Dizel mi Benzinli mi

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Günümüz yakıt fiyatları ve otomobil fiyatları ayrıca yeni nesil turbo benzinli motorların az yakması ile dizel motorlu araba almak artık ne kadar mantıklı onu araştırıcağım. Tabii bunu yapmanın en sağlık yolu aynı marka-modelin dizel ve benzinli motorlarını kıyaslamak. Bu yüzden kıyaslama yapacağım otomobiller daha önce test ettiğim İnsignia ve Grandland X olacak

İlk önce İnsignia dan başlayalım. Arabaların fabrika verilerine bakalım

1.6 Sidi vs 1.6 Cdti (İkiside otomatik)

Beygir: 170 bg 136 bg

Tork: 260 320

Hızlanma konusunda iki arabanında ölçümlerini kendimiz yaptık. Hemen onları inceleyelim. (Maalesef ikisi de aynı rotada yapılamadı)






Gerçekteki hızlanmalarına baktığımız zaman

1.6 Sidi vs 1.6 Cdti

0-100 9.81 sn 10.62 sn

80-120 7.45 sn 7.15 sn

120-160 12.02 sn 14.115 sn

Hızlanma konusunda 80-120 hariç benzinli de çok daha iyi gözüküyor.

Tabii asıl önemli kısım yakıt.

100 km/…lt 1.6 Sidi vs 1.6 Cdti

En yüksek değer 22 lt 13 lt

Karma değer 9.5 lt 7.1 lt

En düşük değer 5.6 lt 4.4 lt

Burada görülen o ki sürüş stili agresifleştikçe aradaki farkında daha da açıldığı.

Şimdi iki arabanında yaptığı masraflara gelelim.

1.6 Sidi vs 1.6 Cdti

50000 km Bakım: 450 Tl 650 tl

Karma tüketime göre Fiyat hesaplaması 19.09 2018 Opete aittir. Benzin 6.91 Tl Dizel 6.29 Tl

10000 Km de yakıt 6219 Tl 4465 Tl

Yani 10000 Km de dizel motor bize 1554 Tl daha az masraf çıkaracak.

Tabii işin bir de arabanın ilk fiyat mevzusu var. Bu 2 arabanın da şuanda sıfırı yok bu yüzden ikinci el piyasasına göre bakacağım. Şuanda 2015 model 1.6 benzinli otomatik Cosmo İnsignia 88000 Tl ile 115000 Tl arasında değişiyor yani ortalama 101500 Tl diye söyleyebiliriz. Aynı şekilde dizel İnsignia ise 98000 Tl ile 129500 Tl arasında değişiyor yani ortalama 113750 Tl diyebiliriz.

Yani dizeli benzinliye göre 12250 Tl daha pahalıya sahip oluyoruz. Yani yıllık 10000 Km yapan biri bu parayı 8 yılda çıkarabilir.

Şimdi Grandland X ile kıyaslama yapalım.

Fabrika verileri. 1.2 Turbo Vs 1.6 Cdti

Beygir 130 Bg 120 Bg

Tork 230 300

Dizel Grandland X hızlamasını çekemediğimiz için detaylı kıyaslama yapamayacağım.

0-100 10.9 12.2

Fabrika verilerine göre benzinli Grandland X çok daha hızlanıyor.

Merak edenler için 1.2 Turbo Grandland X hızlanması:



Yakıta bakalım. Maalesef dizel Grandland X en çok ve en az yakıtı görecek kadar kullanamadım bu yüzden sadece karma tüketimleri kıyaslayacağım.

100km/.. Litre 1.2 Turbo vs 1.6 Dizel

En Fazla 15 lt

Karma 7.5 lt 6 lt

En Az 4.6 lt

Çıkardığı masraflar. Opel servisine göre benzinli ve dizel Grandland X in bakım ücretleri aynıymış. Ama tahminim İnsignia daki ile aynıdır.

10000 Kilometrelik

Yakıt Masrafı 5182.5 Tl 3774 Tl

Yıllık Mtv 743 Tl 1294 Tl

Yani dizel alırsanız 551 Tl daha az masraf açmış olursunuz. Eklemediğim bir masrafta arada

Peki alış fiyatlar. Şuan Opel in eylül kampanyası ile Excellence paket 1.2 T 234900 Tl 1.6 Dizel 252900 Tl

Yani dizel motor için 18000 Tl daha fazla para vermeniz gerekiyor. Bunu da yılda 10000 km yaparak 32 yılda ancak çıkarırsınız.

Sonuç:
Eğer agresif sürüş tarzınız var,yüksek kilometre yapıyorsunuz ve arabayı uzun dönem kullanacaksanız o zaman dizel mantıklı olabilir. Ama sakin sürüş yapacaksanız benzinli motorun atiklik,sessizlik gibi artıları ile sizin için daha mantıklı olabilir tabii benzinli de yaptığınız tasarrufu arttırmak için ülkemiz vergilerine göre 1.300 cc den küçük benzinli motorları tercih ederseniz daha da tasarruf sağlayabilirsiniz.



Yazıda Geçen Arabaların İncelemeleri
Opel Grandland X 1.2 Turbo Testi (Video)
Opel Grandland X 1.6 Dizel Otomatik Excellence(Yazı)

Opel İnsignia 1.6 SİDİ AT6 test sürüşü (Video)
TEST/ ŞİMŞEK ETKİSİ: OPEL İNSİGNİA (Yazı)
Rüzgar: Opel İnsignia 1.6 Cdti (Yazı)
 
Son düzenleme:
Mesele biraz daha farklı boyutlara da taşınıldı aslında. Şöyle ki; benzinli de az yakıyor dizel de, eee dizelde dpf falan var ve bunlar arıza veriyor. Eee o zaman gerek yok. Mesele biraz da buradan çıktı aslında. Yani şu an dizel almak özellikle de sıfırda mantıksız zaten ama ikinci elde temizi bulunup fiyat farkı da çok yoksa hala mantıklı. Özellikle agresif kullanan biri için çok çok mantıklı seçenek haline geliyor.
Zaten 2.el konusu derya deniz.. Yani benim şuan yaptığım km ortada, kullanım tarzım da ortada. Haliyle dizel bana daha uygun. Dediğin gibi kafama yatan, temiz bir dizel motor uygun fiyatıyla düşeş gelirse düşünebilirim. Ama bunun olması da kolay değil. Az km yapmış, temiz ve daha uygun fiyatıyla benzinli araç bulmak daha kolay 2.elde.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Ugur
Zaten 2.el konusu derya deniz.. Yani benim şuan yaptığım km ortada, kullanım tarzım da ortada. Haliyle dizel bana daha uygun. Dediğin gibi kafama yatan, temiz bir dizel motor uygun fiyatıyla düşeş gelirse düşünebilirim. Ama bunun olması da kolay değil. Az km yapmış, temiz ve daha uygun fiyatıyla benzinli araç bulmak daha kolay 2.elde.
Açık açık söyleyeyim ki araba bakıyoruz mesela bizim için. Günlük binmeye başlayacam artık ve az yakması falan önemli bizim için. Baktığımız yeni arabalar ya turbo benzin yada dizel ki böyle olmasını da biz tercih ediyoruz. Şimdi düşününce, günlük biniyorum ve çok yol yapacam, benzin fiyatları malum. Tamam benzin masrafını karşılayacak durumumuz var ama dizel gibi bir alternatif dururken neden daha çok vereyim ki? Gönül turbo benzinden yana ama tasarruf etmesini gözardı edemiyoruz. Diğer taraftan turbo olmayan yani atmosferik benzinliye de ben bakmıyorum, zaten elimin altındaki araba öyle ve tüpü de var. Tutup da sırf yeni olmasına da para veresim gelmiyor. Sonuç, şimdilik beklemede :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Şöyle ki sıfır araç alırken o fiyat farkını dizele verip alıyorsan km yapmak zorundasın ki maliyeti kurtarsın. Benzinli zaten daha uygun olduğu için km yapma zorunluluğu yok. Haliyle daha fazla km yapan aracın lastik yıpranması çok olacaktır. Bugün eli yüzü düzgün bir set lastik 16 ebatta 2500-3000 lira civarı. Bir lastiğin ömrünün 30-35 bin km olduğu düşünüldüğünde dizel araçta daha fazla masraf açacaktır.
Ben eşit şartlara göre kıyaslıyorum hani benzinde alsa 30000 yapacak adam için :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Ben eşit şartlara göre kıyaslıyorum hani benzinde alsa 30000 yapacak adam için :)
Tabii o zaman bazı kalemler eşitlenecek haliyle. Fakat onun haricinde aracı fiyat farkını vererek aldın ve amacına uygun kullandın diyelim. İşte o vakit dizelde masraf kalemleri artıyor. Madem bu fiyat farkını verdim o zaman km yapayım da amorti etsin dediğinde yürütme maliyetleri dizelde artıyor. Benzinli alan zaten daha uygun fiyata aldığı için amorti etmesi gereken bir para olmadığından fazla km yapması gerekmiyor. Ama senin dediğin gibi olursa zaten çoğu şart eşitlenecektir.
 
  • Beğeni
Tepkiler: GARAJ TV ve Ugur
Açık açık söyleyeyim ki araba bakıyoruz mesela bizim için. Günlük binmeye başlayacam artık ve az yakması falan önemli bizim için. Baktığımız yeni arabalar ya turbo benzin yada dizel ki böyle olmasını da biz tercih ediyoruz. Şimdi düşününce, günlük biniyorum ve çok yol yapacam, benzin fiyatları malum. Tamam benzin masrafını karşılayacak durumumuz var ama dizel gibi bir alternatif dururken neden daha çok vereyim ki? Gönül turbo benzinden yana ama tasarruf etmesini gözardı edemiyoruz. Diğer taraftan turbo olmayan yani atmosferik benzinliye de ben bakmıyorum, zaten elimin altındaki araba öyle ve tüpü de var. Tutup da sırf yeni olmasına da para veresim gelmiyor. Sonuç, şimdilik beklemede :D
Benzine göre fazla fiyat farkı olmayan, istediğiniz modellerden temiz bir dizel düşerse o zaman direkt kapatabilirsin. Zaten fazla bir fark vermemiş olacaksın her türlü çıkarırsın arada ki fiyat farkını. Onun için iyi hesap yapmanız lazım. Mesela kısa mesafe + soğuk motor ikilisi dizelde çok yakıt tükettirir. O yüzden kullanacağın güzergah ve yol durumu da önemli olacaktır.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Ugur
Günümüz yakıt fiyatları ve otomobil fiyatları ayrıca yeni nesil turbo benzinli motorların az yakması ile dizel motorlu araba almak artık ne kadar mantıklı onu araştırıcağım. Tabii bunu yapmanın en sağlık yolu aynı marka-modelin dizel ve benzinli motorlarını kıyaslamak. Bu yüzden kıyaslama yapacağım otomobiller daha önce test ettiğim İnsignia ve Grandland X olacak

İlk önce İnsignia dan başlayalım. Arabaların fabrika verilerine bakalım

1.6 Sidi vs 1.6 Cdti (İkiside otomatik)

Beygir: 170 bg 136 bg

Tork: 260 320

Hızlanma konusunda iki arabanında ölçümlerini kendimiz yaptık. Hemen onları inceleyelim. (Maalesef ikisi de aynı rotada yapılamadı)






Gerçekteki hızlanmalarına baktığımız zaman

1.6 Sidi vs 1.6 Cdti

0-100 9.81 sn 10.62 sn

80-120 7.45 sn 7.15 sn

120-160 12.02 sn 14.115 sn

Hızlanma konusunda 80-120 hariç benzinli de çok daha iyi gözüküyor.

Tabii asıl önemli kısım yakıt.

100 km/…lt 1.6 Sidi vs 1.6 Cdti

En yüksek değer 22 lt 13 lt

Karma değer 9.5 lt 7.1 lt

En düşük değer 5.6 lt 4.4 lt

Burada görülen o ki sürüş stili agresifleştikçe aradaki farkında daha da açıldığı.

Şimdi iki arabanında yaptığı masraflara gelelim.

1.6 Sidi vs 1.6 Cdti

50000 km Bakım: 450 Tl 650 tl

Karma tüketime göre Fiyat hesaplaması 19.09 2018 Opete aittir. Benzin 6.91 Tl Dizel 6.29 Tl

10000 Km de yakıt 6219 Tl 4465 Tl

Yani 10000 Km de dizel motor bize 1554 Tl daha az masraf çıkaracak.

Tabii işin bir de arabanın ilk fiyat mevzusu var. Bu 2 arabanın da şuanda sıfırı yok bu yüzden ikinci el piyasasına göre bakacağım. Şuanda 2015 model 1.6 benzinli otomatik Cosmo İnsignia 88000 Tl ile 115000 Tl arasında değişiyor yani ortalama 101500 Tl diye söyleyebiliriz. Aynı şekilde dizel İnsignia ise 98000 Tl ile 129500 Tl arasında değişiyor yani ortalama 113750 Tl diyebiliriz.

Yani dizeli benzinliye göre 12250 Tl daha pahalıya sahip oluyoruz. Yani yıllık 10000 Km yapan biri bu parayı 8 yılda çıkarabilir.

Şimdi Grandland X ile kıyaslama yapalım.

Fabrika verileri. 1.2 Turbo Vs 1.6 Cdti

Beygir 130 Bg 120 Bg

Tork 230 300

Dizel Grandland X hızlamasını çekemediğimiz için detaylı kıyaslama yapamayacağım.

0-100 10.9 12.2

Fabrika verilerine göre benzinli Grandland X çok daha hızlanıyor.

Merak edenler için 1.2 Turbo Grandland X hızlanması:



Yakıta bakalım. Maalesef dizel Grandland X en çok ve en az yakıtı görecek kadar kullanamadım bu yüzden sadece karma tüketimleri kıyaslayacağım.

100km/.. Litre 1.2 Turbo vs 1.6 Dizel

En Fazla 15 lt

Karma 7.5 lt 6 lt

En Az 4.6 lt

Çıkardığı masraflar. Opel servisine göre benzinli ve dizel Grandland X in bakım ücretleri aynıymış. Ama tahminim İnsignia daki ile aynıdır.

10000 Kilometrelik

Yakıt Masrafı 5182.5 Tl 3774 Tl

Yıllık Mtv 743 Tl 1294 Tl

Yani dizel alırsanız 551 Tl daha az masraf açmış olursunuz. Eklemediğim bir masrafta arada

Peki alış fiyatlar. Şuan Opel in eylül kampanyası ile Excellence paket 1.2 T 234900 Tl 1.6 Dizel 252900 Tl

Yani dizel motor için 18000 Tl daha fazla para vermeniz gerekiyor. Bunu da yılda 10000 km yaparak 32 yılda ancak çıkarırsınız.

Sonuç:
Eğer agresif sürüş tarzınız var,yüksek kilometre yapıyorsunuz ve arabayı uzun dönem kullanacaksanız o zaman dizel mantıklı olabilir. Ama sakin sürüş yapacaksanız benzinli motorun atiklik,sessizlik gibi artıları ile sizin için daha mantıklı olabilir tabii benzinli de yaptığınız tasarrufu arttırmak için ülkemiz vergilerine göre 1.300 cc den küçük benzinli motorları tercih ederseniz daha da tasarruf sağlayabilirsiniz.



Yazıda Geçen Arabaların İncelemeleri
Opel Grandland X 1.2 Turbo Testi (Video)
Opel Grandland X 1.6 Dizel Otomatik Excellence(Yazı)

Opel İnsignia 1.6 SİDİ AT6 test sürüşü (Video)
TEST/ ŞİMŞEK ETKİSİ: OPEL İNSİGNİA (Yazı)
Rüzgar: Opel İnsignia 1.6 Cdti (Yazı)
Vaov çok ciddi bir araştırma yazısı olmuş.2.elde dahi dizelin bu kadar sene veya km de amorti etmesi şaşırttı beni açıkçası.Benzine güvenim arttı
Sübhanallah kardeşim ibretlik paylaşım. =)
 
Benzine göre fazla fiyat farkı olmayan, istediğiniz modellerden temiz bir dizel düşerse o zaman direkt kapatabilirsin. Zaten fazla bir fark vermemiş olacaksın her türlü çıkarırsın arada ki fiyat farkını. Onun için iyi hesap yapmanız lazım. Mesela kısa mesafe + soğuk motor ikilisi dizelde çok yakıt tükettirir. O yüzden kullanacağın güzergah ve yol durumu da önemli olacaktır.
Soğuk motor diyebiliriz yani mesafe çok yok ve şehiriçi ağırlıklı olacak ama benzinlide de durum aynı olacak ve o da çok yakacak. Isınana kadar bekleyip gitmeyi yaparım olmazsa.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Tabii o zaman bazı kalemler eşitlenecek haliyle. Fakat onun haricinde aracı fiyat farkını vererek aldın ve amacına uygun kullandın diyelim. İşte o vakit dizelde masraf kalemleri artıyor. Madem bu fiyat farkını verdim o zaman km yapayım da amorti etsin dediğinde yürütme maliyetleri dizelde artıyor. Benzinli alan zaten daha uygun fiyata aldığı için amorti etmesi gereken bir para olmadığından fazla km yapması gerekmiyor. Ama senin dediğin gibi olursa zaten çoğu şart eşitlenecektir.

Ben zaten şartların eşitliğine ciddi önem verdim. Normalde bu yazı insignia lara örnek vermeyecektim çünkü 1.6t ciddi daha güçlü ama elimde 1.4t yoktu ki eşitleyeyim :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Soğuk motor diyebiliriz yani mesafe çok yok ve şehiriçi ağırlıklı olacak ama benzinlide de durum aynı olacak ve o da çok yakacak. Isınana kadar bekleyip gitmeyi yaparım olmazsa.
Ben uzun süredir düzenli olarak benzinli kullanmadığım için bir yorum yapamıyorum. Fakat ben dizel için en lanet kombinasyona sahip bir bölgede yaşıyorum. 2-3 km'lik kısa mesafeler - soğuk motor - yokuş.. Muhteşem üçlüdür. İstanbul'un kilit trafiği falan halt eder bu üçlü durumun karşısında. Bu şartlarda benim dizel araç 5-5,5 litre yakacağına 6.8 - 6.9 litre yakıyor. Bu tabii kışın belli zamanlarında oluyor. Benzinli bir aracın soğuk motor + kısa mesafe + trafik / yokuş gibi kullanım durumlarında yakacağı nedir ? Yani normalde ne yakar, bu şartlarda ne yakar ? Bilmediğim için soruyorum genel olarak.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Ugur
Yalnız burda benzinli otomobiller turbo.
Ben modern MPİ motorların savunucusuyum. Yani kara düzen mpi değil.

Modern mpi arabalarda başlıca şu özelikler var. Bunlar, motorun daha az güc ile daha verimli çalışmasını sağlıyor. Benim arabam mesela tam yük tam gücte 10,5 litre benzin yakar. saate 150 km hız ile gider. Yani 22 litre benzin yakmaz mesela .
...
Sen yine de mpi motor da olsa o kadar güvenme. Seninle bir dolu depo benzine iddiaya girerim ki senin arabana lezzetli bir rotada ortalama 22lt benzin yaktırırım. :) Var mısın? Hafta içi bir günü bu iddia için ayırabilir misin? Kaybedersem senin hem benzinini hem gazını dolduracağım, sen kaybedersen benim sadece bir depo benzin paramı vereceksin. Kabul mü?:D
 
Ben uzun süredir düzenli olarak benzinli kullanmadığım için bir yorum yapamıyorum. Fakat ben dizel için en lanet kombinasyona sahip bir bölgede yaşıyorum. 2-3 km'lik kısa mesafeler - soğuk motor - yokuş.. Muhteşem üçlüdür. İstanbul'un kilit trafiği falan halt eder bu üçlü durumun karşısında. Bu şartlarda benim dizel araç 5-5,5 litre yakacağına 6.8 - 6.9 litre yakıyor. Bu tabii kışın belli zamanlarında oluyor. Benzinli bir aracın soğuk motor + kısa mesafe + trafik / yokuş gibi kullanım durumlarında yakacağı nedir ? Yani normalde ne yakar, bu şartlarda ne yakar ? Bilmediğim için soruyorum genel olarak.
Isınana ve biraz da düz yol yürüyene kadar ortalamasını 12-13 civarı gösteriyor, en azından bizimki için konuşayım. Hatta ilk 15-16 ile açıyor sonra sonra hafif hafif düşüyor ama dediğin durum varsa bu düşmesi çok yavaş oluyor.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Ee tabii.. Bir de o yönü var. Tamam 1.6 turboda yakıt biraz daha fazla ama aldığın güç de ona göre çok daha fazla :D

Bide ağırlık mevzusu var. Şimdi kasa aynı olunca ufak bir dizelin dezavantajı olan ek ağırlık dışında her şey eşitleniyor. Şimdi geçen başlıklara baktım 1300 kiloluk benzinli ile 1500 kiloluk dizeli kıyaslamışlar. Şimdi o 200 kilo neler değiştirir millet farkında değil.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Isınana ve biraz da düz yol yürüyene kadar ortalamasını 12-13 civarı gösteriyor, en azından bizimki için konuşayım. Hatta ilk 15-16 ile açıyor sonra sonra hafif hafif düşüyor ama dediğin durum varsa bu düşmesi çok yavaş oluyorç
Atmosferikte durum böyle. Peki turbo benzinli motorlarda durum nasıl ? Onu da kullanan arkadaşlar cevaplarsa sevinirim. Çünkü dediğim gibi benim motorun şehir içinde en kötü koşullarda yaktığı 7 litre. Turbo benzinde bu durum ne kadar artış gösteriyor onu da öğrenelim.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Ugur
Bide ağırlık mevzusu var. Şimdi kasa aynı olunca ufak bir dizelin dezavantajı olan ek ağırlık dışında her şey eşitleniyor. Şimdi geçen başlıklara baktım 1300 kiloluk benzinli ile 1500 kiloluk dizeli kıyaslamışlar. Şimdi o 200 kilo neler değiştirir millet farkında değil.
200 kg'lık benzinli araçtan yana olan ağırlık farkını dizelin amorti edebilmesi için en az 200 - 250 hp gücünde olması gerekiyor :D
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Ugur ve GARAJ TV
Atmosferikte durum böyle. Peki turbo benzinli motorlarda durum nasıl ? Onu da kullanan arkadaşlar cevaplarsa sevinirim. Çünkü dediğim gibi benim motorun şehir içinde en kötü koşullarda yaktığı 7 litre. Turbo benzinde bu durum ne kadar artış gösteriyor onu da öğrenelim.
@BerkayT de kendi insigniasından örnek versin. Grandland için kış şartını bilmez daha yeni alındı da insginia için yorum yapar.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
@BerkayT de kendi insigniasından örnek versin. Grandland için kış şartını bilmez daha yeni alındı da insginia için yorum yapar.
Aynen.. Benim aslında istediğim şu; x güzergahta normalde 7,5 litre yakan turbo benzinli bir araç, yine x güzergahta soğuk motor + kısa yol + trafik veya yokuş kombinasyonunda kaç yakar ?
 
  • Beğeni
Tepkiler: Ugur
200 kg'lık benzinli araçtan yana olan ağırlık farkını dizelin amorti edebilmesi için en az 200 - 250 hp gücünde olması gerekiyor :D

Aslında şunu da düşünüyorum. Avrupada araba fiyatlarına bakınca dizel-benzinli farkı bu kadar yok. Aslında bu fark direk disbürtörlük bir şey. Ben şuan öne geçebilmek için küçük hacimli turbo tanıtımı yapardım. Mtv avantajını da vurgulardım.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Aslında şunu da düşünüyorum. Avrupada araba fiyatlarına bakınca dizel-benzinli farkı bu kadar yok. Aslında bu fark direk disbürtörlük bir şey. Ben şuan öne geçebilmek için küçük hacimli turbo tanıtımı yapardım. Mtv avantajını da vurgulardım.
Zaten markalar artık dizel satmak istemiyor. Dizelin emsiyon şartlarını sağlayabilmesi için üretim maliyetlerini iyice arttırmak gerek. Markaların hiç işine gelmiyor. Zaten Türkiye'de de artık eskisi gibi dizel araç reklamı yapılmıyor. Artık çoğu kişi 1.0 ve 1.2 turbo benzinli alıyor dizele alternatif olarak.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Ugur
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...