tartal

Tuna
Profesör
26 Ağu 2018
100
69
1,035
İstanbul
Marka
Opel
Selam arkadaşlar, yaklaşık 2 hafta önce Corsa C 1.2 [Z12XE] aracımla 1 haftalık tatile çıktım. Git gel toplamda 1000km yol yaptım. Dönüş yolunu tamamladıktan sonra ertesi günü aracımın motor suyunu kontrol ettiğimde tamamen bittiğini gördüm. Normal su koydum ve akabinde sanayiye gittim. Aracım alt tapasından yağ damlatıyordu bu sorun için gitmiştim ve sorun giderildi fakat su eksilttiğini ustaya söylemedim, antifriz doldurtup devam ettim. Bunların üzerinden 2 hafta geçti dün gece aracımı otoparka parkettim ve altına bakayım dedim. Tam radyatörün altından antifriz damlattığını gördüm. Motor soğutma suyu haznesine baktığımda hala o zamanki doldurttuğumuz seviyede idi yani bir eksilme gözükmüyordu. Aracın altına iyice girip baktığımda da ıslaklık gözlemledim. Motor henüz sıcak olduğu için dokunup ne olduğuna bakamadım ama yağ gibi durmuyor su ıslaklığı gibi gözüküyordu. Fotoğrafladım ve buraya da yüklüyorum. Bu ıslaklık nedir ve aracım radyatörün ordan antifriz damlatmasına rağmen neden su seviyesi azalmıyor?
IMG_9121.jpeg


IMG_9122.jpeg
 

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,017
7
51,352
6,820
Kocaeli
Marka
Opel
Bana yağ gibi geldi. Bir sürü yerden yağ kaçağı olma ihtimali var. Soğukken dokunarak bir daha keşif yapın. Sonra balata spreyiyle iyice bir temizleyin, Motor yağının içten temas ettiği muhtelif yağ keçelerinden her hangi bir yerden bir kaçak olabilir. Onu da temiz kaputta anlayabilirsiniz.
Ayrıca direksiyon kutusundan veya başka bir mekanik aksamdan kaçak da olabilir. Tamamen motora odaklanmayın.
 
  • Beğeni
Tepkiler: M.Shadows

tartal

Tuna
Profesör
26 Ağu 2018
100
69
1,035
İstanbul
Marka
Opel
Bana yağ gibi geldi. Bir sürü yerden yağ kaçağı olma ihtimali var. Soğukken dokunarak bir daha keşif yapın. Sonra balata spreyiyle iyice bir temizleyin, Motor yağının içten temas ettiği muhtelif yağ keçelerinden her hangi bir yerden bir kaçak olabilir. Onu da temiz kaputta anlayabilirsiniz.
Ayrıca direksiyon kutusundan veya başka bir mekanik aksamdan kaçak da olabilir. Tamamen motora odaklanmayın.
Yorumunuz için teşekkürler. Okuduktan sonra tekrar otoparka indim. Dediğiniz gibi soğukken dokunarak keşif yaptım ve yağ idi. Balata spreyim olmadığı için temizleyemedim. Bir tezim var, geçtiğimiz günlerde bizim araçlar için izlediğim bir videoda 5-30 yağ kullanılması öneriliyordu. 1.2 motor ile çekiş sağlaması için çoğu yerde yüksek devir gidildiğinden 10-40 yağ keçeleri zorlayıp sızıyor deniyordu. Dün bayağı bir gazladım diyebilirim. Aracı yüksek devir ve spor kullandım. Genel olarak da spor kullanırım. Acaba bu sebepten dolayı mı oluyor? Şimdi bir süre oldukça sakin kullanıp tekrar gözlemleyeceğim. Bu arada motor yağını kontrol ettim tam gözüküyor.
Damlayan su konusunda da yine radyatörün oradan ve tam motorun altından biraz daha antifriz damlatmış. Fakat motor soğutma suyunun seviyesine baktım hiçbir eksilme yok. Çok garip.
 

M.Shadows

Kaan
Panpa
Destekçi
14 Şub 2018
2,034
3
4,926
4,270
24
Highway to Hell
Marka
Hyundai
Yorumunuz için teşekkürler. Okuduktan sonra tekrar otoparka indim. Dediğiniz gibi soğukken dokunarak keşif yaptım ve yağ idi. Balata spreyim olmadığı için temizleyemedim. Bir tezim var, geçtiğimiz günlerde bizim araçlar için izlediğim bir videoda 5-30 yağ kullanılması öneriliyordu. 1.2 motor ile çekiş sağlaması için çoğu yerde yüksek devir gidildiğinden 10-40 yağ keçeleri zorlayıp sızıyor deniyordu. Dün bayağı bir gazladım diyebilirim. Aracı yüksek devir ve spor kullandım. Genel olarak da spor kullanırım. Acaba bu sebepten dolayı mı oluyor? Şimdi bir süre oldukça sakin kullanıp tekrar gözlemleyeceğim. Bu arada motor yağını kontrol ettim tam gözüküyor.
Damlayan su konusunda da yine radyatörün oradan ve tam motorun altından biraz daha antifriz damlatmış. Fakat motor soğutma suyunun seviyesine baktım hiçbir eksilme yok. Çok garip.

Yağ olarak keşke 5-30 kullansaydınız,çok daha iyi olurmuş.Bu söylediğiniz teori kulağa mantıklı geliyor.Üstüne eğer motor yağı fazla konulduysa da keçelerden zamanla sızdırması çok muhtemel.Keçelerden yağ sızmasının iki önemli sebebinden biri uygun viskozitede yağ kullanmamak,ikincisi de yağı fazla doldurmak olur.

Su sızıntıları içinse o bölge civarlarındaki hortumlar kontrol edilmeli,genleşme kabı sürekli kontrol halinde olmalı eğer böyle bir endişe varsa.
 
Son düzenleme:

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,017
7
51,352
6,820
Kocaeli
Marka
Opel
Yorumunuz için teşekkürler. Okuduktan sonra tekrar otoparka indim. Dediğiniz gibi soğukken dokunarak keşif yaptım ve yağ idi. Balata spreyim olmadığı için temizleyemedim. Bir tezim var, geçtiğimiz günlerde bizim araçlar için izlediğim bir videoda 5-30 yağ kullanılması öneriliyordu. 1.2 motor ile çekiş sağlaması için çoğu yerde yüksek devir gidildiğinden 10-40 yağ keçeleri zorlayıp sızıyor deniyordu. Dün bayağı bir gazladım diyebilirim. Aracı yüksek devir ve spor kullandım. Genel olarak da spor kullanırım. Acaba bu sebepten dolayı mı oluyor? Şimdi bir süre oldukça sakin kullanıp tekrar gözlemleyeceğim. Bu arada motor yağını kontrol ettim tam gözüküyor.
Damlayan su konusunda da yine radyatörün oradan ve tam motorun altından biraz daha antifriz damlatmış. Fakat motor soğutma suyunun seviyesine baktım hiçbir eksilme yok. Çok garip.
Yağ olarak keşke 5-30 kullansaydınız,çok daha iyi olurmuş.Bu söylediğiniz teori kulağa mantıklı geliyor.Üstüne eğer motor yağı fazla konulduysa da keçelerden zamanla sızdırması çok muhtemel.Keçelerden yağ sızmasının iki önemli sebebinden biri uygun viskozitede yağ kullanmamak,ikincisi de yağı fazla doldurmak olur.

Su sızıntıları içinse o bölge civarlarındaki hortumlar kontrol edilmeli,genleşme kabı sürekli kontrol halinde olmalı eğer böyle bir endişe varsa.
Yağ konusunda bir bilgilendirme yapayım.

2013'te arabayı aldığımda bütün üreticilerin web sitelerindeki yağ seçiciler bu motora 10w40 diyorlardı. Bir sene sonra 5w40 demeye başladılar, sonradan ne hikmetse bu motorun yağı 5w30 oldu.
87500 km'de arabayı aldım. 10k km sonraki ilk bakımından itibaren 10w40 kullandım, kullanmaya da devam ediyorum. Sadece kışın -15 gibi sabaha karşı ayazlarında biraz 5w40 aradığım oluyor, onun dışında yağ tarafında hiçbir sıkıntı yaşamadım. Şu an 215k km'yi geçtim, kullanmaya devam. Bu arada yeri geldiğinde ciddi ciddi sıkıştırdığım oluyor. 6000 devir üstü aralıksız rampa tırmanma gibi şeyler yapıyorum hala. Motor sağlıklıysa, soğutma sistemi sağlıklıysa, basılır bir şey olmaz.

Yağ sızıntılarının en önemli sebebi yaş. Evet, 20 yaşını geçmiş bir arabanın her contası her keçesi kaçırabilir. Tespiti yapılıp ömrü dolmuş bu sızdırmazlık parçalarının değişimi gerekiyor o kadar.
Aynı şey soğutma suyu için de geçerli. Radyatörde çatlak, hortumlarda kelepçelerde contalarda kaçak olabilir. Aynı şekilde tespiti yapılıp yenilenmesi gereken parçalar yenilenir, binmeye devam edilir. Ama bu sıvı kaçaklarının onarım işlerini aksatmamak gerek, sonra masrafı katlanarak büyür.
 

Alper45

Panpa
Beta Programı
8 Eyl 2016
2,075
3,074
4,070
26
Soğutma sistemindeki hortumlardan birindeki yırtıktan dolayı, soğutma suyu tamamen boşalmış ve bu sebepten dolayı conta yakmış, komple motor yaptırmıştık. Soğutma sisteminde kaçak varsa mutlaka yaptırmanızı tavsiye ederim.
 
Son düzenleme:

M.Shadows

Kaan
Panpa
Destekçi
14 Şub 2018
2,034
3
4,926
4,270
24
Highway to Hell
Marka
Hyundai
Yağ konusunda bir bilgilendirme yapayım.

2013'te arabayı aldığımda bütün üreticilerin web sitelerindeki yağ seçiciler bu motora 10w40 diyorlardı. Bir sene sonra 5w40 demeye başladılar, sonradan ne hikmetse bu motorun yağı 5w30 oldu.
87500 km'de arabayı aldım. 10k km sonraki ilk bakımından itibaren 10w40 kullandım, kullanmaya da devam ediyorum. Sadece kışın -15 gibi sabaha karşı ayazlarında biraz 5w40 aradığım oluyor, onun dışında yağ tarafında hiçbir sıkıntı yaşamadım. Şu an 215k km'yi geçtim, kullanmaya devam. Bu arada yeri geldiğinde ciddi ciddi sıkıştırdığım oluyor. 6000 devir üstü aralıksız rampa tırmanma gibi şeyler yapıyorum hala. Motor sağlıklıysa, soğutma sistemi sağlıklıysa, basılır bir şey olmaz.

Yağ sızıntılarının en önemli sebebi yaş. Evet, 20 yaşını geçmiş bir arabanın her contası her keçesi kaçırabilir. Tespiti yapılıp ömrü dolmuş bu sızdırmazlık parçalarının değişimi gerekiyor o kadar.
Aynı şey soğutma suyu için de geçerli. Radyatörde çatlak, hortumlarda kelepçelerde contalarda kaçak olabilir. Aynı şekilde tespiti yapılıp yenilenmesi gereken parçalar yenilenir, binmeye devam edilir. Ama bu sıvı kaçaklarının onarım işlerini aksatmamak gerek, sonra masrafı katlanarak büyür.

Abi 1.2 enjoyu arkadaşta vardı bakımlarına falan ben götürürdüm yağ meselesini oradan biliyorum,onda sürekli 5w30 kullanıldı 210 bin kmde sattı arkadaş motor saat gibiydi,yarı sentetik 10 40 kullanmak yerine 5 40 çok daha iyi olmaz mı ? Senin bildiğin bir şey vardır muhtemelen,ben arkadaşın kullanım şartlarına göre ve motorun istediği speclere göre koydurmuştum.
 
Son düzenleme:

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,017
7
51,352
6,820
Kocaeli
Marka
Opel
Abi 1.2 enjoyu arkadaşta vardı bakımlarına falan ben götürürdüm yağ meselesini oradan biliyorum,onda sürekli 5w30 kullanıldı 210 bin kmde sattı arkadaş motor saat gibiydi,yarı sentetik 10 40 kullanmak yerine 5 40 çok daha iyi olmaz mı ? Senin bildiğin bir şey vardır muhtemelen,ben arkadaşın kullanım şartlarına göre ve motorun istediği speclere göre koydurmuştum.
Bana sorarsan bu motorun helali 5w40'tır. 5w30 bunun gibi yüksek sıcaklıklara meyilli yıllanmış motora hiç uygun gelmez.
Ben yıllardır 10w40 kullandım, motor da alışkın. Belli ki kullanım şartlarım da yağın sınırlarını zorlamıyor. O yüzden değiştirmiyorum. Bir de dandik varilden dolum yağ koymuyorum. Seçici davranıyorum. Öyle olunca kendisi de duruma isyan etmiyor :d
 
  • Beğeni
Tepkiler: M.Shadows
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım