Dizel mi Benzinli mi

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Günümüz yakıt fiyatları ve otomobil fiyatları ayrıca yeni nesil turbo benzinli motorların az yakması ile dizel motorlu araba almak artık ne kadar mantıklı onu araştırıcağım. Tabii bunu yapmanın en sağlık yolu aynı marka-modelin dizel ve benzinli motorlarını kıyaslamak. Bu yüzden kıyaslama yapacağım otomobiller daha önce test ettiğim İnsignia ve Grandland X olacak

İlk önce İnsignia dan başlayalım. Arabaların fabrika verilerine bakalım

1.6 Sidi vs 1.6 Cdti (İkiside otomatik)

Beygir: 170 bg 136 bg

Tork: 260 320

Hızlanma konusunda iki arabanında ölçümlerini kendimiz yaptık. Hemen onları inceleyelim. (Maalesef ikisi de aynı rotada yapılamadı)






Gerçekteki hızlanmalarına baktığımız zaman

1.6 Sidi vs 1.6 Cdti

0-100 9.81 sn 10.62 sn

80-120 7.45 sn 7.15 sn

120-160 12.02 sn 14.115 sn

Hızlanma konusunda 80-120 hariç benzinli de çok daha iyi gözüküyor.

Tabii asıl önemli kısım yakıt.

100 km/…lt 1.6 Sidi vs 1.6 Cdti

En yüksek değer 22 lt 13 lt

Karma değer 9.5 lt 7.1 lt

En düşük değer 5.6 lt 4.4 lt

Burada görülen o ki sürüş stili agresifleştikçe aradaki farkında daha da açıldığı.

Şimdi iki arabanında yaptığı masraflara gelelim.

1.6 Sidi vs 1.6 Cdti

50000 km Bakım: 450 Tl 650 tl

Karma tüketime göre Fiyat hesaplaması 19.09 2018 Opete aittir. Benzin 6.91 Tl Dizel 6.29 Tl

10000 Km de yakıt 6219 Tl 4465 Tl

Yani 10000 Km de dizel motor bize 1554 Tl daha az masraf çıkaracak.

Tabii işin bir de arabanın ilk fiyat mevzusu var. Bu 2 arabanın da şuanda sıfırı yok bu yüzden ikinci el piyasasına göre bakacağım. Şuanda 2015 model 1.6 benzinli otomatik Cosmo İnsignia 88000 Tl ile 115000 Tl arasında değişiyor yani ortalama 101500 Tl diye söyleyebiliriz. Aynı şekilde dizel İnsignia ise 98000 Tl ile 129500 Tl arasında değişiyor yani ortalama 113750 Tl diyebiliriz.

Yani dizeli benzinliye göre 12250 Tl daha pahalıya sahip oluyoruz. Yani yıllık 10000 Km yapan biri bu parayı 8 yılda çıkarabilir.

Şimdi Grandland X ile kıyaslama yapalım.

Fabrika verileri. 1.2 Turbo Vs 1.6 Cdti

Beygir 130 Bg 120 Bg

Tork 230 300

Dizel Grandland X hızlamasını çekemediğimiz için detaylı kıyaslama yapamayacağım.

0-100 10.9 12.2

Fabrika verilerine göre benzinli Grandland X çok daha hızlanıyor.

Merak edenler için 1.2 Turbo Grandland X hızlanması:



Yakıta bakalım. Maalesef dizel Grandland X en çok ve en az yakıtı görecek kadar kullanamadım bu yüzden sadece karma tüketimleri kıyaslayacağım.

100km/.. Litre 1.2 Turbo vs 1.6 Dizel

En Fazla 15 lt

Karma 7.5 lt 6 lt

En Az 4.6 lt

Çıkardığı masraflar. Opel servisine göre benzinli ve dizel Grandland X in bakım ücretleri aynıymış. Ama tahminim İnsignia daki ile aynıdır.

10000 Kilometrelik

Yakıt Masrafı 5182.5 Tl 3774 Tl

Yıllık Mtv 743 Tl 1294 Tl

Yani dizel alırsanız 551 Tl daha az masraf açmış olursunuz. Eklemediğim bir masrafta arada

Peki alış fiyatlar. Şuan Opel in eylül kampanyası ile Excellence paket 1.2 T 234900 Tl 1.6 Dizel 252900 Tl

Yani dizel motor için 18000 Tl daha fazla para vermeniz gerekiyor. Bunu da yılda 10000 km yaparak 32 yılda ancak çıkarırsınız.

Sonuç:
Eğer agresif sürüş tarzınız var,yüksek kilometre yapıyorsunuz ve arabayı uzun dönem kullanacaksanız o zaman dizel mantıklı olabilir. Ama sakin sürüş yapacaksanız benzinli motorun atiklik,sessizlik gibi artıları ile sizin için daha mantıklı olabilir tabii benzinli de yaptığınız tasarrufu arttırmak için ülkemiz vergilerine göre 1.300 cc den küçük benzinli motorları tercih ederseniz daha da tasarruf sağlayabilirsiniz.



Yazıda Geçen Arabaların İncelemeleri
Opel Grandland X 1.2 Turbo Testi (Video)
Opel Grandland X 1.6 Dizel Otomatik Excellence(Yazı)

Opel İnsignia 1.6 SİDİ AT6 test sürüşü (Video)
TEST/ ŞİMŞEK ETKİSİ: OPEL İNSİGNİA (Yazı)
Rüzgar: Opel İnsignia 1.6 Cdti (Yazı)
 
Son düzenleme:
@İstanbullu bak sana @Cenk abiyle anlatmaya çalıştığımız şey bu. Yani agresif sürülüyorsa ve çok yol yapılıyorsa dizel her zaman daha mantıklıdır. Tabii bu durum şu anki sıfır arabalar için geçerli değil fiyat farkı iyice uçtu gitti ama ikinci elde durum yine aynı.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: RYAN7R ve Cenk
@İstanbullu bak sana @Cenk abiyle anlatmaya çalıştığımız şey bu. Yani agresif sürülüyorsa ve çok yol yapılıyorsa dizel her zaman daha mantıklıdır. Tabii bu durum şu anki sıfır arabalar için geçerli değil fiyat farkı iyice uçtu gitti ama ikinci elde durum yine aynı.

Yalnız burda benzinli otomobiller turbo.
Ben modern MPİ motorların savunucusuyum. Yani kara düzen mpi değil.

Modern mpi arabalarda başlıca şu özelikler var. Bunlar, motorun daha az güc ile daha verimli çalışmasını sağlıyor. Benim arabam mesela tam yük tam gücte 10,5 litre benzin yakar. saate 150 km hız ile gider. Yani 22 litre benzin yakmaz mesela .

VİS sistemi var

Dcvvt sistemi

Akıllı batarya şarj sistemi (akü şarj)

Stop Start sistemleri
 
Vaov çok ciddi bir araştırma yazısı olmuş.2.elde dahi dizelin bu kadar sene veya km de amorti etmesi şaşırttı beni açıkçası.Benzine güvenim arttı

Bide dizel zamanla bitiyor bunu da unutmamak lazım :)

Yalnız burda benzinli otomobiller turbo.
Ben modern MPİ motorların savunucusuyum. Yani kara düzen mpi değil.

Modern mpi arabalarda başlıca şu özelikler var. Bunlar, motorun daha az güc ile daha verimli çalışmasını sağlıyor. Benim arabam mesela tam yük tam gücte 10,5 litre benzin yakar. saate 150 km hız ile gider. Yani 22 litre benzin yakmaz mesela .

VİS sistemi var

Dcvvt sistemi

Akıllı batarya şarj sistemi (akü şarj)

Stop Start sistemleri

Tamam da abi sen Turbo motor olmadan o yakıt verisini tutturamazsın ki 1.6 115 bg lik manuel insignia lar 10 altına inmiyor
 
Yalnız burda benzinli otomobiller turbo.
Ben modern MPİ motorların savunucusuyum. Yani kara düzen mpi değil.

Modern mpi arabalarda başlıca şu özelikler var. Bunlar, motorun daha az güc ile daha verimli çalışmasını sağlıyor. Benim arabam mesela tam yük tam gücte 10,5 litre benzin yakar. saate 150 km hız ile gider. Yani 22 litre benzin yakmaz mesela .

VİS sistemi var

Dcvvt sistemi

Akıllı batarya şarj sistemi (akü şarj)

Stop Start sistemleri
Senin arabanın motor hacmini ve verdiği güce yani yaptığı işe göre yaktığı benzini düşün diğer taraftan 1.6 hacme yükselttiğini düşün. En fazla yakacağı değer ne kadar olacak?
 
Emegine saglik kardesim guzel calisma. Guncel sifir arac fiyatlariyla yilda 20-30 bin km arasi yol yapiyor olsam bile dizel almazdim. Eskiden dizel ile benzin arasinda en fazla 10 bin lira oynardi ( istisnalar haric). Litre basina yakiy fiyati da simdi ki kadar yakin degildi. Haliyle cazibeli oluyordu. Ama gunumuz sartlarinda sifir arabada dizelin mantigi kalmadi.

2.el konusunda fiyatlar daha esnek olabiliyor. Fakat 2.elde de ben takintiliyim. Dizel motorun saglikli yurumesi icin bazi temel bilgilere sahip olmak ve bunlara uymak gerek. Tipki cift kavrama sanzimanin uzun omurlu olmasini istiyorsan uyman gereken kurallar gibi. Turkiye'de bu bilincte ki kullanici kitlesi ancak bu forumun uye sayisi kadardir. Haliyle cok sevdigim, begendigim, hayal ettigim bir otomobil degilse 2.elde dizel almam.

Tum bunlara ek olarak hele ki 100 bin km'ye falan yaklasmissa beni kimse dizele yaklastiramaz. Onun yerine kucuk hacim turbo benzin alirim.

Dizel kullanan / kullanacak olan kitleye de diyebilecegim tek sey motoru cok zorlayarak yipratmamak gerekiyor ama benzinli kullanir gibi de yakmasin diye ayaginda yumurta varmis hesabi yapmamak gerekiyor. Dizelin asil karakteri devirli kullanima yoneliktir. Buna uymayacak olanin dizel almasina gerek bile yok.
 
Şu verilere göre açık bir şekilde, işine arabayla gitmeyen insanın dizel araba almasının saçmalık olduğu görülüyor.
Sıfır km ya da ikinci el farketmez. Aynı arabanın benzinli ve dizel versiyonları arasında fiyat farkı var, sırf o fark yüzünden bile benzinli otomobil alınır. İlk kez dizel arabam oldu ve şöyle araştırmaları gördükçe güzelim TSI golf'ü sattığıma pişman oluyorum.
 
  • Beğeni
Tepkiler: yaso ve chesteren
Senin arabanın motor hacmini ve verdiği güce yani yaptığı işe göre yaktığı benzini düşün diğer taraftan 1.6 hacme yükselttiğini düşün. En fazla yakacağı değer ne kadar olacak?

Her şeyin bir limiti var. Bence 1.4 cc den yuksek hacimli mpi yapmak, musriflik. Zaten bunun farkindalar. En buyuk mpi motorlar 1.4 litre ile i20de var. Gerisi gdi oldu. Birde fiat motoru 1.4 mpi. Ama onlarda 8 valf...

Mpi iyi bir teknoloji. Anlamak gerek.
 
Her şeyin bir limiti var. Bence 1.4 cc den yuksek hacimli mpi yapmak, musriflik. Zaten bunun farkindalar. En buyuk mpi motorlar 1.4 litre ile i20de var. Gerisi gdi oldu. Birde fiat motoru 1.4 mpi. Ama onlarda 8 valf...

Mpi iyi bir teknoloji. Anlamak gerek.
1.6 mpi octavimızda var, az bastığında da 5.3 yaktığı bile oldu ama nasıl senaryo ki görmen lazım yani. Kasaya göre mesela 1.6 az bile geliyor bazen. Bence bunlar dizellerin karşısına çıkacak motorlar hiç değil. Tork, tüketim, gidiş falan hiç değil.
 
  • Beğeni
Tepkiler: İstanbullu
Guc herkese lazim. Ama ikinci dunya dunya savaşindan once ford model T 2.9 litre motoru 20 beygir gucu vardi.
Amerikalilar wow saate 70 km yapiyor diyordu.
Almanlar 1938 yilinda vw kafere 1.0 litre motor 38 beygir . Ooo shayze bu kaplumbaga otobanda 100 yapiyor.. derdi
İtalyanlar saate 65 km yapan 500 modeli icin bir birini ezerken, yugoslavyada trabant 700 almak icin kuyruk yapardi.
1994 yilinda en cok satan arabalar skoda favorit, lada samara turevi arabalardi.

Yani 1920 - 1994 de kadar insanlar karbüratörlu en fazla 70 beygirlik arabalara binerdi.

Malesef son yillar pazarlama manyakligi ile motor gucune oynadilar. Simdi 70 80 beygir araba cekmez deniyor..

Annem Turkiyeye 4-5 kez opel cadeth gibi 60 70 beygirlik arabayla tam dolu yukle bremenden gelmiş.
Demekki insanlara bu beygirler yetiyordu .
Şimdi ise gitmez cekmez cikmaz gozuyle bakiliyor..
Biz memlekette 3 silindir 38 beygir traktor ile 26 sene toprak surup romork cektik.

Bayagida hizliydi. Ford 3600 marka
 
  • Beğeni
Tepkiler: Zulfadli
Guc herkese lazim. Ama ikinci dunya dunya savaşindan once ford model T 2.9 litre motoru 20 beygir gucu vardi.
Amerikalilar wow saate 70 km yapiyor diyordu.
Almanlar 1938 yilinda vw kafere 1.0 litre motor 38 beygir . Ooo shayze bu kaplumbaga otobanda 100 yapiyor.. derdi
İtalyanlar saate 65 km yapan 500 modeli icin bir birini ezerken, yugoslavyada trabant 700 almak icin kuyruk yapardi.
1994 yilinda en cok satan arabalar skoda favorit, lada samara turevi arabalardi.

Yani 1920 - 1994 de kadar insanlar karbüratörlu en fazla 70 beygirlik arabalara binerdi.

Malesef son yillar pazarlama manyakligi ile motor gucune oynadilar. Simdi 70 80 beygir araba cekmez deniyor..

Annem Turkiyeye 4-5 kez opel cadeth gibi 60 70 beygirlik arabayla tam dolu yukle bremenden gelmiş.
Demekki insanlara bu beygirler yetiyordu .
Şimdi ise gitmez cekmez cikmaz gozuyle bakiliyor..
Biz memlekette 3 silindir 38 beygir traktor ile 26 sene toprak surup romork cektik.

Bayagida hizliydi. Ford 3600 marka
Öyle örnekler vermişsin ki şaşırarak okudum. Senin mantığınla insanlar yılllarca atlarla da işlerini gördüler, katırlar da yük taşıdı ve işlerini de gayet iyi görüyordu. O zaman arabaya traktöre ne gerek var?
Taktığın sadece klima bile arabadan ne kadar güç çalıyor sen görüyorsun. Bunları karşılamak yani arabaya gelen bazı özellikleri dahi karşılamak için güçlü olması lazım. İnsanlar hız manyağı oldular ki olmak zorundalar. Dünya 1915'te olduğu gibi mi şu anda? Verdiğin örnek neden 1915'ten kalma peki? Gün geçtikçe Dünya hızlanıyor, piyasa hareketleniyor ve çağ hız çağı. Nasıl ki sen şu an çağı yakalayıp bana 1300 km öteden mesaj atıp bu forumda takılıyorsan elindeki alet de onları en iyi şekilde yapabilmek için hızlanmak zorunda. 1999'dan kalma bilgisayarla sen bunları bana yazabilir miydin? Yazsan da ne kadar gerimde kalacaktın değil mi?
Diğer bir açıdan bakalım, o yıllardaki tüm arabalar yavaştı çünkü teknoloji buna elverişliydi. Hatta cümlemi şöyle düzelteyim ağırlıklı olarak yavaşlardı. Trafikte çok araba olmadığı için trafik sıkışması gibi şeyler de olmuıyordu, ani fren ve ani hızlanma da gerekmiyordu. Şu an neden o arabalar trafikte kullanılınca insanları zor durumda bırakıyor bir düşün. Günümüzde trafiktekilere uyum sağlayabilmen için belli bir hıza ihtiyaç duyuyorsun. Aynı şekilde yavaşlayabilmen için de belli bir güce ihtiyaç duyuyorsun.
Dünyaya uyum sağlaman gerekiyor. Her şey değişiyor, hızlanıyor, yenileniyor. Dediğin şeyi daha da genellersek eğer evrendeki yasaya göre uyum sağlayamayan yok olur. Yok olmaya mahkumdur. Güçlü ve hızlı olman gerekiyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: aaygen ve kaanc5
Guc herkese lazim. Ama ikinci dunya dunya savaşindan once ford model T 2.9 litre motoru 20 beygir gucu vardi.
Amerikalilar wow saate 70 km yapiyor diyordu.
Almanlar 1938 yilinda vw kafere 1.0 litre motor 38 beygir . Ooo shayze bu kaplumbaga otobanda 100 yapiyor.. derdi
İtalyanlar saate 65 km yapan 500 modeli icin bir birini ezerken, yugoslavyada trabant 700 almak icin kuyruk yapardi.
1994 yilinda en cok satan arabalar skoda favorit, lada samara turevi arabalardi.

Yani 1920 - 1994 de kadar insanlar karbüratörlu en fazla 70 beygirlik arabalara binerdi.

Malesef son yillar pazarlama manyakligi ile motor gucune oynadilar. Simdi 70 80 beygir araba cekmez deniyor..

Annem Turkiyeye 4-5 kez opel cadeth gibi 60 70 beygirlik arabayla tam dolu yukle bremenden gelmiş.
Demekki insanlara bu beygirler yetiyordu .
Şimdi ise gitmez cekmez cikmaz gozuyle bakiliyor..
Biz memlekette 3 silindir 38 beygir traktor ile 26 sene toprak surup romork cektik.

Bayagida hizliydi. Ford 3600 marka

Abi şunu anlamıyorsun. Mesele çekmez,kaçmaz değil. Mesele direk olarak sürüş konforu. Senin 70 ile yokuşa gelirken acaba 4 den 3 e mi düşsem ama 3 e atsam devir çok yüksek olacak 4 e kalsam devir düşük kalacak ne yapacağım diye düşünmeme gerek kalmıyor olay tamamen bu haa bide tabiki senin çok ilgini çekmiyor ama insanlar rahatça hızlanmak istiyor. Şimdi 200 çıkmak var 200 çıkmak var.
Ben gücün önemini ne zaman anladım söyleyeyim mi. Bu olaya @Ugur hocamda şahit. 2 şeritli hız sınırı 50 olan bir yerde 40 ile gidiyoruz.(Kullandığımız araba 1.4 e hdi 68 bg 160 tork motoru var.) bir tane virajın çıkışında araba bu hızla poposunu atıyor. Bu tür durumlarda direk gaza çöküp arabayı çizgiye sokmak gerekir ama o da ne araba 1300 devir de kalmış. Bu devir de ne kadar güç veriyor bilmiyorum ama o an arabayı kurtarmak için yeterli değil. Sol tarafıma bakıyorum kanal var içi su dolu sağıma bakıyorum kocaman bir direk ne yapsam filan derken bu arada araba sanki arap drift yapar gibi poposunu bir sola bir sağa atıyor. En son direği şansa sıyırıp boş araziye girip arabayı kurtardım. Bu arada bu anlattığım olay 10 saniye içinde gerçekleşti. Böyle başka yaşadığım bir olay daha var ama onu anlatamam maalesef. İşte hayatında bir kere başına gelir o gereksiz dediğin güç hayatını kurtarır.
 
Son düzenleme:
Şu verilere göre açık bir şekilde, işine arabayla gitmeyen insanın dizel araba almasının saçmalık olduğu görülüyor.
Sıfır km ya da ikinci el farketmez. Aynı arabanın benzinli ve dizel versiyonları arasında fiyat farkı var, sırf o fark yüzünden bile benzinli otomobil alınır. İlk kez dizel arabam oldu ve şöyle araştırmaları gördükçe güzelim TSI golf'ü sattığıma pişman oluyorum.

En vurucu nokta aslında mtv oldu. Grandland ı yazarken o son anda aklıma geldi. Normal de 12 yıldı yani uzun dönem yıllık 20000 km yapan 6 yılda rahatça karşılardı ama mtv görünce işler baya baya değişti. Bazı şeyleri iyi tartmak ve araba alırken kendimizi de tanımak lazım.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Onemanband
Abi şunu anlamıyorsun. Mesele çekmez,kaçmaz değil. Mesele direk olarak sürüş konforu. Senin 70 ile yokuşa gelirken acaba 4 den 3 e mi düşsem ama 3 e atsam devir çok yüksek olacak 4 e kalsam devir düşük kalacak ne yapacağım diye düşünmeme gerek kalmıyor olay tamamen bu haa bide tabiki senin çok ilgini çekmiyor ama insanlar rahatça hızlanmak istiyor. Şimdi 200 çıkmak var 200 çıkmak var.
Ben gücün önemini ne zaman anladım söyleyeyim mi. Bu olaya @Ugur hocamda şahit. 2 şeritli hız sınırı 50 olan bir yerde 40 ile gidiyoruz.(Kullandığımız araba 1.4 e hdi 68 bg 160 tork motoru var.) bir tane virajın çıkışında araba bu hızla poposunu atıyor. Bu tür durumlarda direk gaza çöküp arabayı çizgiye sokmak gerekir ama o da araba 1300 devir de kalmış. Bu devir de ne kadar güç veriyor bilmiyorum ama o an arabayı kurtarmak için yeterli değil. Sol tarafıma bakıyorum kanal var içi su dolu sağıma bakıyorum kocaman bir direk ne yapsam filan derken bu arada araba sanki arap drift yapar gibi poposunu bir sola bir sağa atıyor. En son direği şansa sıyırıp boş araziye girip arabayı kurtardım. Bu arada bu anlattığım olay 10 saniye içinde gerçekleşti. Böyle başka yaşadığım bir olay daha var ama onu anlatamam maalesef. İşte hayatında bir kere başına gelir o gereksiz dediğin güç hayatını kurtarır.
O an unutulmayacak anlardandı cidden. Güçsüz olduğu için araba çekemedi ve çaresiz kaldık.
İçimden geçen 3 şey vardı; kanala mı uçacaz, beton direğe mi vuracaz yoksa takla mı atacaz. @İstanbullu Bu anı yaşamadan dediğimizi pek anlamanı beklemiyorum diyecem ama senin de arkandan tır gelip ezme tehlikesi atlatmadın mı? Araban daha güçlü olsaydı bu duruma düşmezdin.
 
Son düzenleme:
Emegine saglik kardesim guzel calisma. Guncel sifir arac fiyatlariyla yilda 20-30 bin km arasi yol yapiyor olsam bile dizel almazdim. Eskiden dizel ile benzin arasinda en fazla 10 bin lira oynardi ( istisnalar haric). Litre basina yakiy fiyati da simdi ki kadar yakin degildi. Haliyle cazibeli oluyordu. Ama gunumuz sartlarinda sifir arabada dizelin mantigi kalmadi.

2.el konusunda fiyatlar daha esnek olabiliyor. Fakat 2.elde de ben takintiliyim. Dizel motorun saglikli yurumesi icin bazi temel bilgilere sahip olmak ve bunlara uymak gerek. Tipki cift kavrama sanzimanin uzun omurlu olmasini istiyorsan uyman gereken kurallar gibi. Turkiye'de bu bilincte ki kullanici kitlesi ancak bu forumun uye sayisi kadardir. Haliyle cok sevdigim, begendigim, hayal ettigim bir otomobil degilse 2.elde dizel almam.

Tum bunlara ek olarak hele ki 100 bin km'ye falan yaklasmissa beni kimse dizele yaklastiramaz. Onun yerine kucuk hacim turbo benzin alirim.

Dizel kullanan / kullanacak olan kitleye de diyebilecegim tek sey motoru cok zorlayarak yipratmamak gerekiyor ama benzinli kullanir gibi de yakmasin diye ayaginda yumurta varmis hesabi yapmamak gerekiyor. Dizelin asil karakteri devirli kullanima yoneliktir. Buna uymayacak olanin dizel almasina gerek bile yok.

Dizelde yüksek kullanım fark yaratabilir eskiden bu farkı 20k civarındaydı ama şimdi biz geçen sene dayıma dizel insignia aldırdık adam bir yılda 28000 km yapmış.Bunu da 100 km de 6.6 lt yakarak yaptı. Yani araba 2 sene içinde kendini amorti edecek. Dayımda agresif sürüşü olan pek dikkat etmeyen bir insan. Bu yüzden bu tür tercihleri yaparken kendimizi tanımamız çok önemli. Sanırım şimdi dizel alma şartı yılda 30000 km oldu ki onu da zaten reprezanterler filan yapar.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Ugur ve Cenk
Dizelde yüksek kullanım fark yaratabilir eskiden bu farkı 20k civarındaydı ama şimdi biz geçen sene dayıma dizel insignia aldırdık adam bir yılda 28000 km yapmış.Bunu da 100 km de 6.6 lt yakarak yaptı. Yani araba 2 sene içinde kendini amorti edecek. Dayımda agresif sürüşü olan pek dikkat etmeyen bir insan. Bu yüzden bu tür tercihleri yaparken kendimizi tanımamız çok önemli. Sanırım şimdi dizel alma şartı yılda 30000 km dolu ki onu da zaten reprezanterler filan yapar.
Aynen ondan bahsediyorum ben de. Eskiden 15 bindi, sonra 20-25 bine çıktı, şimdi +30 bin olması gerekiyor ki sıfır parasını amorti edebilsin. Fakat bu sefer de araç 3 yılda 100 bine gelmiş olacak. Motor ve hareketli parçaların yıpranması, ağır bakım vaktinin yaklaşmış olması, kısa zaman içinde çok km yaptığı için dizel bile olsa değer kaybının artması, çok km yapma zorunluluğu olduğundan dolayı sık değiştirilmek zorunda kalınan lastik parası v.b bir sürü maliyet kalemi devreye girecek. Aslına bakarsan yine pek karda olmuyorsun gibi gözüküyor. Dediğim gibi dizel - benzinli otomobil fiyat farkının artması, akaryakıtın litresinin de neredeyse aynı seviyeye yaklaşmasından ötürü maalesef her zaman olmasa da çoğu durumda artık dizeli mantıksız hale getiriyor denebilir.
 
  • Beğeni
Tepkiler: GARAJ TV ve Ugur
Aynen ondan bahsediyorum ben de. Eskiden 15 bindi, sonra 20-25 bine çıktı, şimdi +30 bin olması gerekiyor ki sıfır parasını amorti edebilsin. Fakat bu sefer de araç 3 yılda 100 bine gelmiş olacak. Motor ve hareketli parçaların yıpranması, ağır bakım vaktinin yaklaşmış olması, kısa zaman içinde çok km yaptığı için dizel bile olsa değer kaybının artması, çok km yapma zorunluluğu olduğundan dolayı sık değiştirilmek zorunda kalınan lastik parası v.b bir sürü maliyet kalemi devreye girecek. Aslına bakarsan yine pek karda olmuyorsun gibi gözüküyor. Dediğim gibi dizel - benzinli otomobil fiyat farkının artması, akaryakıtın litresinin de neredeyse aynı seviyeye yaklaşmasından ötürü maalesef her zaman olmasa da çoğu durumda artık dizeli mantıksız hale getiriyor denebilir.

Uzun dönem kullanım maliyetinde benzin de aynı lastiği yakacaktır. Dizelin ek masrafı bakım maliyeti olacak ki yılda 30k yapan araba 3 kere bakım görmeli bana göre bu da farkın 600 lira çıkması demek. Bu devirde 0 araba almak saçma zaten bide dizel alınır benzinlisi alınır filan diyoruz :)
 
Aynen ondan bahsediyorum ben de. Eskiden 15 bindi, sonra 20-25 bine çıktı, şimdi +30 bin olması gerekiyor ki sıfır parasını amorti edebilsin. Fakat bu sefer de araç 3 yılda 100 bine gelmiş olacak. Motor ve hareketli parçaların yıpranması, ağır bakım vaktinin yaklaşmış olması, kısa zaman içinde çok km yaptığı için dizel bile olsa değer kaybının artması, çok km yapma zorunluluğu olduğundan dolayı sık değiştirilmek zorunda kalınan lastik parası v.b bir sürü maliyet kalemi devreye girecek. Aslına bakarsan yine pek karda olmuyorsun gibi gözüküyor. Dediğim gibi dizel - benzinli otomobil fiyat farkının artması, akaryakıtın litresinin de neredeyse aynı seviyeye yaklaşmasından ötürü maalesef her zaman olmasa da çoğu durumda artık dizeli mantıksız hale getiriyor denebilir.
Mesele biraz daha farklı boyutlara da taşınıldı aslında. Şöyle ki; benzinli de az yakıyor dizel de, eee dizelde dpf falan var ve bunlar arıza veriyor. Eee o zaman gerek yok. Mesele biraz da buradan çıktı aslında. Yani şu an dizel almak özellikle de sıfırda mantıksız zaten ama ikinci elde temizi bulunup fiyat farkı da çok yoksa hala mantıklı. Özellikle agresif kullanan biri için çok çok mantıklı seçenek haline geliyor.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Uzun dönem kullanım maliyetinde benzin de aynı lastiği yakacaktır. Dizelin ek masrafı bakım maliyeti olacak ki yılda 30k yapan araba 3 kere bakım görmeli bana göre bu da farkın 600 lira çıkması demek. Bu devirde 0 araba almak saçma zaten bide dizel alınır benzinlisi alınır filan diyoruz :)
Şöyle ki sıfır araç alırken o fiyat farkını dizele verip alıyorsan km yapmak zorundasın ki maliyeti kurtarsın. Benzinli zaten daha uygun olduğu için km yapma zorunluluğu yok. Haliyle daha fazla km yapan aracın lastik yıpranması çok olacaktır. Bugün eli yüzü düzgün bir set lastik 16 ebatta 2500-3000 lira civarı. Bir lastiğin ömrünün 30-35 bin km olduğu düşünüldüğünde dizel araçta daha fazla masraf açacaktır.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Ugur
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...