AÇIK Çözülemeyen A16LET Problemi

selimcicekyurt

Selim
Profesör
861
24
Marka
Opel
Selamlar, A16LET - 6T45 (Otomatik) araca sahibim. Arabayı aldığımdan beri olur olmaz sorunlarla uğraştım. Güncel olarak herhangi bir hata kodu olmadan, arıza ışığı yakmadan yürütmeyi başarabildim. Fakat şuan arabada ciddi bir performans düşüklüğü var. En son arabanın turbosunda sorun olabileceği düşünülüp turbo sökülüp kontrol edildi. Düşük basınç hatasından dolayı turbocu epey bir basınç açınca (1.5 barları görüyordu.) Yüksek devirde korumaya almasından dolayı arabayı tekrardan eski ayarına gelecek şekilde kıstırdım. Araba yarım gaz yürürken gayet düzgün ve iyi yürüyor. 4000 devir altında sürdüğüm sürece tam gazdan daha iyi gidiyor hatta. Şuan arabada Stage 1 yazılım ve kat iptali (içinden downpipe geçirdik.) olmasına rağmen araba hiç istediğim gibi gitmiyor. Şuan veri olarak araba 210 hp. İlk aldığım zamanki 180 hp haline göre bile ciddi yavaş yürüyor.
Eklediğim görseli 0-100 olarak değerlendirebilirsiniz. 100'den sonra viraj var.
-Buji bobin yeni.
-Turboda herhangi bir sıkıntı yok spool ve waste gate sesi kulakla bile duyuluyor.
-Farklı hava filtresi denendi.
-MAP, MAF ve Oksijen sensörü değiştirildi.
-Hortumlarda falan herhangi bir sorun yok dendi. Sadece turbocunun dediği kadarıyla sigara dumanı kadar intercoolera giren hortumda kaçak varmış. Ama o kaçak mümkün değil arabayı etkileyemez dedi.
Siteye yükleyemediğim için şöyle bir log paylaşıyorum;
 

Ekli dosyalar

  • WhatsApp Görsel 2025-08-18 saat 03.16.20_ae5595e7.jpg
    WhatsApp Görsel 2025-08-18 saat 03.16.20_ae5595e7.jpg
    142.7 KB · Görüntüleme: 0
Son düzenleme:
Torque Pro ile detaylı log atarsanız daha rahat anlaşılır. Ona da şunları ekleyin:

-Devir
-Hız
-Turbo Basıncı
-Emiş sıcaklığı
-Hava sıcaklığı
-Kat sıcaklığı
-STFT LTFT
-Yakıt ray basıncı
-Gaz pedali oranı
-Soğutma sıcaklığı
-Maf
-Voltaj
-AC Clutch
 
Benzin pompasında tıkanıklık olabilir.
Aldığımda yoktu. Yaklaşık 3000km oldu olmadı. Sürekli shellden ve aynı yerden yakıt almaya özen gösterdim. Yine de mümkün olabilir mi?
Torque Pro ile detaylı log atarsanız daha rahat anlaşılır. Ona da şunları ekleyin:

-Devir
-Hız
-Turbo Basıncı
-Emiş sıcaklığı
-Hava sıcaklığı
-Kat sıcaklığı
-STFT LTFT
-Yakıt ray basıncı
-Gaz pedali oranı
-Soğutma sıcaklığı
-Maf
-Voltaj
-AC Clutch
Hocam paylaştığım videoda bahsettiğiniz verilerin büyük çoğunluğu var. Log ala ala bi hal oldum. Logda yer almayan veriler arabanın vermediği bilgilerdir muhtemelen.
 
Insignia forumlarında A16LET motor için yıllardır çok denemeler yapıldı, 205 beygirden fazlasını sağlıklı bulmadılar. Sonrası için motor içine mekanik müdahale gerekiyor ama onu da benzin pompası, intercooler v.b. güçlendirerek yapmak gerekiyor. Buna rağmen bobin hatası, 3. silindir hatası gibi sorunlar çıkabiliyor. Bütün bunların temelinde MPI motor tipi olarak zaten fabrikasyon yüklü olması var.

Ben farklı olarak A16XHT (SIDI) motora ne yapılabilir diye bakmış ve denemeye başlamıştım. Onda da 170 beygirden 200 beygir civarına çıkması için sadece yazılım ve DP yetmiyor. Turbo, intercooler taraflarına girmek lazım. Bir de onda piston kolu v.s. fabrikasyon güçlendirilmiş geliyor. Ben de aracım zaten 200 bine yaklaştı, motoru kırsam yenisi yok diyerek bütün bunlardan vazgeçip sattım :)
 
Insignia forumlarında A16LET motor için yıllardır çok denemeler yapıldı, 205 beygirden fazlasını sağlıklı bulmadılar. Sonrası için motor içine mekanik müdahale gerekiyor ama onu da benzin pompası, intercooler v.b. güçlendirerek yapmak gerekiyor. Buna rağmen bobin hatası, 3. silindir hatası gibi sorunlar çıkabiliyor. Bütün bunların temelinde MPI motor tipi olarak zaten fabrikasyon yüklü olması var.

Ben farklı olarak A16XHT (SIDI) motora ne yapılabilir diye bakmış ve denemeye başlamıştım. Onda da 170 beygirden 200 beygir civarına çıkması için sadece yazılım ve DP yetmiyor. Turbo, intercooler taraflarına girmek lazım. Bir de onda piston kolu v.s. fabrikasyon güçlendirilmiş geliyor. Ben de aracım zaten 200 bine yaklaştı, motoru kırsam yenisi yok diyerek bütün bunlardan vazgeçip sattım :)
Yazılımda sıkıntı olma fikri benim aklıma da geldi açıkçası. Hatta sağolsun yakın bi abim yaptığı için defalarca yükle-sil ve revize yaptık. Ama o zamanlar arabada başka sorunlar olduğu için performans denemesi yapmadım. Herhangi bir hata kodu olmuyor olması da beni buraya itiyor. Sıfır takılmış buji(ngk) veya bobin (delphi) sorun olma ihtimali var mıdır, varsa herhangi başka bir ibareyle belli eder miydi araba acaba? Ateşleme bana baya iyi çalışıyor gibi geliyor çünkü. Soğuk motorla yarım marşta çalışıyor bazen.
Ekleme: Turbo basıncını turbocu orijinal ayara getirdim dedi ama araba 0.5 civarlarında peak yapıyor. Bununla alakalı olabilir mi sorunum? Bildiğim kadarıyla orijinalinde 1.0-1.1 civarı oluyormuş.
 
Son düzenleme:
Yazılımda sıkıntı olma fikri benim aklıma da geldi açıkçası. Hatta sağolsun yakın bi abim yaptığı için defalarca yükle-sil ve revize yaptık. Ama o zamanlar arabada başka sorunlar olduğu için performans denemesi yapmadım. Herhangi bir hata kodu olmuyor olması da beni buraya itiyor. Sıfır takılmış buji(ngk) veya bobin (delphi) sorun olma ihtimali var mıdır, varsa herhangi başka bir ibareyle belli eder miydi araba acaba? Ateşleme bana baya iyi çalışıyor gibi geliyor çünkü. Soğuk motorla yarım marşta çalışıyor bazen.
Ekleme: Turbo basıncını turbocu orijinal ayara getirdim dedi ama araba 0.5 civarlarında peak yapıyor. Bununla alakalı olabilir mi sorunum? Bildiğim kadarıyla orijinalinde 1.0-1.1 civarı oluyormuş.
Turbo basınç kaçağı olabilir yüksek devirde düşüyorsa egzoz boğuyordur.