D segmenti mi C premium mu?

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan tersiyer
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

D segmenti mi C premium mu?


  • Kullanılan toplam oy
    56
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Bagaj vs. Sorun olmayacaksa c+ alırım. şahsi fikrim evet d daha iyi yalıtımlı daha konforlu olabilir ama skoda vw ford premium marka hissini vermez. şöyle açıklayayım akrabamızda 2003 a4 vardı. Şimdide sportage var 2012. ama 2003 olmasına rağmen oyuncağı olmamasına rağmen 9 yıl önceki teknoloji aracın yolda süzülmesi yok yeni arabada. veya bende 1 var. tamam tahta gibi içi dar kabul ama o direksiyon ağırlığı premium olmayan markada yok. d segmenti bi araç c+ dan daha mantıklı kabul ama c+ bi arabada bazı durumlarda kulağınıza ben mersoyum ben audiyim lexusum bmw yim.... vs diye muhakkak fısıldayacaktır.
Premium hissini ben A3'ten veya CLA'dan alamıyorum. Benim görüşümde A3 daha iyi bir Golf, CLA ise daha kötü bir C-Coupe olmaktan öteye geçemiyor. Tasarımları vs. ayrı iş. CLA güzel tasarımlı bir araba olsa da, premium mu? Logoyu çıkartın bakalım o fiyatlara satılıyor mu :(

Bu arada 2 serisinden alıyorum premiumluğu. Zaten BMW'nin en sevdiğim özelliklerinden biri de bu. En düşük fiyatlı BMW'den en yüksek fiyatlı BMW'lerin hepsi birer ''BMW''.

Edit: Artık C segmenti ile C+ segmenti arası farklar gerçekten çok az. Golf ile A3 arasında kalite olarak öyle dağlar kadar fark yok. Bu da premiumluğun kaybolmasına bir sebep
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
Ihtiyaca göre değişir hemen D segmenti diye cevaplamam bu soruyu. Ayrıca Cla ve A3 sedanın o kadar gömülecek araçlar olduğunu düşünmüyorum. Isimleri Mercedes ve Audi olunca beklentiler yüksek oluyor haliyle.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
Ihtiyaca göre değişir hemen D segmenti diye cevaplamam bu soruyu. Ayrıca Cla ve A3 sedanın o kadar gömülecek araçlar olduğunu düşünmüyorum. Isimleri Mercedes ve Audi olunca beklentiler yüksek oluyor haliyle.
A3 Sedan belki ucundan kıyısından kurtarır ama belki... CLA ise ıhhhh yok yani araba sanki Leon'a binmişim gibi hissettirdi :confused:.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: ceyhansuyu
Ihtiyaca göre değişir hemen D segmenti diye cevaplamam bu soruyu. Ayrıca Cla ve A3 sedanın o kadar gömülecek araçlar olduğunu düşünmüyorum. Isimleri Mercedes ve Audi olunca beklentiler yüksek oluyor haliyle.
E zaten o yüzden gömüyoruz :D Mercedes-Benz gibi hissettirmiyor diye. Logoyu kaldırırsak kötü bir otomobil değil. Fakat logonun hakkı değil.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
Bence segment ilk önce donanımdan, daha sonrada premium markadan önemli... tabiki marka olayı başka birşey.. D segmenti Hyundai ye binmekle, ne olursa olsun, BMW ye binmek farklı algılanıyor toplum gözünde....

Segment bence otellerdeki yıldız sistemi gibi.. 5 yıldızlı bir otelin halı kalınlığı bile 3-4 yıldızlı bir otelden daha fazla oluyor.. donanımı az, marka olarak premium olmasa bile, üreticiler rekabetçi olabilmek için segmente bir çok noktada ayak uyduruyorlar. Zaten rekabetçi olmayan marka pek yok gibi...her marka her markayla karşılaştırılır oldu
 
1000 yıl öncesinde aralarında 100 km olan iki köy arası 1 çağ fark vardı.Biri atıyorum kömür kullanabilirken diğeri hala odun-çer-çöp.İletişim kanallarının hızı arttıkça insanlar-toplumlar arası etkileşim arttı.Sonuç olarak 2017 yılında bunun yansımasını her yerde görür olduk.Premium marka algısı da değişmeye başladı.Herkes D segmenti yapabiliyor.Hızlı bir etkileşim söz konusu.Herkes herkesten bir şeyler öğrenip çarpabiliyor bu global hızdan dolayı
Segment markanın önüne geçmiş durumda benim gözümde.C segment sözüm ona premium denen marka alacağıma D segment sözüm ona halk arabası denen marka alırım.Marka adı vermeden şunu da söyleyebilirim.Çoğu marka sadece adını kullanarak mal mal arabalar satıyor biz de ''amblemi yether be karşim tekerine taş deymessinn karşim'' diyoruz
 
Son düzenleme:
Konu ile bir derece alakalı olduğum için bir kaç hafta önce yaşadığım bir anım geldi aklıma..

Aracımın lastiğinde basınç kaybı var uyarısıyla birlikte Tuzla tarafında bir Lastikçiye girdim ve kontrol ettirdim.. kocaman bir vida çıktı lastikten..neyse, tam bu işlemler sırasında lastik değişimi yapılan sanırım 2008-201 model gibi..kasa kodunu bilmediğim bir C180 ile B7 kasanın bir öncesindeki Passat yan yana duruyorlardı..ikisininde aynı anda sağ arka lastiği çıkmıştı... baya bir inceledim ne var ne yok diye... arada çpk ciddi farklılıklar vardı... Mercedes
İn yayları, amortisorleri bağlantı noktaları... metal aksam ve hatta fren balatalarına kadar çok daha kalın ve kaliteli duruyordu... Passatın ki onun yanında "tel maşa" gibi görünüyordu... o zaman dedim ki "aha budur, fark burda işte" diye...

Yani diğeceğim o ki, bu Bmw 1, Mercedes A ve hatta belkide Audi 3 için geçerli olmayabilir am Premium markaların aynı teklojiyi uygulaması ve muhtemelen bize sağladığı ömür süresi farklı olabiliyor..
 
Konu ile bir derece alakalı olduğum için bir kaç hafta önce yaşadığım bir anım geldi aklıma..

Aracımın lastiğinde basınç kaybı var uyarısıyla birlikte Tuzla tarafında bir Lastikçiye girdim ve kontrol ettirdim.. kocaman bir vida çıktı lastikten..neyse, tam bu işlemler sırasında lastik değişimi yapılan sanırım 2008-201 model gibi..kasa kodunu bilmediğim bir C180 ile B7 kasanın bir öncesindeki Passat yan yana duruyorlardı..ikisininde aynı anda sağ arka lastiği çıkmıştı... baya bir inceledim ne var ne yok diye... arada çpk ciddi farklılıklar vardı... Mercedes
İn yayları, amortisorleri bağlantı noktaları... metal aksam ve hatta fren balatalarına kadar çok daha kalın ve kaliteli duruyordu... Passatın ki onun yanında "tel maşa" gibi görünüyordu... o zaman dedim ki "aha budur, fark burda işte" diye...

Yani diğeceğim o ki, bu Bmw 1, Mercedes A ve hatta belkide Audi 3 için geçerli olmayabilir am Premium markaların aynı teklojiyi uygulaması ve muhtemelen bize sağladığı ömür süresi farklı olabiliyor..
Pek katılamayacağım. Mercedes'in tutturması gereken satış miktarı daha az, üretim maliyeti ve yedek parça fiyatı daha fazla. Mercedes'ten D segmenti, premium olmayan bir araç üretmesini isterseniz onlar da kaliteyi çok bariz şekilde düşürecektir.
 
Pek katılamayacağım. Mercedes'in tutturması gereken satış miktarı daha az, üretim maliyeti ve yedek parça fiyatı daha fazla. Mercedes'ten D segmenti, premium olmayan bir araç üretmesini isterseniz onlar da kaliteyi çok bariz şekilde düşürecektir.

Tabiki bir şekilde bir yerleden fedakarlık edilecek ama örneğin C serisi bir Mercedes şu anda da 200k (1.6lt benzinli) dan başlıyor. Yani bizim D segmentlerinden oldukça yüksek.., aradaki farkta buradan geliyormuş demek istemiştim..

Ama C segementi Compact HB ler için pek emin olamıyorum lakin o segmentin genel anlamda lideri A3 iken, ona bile Golf varken niye o kadar fazla veresinki diyenler çıkıyor.. yani fark bir üst segmentteki kadar belirgin olmayabilir
 
  • Beğeni
Tepkiler: kaanc5
Çoğu kişinin atladığı bir detay da segmentler arasındaki koltuk yerleşimleridir. Uzun yolda seyahat halindeyken c ve c+ araçların arka koltuklarının minderi nispeten yerden yüksek ve sırtlıkları da diktir. Uzun yolculuklarda bu sağa sola sallanma ve belli bir vakitten sonra bel ağrısı olarak dönebiliyor. D segment otomobiller hacimleri ve öncelikli konfor ihtiyaçları gereği arka koltukları yere daha yakın ve sırtlığı daha yatay konumlandırılır. D segmentin arkasında oturup yolculuk etmeye alışmış bir insanı audi a3'e de koysanız aynı oturma rahatlığını alamaz. Kullanım amaçlarının ve zevklerin fark oluşturmadığı bir ortamda değerlendirme yaparsak sırf bundan dolayı bile d segment alınır.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...