Dizel mi Benzinli mi

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Günümüz yakıt fiyatları ve otomobil fiyatları ayrıca yeni nesil turbo benzinli motorların az yakması ile dizel motorlu araba almak artık ne kadar mantıklı onu araştırıcağım. Tabii bunu yapmanın en sağlık yolu aynı marka-modelin dizel ve benzinli motorlarını kıyaslamak. Bu yüzden kıyaslama yapacağım otomobiller daha önce test ettiğim İnsignia ve Grandland X olacak

İlk önce İnsignia dan başlayalım. Arabaların fabrika verilerine bakalım

1.6 Sidi vs 1.6 Cdti (İkiside otomatik)

Beygir: 170 bg 136 bg

Tork: 260 320

Hızlanma konusunda iki arabanında ölçümlerini kendimiz yaptık. Hemen onları inceleyelim. (Maalesef ikisi de aynı rotada yapılamadı)






Gerçekteki hızlanmalarına baktığımız zaman

1.6 Sidi vs 1.6 Cdti

0-100 9.81 sn 10.62 sn

80-120 7.45 sn 7.15 sn

120-160 12.02 sn 14.115 sn

Hızlanma konusunda 80-120 hariç benzinli de çok daha iyi gözüküyor.

Tabii asıl önemli kısım yakıt.

100 km/…lt 1.6 Sidi vs 1.6 Cdti

En yüksek değer 22 lt 13 lt

Karma değer 9.5 lt 7.1 lt

En düşük değer 5.6 lt 4.4 lt

Burada görülen o ki sürüş stili agresifleştikçe aradaki farkında daha da açıldığı.

Şimdi iki arabanında yaptığı masraflara gelelim.

1.6 Sidi vs 1.6 Cdti

50000 km Bakım: 450 Tl 650 tl

Karma tüketime göre Fiyat hesaplaması 19.09 2018 Opete aittir. Benzin 6.91 Tl Dizel 6.29 Tl

10000 Km de yakıt 6219 Tl 4465 Tl

Yani 10000 Km de dizel motor bize 1554 Tl daha az masraf çıkaracak.

Tabii işin bir de arabanın ilk fiyat mevzusu var. Bu 2 arabanın da şuanda sıfırı yok bu yüzden ikinci el piyasasına göre bakacağım. Şuanda 2015 model 1.6 benzinli otomatik Cosmo İnsignia 88000 Tl ile 115000 Tl arasında değişiyor yani ortalama 101500 Tl diye söyleyebiliriz. Aynı şekilde dizel İnsignia ise 98000 Tl ile 129500 Tl arasında değişiyor yani ortalama 113750 Tl diyebiliriz.

Yani dizeli benzinliye göre 12250 Tl daha pahalıya sahip oluyoruz. Yani yıllık 10000 Km yapan biri bu parayı 8 yılda çıkarabilir.

Şimdi Grandland X ile kıyaslama yapalım.

Fabrika verileri. 1.2 Turbo Vs 1.6 Cdti

Beygir 130 Bg 120 Bg

Tork 230 300

Dizel Grandland X hızlamasını çekemediğimiz için detaylı kıyaslama yapamayacağım.

0-100 10.9 12.2

Fabrika verilerine göre benzinli Grandland X çok daha hızlanıyor.

Merak edenler için 1.2 Turbo Grandland X hızlanması:



Yakıta bakalım. Maalesef dizel Grandland X en çok ve en az yakıtı görecek kadar kullanamadım bu yüzden sadece karma tüketimleri kıyaslayacağım.

100km/.. Litre 1.2 Turbo vs 1.6 Dizel

En Fazla 15 lt

Karma 7.5 lt 6 lt

En Az 4.6 lt

Çıkardığı masraflar. Opel servisine göre benzinli ve dizel Grandland X in bakım ücretleri aynıymış. Ama tahminim İnsignia daki ile aynıdır.

10000 Kilometrelik

Yakıt Masrafı 5182.5 Tl 3774 Tl

Yıllık Mtv 743 Tl 1294 Tl

Yani dizel alırsanız 551 Tl daha az masraf açmış olursunuz. Eklemediğim bir masrafta arada

Peki alış fiyatlar. Şuan Opel in eylül kampanyası ile Excellence paket 1.2 T 234900 Tl 1.6 Dizel 252900 Tl

Yani dizel motor için 18000 Tl daha fazla para vermeniz gerekiyor. Bunu da yılda 10000 km yaparak 32 yılda ancak çıkarırsınız.

Sonuç:
Eğer agresif sürüş tarzınız var,yüksek kilometre yapıyorsunuz ve arabayı uzun dönem kullanacaksanız o zaman dizel mantıklı olabilir. Ama sakin sürüş yapacaksanız benzinli motorun atiklik,sessizlik gibi artıları ile sizin için daha mantıklı olabilir tabii benzinli de yaptığınız tasarrufu arttırmak için ülkemiz vergilerine göre 1.300 cc den küçük benzinli motorları tercih ederseniz daha da tasarruf sağlayabilirsiniz.



Yazıda Geçen Arabaların İncelemeleri
Opel Grandland X 1.2 Turbo Testi (Video)
Opel Grandland X 1.6 Dizel Otomatik Excellence(Yazı)

Opel İnsignia 1.6 SİDİ AT6 test sürüşü (Video)
TEST/ ŞİMŞEK ETKİSİ: OPEL İNSİGNİA (Yazı)
Rüzgar: Opel İnsignia 1.6 Cdti (Yazı)
 
Son düzenleme:
Aynen.. Benim aslında istediğim şu; x güzergahta normalde 7,5 litre yakan turbo benzinli bir araç, yine x güzergahta soğuk motor + kısa yol + trafik veya yokuş kombinasyonunda kaç yakar ?
Grandland x de şehir içi sürüş 7 görmüştüm zaten bunu startnstop yazımda yazdım. Evden spora spordan eve giderken max 5 km dir arabanın yakıtı 8.8-9 lt arası geziyordu.
@BerkayT de kendi insigniasından örnek versin. Grandland için kış şartını bilmez daha yeni alındı da insginia için yorum yapar.
0.3-0.5 oynuyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Zaten markalar artık dizel satmak istemiyor. Dizelin emsiyon şartlarını sağlayabilmesi için üretim maliyetlerini iyice arttırmak gerek. Markaların hiç işine gelmiyor. Zaten Türkiye'de de artık eskisi gibi dizel araç reklamı yapılmıyor. Artık çoğu kişi 1.0 ve 1.2 turbo benzinli alıyor dizele alternatif olarak.

O zaman honda ve opel de iş yok ikiside küçük hacimli turboları getirmiyor. Opel de küçük hacimli motorlara düzgün otomatik yok ondan olabilir tabii.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Grandland x de şehir içi sürüş 7 görmüştüm zaten bunu startnstop yazımda yazdım. Evden spora spordan eve giderken max 5 km dir arabanın yakıtı 8.8-9 lt arası geziyordu.

0.3-0.5 oynuyor.
Yani normalde 7 yakarken, bahsettiğim sıkıntılı koşullarda 8.8 - 9 litre falan mı oluyor ?
 
O zaman honda ve opel de iş yok ikiside küçük hacimli turboları getirmiyor. Opel de küçük hacimli motorlara düzgün otomatik yok ondan olabilir tabii.
Honda kitlesi zaten atmosferik + lpg'yi seviyor. O yüzden onun böyle bir derdi yok. Opel'de dediğin gibi düzgün otomatik yok, buna ek olarak 136 hp + 320 nm torklu bir motoru var. Bir de opel araçları ağır olur kafası insanlarda hala hakim olduğu için benzinliye gitmek istemiyorlar. Özellikle çok satan J kasanın ağır olması, 115'lik atmosferiği alanın ertesi gün satmaya çalışması gibi durumlar hep sıkıntı çıkarıyor. J kasada 1.4 turbo kullanan tanıdığım Zonguldak'ta 10 litrenin üstünde yakıyor. Bunlar tabii insanları opel'de dizele yönlendiriyor.
 
Honda kitlesi zaten atmosferik + lpg'yi seviyor. O yüzden onun böyle bir derdi yok. Opel'de dediğin gibi düzgün otomatik yok, buna ek olarak 136 hp + 320 nm torklu bir motoru var. Bir de opel araçları ağır olur kafası insanlarda hala hakim olduğu için benzinliye gitmek istemiyorlar. Özellikle çok satan J kasanın ağır olması, 115'lik atmosferiği alanın ertesi gün satmaya çalışması gibi durumlar hep sıkıntı çıkarıyor. J kasada 1.4 turbo kullanan tanıdığım Zonguldak'ta 10 litrenin üstünde yakıyor. Bunlar tabii insanları opel'de dizele yönlendiriyor.
Küçük hacimli turbo dediğim 1.0 sidi 115 bg motor corsa da otosu yok astra da easytronik ile var. Ve dediğin gibi opel in kitlesi cidden 136 lık motor sağolsun dizelci
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Aynen öyle abi. Normali 7-7.5 ama dediğin durumda 0 layıp bakmıştım hatta bununla ilgili de yazım olacaktı ama yeterli veri bulamadım. 8.8-9 yakıyordu. Özellikle bakmıştım :)
İşte 1.0 ve 1.2 turbo motorların dizele neden alternatif olduğu ortada. Benim normal ile sıkıntılı koşullarda yaktığım yakıt farkıyla seninki aynı. Benim maksimum 7 yaktığım yerde sen 9 yakıyorsun. Gayet iyi.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Ugur
İşte 1.0 ve 1.2 turbo motorların dizele neden alternatif olduğu ortada. Benim normal ile sıkıntılı koşullarda yaktığım yakıt farkıyla seninki aynı. Benim maksimum 7 yaktığım yerde sen 9 yakıyorsun. Gayet iyi.
Turbo işi değiştiriyor demek ki. Atmosferik motor ısınana kadar ve düze gelene kadar tüketimi yüksek tutuyor ki bunda devir çevirmek de etkili tabi. Güç olmadığı için ister istemez gaza fazla basılıyor, basılmasa da çekmediği için yine yüksek tüketim olacak falan.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Küçük hacimli turbo dediğim 1.0 sidi 115 bg motor corsa da otosu yok astra da easytronik ile var. Ve dediğin gibi opel in kitlesi cidden 136 lık motor sağolsun dizelci
1.0 sidi motoru astra için hiç getirmediler Türkiye'ye herhalde ? Ben ilk defa duydum çünkü bu motorun astra'da kullanıldığını. Zaten dediğin gibi doğru bir şanzımanı da yok. Easytronic'le pek fazla satış hacmi yakalanmaz. Zor yani.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Ugur
1.0 sidi motoru astra için hiç getirmediler Türkiye'ye herhalde ? Ben ilk defa duydum çünkü bu motorun astra'da kullanıldığını. Zaten dediğin gibi doğru bir şanzımanı da yok. Easytronic'le pek fazla satış hacmi yakalanmaz. Zor yani.
Getirdiler abi, sonra getirmeyip yerine 1.4 atmosferik getirdiler.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Turbo işi değiştiriyor demek ki. Atmosferik motor ısınana kadar ve düze gelene kadar tüketimi yüksek tutuyor ki bunda devir çevirmek de etkili tabi.
Tabii. Benim 2.0 136'lık atmosferik araç dizelle maksimum koşullarda 7 litre yaktığım şehir içinde 12-14 litre arasına yakıyordu :D Ne günlerdi be kompressor mercedes'le aynı parayı veriyorduk yakıta :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: Ugur
Sen yine de mpi motor da olsa o kadar güvenme. Seninle bir dolu depo benzine iddiaya girerim ki senin arabana lezzetli bir rotada ortalama 22lt benzin yaktırırım. :) Var mısın? Hafta içi bir günü bu iddia için ayırabilir misin? Kaybedersem senin hem benzinini hem gazını dolduracağım, sen kaybedersen benim sadece bir depo benzin paramı vereceksin. Kabul mü?:D

Onu bende yaparım, saate 15 litre fuel flow var, 100 km yolu düşük vitesde , yüksek devirde 2 saate gitsem zaten 30 litre yakmış oluyor :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt
Yalnız burda benzinli otomobiller turbo.
Ben modern MPİ motorların savunucusuyum. Yani kara düzen mpi değil.

Modern mpi arabalarda başlıca şu özelikler var. Bunlar, motorun daha az güc ile daha verimli çalışmasını sağlıyor. Benim arabam mesela tam yük tam gücte 10,5 litre benzin yakar. saate 150 km hız ile gider. Yani 22 litre benzin yakmaz mesela .

VİS sistemi var

Dcvvt sistemi

Akıllı batarya şarj sistemi (akü şarj)

Stop Start sistemleri
22 net yakar mpi gibi verimsiz motorsa içinden geçer 22 nin yeterki otur gaza yüklü
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt
Bu hesap böyle yapılmıyor dostlar... mesajların hepsini okumadım, muhtemelen birileri yapmıştır lakin dizel - benzini arasındaki 10k fiyat farkı olması, yıllık ortalama 2tl ilk yakıt tasarrufu ile 5 yılda kapanmaz...

Çok temel bir hesapla o 10k yı yıllık banka faizine koyarsınız (veya o tutar kadar kredi çekmez siniz... ) yıllık getiri (mevduat faizi) veya yıllık götürü (kredi faizi) ile yapılır... hatta bunun neti bile hesaplanabilir (faiz-enflasyon ... yani ortamala %24-%18 = %6 gibi)

tabiki başka maliyelteri de katmak lazım .. örneğin daha pahallı olan dizelin, kasko ve trafik sigortasından da doğacak fark, hacim farkı varsa (dramatik olanı örneğin 1.6 TDİ ve 1.0 TSI karşılaştırması olur) MTV farkı veya daha küçük ama yine hesaba katılabilecek temel bakım maliyetleri (dpf nin ömrü biraz göreceli gibi, o yüzden o maliyeti kenarda tuttum)

Benim gördüğüm kadarıyla şu anda normal kullanımda benim aracım 35kr yakıyor... arkadaşımın 1.0TSI ı 52kr.. liste fiyatların 30K fark var.. hadi indirimlerden sonra 20K olsun ...aradaki bu tutar ile şu an için 1300TL faiz getirisi olurken .. muhtemelende 1600-1700TL civarı kredi faizi farkı çıkar... sadece bu fark + MTV farkını telafi etmek için 14-16k km yapmak lazım .. daha üst km net olarak dizele avantaj sağlar... altı benzinliye...

Eskiden sadece faiz farkıyla hesap yapıyordum ama aslında enflasyona karşı eriyende bir paramız olduğundan böyle daha doğru bir hesap oldu sanırım ....
 
Zaten 2.el konusu derya deniz.. Yani benim şuan yaptığım km ortada, kullanım tarzım da ortada. Haliyle dizel bana daha uygun. Dediğin gibi kafama yatan, temiz bir dizel motor uygun fiyatıyla düşeş gelirse düşünebilirim. Ama bunun olması da kolay değil. Az km yapmış, temiz ve daha uygun fiyatıyla benzinli araç bulmak daha kolay 2.elde.
Bu durumdaki 2. Eller sıfırından pahalı
İkinci elde insanlar liste fiyatına kanıyorlar ne yazıkki. çevremde bir kaç arkadaşa ikinci eli 80 e alıcağına sıfırı 75 e arabalar aldırdım.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Şehir içinde milim milim gaza bile bassam,engelli akülü sandalyeleri bile ben sollasa 12 litre civarı görüyorum.Şöyle bir arabayı kendim yıkayayım diye Silivri çıkışındaki Shell'e gidiyorum,sonra sahil yolundan deniz havası ala ala geliyorum.Otoparka koyuyorum arabayı ibre azalmış,mesafe ? 8-10 kilometre.

Tabi bu arabanın fazla yakması gibi oldu.Ama 8 litre yakan tsi motor bile olsa bana aynı rahatsızlığı verir.Çünkü benzin çok pahalı.

Konudan uzaklaştım yine ekonomiye bağladım.Dizel mi benzinli mi olayında seçim konusu,bence her otomobil gazetecisinin de videolarında bahsettiği gibi yıllık kilometreye göre tercih edilmeli.Ben senede 5000 kadar yapıyorum,30 litre de yaksa dizel fiyat farkını vermek mantıklı değil.Bir de benzinli araçların ''yağını suyunu koy git'' mantığına oturduğunu düşünüyorum,genel olarak tabii.
 
İşte 1.0 ve 1.2 turbo motorların dizele neden alternatif olduğu ortada. Benim normal ile sıkıntılı koşullarda yaktığım yakıt farkıyla seninki aynı. Benim maksimum 7 yaktığım yerde sen 9 yakıyorsun. Gayet iyi.

Yalnız şunu da düşünmek lazım. Ben Malatya dayım sen Zonguldak tasın. Şimdi senin rotanın yokuşu benimki bir değildir. Benim ki karma bir tüketim ve benzinli motorda şartlar zorlaştıkça yakıt daha da artıyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Yalnız şunu da düşünmek lazım. Ben Malatya dayım sen Zonguldak tasın. Şimdi senin rotanın yokuşu benimki bir değildir. Benim ki karma bir tüketim ve benzinli motorda şartlar zorlaştıkça yakıt daha da artıyor.
Orası öyle tabii. Ben bazen öyle yokuşlar çıkmak zorunda kalıyorum ki 1.vites 3500 devir çeviriyorum ( ki bu dizel yani ) 2'ye atınca araba boğulabiliyor :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: GARAJ TV
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...