Crossclimate meselesi..

Öncelikle 4-5 sene o lastiklerle idare edemezsiniz onu söyleyeyim :) Michelin'ler iyidir hoştur ama ülkemizdeki gibi "janta kadar vurmalı" zor yol koşullarına fazla dayanıklı değil. Crossclimate'ları yazın kullandım sadece, sessizdi, iyi tutuyordu, güzeldi. Kışın da çok sert koşulları olmayan büyükşehirlerde gayet idealdir ama Ankara yokuşlarında ne derece oluru var bilmiyorum. Jantıma uygun ebatı olsa yerden 8-10 cm yüksek binek araba kullanıcısı olduğum için belirttiğim olumsuzluklara rağmen önceliği ona verirdim.

Nokian Weatherproof ülkemiz yol koşullarında özellikle yaz mevsiminde hor kullanılırsa parça filan koparıyor(muş). 2 yıldır GoodYear Vector4Seasons Gen2 kullanıyorum. Özellikle istenmeyen çukur/tümsek gibi sert darbelerde beklediğimden çok daha dayanıklı çıktı, yarılmadı veya baloncuk çıkarmadı. Sadece biraz balans yaptı. Tabii bu balans konusunda lastiklerin 70 yanak olmasının da büyük etkisi var. :)
Aşınma konusuna gelirsek, bilenler biliyor arabayı yalnızken insan gibi kullanmıyorum. Fırsatım oldu mu virajlarda arabayla oynamayı severim. Buna uygun yollar da çok var yaşadığım yerde. Lastik kenarları bazen piste girmiş gibi aşınıyor. Bu koşullarda 30.000 km sonra lastikleri ön-arka yapmam icap etti o kadar. Dişlerde filan belirgin bir sorun yok.

Kışın araba kara oturana kadar dağa tırmanabiliyorum. Fazlasına da ihtiyacım olmuyor zaten. 2 kış boyunca memnundum, bakalım bu kış nasıl olacak. Yazın ise tek handikapı var, kuru zeminde fren mesafesi aynı markanın EGP yaz lastiğine göre uzun. Yol tutuş konusunda sıkıntısı yok, yağmurlu havada ise çok çok iyi. Aquaplanning mevzusunda da çok çok başarılı.
Yokus inis cikis vs olmayan, ise gidis gelis guzergahi sabit ve %80 aracini sakin kullanan siradan bir kullaniciyim.. Anladigim kadari ile 4 mevsim lastigi benim gibi birine onerirsiniz ve olucaksa da good year olsun mu dersiniz (?) Ve de neden mesela ort 4 yil kullanamam bu lastikleri ? Tr de ki yol sartlari mi yoksa 4 mevsim lastiklerin uzun omurlu olmayislari mi sebep ?
 
Yokus inis cikis vs olmayan, ise gidis gelis guzergahi sabit ve %80 aracini sakin kullanan siradan bir kullaniciyim.. Anladigim kadari ile 4 mevsim lastigi benim gibi birine onerirsiniz ve olucaksa da good year olsun mu dersiniz (?) Ve de neden mesela ort 4 yil kullanamam bu lastikleri ? Tr de ki yol sartlari mi yoksa 4 mevsim lastiklerin uzun omurlu olmayislari mi sebep ?
Ülkemizin yol koşulları tek başına ömrü kısaltan bir etken zaten. Ama esas mesele o değil. Lastiklerin raf ömrü 10 yıldır ama araca bir kere takıldıktan sonra hiçbir lastikten 4 yıl idare etmesini beklememek gerekir. Kendimden örnek vereyim: Eski lastiklerimi 3 yıllıkken değiştirdiğimde dişleri ilk günkü gibi duruyordu ama hamuru bitikti, iyice taş gibi olmuştu. Yoksa o aşınmayla toplamda 7-8 yıl götürürdü beni. 4-5 yıl kullanacaksanız lastikten beklentileri ciddi düzeyde düşürmek gerekir. :)Beklentiler düşerse de zaten Michelin, Goodyear filan değil de Sava, Petlas vb markalara bakmak daha doğru olur.:)

Anlattığınız gibi çok fazla yokuşu olmayan sakin kullanımınız varsa kış koşullarınız ortalama seviyede kalacaktır, o yüzden ben CrossClimate'ı öneririm. Yazın Goodyear'a göre daha memnun kalırsınız.
 
Ankarada cross climate lastiğimiz vardı memnunduk taki antalyaya tatile gidene kadar ondan sonraki kışlar arabanın lastik özelliği bozuldu.o lastik çok sıcak gördükten sonra özelliklerini kaybediyor
 
Crossclimate lerin ömrü kısa diyorlar.Ne diyorsunuz bu konuda?

Bu konuda oldukça uzun araştırma yapmış ve geçen yıl Eylül ayında aldığım CC+ ile 50K km yi geçmiş biri olarak yazıyım...
CC ile CC+ arasında, hamurdan kaynaklı oldukça büyük bir fark var bu konuda... CC+ ın ömrü, CC ve muhtemelen diğer 4 mevsimlere göre çok daha uzun ... Benim aracımda 50k km yi geçtim, herhangi, anormal bir tutuş sorunu yaşamıyorum ...

Geçen yıl CC+ ları almadan önce araştırma yaptığımda, Michelin in özellikle hamur yapısında değişikliğe gittiğini, tüm modeller de buna geçtiğini okumuştum ... şu anda da, özellikle ADAC testlerinde Michelin lastiklerinin aşınma/yıpranma oranı rakiplerinden gayet belirgin bir farkla daha iyi çıkıyor .. (eskiden Michelin erken biter, 10-15k km sonra kızak gbi oluyordu .. yıllarca bunuda tecrübe ettim ve sevmezdim de Michelin i sırf bu yüzden)...

Kış ve 4 mevsim lastik konusuna dönecek olursak, bu lastiğin büyük şehirler içinde genellikle durumu kurtaracağını (Özellikle İstanbul ve Anakara gibi) ama bir kış lastiği performansına gereksinim olacak kar düzeyinde de çok çok zorunlu olmadıktan şahsen yola çıkılmaması gerektiğini düşünüyorum. Bunu belirtmemdeki amaç bu tip kış koşullarında sorunun sadece sizin "tutuşunuz" olmadığı, belkide daha çok "başkalarının da tutuşu" olduğunu düşünmemdir.

Not : Lastik ile ilk olarak geçen 2017 Eylül de Antalya / Çıralı .. bu yaz da Marmaris yolculuklarım oldu ... ben bu sıcaklıklarda bir tutuş problemi yaşamadım... en azından tatil süreleri boyunca..
 
Son düzenleme:
Bu konuda oldukça uzun araştırma yapmış ve geçen yıl Eylül ayında aldığım CC+ ile 50K km yi geçmiş biri olarak yazıyım...
CC ile CC+ arasında, hamurdan kaynaklı oldukça büyük bir fark var bu konuda... CC+ ın ömrü, CC ve muhtemelen diğer 4 mevsimlere göre çok daha uzun ... Benim aracımda 50k km yi geçtim, herhangi, anormal bir tutuş sorunu yaşamıyorum ...

Geçen yıl CC+ ları almadan önce araştırma yaptığımda, Michelin in özellikle hamur yapısında değişikliğe gittiğini, tüm modeller de buna geçtiğini okumuştum ... şu anda da, özellikle ADAC testlerinde Michelin lastiklerinin aşınma/yıpranma oranı rakiplerinden gayet belirgin bir farkla daha iyi çıkıyor .. (eskiden Michelin erken biter, 10-15k km sonra kızak gbi oluyordu .. yıllarca bunuda tecrübe ettim ve sevmezdim de Michelin i sırf bu yüzden)...

Kış ve 4 mevsim lastik konusuna dönecek olursak, bu lastiğin büyük şehirler içinde genellikle durumu kurtaracağını (Özellikle İstanbul ve Anakara gibi) ama bir kış lastiği performansına gereksinim olacak kar düzeyinde de çok çok zorunlu olmadıktan şahsen yola çıkılmaması gerektiğini düşünüyorum. Bunu belirtmemdeki amaç bu tip kış koşullarında sorunun sadece sizin "tutuşunuz" olmadığı, belkide daha çok "başkalarının da tutuşu" olduğunu düşünmemdir.

Not : Lastik ile ilk olarak geçen 2017 Eylül de Antalya / Çıralı .. bu yaz da Marmaris yolculuklarım oldu ... ben bu sıcaklıklarda bir tutuş problemi yaşamadım... en azından tatil süreleri boyunca..
Doğrudur michelinin bu konuda farklılığa gittiğini ben de okudum. Evdeki 2 arabada da kullandığım primacy 3 lerden biri 2015 diğeri 2016 modeldi.İkisi de 10.000 km sonra saldılar kendilerini.40.000 km de biri değişti diğeri 25.000 km de onu da 40.000 iken değişeceğiz.
Sütten ağzı yanan yoğurdu üfleyerek yer mantısı oluştu bizde.4season pirelliler var şuan değişim yaptığımız arabada.Çok memnunuz 25.000 km oldu hala daha ilk günkü kondisyondan 1 tık azalma var.4 mevsimleri dediğin gibi iyi geliştiriyorlar.İzmir gibi bir yerde -5 40 derece arasında ne zaman tozlu yağmur ne zaman don ne zaman kuru çöl sıcağı belli olmayan bir şehirde iklimde ideal görüyorum.
 
  • Beğeni
Tepkiler: bubiroyun
Bu konuda oldukça uzun araştırma yapmış ve geçen yıl Eylül ayında aldığım CC+ ile 50K km yi geçmiş biri olarak yazıyım...
CC ile CC+ arasında, hamurdan kaynaklı oldukça büyük bir fark var bu konuda... CC+ ın ömrü, CC ve muhtemelen diğer 4 mevsimlere göre çok daha uzun ... Benim aracımda 50k km yi geçtim, herhangi, anormal bir tutuş sorunu yaşamıyorum ...

Geçen yıl CC+ ları almadan önce araştırma yaptığımda, Michelin in özellikle hamur yapısında değişikliğe gittiğini, tüm modeller de buna geçtiğini okumuştum ... şu anda da, özellikle ADAC testlerinde Michelin lastiklerinin aşınma/yıpranma oranı rakiplerinden gayet belirgin bir farkla daha iyi çıkıyor .. (eskiden Michelin erken biter, 10-15k km sonra kızak gbi oluyordu .. yıllarca bunuda tecrübe ettim ve sevmezdim de Michelin i sırf bu yüzden)...

Kış ve 4 mevsim lastik konusuna dönecek olursak, bu lastiğin büyük şehirler içinde genellikle durumu kurtaracağını (Özellikle İstanbul ve Anakara gibi) ama bir kış lastiği performansına gereksinim olacak kar düzeyinde de çok çok zorunlu olmadıktan şahsen yola çıkılmaması gerektiğini düşünüyorum. Bunu belirtmemdeki amaç bu tip kış koşullarında sorunun sadece sizin "tutuşunuz" olmadığı, belkide daha çok "başkalarının da tutuşu" olduğunu düşünmemdir.

Not : Lastik ile ilk olarak geçen 2017 Eylül de Antalya / Çıralı .. bu yaz da Marmaris yolculuklarım oldu ... ben bu sıcaklıklarda bir tutuş problemi yaşamadım... en azından tatil süreleri boyunca..
4 mevsimlerle sicak bolgelere gidip geldikten sonra bir farklilik hissettiniz mi ? Lastiklerin ozelligini yitirdigini dusundunuz mu ?
 
Son düzenleme:
@bubiroyun sanırım kararını verdin 4mevsim alacaksın bencede güzel bir karar. bir kere turanzalardan kurtulacağın için hangi lastiği alırsan al arabanı bir üst segment kullanıyor gibi hissedeceksin.(inşallah iyi bir fiyatada satarsın)
crossclimate-nokian wheatherproof-gen2 arasında tercih yapacaksan eğer cc en yazlık olanı gen2 en kışlık nokian daha ortada.
üçüde iyi lastikler ben nokian kullanıyorum. bence hiçbirinden üzülmezsin ama her ne kadar yazları izmire gideceğini söylesende ankarada yaşaman sebebiyle wheatherproof yada gen2 seçerdim.
 
  • Beğeni
Tepkiler: bubiroyun
@bubiroyun sanırım kararını verdin 4mevsim alacaksın bencede güzel bir karar. bir kere turanzalardan kurtulacağın için hangi lastiği alırsan al arabanı bir üst segment kullanıyor gibi hissedeceksin.(inşallah iyi bir fiyatada satarsın)
crossclimate-nokian wheatherproof-gen2 arasında tercih yapacaksan eğer cc en yazlık olanı gen2 en kışlık nokian daha ortada.
üçüde iyi lastikler ben nokian kullanıyorum. bence hiçbirinden üzülmezsin ama her ne kadar yazları izmire gideceğini söylesende ankarada yaşaman sebebiyle wheatherproof yada gen2 seçerdim.

Bundan onceki aracimda pirelli p7 vardi. Cok sert tugla bi lastikti. Bu aracim turanzalarla geldi. Bu da cok sertmis, kime sorsam insallah kurtulursun dio :))) Lastikten yana yuzum gulmedi ya bi turlu ... Su ara lastik secme asamasindayim; umarim pisman olucam bi karar vermem :/
 
Bundan onceki aracimda pirelli p7 vardi. Cok sert tugla bi lastikti. Bu aracim turanzalarla geldi. Bu da cok sertmis, kime sorsam insallah kurtulursun dio :))) Lastikten yana yuzum gulmedi ya bi turlu ... Su ara lastik secme asamasindayim; umarim pisman olucam bi karar vermem :/
Hocam turanzalar gerçekten kötü Civic gibi güzel bi şasiye sağlam otomobilde bile 20k kmde keyif alamaz olduk
 
  • Beğeni
Tepkiler: bubiroyun
4 mevsimlerle sicak bolgelere gidip geldikten sonra bir farklilik hissettiniz mi ? Lastiklerin ozelligini yitirdigini dusundunuz mu ?

Hayır yaşamadım. O bölgelerdeyken özellikle fren konusunda, gündüz sıcağını tam olarak almış Antalya asfaltında fren testide yaptım ki, kışlık lastik dağılır o sıcaklıkta, gayet iyi netice almıştım. He şunuda belirtmekte fayda var. Ben cc+ ile daha ağır bir kış geçirmedim. Zaten çok km yaptığım ve geçen yıl İstanbulda kış çom hafif geçtiği için kar performansım olamadı... Ocak ayında Kar yağar, 60k km yi geçmiş CC ler ne yapar bilemiyorum... çok bir beklentim yok...

Değişim zamanı geldide, fiyatlar korkunç...
 
  • Beğeni
Tepkiler: bubiroyun
Michelin Crossclimate tarzı lastikleri Ankara için önerir misiniz ? İlk kez soğuk ve kar yağışı ihtimali olan (ki geçen sene neredeyse kar yağmadı ama.. ) bir şehirde araç kullanıcam. Daha önce kış lastiği derdim hiç olmamıştı. Bu kış ilk kez bu konuda bir karar vermem gerek..

4.000 TL civarına Michelin Crossclimate taktırayım üzerindeki Bridgestone Turanza T001 leri de satayım diyorum.. Böylece hiç tak çıkar olmadan 4-5 sene Michelin Crossclimate lastiklerle devam ederim düşüncesindeyim..

Ne dersiniz ?

Ankaraya olmaz, ankarada güzel bir kış lastiği lazım
 
Senelerdir Ankara'da karda kışta araba kullanıyorum, özellikle Dikmen'de çok tecrübem oldu, yeri geldi araba bile çektim. Sağda solda kalan çok araba gördüm kısacası.

Kış lastiği alın @sinan abinin dediği gibi. Senelerdir kar yağmıyor diye bir argüman pek mantıklı değil (ki yağıyor, geçen sene biraz azdı sadece). Ankara'nın karı yağmaz yağmaz, ama yağınca sert vurur, o anda da dışarıdaysanız yolda kalma ihtimaliniz çok yüksek. Ayrıca soğuğu da iyidir ayaz ayaz.