KAPALI Dakika bir Gol bir Alfa Romeo Giulietta ve sorunları

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Porsche
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Porsche

GALERİCİ
11,127
Marka
Zirai Traktör
Herkese merhabalar. Bildiğiniz üzere 03.05.2018 tarihinde 11.000 kilometrede olan bir Alfa Romeo Giulietta almıştık. Bugün saat 17.30 gibi İstanbul'da çok hafif bir yağmur vardı fakat aynı zamanda hava hem açıktı hemde ılık sayılabilirdi. Trafikte bir süre vakit geçirdikten sonra eve döndüğümüzde aracın ön farlarının buğu yaptığını gördüm. Aracımız 01.11.2016 trafik çıkışlı olduğu için henüz garantisi devam ediyor.




Sizce bu durum neden kaynaklanmış olabilir? Farların buğu yapmasını engellemek adına neler yapabiliriz?
 
  • Beğeni
Tepkiler: Ugur
İşin uzmanından makale. Geceuçuşundan alıntıdır. Bazen ben bu foruma cidden şaşırıyorum :)


Alıntı metni:

Farın yakılması, dış ortam ısısının aniden azalması, motor veya radyatörün ısısının etkisi ve benzeri nedenler farın içindeki ısıyı artırır. Isının etkisi ile farın iç yüzeyindeki nem içeri doğru yayılır. Farın içindeki havanın nemi doyum noktasına ulaşınca da nem farın soğuk kısımlarında yoğunlaşarak buğuyu oluşturur.

Çoğunlukla otomobilin bir süre kullanılıp park edilmesi veya yıkanmasından sonra buğu oluşmasının nedeni bu esnada far içindeki ısının en yüksek değerine ulaşmış olmasıyla iç-dış ısı farkının artması ve hava dolaşımının olmamasıdır. Sağ ve sol farlar bulundukları yerler açısından farklı ısı etkilerine maruz kaldıklarından farklı tepkiler gösterebilirler.

Kaliteli farlar ısı sirkülasyonu da hesaplanarak tasarlanmakta, buğu önleyici kaplama teknikleri kullanılmaktadır. Farın içinde ısı sirkülasyonunu etkileyecek değişiklikler yapıldığında buğu oluşabilmektedir.

Nemin dışarı atılması için farın çeşitli noktalarında havalandırma delikleri bulunmaktadır. Hava sirkülasyonu iyi dizayn edilmiş bir farda bile buğu oluşabilir ancak buğu kısa bir süre sonra kendiliğinden kaybolur.
Benim far bir kere buğulanmadı. Farın arka kısmında kauçuk hortum tarzı bir uzantı var kaputun içine doğru bakıyor, sanırım o içerideki buharı atmak için var.
Bu çok normal lütfen herhangi bir müdahelede bulunmayın. Aracın kitapçığı duruyorsa orada da bunu normal olduğu biyerlerde yazıyor olabilir. Sizin göremediğiniz tahliye deliklerinden uçup gider o buğu.
Ben bugüne kadar farlarımda herhangi bir tahliye açıklığı görmedim. Aldığım zaman üzerindeki farlardan biri de hatalı xenon montajından ötürü hoşaf olmuştu, şimdi girip baksam sağlıklı bir değerlendirme olmaz. Değiştirip Depo marka yan sanayi aldım yerine. Onda da öyle bir tahliye açıklığı gözüme çarpmadı. Acaba yan sanayi olduğu için mi ihmal etmişler, kesin vardır da ben mi gözden kaçırdım, yoksa bazı arabalarda vardır bazılarında yoktur gibi bir yapı mı bu?
 
Ben bugüne kadar farlarımda herhangi bir tahliye açıklığı görmedim. Aldığım zaman üzerindeki farlardan biri de hatalı xenon montajından ötürü hoşaf olmuştu, şimdi girip baksam sağlıklı bir değerlendirme olmaz. Değiştirip Depo marka yan sanayi aldım yerine. Onda da öyle bir tahliye açıklığı gözüme çarpmadı. Acaba yan sanayi olduğu için mi ihmal etmişler, kesin vardır da ben mi gözden kaçırdım, yoksa bazı arabalarda vardır bazılarında yoktur gibi bir yapı mı bu?

Tüm farları bilemem tabi ama bana sorarsanız kesin vardır. Far dediğimiz şey ampul gibi bir yapı olmadığı için içerisinin bir şekilde hava alması şart. Bu tahliye deliklerinin de kolayca görünebilecek bir yerde ve büyüklükte olduklarını sanmıyorum. Mühendislik gereği far içine toz, kir, su v.s girişini engelleyecek biçimde olmalı aksi takdirde her ay far temizletmek zorunda kalırdık.
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt ve Porsche
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...