yty

Panpa
Katılım
27 Ara 2017
Mesajlar
1,373
Panpa puanı
2,731
Konum
Tokyo
Marka
Ford
Arkadakine takılmamak gerek yapman gereken neyse onu yap, apaçık kırmızı yanarken bile arkadan kornaya basan minibüsler bile denk geliyor. O yüzden rahat ol arabayı yeni almışsınız zaten alışma süreci olur. En fazla stop ederse de tekrar çalıştırıp devam edersin 🤷‍♂️😄
GÜZEL YORUMLARINIZ İÇİN ÇOK TEŞEKÜRLER EL FRENİ VE YARIM DEBRIAJ OLAYINI HEMEN OGRENECEGİM BASKI BALATALRIM HENUZ YENİ ONDAN SIKINTI KAYNAKLI DEĞİL BEN BUNU PSIKOLOJİYE BAGLADIM CUNKU YOKUSA GELDİĞİMDE ACABA STOP EDİCEKMI LAF YİYİCEKMIYIM TARZINDA DÜŞÜNCELER VAR MİSAL ARKAMDAKI ARACA KAYDIRIRSAM ARABAYI TARZINDA SANIRIM HERSEYDEN ONCE BUNLARI AŞMAM LAZIMMIS
 

FocusMonster

Asfalt Kurutucu
Katılım
9 Ara 2018
Mesajlar
204
Panpa puanı
243
Konum
Gaziantep
Marka
Ford
Yanınızda sizi sıkmayacak araba sürmeyi bilen ve size nasıl yapılacağını anlatacak birisi olursa eğimi olan boş bir yolda önce el freni ile aracı kaldırmayı öğrenmenizi tavsiye ederim. Daha sonra el frenini kullanmadan yarım debriyaj ile arabayı kaldırmayı deneyebilirsiniz.

Bu noktada teoriden çok pratik yapmanız önemli olacaktır. Bol bol pratik yaparsanız kısa sürede işin üstesinden gelebilirsiniz.
 
Son düzenleme:

mustafa.e

Panpa
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
2,846
Panpa puanı
5,596
Yaş
20
Konum
İstanbul
Marka
Volkswagen
Arkadaşlar detaylı güzel anlatmışlar dillerine sağlık benim ekleyeceğim bir şey olacak. Önceki caddy'mizin baskı balatasını 120binde değiştirirken usta "acemiler yokuşta yarım debriyajla kalkar" demişti :D Debriyajın ömrü için dik yokuşlarda el freniyle kalkmak en iyisi, özellikle araba yüklüyse. Acemi desinler aldırma :D tabi her eğimde el freniyle uğraşmaya gerek yok oralarda yarım debriyaj candır :D
 

Toprak38

Profesör
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
1,516
Panpa puanı
2,319
Yaş
20
Konum
Ankara
Marka
Fiat
Arkadaşlar detaylı güzel anlatmışlar dillerine sağlık benim ekleyeceğim bir şey olacak. Önceki caddy'mizin baskı balatasını 120binde değiştirirken usta "acemiler yokuşta yarım debriyajla kalkar" demişti :D Debriyajın ömrü için dik yokuşlarda el freniyle kalkmak en iyisi, özellikle araba yüklüyse. Acemi desinler aldırma :D tabi her eğimde el freniyle uğraşmaya gerek yok oralarda yarım debriyaj candır :D
El freni en temizi de yarım debriajla yıpratmanın tek farı el freninin arabayı tutması olur onun dışında debriaja hemen hemen aynı hareketleri uyguluyoruz iki yöntemde de. Sonuçta yarım debriaj yapıp arabayı öyle durdurmuyoruz freni bırakıp hemen yürüyüp gidiyoruz. Araba sağlıklı, şöförün ayağı pedallara alışık ve arabanın kalkacak gücü varsa fark olacağını sanmam yıpranma konusunda
 

Samed M.

Panpa
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
1,070
Panpa puanı
2,572
Yaş
19
Konum
Antalya
Marka
Hyundai
İş kafada bitiyor. Yolcuların, arkadaki araba, etraftaki yayalar; hiçbirine takılma, düşünme.
Bütün teknikler anlatılmış, en son ben bir şey söyleyeyim. Gaza basmaktan korkma. Gaza az basayım bağırmasın derken söndürürsün makinayı. Her şeyi yaptın baktın yine mi kalkmıyor, asıl gaza ver yansın patinaj cayır cayır. :D

Birde yokuşun düzlükle birleştiği yerde, arka taraf yokuşta fazla kalacak şekilde sakın durma. Her zaman yük çekerde kalsın. Bizim başımıza geldi, çakılı bagaj ve yolcularla çeker tekerler havaya kalktı geri indi. Az yere yakın olsak askıda kalırdık, patinaj çeke çeke kurtardık.


@umutzons birde küçük yaz güzel kardeşim şaşı ettin gözlerimizi mübarek. :D
 

umutzons

Senkromeççi
Katılım
6 Nis 2019
Mesajlar
22
Panpa puanı
16
Yaş
18
Konum
ankara
Marka
Ford
Herkese cevapları için teşekkürler dediğiniz gibi yaptım yokuşta kaldırabiliyorum dik yokuslarda denemeler yaptım aks başını kırdım ama ogree.seyi diyelim yapicak birşey yok öğrenmeye değer sonucta
 

kaanc5

Profesör
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
642
Panpa puanı
792
Konum
İstanbul
Marka
Volkswagen
Bence kursa gidin bana düzgün öğretemediniz eksiğim var hala deyin. Madem kursa para verdiniz işlerini yapsınlar.
 
Üst