umutzons

Asfalt Kurutucu
Katılım
6 Nis 2019
Mesajlar
73
Beğeni puanı
24
Puanları
570
Yaş
20
Konum
ankara
Marka
Ford
Herkese merhaba,
Abi̇leri̇m, ustalarim ben genç bi̇r arkadalinizim arbayi alali 3 gün oldu 97 model Mondeo araci düz yoldayken sakince ve sikintisizca sürüyorum. Ehli̇yeti̇mi̇ 2 gün önce eli̇me aldim fakat dik yokuşlarda çok tedi̇rgi̇ni̇m ve bu durumdan arkadaki adama yol vererek kurtuluyorum ne yaparsam yapayim 30-40. denememde bi̇le hala bana kabus ve i̇mkansiz geli̇yor oneri̇leri̇ni̇z nedi̇r ? Vi̇deo veya tekni̇k bi̇lgi̇ önerir misiniz?
 
Moderatör tarafında düzenlendi:

sputnik

Peace at home, peace in the world.
Beta Programı
Katılım
11 Kas 2016
Mesajlar
4,915
Beğeni puanı
18,357
Puanları
5,320
Konum
İstanbul
Araba sürmek videoyla, teoriyle öğrenilmez. Deneye deneye, pratik yapa yapa daha iyi olacaksınız. Yokuşta sorunsuz kalkmayı öğrenene kadar hem sizin hem başkalarının güvenliği için el freniyle kalkmayı deneyebilirsiniz.
 

Bebebiskuvisi

Profesör
Katılım
9 Eyl 2016
Mesajlar
432
Beğeni puanı
736
Puanları
1,645
El freniyle kalkabilirsin. Yokuşta el frenini çekip kalkarken araba kavramaya başladığında yavaşça indirmen gerekiyor. Büyük kolaylık ve riske girmeye hiç gerek yok. Bunun ustalıkla da alakası yok.
 

umutzons

Asfalt Kurutucu
Katılım
6 Nis 2019
Mesajlar
73
Beğeni puanı
24
Puanları
570
Yaş
20
Konum
ankara
Marka
Ford
Araba sürmek videoyla, teoriyle öğrenilmez. Deneye deneye, pratik yapa yapa daha iyi olacaksınız. Yokuşta sorunsuz kalkmayı öğrenene kadar hem sizin hem başkalarının güvenliği için el freniyle kalkmayı deneyebilirsiniz.
El freniyle kalkabilirsin. Yokuşta el frenini çekip kalkarken araba kavramaya başladığında yavaşça indirmen gerekiyor. Büyük kolaylık ve riske girmeye hiç gerek yok. Bunun ustalıkla da alakası yok.
EL FRENİ OLAYINDA HER DİKLİKTEKİ YOKUSTA İŞE YARARMI VE EL FRENİ ÇEKIKKEN NORMAL DÜZ YOLADI GİBİMİ ARABAYI KALDIRIP SONRA EL FRENİNİ İNDİRECEGİM
 

Bebebiskuvisi

Profesör
Katılım
9 Eyl 2016
Mesajlar
432
Beğeni puanı
736
Puanları
1,645
Evet her yokuşta işe yarar. Dikmen’de oturuyordum bir aralar. Oranın yokuşlarında bazen tek çare bu oluyordu :)
Evet araba azcık kendini öne çekince bırak.
 

ESEB19

Profesör
Beta Programı
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
423
Beğeni puanı
424
Puanları
1,395
Marka
Volkswagen
Bu tip konular forumda defalarca kez açıldı hatta otopark.com youtube kanalında videosu dahi var
 

Toprak

Toprak
Faforitçi
Beta Programı
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
5,280
Beğeni puanı
22,425
Puanları
5,720
Konum
Ankara
Marka
Skoda
En temizi el frenidir. İlk başlarda acemi derler diye el frenine inat etsem de hem aracı hem sürücüyü en az yoran en risksiz yöntem el freniyle kalkmaktır. Yarım debriaj dediğimiz şeyi zaten biliyosundur hafif eğimlerde o yöntem yeterli olur daha dik yokuşlarda da el freniyle kalkarsın. El frenini çek normal kalkar gibi bi tık fazladan gaz vererek kalk araba yürümeye çalışınca hissedersin zaten el frenini indir gaz verip debriajı yavaş yavaş bırakarak devam et. Yutuba bakarsan vardır el freniyle kalkma videoları
 

sputnik

Peace at home, peace in the world.
Beta Programı
Katılım
11 Kas 2016
Mesajlar
4,915
Beğeni puanı
18,357
Puanları
5,320
Konum
İstanbul
El freniyle kalkabilirsin. Yokuşta el frenini çekip kalkarken araba kavramaya başladığında yavaşça indirmen gerekiyor. Büyük kolaylık ve riske girmeye hiç gerek yok. Bunun ustalıkla da alakası yok.
En ufak eğimde bile el freniyle kalkmaya alışmaması için öyle bir yorum yapmıştım, yoksa dik yokuşlarda en rahatı bu tabii eski sürücü olmakla, acemi olmakla ilgisi yok.
 

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
15,235
Beğeni puanı
40,991
Puanları
6,820
Konum
Zonguldak
Marka
Ford
Bana kalırsa zorlanıyor olmanın sebebi becerememek değil de psikolojik olarak kendini şartlaman, stres yapman. Bunu aşmanın en iyi yolu uygun bir yokuş bulup sık sık deneme yapmak. Aracının debriyaj balatasının kondisyonu iyi durumdaysa mondeo'ların debriyajı zaten oldukça aşağıda kavrar. Haliyle bu işini kolaylaştırır.

Yerinde olsam uygun bir yokuş bulur ve önce yarım debriyaj taktiğine alıştırırım kendimi. El freni olmadan bu yöntemle kalkış yapabildiğini gördüğünde psikolojik olarak kendine güvenin yerine gelir. Sonra zaten el frenini her istediğin zaman yine denersin. Ama önce kendine güvenini yerine getirmek lazım. Uygun bir yokuşta dur, ayağın frende basılı dursun, 1.vitese tak ve yavaşça debriyajdan ayağını çekmeye başla. Aracın motoru titremeye başladığında debriyajı orada sabit tut. Peşinden ayağını frenden kaldır. Göreceksin ki araç ya olduğu yerde sabit kalacak ya da sen gaza basmasan da hafif ilerlemek isteyecek. Eğer geri kayıyorsa biraz daha debriyajdan ayağını çekerek aracı sabit tutacağın noktayı bulabilirsin. Bunu bulunca da gaza basıp devam edebilirsin.

Bu yöntemi alışana kadar dene. İçinde ki korku geçene kadar dene. Zaten bunu hallettikten sonra el freni kalkışı çok kolaydır. Onu da her istediğin zaman yapabilirsin.

Burada kısa ve öz şekilde, sıkmadan anlatılmış.. Boş bir yokuşta muhakkak denemelisin. Bu işler zaten trafikte öğrenilmez. Uygun yerlerde pratik yapılır, pratiğe alışmaya başlayınca da trafikte tecrübe kazanılır. Ama trafikte öğrenilmemeli.
 
Son düzenleme:

Toprak

Toprak
Faforitçi
Beta Programı
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
5,280
Beğeni puanı
22,425
Puanları
5,720
Konum
Ankara
Marka
Skoda
Bu arada yazmayı unutmuşum, el freni en mantıklı yöntem olsa da onsuz kalkmayı da bilmenizde fayda var. Yokuş kalkış desteği olmayan elektronik el frenli araç var mıdır bilmem ama öyle bir araçta sıkıntı yaşarsınız, el freni sorunlu olup tutmayan araçta sıkıntı yaşarsınız. Hepsini bilin gerekeni kullanın derim
 

alianil

Asfalt Kurutucu
Katılım
23 Mar 2019
Mesajlar
149
Beğeni puanı
149
Puanları
735
Yaş
26
Konum
Tekirdağ
Marka
Toyota
El frenini çekin normal kalkış yapın aracınızın arkası hafif çökecektir. Çöktüğü an el frenini indirip devam edebilirsiniz. Bu şekilde bir süre sonra alışırsınız.👍
 

godofwar

Asfalt Kurutucu
Katılım
13 Mar 2019
Mesajlar
75
Beğeni puanı
113
Puanları
535
Boş bir yol bul öncelikle. Yokuş olmasa bile el frenini çek. Arabanın ilerlemek istediği kavrama noktasına gelince el frenini indirerek alıştırma yapabilirsin.

Ayrıca usta şoförler bile yeni kullandığı aracın kavrama noktasını yadırgayabilir. Mondeonun debriyaj pedalının hangi noktada kavramaya başladığını da öğrenmeye çalış. Çok daha rahat edersin
 

Diaspolis

Panpa
Destekçi
Beta Programı
Katılım
27 Ara 2017
Mesajlar
2,480
Beğeni puanı
5,698
Puanları
4,270
Uygun bir yokuşta dur, ayağın frende basılı dursun, 1.vitese tak ve yavaşça debriyajdan ayağını çekmeye başla. Aracın motoru titremeye başladığında debriyajı orada sabit tut. Peşinden ayağını frenden kaldır. Göreceksin ki araç ya olduğu yerde sabit kalacak ya da sen gaza basmasan da hafif ilerlemek isteyecek. Eğer geri kayıyorsa biraz daha debriyajdan ayağını çekerek aracı sabit tutacağın noktayı bulabilirsin. Bunu bulunca da gaza basıp devam edebilirsin.
Şurada sadece bir şey eklemek istiyorum ben de öğrenirken bir tek kaldırmada sıkıntı yaşadım çünkü, burada ufak bir detay vardı benim kaçırdığım debriyajla arabayı tuttun sonra gaza basarken bir müddet debriyajdan çekmemek gerek veya çok çok az çekmek. Ben düz mantık olarak kavradıktan sonra da gaza basarken debriyajdan da çekiyordum, araba ya stop ediyordu ya da harala gürele kalkıyordu bir şekilde. Alıştıktan sonra zaten aracı sürekli kavramada tutup kavramayı zorlamazsınız seri biçimde kalkıp devam edersiniz.
Dik yokuşlarda veya arkadaki çok yakın kaydırsam dokunurum dediğiniz yerlerde el freni gerekir. Onda da zaten el frenini çekin kalkış yaparken indirin. Yeterli pratik yapın gerçekten hallolur.

Bir de otoparkın videosu atılmamış onu da atmış olayım.
Edit: atılmış :D
 
Son düzenleme:

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
15,235
Beğeni puanı
40,991
Puanları
6,820
Konum
Zonguldak
Marka
Ford
Şurada sadece bir şey eklemek istiyorum ben de öğrenirken bir tek kaldırmada sıkıntı yaşadım çünkü, burada ufak bir detay vardı benim kaçırdığım debriyajla arabayı tuttun sonra gaza basarken bir müddet debriyajdan çekmemek gerek veya çok çok az çekmek. Ben düz mantık olarak kavradıktan sonra da gaza basarken debriyajdan da çekiyordum, araba ya stop ediyordu ya da harala gürele kalkıyordu bir şekilde. Alıştıktan sonra zaten aracı sürekli kavramada tutup kavramayı zorlamazsınız seri biçimde kalkıp devam edersiniz.
Dik yokuşlarda veya arkadaki çok yakın kaydırsam dokunurum dediğiniz yerlerde el freni gerekir. Onda da zaten el frenini çekin kalkış yaparken indirin. Yeterli pratik yapın gerçekten hallolur.

Bir de otoparkın videosu atılmamış onu da atmış olayım.
Edit: atılmış :D
Tabi.. Yarım debriyaj usulü kalkış yaparken debriyajı kavrama noktasına getirip aracı sabit tutmayı başardığımızda dengeli şekilde gaza basmaya başlamak ama bu sırada da debriyajdan hemen ayağı çekmemek gerekiyor. Araç artık kalkışı yaptıktan sonra tamamen debriyajdan ayağı çekmek daha iyi. Yoksa dediğin gibi sıçrama, hoplama gibi hareketler olabiliyor.

Ben her şoförün yarım debriyajla kalkış olayını bilmesi gerektiğini düşünüyorum. He benim aracımda yokuş kalkış desteği var ama dik yokuşlarda hala el freni kullanıyorum. Yarım debriyajla kalkışı uzun yıllardır yapmıyorum ama en azından nasıl yapıldığını biliyorum. Her şoför kesinlikle bu kalkışı bilmeli.
 

muhammed37

Profesör
Katılım
17 Haz 2018
Mesajlar
1,850
Beğeni puanı
1,978
Puanları
2,220
Konum
İstanbul
Marka
Yok
@Cenk abinin dediği gibi bu iş aslında psikolojik. Ben ehliyeti alalı 6 ay oldu (6 ay dememe bakma akraba arabalarını ara sıra sürüyorum o yani) son zamanlarda sık sık kullanmaya başladım ve trafiğe de daldım eskiden ara sıra sürdüğüm için trafikte yokuslarda durup kalktığımda mutlaka en az 1 kere stop ettirirdim arabayı ama sık kullandıkça ve kendini bu sefer hatasız kalkacağım şeklinde sartlandirdiginda rahat bir şekilde yokuslarda kalkabiliyorsun demem o ki kendine güven ha illa daha kolay yolu yok mu dersen arkadaşların dediği gibi el freni en iyi çare
 

RevMatch

Takipçi
Katılım
19 Nis 2019
Mesajlar
2
Beğeni puanı
2
Puanları
20
Yaş
26
Marka
Chevrolet
Bu kadar zor olmaması lazım, aracınızın baskı balatası bitik olabilir mi acaba ? Benimde başımdan benzer bir hikaye geçti onu hatırladım şimdikendi aracımı alıp trafiğe ilk çıktığım zamanlarda düz yolda gayet güzel kalkarken hafif eğimde bile aracı stop ettirip kaldıramamaya başlamıştım.Çok moralim bozuluyordu, anlam veremiyordum ne yapsam ne etsem yinede stop ediyordu.Bir kaç kez yokuşta kalıp trafikte laf yediğim bile olmuştu.Bir gün debriyaj basılı kaldı, pedal bildiğin dipte takılı kaldı araç boşa geçmiyordu.Bir şekilde götürdük sanayiye usta baktı baskı balata bitmiş debriyaj bilyası dağılmış dedi.Bu parçalar değiştikden sonra farkettim ki sorun bende değil araçtaymış.Bir daha stop ettirmedim sıkıntı yaşamadım.
 

umutzons

Asfalt Kurutucu
Katılım
6 Nis 2019
Mesajlar
73
Beğeni puanı
24
Puanları
570
Yaş
20
Konum
ankara
Marka
Ford
GÜZEL YORUMLARINIZ İÇİN ÇOK TEŞEKÜRLER EL FRENİ VE YARIM DEBRIAJ OLAYINI HEMEN OGRENECEGİM BASKI BALATALRIM HENUZ YENİ ONDAN SIKINTI KAYNAKLI DEĞİL BEN BUNU PSIKOLOJİYE BAGLADIM CUNKU YOKUSA GELDİĞİMDE ACABA STOP EDİCEKMI LAF YİYİCEKMIYIM TARZINDA DÜŞÜNCELER VAR MİSAL ARKAMDAKI ARACA KAYDIRIRSAM ARABAYI TARZINDA SANIRIM HERSEYDEN ONCE BUNLARI AŞMAM LAZIMMIS
 
Üst
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım