KAPALI Değişiklik düşüncesi

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan RYAN7R
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

RYAN7R

Özg
Panpa
4,160
29
Marka
Yok
Sahibinden de gezerken, yahu bu F10 520i lerin fiyati ne kadarmis diye bakarken uygun araclar buldum. Bizde 3 arac var ve artik ciddi ciddi 2 ye dusmeyi dusunuyoruz, cunku arabanin birisi yatar vaziyette, cok nadir kullaniliyor. Babamla konustum, 2 arabayi 1 arabaya cevirelim, cevirdigimize degecek bi araba olsun dedim, mantikli geldi:

https://www.sahibinden.com/ilan/vas...temiz-kazasiz-5.20i-29.000-km-508045335/detay

https://www.sahibinden.com/ilan/vas...e-arabasi-gorun-ve-kacirmayin-486938793/detay

2 arabayi satinca(f20 1 ve golf 6) bu arabanin parasi cikiyor, acikcasi ekstrem kmler yapmadigimiz icin arabanin ne yaktigini dusunmuyoruz. Siz olsaniz boyle bir degisime girer miydiniz?

Aklima takilan tek sey bu arabadaki 2.0 dan devsirme N20 motorun herhangi bir sikintisi var mi? İyi niyete girsin diye borusanda bakim yaptirip oyulmak istemiyorum.
 
  • Beğeni
Tepkiler: hakikionur
1i bilmiyorum ama 3'ten kötü o kadar diyeyim sana

Bmw'nin süspansiyonları ilginç, bazen tüy gibi, bazen kazık gibi oluyor, lastiğin sertliğinden çok etkileniyor. Hava sıcaklığından çok etkileniyor. Çok sert olacağını düşünmüyorum 5 serisinin. Lastik basıncı yüksekken aşırı sert oluyor. RFT lastik sertliği ciddi derecede etkiliyor. Şöyle diyeyim, 18" standart lastik takılı 1 ile 16" RFT takılı 1 serisinin sertliği aynı. Ayrıca 1 serisinde ön lastik 29, arka 32 psi ayarlanıyor. mesela yanlışlıkla hepsini 36 bastın diyelim(lastikçi bastı), araba böbrek taşı düşürülecek seviyeye geliyor, ya da hava o gün çok soğuk(yaz lastiği), taş gibi oluyor süspansiyon ve lastikler, ertesi gün ısınınca uçan halı oluyor. O yüzden testlerde söylenen her şeyi 1000 defa düşünmek gerekiyor. Bende Golf var ayrıca, süspansiyon dengesi gayet iyi, ne çok sert ne de çok yumuşak, bmw gibi langır lungur değil, 4 lastikte 29 psi. Ha birde 320i ed lerde önler 37 psi arkalar 40 psi diye biliyorum(205/60 R16), ekonomi amaçlı galiba, kitapçığında yazan değer bu valla.
 
Bmw'nin süspansiyonları ilginç, bazen tüy gibi, bazen kazık gibi oluyor, lastiğin sertliğinden çok etkileniyor. Hava sıcaklığından çok etkileniyor. Çok sert olacağını düşünmüyorum 5 serisinin. Lastik basıncı yüksekken aşırı sert oluyor. RFT lastik sertliği ciddi derecede etkiliyor. Şöyle diyeyim, 18" standart lastik takılı 1 ile 16" RFT takılı 1 serisinin sertliği aynı. Ayrıca 1 serisinde ön lastik 29, arka 32 psi ayarlanıyor. mesela yanlışlıkla hepsini 36 bastın diyelim(lastikçi bastı), araba böbrek taşı düşürülecek seviyeye geliyor, ya da hava o gün çok soğuk(yaz lastiği), taş gibi oluyor süspansiyon ve lastikler, ertesi gün ısınınca uçan halı oluyor. O yüzden testlerde söylenen her şeyi 1000 defa düşünmek gerekiyor. Bende Golf var ayrıca, süspansiyon dengesi gayet iyi, ne çok sert ne de çok yumuşak, bmw gibi langır lungur değil, 4 lastikte 29 psi. Ha birde 320i ed lerde önler 37 psi arkalar 40 psi diye biliyorum(205/60 R16), ekonomi amaçlı galiba, kitapçığında yazan değer bu valla.
Söylemiyim dedim ama bizde 3 tane 5 20i var ayrı ayrı lastiklerde 17 jant ile hepsi pat küt ediyo kış lastiği dahil
 
valla sizin kullandığınız 5lerde mi problem var acaba, ben 3ten inip 5e binince baya bi konforlu gelmişti ki bindiğim araba da borusanın ikamesi yani çok kişi tarafından kullanılmış araba
 
Otopark'ın 2014'de yapmış olduğu 5.20i için söyledikleri arasında şunlar geçiyor;

Artı hanesinde düzgün yollarda ipeksi sürüş
Eksi hanesinde düşük sürüş konforu

Son açıklama kısmında da ' Ancak test aracındaki jant/lastik kombinasyonuyla bozuk yollardaki sürüşü, ihtişamına gölge düşürüyor.' notu geçilmiş.

Yani bu aracın bozuk yollardaki sürüş konforunun o segmente göre düşük olduğunu sadece biz tecrübe etmedik. Ben diyemem ki siz yanlış tecrübe etmişsiniz. Neticede öyle bir haddim olamaz. Fakat bu konu daha önce de açılmıştı ve ben bu aracın bozuk yoldaki sürüş konforu düşük dediğim zaman uzayda yaşam var demişim gibi absürt tepkiler aldım. Halbuki testi yapanlar da aynı sıkıntından bahsetti.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: ibougur
Otopark'ın 2014'de yapmış olduğu 5.20i için söyledikleri arasında şunlar geçiyor;

Artı hanesinde düzgün yollarda ipeksi sürüş
Eksi hanesinde düşük sürüş konforu

Son açıklama kısmında da ' Ancak test aracındaki jant/lastik kombinasyonuyla bozuk yollardaki sürüşü, ihtişamına gölge düşürüyor.' notu geçilmiş.

Yani bu aracın bozuk yollardaki sürüş konforunun o segmente göre düşük olduğunu sadece biz tecrübe etmedik. Ben diyemem ki siz yanlış tecrübe etmişsiniz. Neticede öyle bir haddim olamaz. Fakat bu konu daha önce de açılmıştı ve ben bu aracın bozuk yoldaki sürüş konforu düşük dediğim zaman uzayda yaşam var demişim gibi absürt tepkiler aldım. Halbuki testi yapanlar da aynı sıkıntından bahsetti.
Doğrudur hocam, ona itiraz yok. Makyajlı-makyajsız farkı olabilir diyor zaten herkes. Ben makyajsızı kullanmadım açıkçası, yorum yapamıyorum o yüzden.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Doğrudur hocam, ona itiraz yok. Makyajlı-makyajsız farkı olabilir diyor zaten herkes. Ben makyajsızı kullanmadım açıkçası, yorum yapamıyorum o yüzden.
Ben de makyajlıyı kullanmadığım için konforu hakkında bir yorum yapamıyorum haliyle. Gerçi bunların makyajlı ve makyajsızını da ayırt etmekte zorlanıyorum. Benim kullandığım kasa fiyatı düşünüldüğünde kesinlikle alınabilecek bir araba. Bugün dizel otomatik focus olmuş 140 küsür bin lira. Neticede 2013-14 model e segment bir bmw alıyorsun bu paraya. Piyasada 2.el olarak mantıklı bulduğum yegane otomobillerden biri zaten 5.20i. Ben şöyle, böyle diye söylüyorum ama her kullandığımda hala zevk alırım, özellikle amerikan vari yaylanmaları beni mest ediyor. Param olsa almayı da düşünürüm.
 
Son düzenleme:
Ben de makyajlıyı kullanmadığım için konforu hakkında bir yorum yapamıyorum haliyle. Gerçi bunların makyajlı ve makyajsızını da ayırt etmekte zorlanıyorum. Benim kullandığım kasa fiyatı düşünüldüğünde kesinlikle alınabilecek bir araba. Bugün dizel otomatik focus olmuş 140 küsür bin lira. Neticede 2013-14 model e segment bir bmw alıyorsun bu paraya. Piyasada 2.el olarak mantıklı bulduğum yegane otomobillerden biri zaten 5.20i. Ben şöyle, böyle diye söylüyorum ama her kullandığımda hala zevk alırım, özellikle amerikan vari yaylanmaları beni mest ediyor. Param olsa almayı da düşünürüm.
Amerikanvari yaylanma duydum koştum geldim abi. Taunusu öpüyorum burdan :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Ben de makyajlıyı kullanmadığım için konforu hakkında bir yorum yapamıyorum haliyle. Gerçi bunların makyajlı ve makyajsızını da ayırt etmekte zorlanıyorum. Benim kullandığım kasa fiyatı düşünüldüğünde kesinlikle alınabilecek bir araba. Bugün dizel otomatik focus olmuş 140 küsür bin lira. Neticede 2013-14 model e segment bir bmw alıyorsun bu paraya. Piyasada 2.el olarak mantıklı bulduğum yegane otomobillerden biri zaten 5.20i. Ben şöyle, böyle diye söylüyorum ama her kullandığımda hala zevk alırım, özellikle amerikan vari yaylanmaları beni mest ediyor. Param olsa almayı da düşünürüm.

Amerikanvari yaylanma, sevdim bu kelimeyi :D Bütün Bmwlerde var bu durum, sivriyi görünce japonvari bam güme çok hızlı bir geçiş yapıyor ama...

Gerçi bizim araba yapmıyor pek, lastikler rft olmayan Michelin kışlık, o Amerikanvari yaylanma yüksek hızlarda dalgalanmaya girince adamın içini kaldırıyor ve ayrıca yüksek tehlike yaratıyor.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Amerikanvari yaylanma, sevdim bu kelimeyi :D Bütün Bmwlerde var bu durum, sivriyi görünce japonvari bam güme çok hızlı bir geçiş yapıyor ama...

Gerçi bizim araba yapmıyor pek, lastikler rft olmayan Michelin kışlık, o Amerikanvari yaylanma yüksek hızlarda dalgalanmaya girince adamın içini kaldırıyor ve ayrıca yüksek tehlike yaratıyor.
5.20i'de bu yaylanma kısa ama ağır şekilde oluyor. Zaten o ağır şekilde yaylanma hissi insanı tav ediyor. Aracın yukarı aşağı yaylanması çok kısa bir aralıkta gerçekleşiyor. Virajlardan hızlı geçerken aynı şekilde yolu eze eze dönüyor hissi uyandırıyor. Viraj canavarı diyemem ama gayet yeterli derecede viraj alıyor. Tabii öyle cayır cuyur virajlarda koşturayım dediğin vakit baştan zaten direksiyon sana hiç ayak uyduramıyor. Dibine kadar hissiz bir direksiyon mevcut. Ama onun haricinde segmenti düşünüldüğü vakit bana yeterli gelmişti virajları.
 
  • Beğeni
Tepkiler: ibougur
Arkadaslar, kararsizligimla basinizin etini yedim ama bir karar daha verdim. Ben bizim 1 i sevdigimi ve ayrica babamin da cok sevdigini fark ettim. Evimizde tekrardan 3 arabayi cok gereksiz buluyorum. Annemin arabasini neredeyse hic kullanmamasini(Lancer) ve benim Golf’e hic bir sorun cikarmamasina ragmen isinmamami birlestirince bu ikisini birlestirip tek araba almaya karar verdim. Annem ikna oldu. Simdilik oncelikle satis islemlerine yarin itibariyle baslayip uzerine para koymadan dizel otomatik bir otomobil bakiyorum. Yakin bir arkadasim sifir gibi dizel oto astra ayarlayacak, piyasasi 2. Elde 100 civari, 85-90 arasina eger ayarlayabilirse ayarlayacak(1.6 cdti 136 hp astra k dynamic 2017 model 10-15 bin km araliginda, hatasiz). Eger ayarlayamazsa sizlerle beraber satis islemlerinden sonra ne alacagimiza karar veririz insallah :)
 
İlan metni:
İlk sahibiyiz
Hiç LPG takılmamıştır
110 bin km ye kadar yetkili serviste bakıma girmiştir, bakım kağıtları detaylı olarak durmaktadır
Muayenesi 14.12.2017 tarihinde yapılmıştır
Bakımı 28.10.2017 tarihinde yapılmıştır, herhangi bir masrafı yoktur, bakımları tarafımdan titizlikle takip edilmiştir
Evin 3. aracıdır
Lastikleri yenidir(2016)
Takas yapılmayacaktır
Tramer sorgusu resimlere konulmuştur, tamirlerin hepsi yetkili servisinde yapılmıştır, 3 parça boya bulunmaktadır, boya olan bölgeler aşağıda işaretlenmiştir
Aracın donanımı aşağıda işaretlenmiştir
Marka/Model: 2009 Mitsubishi Lancer 1.5 Benzinli Inform Manuel
Bilgi almak için lütfen arayınız.

Evin 3. aracıdır
Muayenesi 11.12.2017 tarihinde yapılmıştır
Son bakımı Temmuz 2017'de yapılmıştır, tarafımdan titizlikle takip edilmiştir
Kışlık-yazlık lastik verilecektir(205/55 R16)
2.5 parça boya vardır(lokal boya sol arka çamurlukta), yetkili serviste yapılmıştır, önceki sahibinden kalma sürtme kaynaklı hasarlar, tramer sorgusu resimlerde bulunmaktadır, boyalı bölgeler aşağıda işaretlenmiştir
Aracın donanımı aşağıda işaretlenmiştir
Takas yapılmayacaktır
Marka/Model: 2011 Volkswagen Golf 1.4 TSI 122hp Manuel Trendline
Araçta 1500 TL değerinde seramik koruma bulunmaktadır, detaylı iç temizliği ile beraber geçtiğimiz Mayıs ayında Auto Club'da yapılmıştır, titizlikle tarafımdan yıkanmıştır
Bilgi almak için lütfen arayınız.
 
Gencler, simdi arabalari hazirliyorum da, lancer da 1-2 gocuk var, cizik var, fotolarini atiyorum sizce yaptirayim mi?



Bu camurluk lokal boyali zaten, tekrar lokal boyatirsam tahmini 100 lira, yaptir gitsin mi dersiniz, yoksa birak alan yaptirsin mi dersiniz?



Bu gocuk ve baska bi gocugu 250 liraya yapacak, gonlumden yaptirmak gecmiyor, fikriniz?





Bu iki cizik-yirtik da birileri vurdu, tampon netice de, tamponu komple boyatayim mi? 200-300 lira yaklasik, yirtigi fibercide 30 liraya yaptiririm.
 
Beyler, bu Astra'nın kronik sorunu var mı? Şimdilik bildiğim ve arkadaşımın da başına gelen elektronik sistemlerin geçici olarak çökmesi sorunu var, o da güncelleme ile çözüldü galiba. Arabayı yetkili servise götürmeyi düşünmüyorum. Ha birde, Astra ayarlayamazsam Volvo V40 1.6 dizel otomatik almayı düşünüyorum, ne dersiniz?
 
  • Beğeni
Tepkiler: denizyenilmez_
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...