Dizel Motorlu Araçlar

MehmetP55

Profesör
Katılım
3 Kas 2018
Mesajlar
707
Beğeni Puanı
557
Kendini kanıtlamış özellikle de ticari amaçla kullanılan dizeller örneğin 1.6 HDi PSA motorları 1.5dci yada ford un 1.5 dizeli Ülkemizde uzun yıllar yaşar lakin şu bir gerçek çoğumuzun ihtiyacı en iyi karşılayan dizel değil 1.2 civarı turbo benzinliler. Düşük hacimli benzinli ler eğer araç Ticari Yada Suv değilse zaten dizel kadar yakıyor hem daha sessiz hem bakımı daha uygun hem alırken daha ucuz hem vergisi daha az vs vs dizelin bir avantajı yok. Fakat araç Suv ise Ticari ise dizel den başka gidecek bir yerde yok. Burada tek handikap şu acaba bu düşük hacimli benzinliler uzun ömürlü mü?

Açıkçası konforunu düşünen maddi açıdan daha rahat olan ülkemizde dizel kadar yakan Benzinlileri kullanmalı tasarruf etmek isteyen ise sorunsuz Lpg lileri yoksa dizel için sebep bulmak zor şuan dizel satışının sebebi algılardan ibaret gerçek nedenlere dayanmıyor tabi bazı alternatif motor imkanı olmayan markalarda var bunları tenzih etmek lazım
 

Oronra

Asfalt Kurutucu
Katılım
24 May 2019
Mesajlar
169
Beğeni Puanı
78
Yaş
39
Marka
Honda
Kendini kanıtlamış özellikle de ticari amaçla kullanılan dizeller örneğin 1.6 HDi PSA motorları 1.5dci yada ford un 1.5 dizeli Ülkemizde uzun yıllar yaşar lakin şu bir gerçek çoğumuzun ihtiyacı en iyi karşılayan dizel değil 1.2 civarı turbo benzinliler. Düşük hacimli benzinli ler eğer araç Ticari Yada Suv değilse zaten dizel kadar yakıyor hem daha sessiz hem bakımı daha uygun hem alırken daha ucuz hem vergisi daha az vs vs dizelin bir avantajı yok. Fakat araç Suv ise Ticari ise dizel den başka gidecek bir yerde yok. Burada tek handikap şu acaba bu düşük hacimli benzinliler uzun ömürlü mü?

Açıkçası konforunu düşünen maddi açıdan daha rahat olan ülkemizde dizel kadar yakan Benzinlileri kullanmalı tasarruf etmek isteyen ise sorunsuz Lpg lileri yoksa dizel için sebep bulmak zor şuan dizel satışının sebebi algılardan ibaret gerçek nedenlere dayanmıyor tabi bazı alternatif motor imkanı olmayan markalarda var bunları tenzih etmek lazım
Cogumuzun ihtiyaci 1.2 tsi mi yani? :)
 

MehmetP55

Profesör
Katılım
3 Kas 2018
Mesajlar
707
Beğeni Puanı
557
Cogumuzun ihtiyaci 1.2 tsi mi yani? :)
Örneklerle izah edeyim
Megane 1.5dci yerine 1.2 tce yada 1.6 LPG çoğumuz için en doğru tercih
Cıtroen grubunda 1.2 Puretech gayet güzel bir motor
Golf için 1.6 Tdi yerine 1.0 tsi da 1.2 tsi da 1.4 tsi da güzel motorlar fakat işte yazıda yazdığım bu kısa ömür mevzusunu özellikle 1.0 TSİ da sık duyuyorum dikkatli olmak lazım
Toyota ve Honda için 1,6 LPG Hyundai için 1.6 LPG gayet güzel motorlar
Mesela hafif Suvlar için de geçerli aslında Kadjar 1.5dci yerine 1.2 tce yada Qashqai 1.2 turbo oldukça az yakıyorlar
Neden dizel gerekli olsun ki? Hele hele MTV daha yüksek bakım daha yüksek alırken daha pahalı sesi daha yüksek iken neden ?

Dizele Fazladan verdiğimiz 20.000tl ile Altın alsak benzin paramızı karşılar hele LPG li ise kâr ettirir :) İşin şakası bir yana az yakan benzinli yada LPG alternatifi olan markalarda dizel anlamlı değil
 

Oronra

Asfalt Kurutucu
Katılım
24 May 2019
Mesajlar
169
Beğeni Puanı
78
Yaş
39
Marka
Honda
Örneklerle izah edeyim
Megane 1.5dci yerine 1.2 tce yada 1.6 LPG çoğumuz için en doğru tercih
Cıtroen grubunda 1.2 Puretech gayet güzel bir motor
Golf için 1.6 Tdi yerine 1.0 tsi da 1.2 tsi da 1.4 tsi da güzel motorlar fakat işte yazıda yazdığım bu kısa ömür mevzusunu özellikle 1.0 TSİ da sık duyuyorum dikkatli olmak lazım
Toyota ve Honda için 1,6 LPG Hyundai için 1.6 LPG gayet güzel motorlar
Mesela hafif Suvlar için de geçerli aslında Kadjar 1.5dci yerine 1.2 tce yada Qashqai 1.2 turbo oldukça az yakıyorlar
Neden dizel gerekli olsun ki? Hele hele MTV daha yüksek bakım daha yüksek alırken daha pahalı sesi daha yüksek iken neden ?

Dizele Fazladan verdiğimiz 20.000tl ile Altın alsak benzin paramızı karşılar hele LPG li ise kâr ettirir :) İşin şakası bir yana az yakan benzinli yada LPG alternatifi olan markalarda dizel anlamlı değil
Temenninize saygi duyuyorum, fakat cogumuzun diye tabir ettiginiz kesim adina net gorusleriniz temenniden oteye gecmez.

Kimin neye neden bindiginide bilme sansiniz yokken ancak bence diyebilirsiniz. Konuyu uzatmak istemem ama bende birkac kelam edeyim orneklerle..

Evde iki arac var ikiside benzinli, biri 2.0 benzinli, digeri 1.4 benzinli, sirket araci 1.6 dizel.

Kimi dizele yakiti icin biner ki.. bence torku icin binilmeli. Avrupada amerikada ticaride pickup da dizele yakiti icin binmiyor, turkiyede yakiti icin biniliyor. Torku icin binende var turkiyede 2.0 - 1.6 dizel.

Dusuk hacimi ben tercih etmiyorum, 3 silindirde sevmiyorum. Dusuk hacimin cigersizliginide. Dusuk hacim turbo motorlar ile benim 1.4 atmosferik aracim ayni yakiyo bu arada. Uzun yolda 1.4 atmosferikle full dolu araba ve bagaj ile ustelik 5lt yakiyorum birde. Yeri gelincede kickdown yapiyorum ortalamayi degistirmiyo, cigersizde kalmiyo. Dusuk hacim bunu yapmiyo, ustelik kickdownda fena yakiyo.

Ozetle mevzu neden dizele binelim ne gerek var diye baslarsa yanlis, niye dizele biniyorsunuz diye soruyla baslarla daha dogru.

Cogumuzun ihtiyaci 1.2 turbo derseniz yanlis, bence 1.2 turbo cogumuza yetebilir derseniz daha dogru.

Kimin neyi nasil kullandigini, neden kullandigini bilmemiz mumkun degil.

Gecen hafta yakin arkadasim 2015 1.2 tsi manuel golfunu cok yaktigi icin satti. Dizelde almadi, tekrar dusuk hacimde almadi. Hybrid arac aldi, sehir ici en baba trafikte 5 in altina dusuyo yakiti.

Ozetle dusuk hacim turbo nanesi turkiyedeki motor hacmine gore vergi sisteminin meyvesidir. Daha az felan yaktigi da yok. Tecrube ilede sabittir.
 

facelift

Asfalt Kurutucu
Katılım
29 May 2019
Mesajlar
180
Beğeni Puanı
147
Yaş
30
Marka
BMW
Temenninize saygi duyuyorum, fakat cogumuzun diye tabir ettiginiz kesim adina net gorusleriniz temenniden oteye gecmez.

Kimin neye neden bindiginide bilme sansiniz yokken ancak bence diyebilirsiniz. Konuyu uzatmak istemem ama bende birkac kelam edeyim orneklerle..

Evde iki arac var ikiside benzinli, biri 2.0 benzinli, digeri 1.4 benzinli, sirket araci 1.6 dizel.

Kimi dizele yakiti icin biner ki.. bence torku icin binilmeli. Avrupada amerikada ticaride pickup da dizele yakiti icin binmiyor, turkiyede yakiti icin biniliyor. Torku icin binende var turkiyede 2.0 - 1.6 dizel.

Dusuk hacimi ben tercih etmiyorum, 3 silindirde sevmiyorum. Dusuk hacimin cigersizliginide. Dusuk hacim turbo motorlar ile benim 1.4 atmosferik aracim ayni yakiyo bu arada. Uzun yolda 1.4 atmosferikle full dolu araba ve bagaj ile ustelik 5lt yakiyorum birde. Yeri gelincede kickdown yapiyorum ortalamayi degistirmiyo, cigersizde kalmiyo. Dusuk hacim bunu yapmiyo, ustelik kickdownda fena yakiyo.

Ozetle mevzu neden dizele binelim ne gerek var diye baslarsa yanlis, niye dizele biniyorsunuz diye soruyla baslarla daha dogru.

Cogumuzun ihtiyaci 1.2 turbo derseniz yanlis, bence 1.2 turbo cogumuza yetebilir derseniz daha dogru.

Kimin neyi nasil kullandigini, neden kullandigini bilmemiz mumkun degil.

Gecen hafta yakin arkadasim 2015 1.2 tsi manuel golfunu cok yaktigi icin satti. Dizelde almadi, tekrar dusuk hacimde almadi. Hybrid arac aldi, sehir ici en baba trafikte 5 in altina dusuyo yakiti.

Ozetle dusuk hacim turbo nanesi turkiyedeki motor hacmine gore vergi sisteminin meyvesidir. Daha az felan yaktigi da yok. Tecrube ilede sabittir.
Hocam o ciğersiz 1.2 turbolar sağlam harcar yalnız 1.4 atmosferikleri :)
 

Oronra

Asfalt Kurutucu
Katılım
24 May 2019
Mesajlar
169
Beğeni Puanı
78
Yaş
39
Marka
Honda
Hocam o ciğersiz 1.2 turbolar sağlam harcar yalnız 1.4 atmosferikleri :)
Konumuz bu degil :)
Asiri beslemenin kisa mesafede verdigi etki konusunda haklisin, sizin tabirinizle harcadikca da yakitta harciyo onuda unutmamak lazim.

Tork icin konu yine doner dizele :)
 

MAYFA AYUU

Panpa
Beta Programı
Katılım
29 Eki 2016
Mesajlar
6,040
Beğeni Puanı
14,133
Konum
Antalya
Marka
Audi
Temenninize saygi duyuyorum, fakat cogumuzun diye tabir ettiginiz kesim adina net gorusleriniz temenniden oteye gecmez.

Kimin neye neden bindiginide bilme sansiniz yokken ancak bence diyebilirsiniz. Konuyu uzatmak istemem ama bende birkac kelam edeyim orneklerle..

Evde iki arac var ikiside benzinli, biri 2.0 benzinli, digeri 1.4 benzinli, sirket araci 1.6 dizel.

Kimi dizele yakiti icin biner ki.. bence torku icin binilmeli. Avrupada amerikada ticaride pickup da dizele yakiti icin binmiyor, turkiyede yakiti icin biniliyor. Torku icin binende var turkiyede 2.0 - 1.6 dizel.

Dusuk hacimi ben tercih etmiyorum, 3 silindirde sevmiyorum. Dusuk hacimin cigersizliginide. Dusuk hacim turbo motorlar ile benim 1.4 atmosferik aracim ayni yakiyo bu arada. Uzun yolda 1.4 atmosferikle full dolu araba ve bagaj ile ustelik 5lt yakiyorum birde. Yeri gelincede kickdown yapiyorum ortalamayi degistirmiyo, cigersizde kalmiyo. Dusuk hacim bunu yapmiyo, ustelik kickdownda fena yakiyo.

Ozetle mevzu neden dizele binelim ne gerek var diye baslarsa yanlis, niye dizele biniyorsunuz diye soruyla baslarla daha dogru.

Cogumuzun ihtiyaci 1.2 turbo derseniz yanlis, bence 1.2 turbo cogumuza yetebilir derseniz daha dogru.

Kimin neyi nasil kullandigini, neden kullandigini bilmemiz mumkun degil.

Gecen hafta yakin arkadasim 2015 1.2 tsi manuel golfunu cok yaktigi icin satti. Dizelde almadi, tekrar dusuk hacimde almadi. Hybrid arac aldi, sehir ici en baba trafikte 5 in altina dusuyo yakiti.

Ozetle dusuk hacim turbo nanesi turkiyedeki motor hacmine gore vergi sisteminin meyvesidir. Daha az felan yaktigi da yok. Tecrube ilede sabittir.
Yaw ben de hep böyle yazanlara inanırdım almadan önce 1.0 tfsi 8 1.6 tdi 6 yakar diye hesapladım gittim 1.0 tfsi aldım şuan 5.8 yakıyorum. Uzun yolda da dip gaz yaptığım vs oluyor Isparta antalya arası gidiş 5 dönüş 3.5 yaktım bunlarda dip gazlar var.
 

Oronra

Asfalt Kurutucu
Katılım
24 May 2019
Mesajlar
169
Beğeni Puanı
78
Yaş
39
Marka
Honda
Yaw ben de hep böyle yazanlara inanırdım almadan önce 1.0 tfsi 8 1.6 tdi 6 yakar diye hesapladım gittim 1.0 tfsi aldım şuan 5.8 yakıyorum. Uzun yolda da dip gaz yaptığım vs oluyor Isparta antalya arası gidiş 5 dönüş 3.5 yaktım bunlarda dip gazlar var.
Bende mesnetsiz atiyormusum gibi bir izlenim olusmasini istemem. Zaten mesajim hangisi ne yakar hangisi gecer vb bir mesajda degil. Herkesin kullanim sekline gore her aracta yakit durumu degisebilir.

Demek istedigim dusuk hacimli motorlarin herkese yetecegi sevecegi beklentisini karsilayacagi genellemesinin dogru olmadigi.

Siz 1.0 aracinizi dizel 1.6 ile kiyaslamissiniz 1.0 dan memnun kalmissiniz. Bende 1.4 benzin atmosferik aracimla kiyasladim memnun kalmadim. (Memnuniyetsizliklerim ayri bir konuda paylasilabilir, yeri burasi degil diye yazmadim) Ozetle kisiye beklentiye kullanima gore degisken bir cok durum mevcut. Genellemek mumkun degil.

Aracinizi Allah icinize sindirsin kazasiz belasiz surusler dilerim.
 

MehmetP55

Profesör
Katılım
3 Kas 2018
Mesajlar
707
Beğeni Puanı
557
Temenninize saygi duyuyorum, fakat cogumuzun diye tabir ettiginiz kesim adina net gorusleriniz temenniden oteye gecmez.

Kimin neye neden bindiginide bilme sansiniz yokken ancak bence diyebilirsiniz. Konuyu uzatmak istemem ama bende birkac kelam edeyim orneklerle..

Evde iki arac var ikiside benzinli, biri 2.0 benzinli, digeri 1.4 benzinli, sirket araci 1.6 dizel.

Kimi dizele yakiti icin biner ki.. bence torku icin binilmeli. Avrupada amerikada ticaride pickup da dizele yakiti icin binmiyor, turkiyede yakiti icin biniliyor. Torku icin binende var turkiyede 2.0 - 1.6 dizel.

Dusuk hacimi ben tercih etmiyorum, 3 silindirde sevmiyorum. Dusuk hacimin cigersizliginide. Dusuk hacim turbo motorlar ile benim 1.4 atmosferik aracim ayni yakiyo bu arada. Uzun yolda 1.4 atmosferikle full dolu araba ve bagaj ile ustelik 5lt yakiyorum birde. Yeri gelincede kickdown yapiyorum ortalamayi degistirmiyo, cigersizde kalmiyo. Dusuk hacim bunu yapmiyo, ustelik kickdownda fena yakiyo.

Ozetle mevzu neden dizele binelim ne gerek var diye baslarsa yanlis, niye dizele biniyorsunuz diye soruyla baslarla daha dogru.

Cogumuzun ihtiyaci 1.2 turbo derseniz yanlis, bence 1.2 turbo cogumuza yetebilir derseniz daha dogru.

Kimin neyi nasil kullandigini, neden kullandigini bilmemiz mumkun degil.

Gecen hafta yakin arkadasim 2015 1.2 tsi manuel golfunu cok yaktigi icin satti. Dizelde almadi, tekrar dusuk hacimde almadi. Hybrid arac aldi, sehir ici en baba trafikte 5 in altina dusuyo yakiti.

Ozetle dusuk hacim turbo nanesi turkiyedeki motor hacmine gore vergi sisteminin meyvesidir. Daha az felan yaktigi da yok. Tecrube ilede sabittir.
İhtiyaç kelimesi de zaten tam olarak bunu ifade ediyor yeterli olan budur demektir. Çoğumuz deme sebebim de ortalama bir kullanıcıyı baz alarak fakat tabiki sizin gibi istisnalar var olacaktır.
Burada ihtiyacı karşılamaktan bahsettigim için dizelin torku nedeniyle tercih edilmesi tabiki konu dışı ki zira o zaman 2.0 dizel daha torklu onu da isteyen tercih eder yada daha güzel diye 5.0 V10 da tercih eder parası vardır onu alır zevkler ve renkler değişir kişi de zaten o noktada kimsenin tavsiyesini dinlemez. Sizin de dediğiniz gibi ülkemizde ekonomik nedenler ile dizel tercih ediliyor ve çoğu için tam anlamıyla saçmalık olduğunu izah ettik.
Sadece şu gerçekten bahsettik artık yılda 20.000 hatta bazen 30.000 e kadar dizel tasarruf ettirmiyor forumdan da takip ettiğimiz üzere onlarca düşük hacim benzinli motor yıllık toplam km ortalamasına bakınca aynı aracın dizeli kadar yakıyor ekstra olarak sessiz çalışıyor bakımları daha uygun oluyor vergisi daha düşük alırken daha ucuz vs
Örneğin daha yeni bir tanıdığımıza bir zamanlar kendimde baktığım bir araç olan Kadjar önerdim motor olarak da 1.5 dci değil 1.2 tce önerdim çünkü oturup hesap yaptık daha avantajlı çıkıyor hem de öyle az yakmayan bir benzinli olmasına rağmen daha avantajlı çıkıyor çünkü vergi avantajı var çünkü düşük bakım maliyeti var hesabımiza bunu dahil etmedik fakat hele fazladan verdigimiz para ile altın alsak muhtemelen yıllarca tüm yakitimizi karşılar :) Sahibi ben torku daha yüksek dizel alacağım tabiki diyebilir zira aynı adam ben 2.0 istiyorum da diyebilir ihtiyacın dışına çıkar zevklerine daha fazla para harcamak isteyebilir

Hybrid konusu ise ihtiyaç olarak bakınca tam anlamıyla sınıfta kalıyor. Verdiğimiz ekstra 60.000tl yi amorti etme şansı hiç yok. Tabi ben elektrik Motorunu merak ediyorum .......... diye sıralanabilir sebepler ile alınmış olabilir mi olabilir bu da kişinin kendi zevkidir
 
Son düzenleme:

Mt.Akina

Bunta Fujiwara
Hachiroku
Katılım
18 Ocak 2017
Mesajlar
3,003
Beğeni Puanı
11,759
Marka
Toyota
BMW Grubu teknik patronu, benzinli motorların da 2050’ye kadar var olacağını belirtti.
BMW, bu hafta Almanya’daki genel merkezinde düzenlediği etkinlikte, bir üretim modeline dönüşebilecek çarpıcı hibrit konsepti Vision M Next’i tanıttı. Eğer konseptin bir üretim versiyonu sunulursa, firmanın 2023 yılına kadar piyasaya sürmeyi planladığı 25 elektrikli modelden biri olacak. Bavyeralı üretici elektriklenmeyi önemsiyor; peki bu içten yanmalı motorlu BMW modellerinin sonu anlamına mı geliyor?

BMW yetkilileri tarafından yapılan açıklamalara bakılırsa, pek değil. Automotive News’e konuşan BMW teknik şefi Klaus Fröhlich, benzinli ve dizel motorların en az 20-30 yıl daha piyasada olacağını ifade etti. Dizellerin yaklaşık 20 yıl daha var olacağını düşündüğünü söyleyen yönetici, isminin sonu “d” ile biten BMW modellerini en azından 2040’a kadar göreceğimizi açıkladı. Fröhlich, benzinli BMW’lerin de 2050 yılına kadar yollarda olacağını belirtti.

BMW’nin önündeki yoğun elektrikli araç takvimine rağmen Fröhlich, “elektrifikasyona geçiş fazla abartılıyor” ifadesini kullandı. Elektrikli araçların bataryalarında kullanılan ham maddelerin çok pahalı olduğunu kaydeden yönetici, önümüzdeki yıllarda elektrikli modellerini artırmak isteyen üreticilerin talebinin artmasıyla durumun daha da kötüleşeceğini söyledi.

İçten yanmalı motorların yakın zamanda kaybolmayacağını savunan Fröhlich, bazı motor tiplerinin fişinin çekilmesinin kaçınılmaz olduğunu belirtti. BMW’nin, kompakt modellerinde yer alan üç silindirli 1.5 litrelik turbodizel motordan maliyet ve sıkı emisyon düzenlemeleri nedeniyle vazgeçeceği biliniyor. Ayrıca M550d, X5 M50d, 750d ve X7 M50d’ye güç veren dört turbolu 3.0 litrelik altı silindirli ünite de kaldırılacak. Bunun dışında V12 ve V8 motorun akıbeti de belirsizliğini koruyor.

Son bir haftadır aldığım en güzel haberlerden biri keyiflendim sebepsizce.hatatat
 

yunuscelik29

Yunus Çelik
Profesör
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
1,170
Beğeni Puanı
757
Yaş
21
Konum
İstanbul
Marka
Volkswagen
Valla biniyosanız, hele ki istanbulda iseniz, ve yakıta önem veriyorsanız sakın benzinli almayın, biz öyle bir hata yaptık, ocağımıza incir ağacı dikti resmen, şuan dizele biniyoruz yılda 25bine yakın km biniyoruz kafa rahat.
İstanbul için konuşuyorum, bizim oturduğumuz semtte iki motor arasında minimum 3-4lt fark ediyor.
 

Sailor

Kaptan
Katılım
6 Kas 2016
Mesajlar
10,978
Beğeni Puanı
24,658
Konum
istanbul
Marka
Mazda
Örneklerle izah edeyim
Megane 1.5dci yerine 1.2 tce yada 1.6 LPG çoğumuz için en doğru tercih
Cıtroen grubunda 1.2 Puretech gayet güzel bir motor
Golf için 1.6 Tdi yerine 1.0 tsi da 1.2 tsi da 1.4 tsi da güzel motorlar fakat işte yazıda yazdığım bu kısa ömür mevzusunu özellikle 1.0 TSİ da sık duyuyorum dikkatli olmak lazım
Toyota ve Honda için 1,6 LPG Hyundai için 1.6 LPG gayet güzel motorlar
Mesela hafif Suvlar için de geçerli aslında Kadjar 1.5dci yerine 1.2 tce yada Qashqai 1.2 turbo oldukça az yakıyorlar
Neden dizel gerekli olsun ki? Hele hele MTV daha yüksek bakım daha yüksek alırken daha pahalı sesi daha yüksek iken neden ?

Dizele Fazladan verdiğimiz 20.000tl ile Altın alsak benzin paramızı karşılar hele LPG li ise kâr ettirir :) İşin şakası bir yana az yakan benzinli yada LPG alternatifi olan markalarda dizel anlamlı değil
1.2 qq da sehir ici 6.5 yakiyorum
Alirkende ucuz bakimida vergiside ucuz.
1 litre az yakacam diye gar gar sesi hic cekemem. Arizasi felaket olur dizelin ustelik. 1.6 tdi lari uzebilmemde cabasi.
Dizel almadim hic almayida dusunmuyorum. Bundan sonraki motorum kismetse hybrid olur
 

DouglasAdams

DOKTOR
Stage 1
Katılım
24 Mar 2017
Mesajlar
8,189
Beğeni Puanı
21,173
Konum
İzmir
Marka
Toyota
Sürekli şehir içi kullanım hem dizel hem benzinli arabamız vardı.Dizel 5,8-6,2 arası yakarken benzinli olan 6,4-7,2 arası yakıyordu.Bu bağlamda 2000-2500 TL 20.000 km de fark oluyor benzinli dizel arasında.Çok can yakar konusuna ise herkesin bütçesi farklıdır diye bişey diyemicem
 

Tb96

Elit Apaçi
Katılım
8 Ağu 2019
Mesajlar
290
Beğeni Puanı
315
Yaş
23
Konum
Kıbrıs-Malatya
Marka
Opel
1.2 qq da sehir ici 6.5 yakiyorum
Alirkende ucuz bakimida vergiside ucuz.
1 litre az yakacam diye gar gar sesi hic cekemem. Arizasi felaket olur dizelin ustelik. 1.6 tdi lari uzebilmemde cabasi.
Dizel almadim hic almayida dusunmuyorum. Bundan sonraki motorum kismetse hybrid olur
Hocam dediğiniz her konuda katılıyorum hatta aynısını uygulayıp elimizdeki dizel arabayı da benzinliye çevirdik ama şunu merak ediyorum. 1.2 qq ile otomatik olduğunu da varsıyorum 1.6 tdi ları ne konu da üzüyorsun
 

Sailor

Kaptan
Katılım
6 Kas 2016
Mesajlar
10,978
Beğeni Puanı
24,658
Konum
istanbul
Marka
Mazda
Hocam dediğiniz her konuda katılıyorum hatta aynısını uygulayıp elimizdeki dizel arabayı da benzinliye çevirdik ama şunu merak ediyorum. 1.2 qq ile otomatik olduğunu da varsıyorum 1.6 tdi ları ne konu da üzüyorsun
Ara hizlanmalarda daha atik. Evet otomatik ama eski qq cvtleri gibi zaaar kalan cvtlerden degil gerci. Sanal vites atan tamamen tk gibi davranan daha az sacmalayan bir otomatik diyebilirim. 1.2 nin nefesi aslinda cok yok ama ara hizlanmalari fazlasiyla atik.
 

atoprak

Panpa
Katılım
5 Kas 2016
Mesajlar
1,377
Beğeni Puanı
1,912
Konum
İstanbul
Marka
Yok
Bir dizel kullanıcısı olarak, çok km yapılmadıkça (benim için 25k ve üzeridir bu) dizel almak mantıksız ... lakin sadece yakıt hesabı yaparak yaklaşılırsa aynı aracın benzili versiyonunun km başına yakıt maliyeti, dizele göre %35-40 daha fazla çıkıyor (benzer güçteki dizel ve benzili için) ben aynı yolu, aynı trafik şartları ile Leon (1.6 tdi) da 3.9 -4.2 arasında gidiyorken, 1.2 tsi Jettada 5.8-6.2 ile gittim.

Ama işte, düşük vergi dilimi ile 1.0 tsi gibi bir araç alınıp, bence yıl da 25k km ye kadar , normal bir kullanımla gönül rahatlığı ile binilebilir.

Not : ama aracı başkası alıyor, depoyu siz dolduruyorsanız dizel alın 😁😁😁 ilk alım maliyeti size yansımamış olsun
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: bt

lmter224

Taklacı Güvercin
Katılım
13 Eyl 2019
Mesajlar
71
Beğeni Puanı
39
Yaş
23
Konum
İstanbul
dizel hastalığı nesilden nesile aktarılan birşey galiba :)
Ben 28 yaşındayım ve hayatımda sahip olduğum sayısız aracın tamamı dizeldi. Bu dizel merakı babamın tırcı olmasından geliyor yaklaşık 45 yılını tırlarda ve yollarda geçirdi. çocukken beni yan koltuğa oturturdu marşa bastığında o 12 litrelik v8 dizel motorun gürültüsü çocukken bile tüylerimi diken diken yapardı. Genelde v12 dizellerden mükemmel bir ses çıkar ama günümüzde silindirler azaldı:) şu sıralar babamın dizel 2.0 Caddy sini kullanıyorum alt devirde gelen güç mükemmel. Genelde benzinli bir aracın sürücü koltuğuna oturduğumda ilk garipsediğim şey ölüm sessizliği:) ve geniş devir bandı.
 

dthhasan

Hasan H Ayan
Panpa
Beta Programı
Katılım
23 Ara 2017
Mesajlar
2,129
Beğeni Puanı
7,211
Konum
Malatya
Marka
Renault
Eğer aşırı dur kalk trafiğe giriliyorsa.arabaya çok kişi yüklü biniyorsanız.çok iniş çıkışları olan bir şehirse dizel mantıklı.bu kurlarda sıfırda değil ikinci elde.
 
Üst