KAPALI Dizel 2000 devir son vitesteki hızınız?

zmurata

Asfalt Kurutucu
5 Eki 2016
21
36
595
52
İST.
Marka
Opel
Merhaba Arkadaşlar,
Aracım Corsa e 1.3 dizel 2016 model 95 hp
Bu araçla (5vites) 2.000 devirde 96 km, 3.000 devirde ise 145 km hız yapabiliyorum. (Hız sabitleyiciden gördüğüm net rakamlar..)
Uzun yolda fabrika verisi olan 3 litreye çok yaklaşabiliyorum, yaz tatili için İstanbul'dan Marmaris'e gittiğimde 3.2 ile yolu tamamladım. Sakin kullandım ama klima hep açıktı ve 3 kişiydik. Beğenmediğim tek yanı ön kısmı yere çok yakın, dağ bayır gezerken ve de şehir içi tümseklerde dikkatli olmak gerekiyor.
Siz de kısaca bahseder misiniz, marka, model, yıl ve 2.000 devirde dizel aracınız kaç km gösteriyor?
Teşekkürler.
 

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,104
45,653
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Ne üzüyor ne de mutlu ediyor, kıvamında :D Çok büyük pişmanlığımdır 2.0 olanını almamamız. 1.6 motor çoğu zaman yetse de 2 litrenin tadı çok ayrı olurdu şöyle bol torklu :)
2.0 litrelik motor hem benzinde hem dizelde cok daha keyifli. Ozellikle tork sevenler icin dizellerde bayagi tatminkar oluyor. Ama sartlar dusuk hacme itiyor bizi. Yinede caddy'nin tuketimi cok iyi masaallah diyelim :D
 

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,104
45,653
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Tuketimde ortalama hiz gercekten onemli. Sehir ici kullanimlarimda 21 - 22 kmh ortalama hizin ustune cikamiyorum. Bu sebeple tuketimim yaz - kis 5.5 - 6.5 arasinda degisiyor. Uzun yolda 50-60 kmh ortalama hizlarla 4-5 litre arasinda rahatca seyredebiliyorum. Ortalama hiz tuketim ekonomisinde cidden onemli.
 

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,104
45,653
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
2000 devirde 123 km:) Süper. O zaman burada belirtilen en iyi rakam bu.
O konuda yeni mercedes e 220 dizelde kullanilan 9 ileri otomatik vites efsanedir. 9.vites 2000 devirde 170 kmh hiz yapiyor. 170'e sabitleyip gidiyorsun ayni zamanda ekonomi yapiyorsun efsane.. Bmw 3.20 dizelde de kullanilan sanzimanda 2 bin devir buna benzer hizlarla gidebiliyor.
 

AcilStop

Elit Apaçi
3 Kas 2017
346
248
945
40
O konuda yeni mercedes e 220 dizelde kullanilan 9 ileri otomatik vites efsanedir. 9.vites 2000 devirde 170 kmh hiz yapiyor. 170'e sabitleyip gidiyorsun ayni zamanda ekonomi yapiyorsun efsane.. Bmw 3.20 dizelde de kullanilan sanzimanda 2 bin devir buna benzer hizlarla gidebiliyor.

Herkes performans ve tüketim deyince motora odaklanıyor ama şanzıman dişli oranları performans ve yakıt tüketimini en az motor kadar hatta motordan daha belirleyici oluyor.
 

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,104
45,653
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Herkes performans ve tüketim deyince motora odaklanıyor ama şanzıman dişli oranları performans ve yakıt tüketimini en az motor kadar hatta motordan daha belirleyici oluyor.
Aynen oyle.. motor ve sanzimanin birbirine uyumlu hareket etmesi lazim. Biri eksik olursa oburunun basarisi da torpuleniyor. 1.0 ecoboost motor 6 kere en iyi motor odulu aldi kendi segmentinde. Buna dusuk yakit tuketimi de dahil ama eski tip tk sanzimanlar yuzunden vag grubunun 1.0 - 1.2 motorlarindan hep daha fazla yakti. Hatta yer yer performansi da onlardan dusuk oldu. Bunun gibi bir suru ornek verilebilir.
 

Mustafak

Panpa
8 Eyl 2016
1,652
4,709
3,770
31
Afyonkarahisar
Marka
Toyota
Benim aracımın utanç konusu 5.vites 2000 devirde 70-75 arası bi hızla seyrediyor 110 km hızla giderken 3300 devir civarında. Şanzıman oranları çok kısa fakat tüketim olarak uzun yolda 1.4 tsi dsg golf aracımızdan aynı güzergahta daha yüksek hızlarda bile 0.5 litre daha az tüketiyor. Ben ağırlığın daha önemli bir faktör olduğunu düşünüyorum
 

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,104
45,653
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Benim aracımın utanç konusu 5.vites 2000 devirde 70-75 arası bi hızla seyrediyor 110 km hızla giderken 3300 devir civarında. Şanzıman oranları çok kısa fakat tüketim olarak uzun yolda 1.4 tsi dsg golf aracımızdan aynı güzergahta daha yüksek hızlarda bile 0.5 litre daha az tüketiyor. Ben ağırlığın daha önemli bir faktör olduğunu düşünüyorum
Benim aracim 6 ileri manuel ama ben cogu zaman 7.vitesi ariyorum. Hatta bir yuksek vites varmis gibi elim istemsizce 7.vitese gidiyor. Sonra bir bakiyorum 6'da zaten araba. O sebeple ekonomi isteniyorsa fazla disli cogu zaman faydalidir. Agirlik ise zaten cok onemli. Hafif olan az yakar cok kacar. Ama bazen bunun tersini de gorebiliyoruz. +1500 kg ustu araclar da oldukca musrif olabiliyor.
 

Mustafak

Panpa
8 Eyl 2016
1,652
4,709
3,770
31
Afyonkarahisar
Marka
Toyota
Benim aracim 6 ileri manuel ama ben cogu zaman 7.vitesi ariyorum. Hatta bir yuksek vites varmis gibi elim istemsizce 7.vitese gidiyor. Sonra bir bakiyorum 6'da zaten araba. O sebeple ekonomi isteniyorsa fazla disli cogu zaman faydalidir. Agirlik ise zaten cok onemli. Hafif olan az yakar cok kacar. Ama bazen bunun tersini de gorebiliyoruz. +1500 kg ustu araclar da oldukca musrif olabiliyor.
Hocam o konuda haklısında bu aracı alırken bana satan arkadaş bu tsi golften uzun yolda daha az yakar deseydi içimden has..... derdim. İki araçlada benzer hava koşullarında yaz lastikleriyle afyon-kayseri yaptım auris daha doluydu ve daha yüksek hızlarda yolculuk ettim ortalama 5.8 tüketim verdi golfte ise bu deger 6.4 tü.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Mt.Akina ve Ugur

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,104
45,653
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Hocam o konuda haklısında bu aracı alırken bana satan arkadaş bu tsi golften uzun yolda daha az yakar deseydi içimden has..... derdim. İki araçlada benzer hava koşullarında yaz lastikleriyle afyon-kayseri yaptım auris daha doluydu ve daha yüksek hızlarda yolculuk ettim ortalama 5.8 tüketim verdi golfte ise bu deger 6.4 tü.
Her atmosferik degil ama bazi atmosferiklerin uzun yolda az yakma potansiyeli oluyor gercekten. Mesela @Sailor araci 4 ileri tk sanzimanli olmasina, sehir icinde ciddi yakmasina ragmen uzun yolda oldukca musrif olabiliyor. Toyota'nin motoru da belli ki bu konuda tutumlu olabiliyor. Misal Ford'un ti- vct atmosferiklerine uzun yolda bile az yaktirmak kolay degildir :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: Mustafak

Mustafak

Panpa
8 Eyl 2016
1,652
4,709
3,770
31
Afyonkarahisar
Marka
Toyota
Her atmosferik degil ama bazi atmosferiklerin uzun yolda az yakma potansiyeli oluyor gercekten. Mesela @Sailor araci 4 ileri tk sanzimanli olmasina, sehir icinde ciddi yakmasina ragmen uzun yolda oldukca musrif olabiliyor. Toyota'nin motoru da belli ki bu konuda tutumlu olabiliyor. Misal Ford'un ti- vct atmosferiklerine uzun yolda bile az yaktirmak kolay degildir :D
Galiba öyle hocam motorun ayarlaması ve güç değerleri ile ilgili bir durum. @Sailor un aracı gördüğüm kadarıyla anadolu yakasının en trafikli dur kalklı ve yokuşlu bölgesinde kullanılıyor herhangi bir benzinli aracın bu güzergahta az yakması pek mümkün değil ben kendi aracımdan biliyorum istanbul Avrupa yakası çoğunluk fatih olmak üzere 8-9 arası yakan araba kayseride 6,5-7,5 arası yakıyor
 
  • Beğeni
Tepkiler: Sailor ve Cenk

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,104
45,653
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Galiba öyle hocam motorun ayarlaması ve güç değerleri ile ilgili bir durum. @Sailor un aracı gördüğüm kadarıyla anadolu yakasının en trafikli dur kalklı ve yokuşlu bölgesinde kullanılıyor herhangi bir benzinli aracın bu güzergahta az yakması pek mümkün değil ben kendi aracımdan biliyorum istanbul Avrupa yakası çoğunluk fatih olmak üzere 8-9 arası yakan araba kayseride 6,5-7,5 arası yakıyor
Istanbul'un kilit trafiklerinde maalesef durum boyle. Benim aracim ise kilit trafikli yollarda daha az yakiyor kendi memleketime gore. Dizel, trafigi degil de kisa mesafeyi ve bu kisa mesafede cikilan yokuslari pek sevmiyor.
 

zmurata

Asfalt Kurutucu
5 Eki 2016
21
36
595
52
İST.
Marka
Opel
Yorumların tamamına katılıyorum. Arabada şanzıman ve motor uyumu iyi olursa tadından yenmiyor.
2005 yılında sıfır aldığım Megane 2 HB 1,5 dci de çok az yakıyordu ama uzun yolda sadece 130 km hızla giderken bile (5 vitesli)
devir saati 3.000 i gösteriyordu. 60 litrelik devasa mazot deposu 140-150 km hızla gidersem 700-750 km de bitiyordu.
Megane'dan sonra Astra H 1,3 cdti easytronic aldım 2010 model, o arabada 2.000 devirde 6. vites 100, 3.000 devirde de 150 km hız yapıyordu. Güzeldi o aracın ses yalıtımını, frenlerini ve yol tutuşunu çok beğeniyordum. Fakat 1 ve 2. vitesler çok kötüydü.
Eşim otomatik diye tutturmasa seçenek çok ama sırf ayda 50 km. gezecek diye otomatik kullanıyoruz anasını satiim:)
 

AcilStop

Elit Apaçi
3 Kas 2017
346
248
945
40
Güncel atmosferik motorlar ve kilitleme (lock up) özellikli güncel tork konvertörlü şanzımana sahip araçlarda oldukça ekonomik sonuçlar veriyor. Tabi ki bunun için atmosferik motor ve tork konvertörlü şanzımanı verimli kullanmasını bilmek gerekiyor.

Türkiye'de kime sorsanız otomobilden iyi anlarım der ancak çoğu konuda olduğu gibi maalesef ki otomobiller konusunda da yeteri kadar bilgi sahibi olan insan sayısı yok denecek kadar azdır. Forumlara bakıyorsunuz bu işin meraklıları arasındaki muhabbet bile atmosferik motor çok yakar, turbo motor az yakar gibi klişelerden ibaret.
 
  • Beğeni
Tepkiler: mustafa.e
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım