KAPALI Dakika bir Gol bir Alfa Romeo Giulietta ve sorunları

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Porsche
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Porsche

GALERİCİ
11,127
Marka
Zirai Traktör
Herkese merhabalar. Bildiğiniz üzere 03.05.2018 tarihinde 11.000 kilometrede olan bir Alfa Romeo Giulietta almıştık. Bugün saat 17.30 gibi İstanbul'da çok hafif bir yağmur vardı fakat aynı zamanda hava hem açıktı hemde ılık sayılabilirdi. Trafikte bir süre vakit geçirdikten sonra eve döndüğümüzde aracın ön farlarının buğu yaptığını gördüm. Aracımız 01.11.2016 trafik çıkışlı olduğu için henüz garantisi devam ediyor.




Sizce bu durum neden kaynaklanmış olabilir? Farların buğu yapmasını engellemek adına neler yapabiliriz?
 
  • Beğeni
Tepkiler: Ugur
Teknik olarak yetersizim, sebebi ne olursa olsun farların buğulanması hoş değil. 17 yaşında ki arabam buğu yapmıyor, daha yeni olan C180 buğu yapmıyor, Clio buğu yapmıyor. Genç sayılabilecek Grand Vitara buğu yapmıyor. Bunların her biri eski sahip olduğumuz araçlar, hiçbirinde yaşamadım bu sorunu. O kadar para vereceğim ve far buğu yapacak, yapmasın arkadaşım. Bir zahmet yapmasın. Farın kirlenmesi bile görüşü nasıl etkiliyorsa buğu nasıl etkiler görüşü. 11.000 kilometre yapmış bir araba isterse 5 aylık olsun artık parçaları oturmaya başlamıştır. Beni rahatsız ederdi, seni de rahatsız ediyorsa eğer bir şekilde farlarının buğu yapmasını engelle. Ben yeni aldığım farların birleşim yerlerine silikon çekeceğim garantiye almak için. Isı tahliye yerleri zaten ısıyı tahliye eder.
Valla bizim yeni e serisi bile yapti ilk hafta olmasi normal bugunun.mazda yapmisti yeni kasa a3 yapmisti astra yapti (arkalar dahil astrada ) benimde neredeyse gormedigim arac yokmus masallah bu konuda :D

@Sailor 'un da bahsettiği gibi, çoğu otomobilde görülmesi muhtemel. bu araç mercedes olmuş opel olmuş alfa romeo olmuş farketmiyor. Yapacak bir şey yok :)
 
Valla bizim yeni e serisi bile yapti ilk hafta olmasi normal bugunun.mazda yapmisti yeni kasa a3 yapmisti astra yapti (arkalar dahil astrada ) benimde neredeyse gormedigim arac yokmus masallah bu konuda :D

Galiba sorun bendeymiş, sana çoğu denk gelmiş :D Yinede buğu yapması hiç hoş değil şahsen, özellikle 11.000 kilometre olmuş bir araçta.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche ve Sailor
Şu ana kadar hiç bir arabamızın farları buğu yapmadı sadece Golf 6 ve 7 mizin stoplarında sinek cesetleri oluştu.Ama bi ara bizim Golf6 nın sis farları buğu yapıyordu nedendir acaba diye düşünürken sis farlarının uzun yolda gelen taşlardan dolayı çatladığını keşfettik :) Değiştirmiştik 2 sis farını buğulanma sorunu çözülmüştü.
 
@Sailor 'un da bahsettiği gibi, çoğu otomobilde görülmesi muhtemel. bu araç mercedes olmuş opel olmuş alfa romeo olmuş farketmiyor. Yapacak bir şey yok :)

Her araba yapabilir, Alfa’ya has bir durum tabi ki değil hocam. Fakat bana hala daha buğu olayı normal gelmiyor. O kadar teknoloji ilerliyor, hala daha E serisi bile buğu yapıyorsa çok tezatlık seziyorum. Bunu normalleştirerek kullanıcıların tepkilerini azaltmaya çalıştıklarını düşünüyorum. :)

(Saydığım modeller araçları deneyimlediğim için, karşılaştırmak için değil. Clio ne Alfa ne :) )
 
Son düzenleme:
Herkese merhabalar. Bildiğiniz üzere 03.05.2018 tarihinde 11.000 kilometrede olan bir Alfa Romeo Giulietta almıştık. Bugün saat 17.30 gibi İstanbul'da çok hafif bir yağmur vardı fakat aynı zamanda hava hem açıktı hemde ılık sayılabilirdi. Trafikte bir süre vakit geçirdikten sonra eve döndüğümüzde aracın ön farlarının buğu yaptığını gördüm. Aracımız 01.11.2016 trafik çıkışlı olduğu için henüz garantisi devam ediyor.




Sizce bu durum neden kaynaklanmış olabilir? Farların buğu yapmasını engellemek adına neler yapabiliriz?
Markaya sallamaya gerek yok. Markadan bağımsız şöyle bir gerçek var: 0 km araçların far kapakları, fabrikadan çıktıktan sonra basit bir ampul değişimi vb. bir işlem için sökülse bile dış ortamın havasını doğal olarak içine alıyor. Bunu yaşamış her arabada bu durum yaşanabilir. Muhtemelen farların fabrikalardaki montaj alanları rutubetten yeterince arındırılmış bir havaya sahiptir. En azından belli standartlarla bunun belirlenmiş olması gerekir. Bunu bilgiye dayanarak söylemiyorum, tamamen varsayım. Yoksa istisnasız her arabada olurdu. Bu araba alındıktan sonra far ampulleri halojense belki kaliteli ampullerle değiştirilmek için arka kapaklar açılmıştır, belki basit bir led onarımı veya sinyal ampulü değişimi için açılmış olabilir. Bu bile bu seviyede buhar için yeterlidir.

Bu senaryo dışında, dışarıdan küçük bir darbede bile farların köşelerinde görünmeyen kılcak çatlaklar oluşabilir. Bu arabanın da geçmişinde çok iyi gizlenmiş bir önden dokundurma hikayesi olabilir. Ön tampon direk değişse veya onarılsa, farlarda da görünen bir sorun yoksa tramere sokmadan basitçe giderilmiş o onarımın böyle mirasları olabilir.
 
  • Beğeni
Tepkiler: alfhonso
İşin uzmanından makale. Geceuçuşundan alıntıdır. Bazen ben bu foruma cidden şaşırıyorum :)


Alıntı metni:

Farın yakılması, dış ortam ısısının aniden azalması, motor veya radyatörün ısısının etkisi ve benzeri nedenler farın içindeki ısıyı artırır. Isının etkisi ile farın iç yüzeyindeki nem içeri doğru yayılır. Farın içindeki havanın nemi doyum noktasına ulaşınca da nem farın soğuk kısımlarında yoğunlaşarak buğuyu oluşturur.

Çoğunlukla otomobilin bir süre kullanılıp park edilmesi veya yıkanmasından sonra buğu oluşmasının nedeni bu esnada far içindeki ısının en yüksek değerine ulaşmış olmasıyla iç-dış ısı farkının artması ve hava dolaşımının olmamasıdır. Sağ ve sol farlar bulundukları yerler açısından farklı ısı etkilerine maruz kaldıklarından farklı tepkiler gösterebilirler.

Kaliteli farlar ısı sirkülasyonu da hesaplanarak tasarlanmakta, buğu önleyici kaplama teknikleri kullanılmaktadır. Farın içinde ısı sirkülasyonunu etkileyecek değişiklikler yapıldığında buğu oluşabilmektedir.

Nemin dışarı atılması için farın çeşitli noktalarında havalandırma delikleri bulunmaktadır. Hava sirkülasyonu iyi dizayn edilmiş bir farda bile buğu oluşabilir ancak buğu kısa bir süre sonra kendiliğinden kaybolur.
 
Son düzenleme:
İşin uzmanından makale. Geceuçuşundan alıntıdır. Bazen ben bu foruma cidden şaşırıyorum :)


Alıntı metni:

Farın yakılması, dış ortam ısısının aniden azalması, motor veya radyatörün ısısının etkisi ve benzeri nedenler farın içindeki ısıyı artırır. Isının etkisi ile farın iç yüzeyindeki nem içeri doğru yayılır. Farın içindeki havanın nemi doyum noktasına ulaşınca da nem farın soğuk kısımlarında yoğunlaşarak buğuyu oluşturur.

Çoğunlukla otomobilin bir süre kullanılıp park edilmesi veya yıkanmasından sonra buğu oluşmasının nedeni bu esnada far içindeki ısının en yüksek değerine ulaşmış olmasıyla iç-dış ısı farkının artması ve hava dolaşımının olmamasıdır. Sağ ve sol farlar bulundukları yerler açısından farklı ısı etkilerine maruz kaldıklarından farklı tepkiler gösterebilirler.

Kaliteli farlar ısı sirkülasyonu da hesaplanarak tasarlanmakta, buğu önleyici kaplama teknikleri kullanılmaktadır. Farın içinde ısı sirkülasyonunu etkileyecek değişiklikler yapıldığında buğu oluşabilmektedir.

Nemin dışarı atılması için farın çeşitli noktalarında havalandırma delikleri bulunmaktadır. Hava sirkülasyonu iyi dizayn edilmiş bir farda bile buğu oluşabilir ancak buğu kısa bir süre sonra kendiliğinden kaybolur.
Böyle alıntılarla gelin işte. :D
 
Benim far bir kere buğulanmadı. Farın arka kısmında kauçuk hortum tarzı bir uzantı var kaputun içine doğru bakıyor, sanırım o içerideki buharı atmak için var.
 
  • Beğeni
Tepkiler: FurkanKarka
Herkese merhabalar. Bildiğiniz üzere 03.05.2018 tarihinde 11.000 kilometrede olan bir Alfa Romeo Giulietta almıştık. Bugün saat 17.30 gibi İstanbul'da çok hafif bir yağmur vardı fakat aynı zamanda hava hem açıktı hemde ılık sayılabilirdi. Trafikte bir süre vakit geçirdikten sonra eve döndüğümüzde aracın ön farlarının buğu yaptığını gördüm. Aracımız 01.11.2016 trafik çıkışlı olduğu için henüz garantisi devam ediyor.




Sizce bu durum neden kaynaklanmış olabilir? Farların buğu yapmasını engellemek adına neler yapabiliriz?
Bu çok normal lütfen herhangi bir müdahelede bulunmayın. Aracın kitapçığı duruyorsa orada da bunu normal olduğu biyerlerde yazıyor olabilir. Sizin göremediğiniz tahliye deliklerinden uçup gider o buğu.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
Benim ufaklığın alt gündüz farlarında bile buhu olmadı. Ampul değiştirdim Sök tak yapıldı yine buhu olmadı.
Bilemedim, belki bileşim yerlerinde sıkıntı vardır.
Baya detaylı bakindim far kapaklarını da sıkıca tekrar kapattım bakalım bi daha yapacak mi yaparsa ne kadar yapacak. Ama kafama takmayacağım herkes normal diyor çünkü.
 
  • Beğeni
Tepkiler: FurkanKarka
Benim far değişti yakın zaman önce, bi-xenon bmw 1 f20, onda da arada bir buğulanma olabiliyor, önemli olan sürekli kalmaması, bu kadar heyecanlanmaya gerek yok, kul icadı bu arabalar.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...