Crossclimate meselesi..

bubiroyun

Elit Apaçi
96
Marka
Volkswagen
Michelin Crossclimate tarzı lastikleri Ankara için önerir misiniz ? İlk kez soğuk ve kar yağışı ihtimali olan (ki geçen sene neredeyse kar yağmadı ama.. ) bir şehirde araç kullanıcam. Daha önce kış lastiği derdim hiç olmamıştı. Bu kış ilk kez bu konuda bir karar vermem gerek..

4.000 TL civarına Michelin Crossclimate taktırayım üzerindeki Bridgestone Turanza T001 leri de satayım diyorum.. Böylece hiç tak çıkar olmadan 4-5 sene Michelin Crossclimate lastiklerle devam ederim düşüncesindeyim..

Ne dersiniz ?
 
  • Beğeni
Tepkiler: FurkanKarka
Ankara kışına Goodyear Vector 4 Seasons daha uygun diye düşünüyorum. Bu lastiğin 1.versiyonuyla (Gen1) Kartepe'ye de çıktık, 35-40 derece sıcaklarda da kullandık çok da güzel lastikti. 3 sene/57000 km kullandık artık ömrü bitince değiştik :) @bt abinin Crossclimate ve Goodyear Vector 4 Seasons Gen2 tecrübesi var diye biliyorum. Konuyu görürse o da cevaplar.
 
Ankaradan çok çıkmayacaksanız 4mevsimler işinizi görür %90-95 ihtimalle. Çok yanlış ama biz yazlıkla geçiriyoruz tüm yılı şehir içi hız limltlerine dikkat edip kar falan yağdığında arabaya binmeyerek. Siz bi 4mevsim takarsanız rahat edersiniz ankara kışı kuru geçer zaten çok yağmur falan da olmaz
 
Crossclimate lerin ömrü kısa diyorlar.Ne diyorsunuz bu konuda?
Yaklaşık 35 bin km oldu üzerindeki lastikler ve durumları iyi, çevremdeki kullanan kişilere göre bir rakam çıkartırsam yaklaşık 70-80 bin km denilebilir. Bizim için yani 2 yıl. Tabii yaşanan yerin iklimi, yolları, kişinin otomobili kullanış tarzı gibi etmenler de var.
 
  • Beğeni
Tepkiler: DouglasAdams
4 mevsim lastikler icin soylenen genel bir sey bu zaten. Omurleri kisaymis, ozellikle kis lastigi vazifesini bir sure sonra yeterince yerine getiremiyormuss...
 
Yaklaşık 35 bin km oldu üzerindeki lastikler ve durumları iyi, çevremdeki kullanan kişilere göre bir rakam çıkartırsam yaklaşık 70-80 bin km denilebilir. Bizim için yani 2 yıl. Tabii yaşanan yerin iklimi, yolları, kişinin otomobili kullanış tarzı gibi etmenler de var.
70-80 bin km çok değil mi?
 
Yaklaşık 35 bin km oldu üzerindeki lastikler ve durumları iyi, çevremdeki kullanan kişilere göre bir rakam çıkartırsam yaklaşık 70-80 bin km denilebilir. Bizim için yani 2 yıl. Tabii yaşanan yerin iklimi, yolları, kişinin otomobili kullanış tarzı gibi etmenler de var.
70-80 bin yapabiliyorlarsa bence gayet iyi. Bizde fabrika çıkış turanza t001 var araba 80bine geldi 50binden fazlası yazlıkla geçmiştir ömrünün sonuna yaklaştı lastikler maksimum 10bin km daha yapar. Turanzalara da taksici lastiği derler dişleri az eridiği için :D 4 mevsim kullananlar deneyimlerini paylaşabilir zamanla hamurun eskimesi vs konusunda
 
Eğer çok performanslı da kullanmıyorsanız güzel olur, senede iki kere sök taka para vermezsiniz, balans daha az sıklıkla yaptırırsınız, lastik değişirken jant çizilme ihtimali olmaz. Ama tabi belli aralıklarda lastikleri çaprazlamak lazım :D
Ben de en cok sok tak arabanin bi lastikcinin eline dusmesi zirt pirt ayar yaptir vs gibi seylerden ve su turanzalardan kurtulmak icin 4 mevsimlere goz diktim ama bakalim 4 mevsimde karar kilsam bu sefer de hangi marka model olucak diye arastiricam..
 
  • Beğeni
Tepkiler: mustafa.e
Michelin Crossclimate tarzı lastikleri Ankara için önerir misiniz ? İlk kez soğuk ve kar yağışı ihtimali olan (ki geçen sene neredeyse kar yağmadı ama.. ) bir şehirde araç kullanıcam. Daha önce kış lastiği derdim hiç olmamıştı. Bu kış ilk kez bu konuda bir karar vermem gerek..

4.000 TL civarına Michelin Crossclimate taktırayım üzerindeki Bridgestone Turanza T001 leri de satayım diyorum.. Böylece hiç tak çıkar olmadan 4-5 sene Michelin Crossclimate lastiklerle devam ederim düşüncesindeyim..

Ne dersiniz ?
Öncelikle 4-5 sene o lastiklerle idare edemezsiniz onu söyleyeyim :) Michelin'ler iyidir hoştur ama ülkemizdeki gibi "janta kadar vurmalı" zor yol koşullarına fazla dayanıklı değil. Crossclimate'ları yazın kullandım sadece, sessizdi, iyi tutuyordu, güzeldi. Kışın da çok sert koşulları olmayan büyükşehirlerde gayet idealdir ama Ankara yokuşlarında ne derece oluru var bilmiyorum. Jantıma uygun ebatı olsa yerden 8-10 cm yüksek binek araba kullanıcısı olduğum için belirttiğim olumsuzluklara rağmen önceliği ona verirdim.
4 mevsim lastikler icin soylenen genel bir sey bu zaten. Omurleri kisaymis, ozellikle kis lastigi vazifesini bir sure sonra yeterince yerine getiremiyormuss...
Nokian Weatherproof ülkemiz yol koşullarında özellikle yaz mevsiminde hor kullanılırsa parça filan koparıyor(muş). 2 yıldır GoodYear Vector4Seasons Gen2 kullanıyorum. Özellikle istenmeyen çukur/tümsek gibi sert darbelerde beklediğimden çok daha dayanıklı çıktı, yarılmadı veya baloncuk çıkarmadı. Sadece biraz balans yaptı. Tabii bu balans konusunda lastiklerin 70 yanak olmasının da büyük etkisi var. :)
Aşınma konusuna gelirsek, bilenler biliyor arabayı yalnızken insan gibi kullanmıyorum. Fırsatım oldu mu virajlarda arabayla oynamayı severim. Buna uygun yollar da çok var yaşadığım yerde. Lastik kenarları bazen piste girmiş gibi aşınıyor. Bu koşullarda 30.000 km sonra lastikleri ön-arka yapmam icap etti o kadar. Dişlerde filan belirgin bir sorun yok.

Kışın araba kara oturana kadar dağa tırmanabiliyorum. Fazlasına da ihtiyacım olmuyor zaten. 2 kış boyunca memnundum, bakalım bu kış nasıl olacak. Yazın ise tek handikapı var, kuru zeminde fren mesafesi aynı markanın EGP yaz lastiğine göre uzun. Yol tutuş konusunda sıkıntısı yok, yağmurlu havada ise çok çok iyi. Aquaplanning mevzusunda da çok çok başarılı.