KAPALI D SEGMENTİ 80-120 BİN TL ARAÇ BAKIYORUM

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

cihanakal61

Asfalt Kurutucu
57
30
ARKADAŞLAR MERHABA BU FİYATLARA PASSAT SUPERB MONDEO GİBİ SEÇENEKLERE BAKTIM. SİZİN DE GÖRÜŞLERİNİZİ ALMAK İSTİYORUM. ARACI SADECE BEN DEĞİL BABAM DA KULLANICAK. HEM SERİ HEM KONFORLU HEMDE YAKIT OLARAK UYGUN BİR ARAÇ BAKIYORUM FİYAT NE KADAR DÜŞÜK OLURSA O KADAR GÜZEL OLUR. BİR KAÇ PARÇA BOYADAN YANA SIKINTI OLMAZ ANCAK HASAR KAYITSIZ OLMASI TERCİHİM. ŞİMDİDEN TEŞEKKÜR EDERİM.
 
Iki aracta da DSG oldugu icin kesin alinmaz
Sorun cikariyor cok..Bes para etmez sanziman..Halbuki 4 ileri tork konvertorlu supper bir sanziman koysalar tadindan yenmezdi. Cok yakar ve gitmezdi, ama olsundu, sorunsuzdu ?!%^*&..Burada dayi oglu, amca oglu ve forumlarda dsg sorunu yasayan ama hayatinda dsg kullanmamis bir suru insan var..Ama cok sorunlu sanziman
Bir de dogus oto 45.000 tl masraf falan cikarir bence almayin
Arabayi 300.000 km ve 15 yil falan kullanacaksaniz tork konvertorlu bir arac alabilirsiniz..Malum DSG 250.000 km'yi gormuyor, hic gormemis oyle diyorlar
Amca oglu diyor, forumlarda diyorlar
knk boş wer sen bunları. müyendisler mal zaten bunlar bos konusuo anlattamassınnn
 
  • Beğeni
Tepkiler: by ve cihanakal61
O çok yakıyodu 316i den soğumamın sebebi oydu zaten sakin kullanımla 8,5-9 larda geziyodum ancak bastığım anda önünü alamıyodum ki ben Antalya da yaşıyorum İstanbul trafiğinde 11-12 den aşağı inmez bence.

Bir arkadaşım da 3.16i ile 9 lt civarı yakıyorum demişti inanamamıştım şimdi teyit ettiğiniz için teşekkür ederim :) acaba niye çok yakıyor performansı da öyle yetersiz bir araba değil. 3.20i 170 lik ler bile daha az yakıyor.
 
Bir arkadaşım da 3.16i ile 9 lt civarı yakıyorum demişti inanamamıştım şimdi teyit ettiğiniz için teşekkür ederim :) acaba niye çok yakıyor performansı da öyle yetersiz bir araba değil. 3.20i 170 lik ler bile daha az yakıyor.

Açıkcası benim çok bilgim yok, tecrübelerime dayanarak söylüyorum.Forumda benden iyi bilgisi olan daha birçok abilemiz vardır elbet ama bence bu 1.6 motor olmasından kaynaklanıyor gibi. Motor güçlü ancak hacmen büyük değil 2.0 motorun rahatlığı olmayacaktır. Hacmi ufak olduğunda o işleri yaparken harcayacağı enerji daha fazla oluyor diye biliyorum. Genelde de 2.0 daha çok yakar, motor büyük falan derler ama ben kesinlikle inanmıyorum. Bence hacmi büyük olan motor, küçük olana göre çalışırken daha rahat olacağından daha az yakacaktır. 120 km/h hızla giderken aracın devir bandının 2000 rpm de olmasıyla, 3000-3500 rpm de olması arasında dağlar kadar fark var. Bu fark da cebi yakar cinsten. Nacizane fikrim böyle :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: GARAJ TV
Açıkcası benim çok bilgim yok, tecrübelerime dayanarak söylüyorum.Forumda benden iyi bilgisi olan daha birçok abilemiz vardır elbet ama bence bu 1.6 motor olmasından kaynaklanıyor gibi. Motor güçlü ancak hacmen büyük değil 2.0 motorun rahatlığı olmayacaktır. Hacmi ufak olduğunda o işleri yaparken harcayacağı enerji daha fazla oluyor diye biliyorum. Genelde de 2.0 daha çok yakar, motor büyük falan derler ama ben kesinlikle inanmıyorum. Bence hacmi büyük olan motor, küçük olana göre çalışırken daha rahat olacağından daha az yakacaktır. 120 km/h hızla giderken aracın devir bandının 2000 rpm de olmasıyla, 3000-3500 rpm de olması arasında dağlar kadar fark var. Bu fark da cebi yakar cinsten. Nacizane fikrim böyle :)

Motorun yapısı ile alakalı demek bence kafadan 1 litre fazlası var neyse bilgi için teşekkür ederim :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: cihanakal61
Açıkcası benim çok bilgim yok, tecrübelerime dayanarak söylüyorum.Forumda benden iyi bilgisi olan daha birçok abilemiz vardır elbet ama bence bu 1.6 motor olmasından kaynaklanıyor gibi. Motor güçlü ancak hacmen büyük değil 2.0 motorun rahatlığı olmayacaktır. Hacmi ufak olduğunda o işleri yaparken harcayacağı enerji daha fazla oluyor diye biliyorum. Genelde de 2.0 daha çok yakar, motor büyük falan derler ama ben kesinlikle inanmıyorum. Bence hacmi büyük olan motor, küçük olana göre çalışırken daha rahat olacağından daha az yakacaktır. 120 km/h hızla giderken aracın devir bandının 2000 rpm de olmasıyla, 3000-3500 rpm de olması arasında dağlar kadar fark var. Bu fark da cebi yakar cinsten. Nacizane fikrim böyle :)

Otoyol hızlarında hızlanmak ise olay, haklısınız. Fakat şehir içinde büyük motor her şekilde daha çok yakar. Nedenlerini anlatayım;

1.6 litrelik hacmin 2.000 devirde kullandığı benzin miktarı 1.6 birim olsun,
Ee haliyle 2.0 litre için de silindir hacmi artığından dolayı 2000 devirde daha çok benzine gerek olacak, 2 birim benzine ihtiyacımız olacak.

Fakat otobanda 100'den 120'ye çıkmak için 2000 devirden 5000 devire çıkmak gerekir küçük motorlarda (genel konuşuyorum).
Aynı hızlanmayı 2.0 litrelik motor 2000'den 3000 devire çıkarak yapabilir. Bu sayede daha az yakabilir.

Dediklerim ve aldığım eğitime göre mantık yürüterek düşündüm, yanlışsa düzeltirseniz sevinirim...
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: cihanakal61
Otoyol hızlarında hızlanmak ise olay, haklısınız. Fakat şehir içinde büyük motor her şekilde daha çok yakar. Nedenlerini anlatayım;

1.6 litrelik hacmin 2.000 devirde kullandığı benzin miktarı 1.6 birim olsun,
Ee haliyle 2.0 litre için de silindir hacmi artığından dolayı 2000 devirde daha çok benzine gerek olacak, 2 birim benzine ihtiyacımız olacak.

Fakat otobanda 100'den 120'ye çıkmak için 2000 devirden 5000 devire çıkmak gerekir küçük motorlarda (genel konuşuyorum).
Aynı hızlanmayı 2.0 litrelik motor 2000'den 3000 devire çıkarak yapabilir. Bu sayede daha az yakabilir.

Dediklerim ve aldığım eğitime göre mantık yürüterek düşündüm, yanlışsa düzeltirseniz sevinirim...

Mantıken gayet doğru gözüküyor ama bir de @motorsinann dan teknik bir bilgi alalım :)
 
Adac ın bir testi vardı.. gözlerimle gördüm ama bir daha bulamadım.. özellikle farklı farklı segmentlerdeki araçları farklı hız aralıklarında tüketim olarak karşılaştırıyorlardı... küçük motorlu araçlar otalama hızın düşük olduğu durumlarda genel olarak daha az yakıyorken, marka modele göre olsada, ortalama hız arttığında bir noktada büyük motorlu aracın tüketimiyle kesişiyor, sonrada daha çok yakmaya başlıyordu... mesela yanlış hatırlamıyorsam Toyota pirius, mercedes e220 den genelde daha ekonomikken, 140 dan sonra daha müsrif olabiliyordu..

Keşke tekrar bulabilsem o grafikleri
 
Bir çok şey etkili işte 3.16i ile kendi kullandığım arabanın aynı yakınca merak ettim hem dün vites tartıştık bugunki konu da bu olsun :)
Bizim 316i F31, sakin kullanınca 8 yakıyor. İnanılmaz kastırıp 3.9 da gördüm. Ama hakkaten gazlarsanız, 27.5'lar da gördü maalesef bu gözler...

Ne demişti Sinan abimiz, Turbo motorların üst sınırı yok gibi bir şey...

Edit: Ekleyeyim dedim, 320i ED'ler gerçekten 316i ve 116i'den az yakıyor. N13 garip bir makine...
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: cihanakal61
Adac ın bir testi vardı.. gözlerimle gördüm ama bir daha bulamadım.. özellikle farklı farklı segmentlerdeki araçları farklı hız aralıklarında tüketim olarak karşılaştırıyorlardı... küçük motorlu araçlar otalama hızın düşük olduğu durumlarda genel olarak daha az yakıyorken, marka modele göre olsada, ortalama hız arttığında bir noktada büyük motorlu aracın tüketimiyle kesişiyor, sonrada daha çok yakmaya başlıyordu... mesela yanlış hatırlamıyorsam Toyota pirius, mercedes e220 den genelde daha ekonomikken, 140 dan sonra daha müsrif olabiliyordu..

Keşke tekrar bulabilsem o grafikleri

Farklı farklı segmentler olursa ağırlık farkı olabilir bu da zaten çok yaktırabilir bunun karşılaştırması aynı araba büyük-küçük motorlu versiyonları ile daha mantıklı olur.
 
Bizim 316i F31, sakin kullanınca 8 yakıyor. İnanılmaz kastırıp 3.9 da gördüm. Ama hakkaten gazlarsanız, 27.5'lar da gördü maalesef bu gözler...

Ne demişti Sinan abimiz, Turbo motorların üst sınırı yok gibi bir şey...

Edit: Ekleyeyim dedim, 320i ED'ler gerçekten 316i ve 116i'den az yakıyor. N13 garip bir makine...
Sakin kullanınca bende 9 dan 8.5 civarına düşüyorum zaten :) harbiden değişik bir motormuş bence ortalama bir sürüşte 7.5-8.5 ile gezmesi gerekirdi özellikle 3.20i ve 3.20d verileri görünce.
 
  • Beğeni
Tepkiler: cihanakal61
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...