Herkese Merhaba,
2019'da bir Audi A3mün sel'de pert olmasıyla başladı bu yolculuk aslında. Şirket arabasının özel işlerimde kullanamayacağımın kesinleşmesi ve kendime ait bir arabamın olması şarttı. Hızlıca olayları anlatıp daha sonra arabamı anlatmaya geçeceğim. 2019 Ağustos ayında aldığım bir Audi A3 ve 4 ay sonra İzmir Mavişehir'de olan selden sonra kendilerini pert olarak ayırıp sigortadan para almam ile başladı. 1 Adet Fotoğrafını şöyle aşağı bırakıyorum.
Kendileri aslında ilk sahip olduğum araba olduğu için ayrı biryer kazanmıştı ama oda uçtu gitti. Sonuçta bana kalırsa daha güzel bir araba için feda etmişti kendisini.
Şimdi lafı fazla dolandırmadan asıl konuğumuza geçelim.
Evet aşağıda fotoğrafını paylaştığım kendileri benim ilk proje aracımdır. Hala üzerine eklemeler yapıyorum ancak bir süreliğine maddi sıkıntılardan ötürü ara vermek zorunda kaldım.
Aracın detaylarından bahsetmem gerekirse:
Audi A3 1.6 TDI+Yazılım 150Hp 320Nm tork üretmekte.
2014 Model 118.480km
Ambition Paket olup Sunroof yok maalesef
Eibach Pro Kit yay mevcut
S3 ön tampon RS3 ön ızgara+S3 arka difüzör
Karartılmış ön far içleri
18" S3 jant
Karbon kaplama orta konsol+Karbon kaplama direksiyon göbeği
Kırmızı ile değiştirilmiş emniyet kemerleri kafalık yastıkları+bozuk para düşmesin diye koltuk aralarına koyulan minderimsi şey.
Gri ayna kapakları
Şimdi birazcık daha detaylıca bahsedeyim. Hem Audi olarak hemde bu işlemlerden sonra değişenler. Aynı zamanda fotoğraflar ile renk katmak isterim
Aslında şöyle ki Audi A3 çok yumuşak bir araba işaret parmağınızla bile direksiyonu rahatça çevirebiliyorsunuz. Bunun dinamiklerinde elbette bir değişim olmadı ama konfor açısından değişiklikler elbette oldu. Daha önce @AHU ile test etmiştik aracı. Ben kullanıcı gözünden yazmak istiyorum bunu.
Bana kalırsa daha çok mekanik değişiklikler ne gibi etkiledi bundan bahsetsem daha güzel olur. (Yazılımın neler getirdiğinden de bahsedeceğim)
Yaylar araçta sertlik oluşturdu ama bu güvensizlik veren bir sertlik değil tabikide. Tam aksine aşırı bir biçimde güven veriyor virajlara girerken gerek yolda giderken ani manevralarda savrulma neredeyse hiç yok diyebilirim. Tabi buna 18" jantlarında bir etkisi var. Ben eskiden beri sert arabaları daha çok sevdiğim için yaylar bana ilaç gibi gelmişti doğrusu.
Jantlar görünüm olarak aracı daha da atik bir hale getirdi ve tabikide yol tutuşuna faydası oldu. Daha çok güven veriyor yay+jant ikilemi.
Yazılım olarak soft yazışım olduğu için başta da yazdığım gibi 150hp+320nm tork var. Stok haliyle kıyaslayınca aradaki fark gerçekten çok tatmin edici. Gerek hızlanmalarda gerek sollamalarda tatmin ediyor gerçekten. Hele ki doğru tork aralığında gaz verdiğinizde o zaman hissiyat paha biçilemez.
Kozmetik olarak ise dış görünüş açısından farklı duruyor elbette. Atik duruyor diyebiliriz. Bu arada şunuda belirteyim bir obd cihazı ile amerikan parkları açtım ama kapanmıyor bir türlü
. Onu da çözeceğim yakın zamanda umarım.
Dış hatları 8V kasanın gerçekten çok hoşuma gidiyor hele sedanın apayrı.
Tabiki A3'ün kronik arızaları var. Hele ki vitesin mandalı beni deli ediyor. Ucuz bir switch kullanmışlar ve biraz sert veya biraz yumuşak basınca direkt arıza lambası yakıyor. Kapıdaki plastik aksamlar yumuşak olması gerekirken sert. Bilemiyorum neden böyle saçma bir şey var.
Ambition pakette Direksiyon Audi A6 ile aynı ve aşırı kaba duruyor. Yakışmıyor onunda görselini aşağıya bırakıyorum.
Gerçekten neden böyle bir direksiyon kullandılar anlam veremiyorum. Yuvarlak göbekli olanlar çok mu masraflı? Saçma bir davranış gerçekten. Ek olarak pandemi döneminde çok sık kolonya ve dezenfektan kullandığımız için simide zarar gelmesin diye bir kaplama yaptım. Bence herkes yapmalı.
Arabada direksiyonda göreceğiniz üzere sesli komut var ama olmasa daha iyi. Anlaşamadık bir türlü kendisiyle. Sanırım bu sefer sorun bende değil onda
Navigasyon var ama arabayı alırken ekletmeniz gerekiyor. Yoksa MMI ekranında navigasyon yüklü değil diye bir yazıyla karşılaşabilirsiniz.
Şimdi arabanın içinin fotoğrafını paylaşayım sizlere
İçi birazcık dağınık maalesef kusura bakmayın. Bu pandemi olaylarından beri kendileriyle çok ilgilenemiyorum..
Koltuklar gördüğünüz gibi deri kumaş yazın derilerden uzak durmak gerekiyor
.
Orta konsol üzerine karbon kapak ekledim aynı zamanda direksiyon göbeğine de.
Hava menfezlerine kırmızı halkalar ile biraz daha içeri renk kattım. Kemerler gözükmüyor ama onlarda kırmızı.
MMI ekranı 2014 teknolojisine göre bence gayet başarılı. Zaten bu arabada en çok sevdiğim olay bütün ekranı ortadan kontrol etmemiz. Gerçekten yoldan gözümüzü ayırmadan herşey elimizin altında.
Klima kontrolcüsü bir mantıksızlık var. Araba'da tek iken her iki tarafın sıcaklığını ayrı ayrı ayarlıyorum ortada sync gibi bir tuş yok. o biraz saçma geliyor bana. İçi hakkında sanırım daha fazla söylenebilecek birşey yok.
Gelecek projelerimden bahsedip fotoğrafları paylaşıp konuyu sonlandırmak istiyorum.
Arkada 4 çıkış var 4'ü de aktif ancak herşey orijinal. Egzoz'dan bahsederken şunuda ekleyim. DPF yazılımsal olarak iptal edildi yazılım atılırken. Hem ileride egzoz yaptırırsam hemde fazla kurum attığı için kurum birikmesin diye. Hep niyetlendiğim ve hep son dakika vazgeçtiğim egzoz sistemi var ileride yapacaklarım arasında. Tek korkum dp'ye ulaşmak için travers vs sarkıtılacak ondan çekiniyorum açıkçası. Unutmadan yazıyım onu da bir ince dumanımız var elbette.
Buda lastik yakıyormuş gibi görünen ama arkada bir dayının kurumuş otları yakarken çektiğimiz fotoğrafı.
.
Evet bu fotoğrafta önlip yok Vagfest dönüşü otobanda 200 210 civarına çıkınca ön lipe güle güle demiştim.
En yakın zamanda Egzoz sistemi ve Garett 1449 turbo değişimi yapmayı planlıyorum. Zaten değişiklikler oldukça burayı güncellerim mutlaka.
Son bir fotoğrafta arkadan giderken bırakayım istedim.
Şimdilik benden bu kadar okuyan herkese çok teşekkür ediyorum.
2019'da bir Audi A3mün sel'de pert olmasıyla başladı bu yolculuk aslında. Şirket arabasının özel işlerimde kullanamayacağımın kesinleşmesi ve kendime ait bir arabamın olması şarttı. Hızlıca olayları anlatıp daha sonra arabamı anlatmaya geçeceğim. 2019 Ağustos ayında aldığım bir Audi A3 ve 4 ay sonra İzmir Mavişehir'de olan selden sonra kendilerini pert olarak ayırıp sigortadan para almam ile başladı. 1 Adet Fotoğrafını şöyle aşağı bırakıyorum.

Kendileri aslında ilk sahip olduğum araba olduğu için ayrı biryer kazanmıştı ama oda uçtu gitti. Sonuçta bana kalırsa daha güzel bir araba için feda etmişti kendisini.
Şimdi lafı fazla dolandırmadan asıl konuğumuza geçelim.
Evet aşağıda fotoğrafını paylaştığım kendileri benim ilk proje aracımdır. Hala üzerine eklemeler yapıyorum ancak bir süreliğine maddi sıkıntılardan ötürü ara vermek zorunda kaldım.
Aracın detaylarından bahsetmem gerekirse:
Audi A3 1.6 TDI+Yazılım 150Hp 320Nm tork üretmekte.
2014 Model 118.480km
Ambition Paket olup Sunroof yok maalesef

Eibach Pro Kit yay mevcut
S3 ön tampon RS3 ön ızgara+S3 arka difüzör
Karartılmış ön far içleri
18" S3 jant
Karbon kaplama orta konsol+Karbon kaplama direksiyon göbeği
Kırmızı ile değiştirilmiş emniyet kemerleri kafalık yastıkları+bozuk para düşmesin diye koltuk aralarına koyulan minderimsi şey.
Gri ayna kapakları

Şimdi birazcık daha detaylıca bahsedeyim. Hem Audi olarak hemde bu işlemlerden sonra değişenler. Aynı zamanda fotoğraflar ile renk katmak isterim

Aslında şöyle ki Audi A3 çok yumuşak bir araba işaret parmağınızla bile direksiyonu rahatça çevirebiliyorsunuz. Bunun dinamiklerinde elbette bir değişim olmadı ama konfor açısından değişiklikler elbette oldu. Daha önce @AHU ile test etmiştik aracı. Ben kullanıcı gözünden yazmak istiyorum bunu.
Bana kalırsa daha çok mekanik değişiklikler ne gibi etkiledi bundan bahsetsem daha güzel olur. (Yazılımın neler getirdiğinden de bahsedeceğim)
Yaylar araçta sertlik oluşturdu ama bu güvensizlik veren bir sertlik değil tabikide. Tam aksine aşırı bir biçimde güven veriyor virajlara girerken gerek yolda giderken ani manevralarda savrulma neredeyse hiç yok diyebilirim. Tabi buna 18" jantlarında bir etkisi var. Ben eskiden beri sert arabaları daha çok sevdiğim için yaylar bana ilaç gibi gelmişti doğrusu.
Jantlar görünüm olarak aracı daha da atik bir hale getirdi ve tabikide yol tutuşuna faydası oldu. Daha çok güven veriyor yay+jant ikilemi.
Yazılım olarak soft yazışım olduğu için başta da yazdığım gibi 150hp+320nm tork var. Stok haliyle kıyaslayınca aradaki fark gerçekten çok tatmin edici. Gerek hızlanmalarda gerek sollamalarda tatmin ediyor gerçekten. Hele ki doğru tork aralığında gaz verdiğinizde o zaman hissiyat paha biçilemez.

Kozmetik olarak ise dış görünüş açısından farklı duruyor elbette. Atik duruyor diyebiliriz. Bu arada şunuda belirteyim bir obd cihazı ile amerikan parkları açtım ama kapanmıyor bir türlü

Dış hatları 8V kasanın gerçekten çok hoşuma gidiyor hele sedanın apayrı.
Tabiki A3'ün kronik arızaları var. Hele ki vitesin mandalı beni deli ediyor. Ucuz bir switch kullanmışlar ve biraz sert veya biraz yumuşak basınca direkt arıza lambası yakıyor. Kapıdaki plastik aksamlar yumuşak olması gerekirken sert. Bilemiyorum neden böyle saçma bir şey var.
Ambition pakette Direksiyon Audi A6 ile aynı ve aşırı kaba duruyor. Yakışmıyor onunda görselini aşağıya bırakıyorum.

Gerçekten neden böyle bir direksiyon kullandılar anlam veremiyorum. Yuvarlak göbekli olanlar çok mu masraflı? Saçma bir davranış gerçekten. Ek olarak pandemi döneminde çok sık kolonya ve dezenfektan kullandığımız için simide zarar gelmesin diye bir kaplama yaptım. Bence herkes yapmalı.
Arabada direksiyonda göreceğiniz üzere sesli komut var ama olmasa daha iyi. Anlaşamadık bir türlü kendisiyle. Sanırım bu sefer sorun bende değil onda

Navigasyon var ama arabayı alırken ekletmeniz gerekiyor. Yoksa MMI ekranında navigasyon yüklü değil diye bir yazıyla karşılaşabilirsiniz.
Şimdi arabanın içinin fotoğrafını paylaşayım sizlere

İçi birazcık dağınık maalesef kusura bakmayın. Bu pandemi olaylarından beri kendileriyle çok ilgilenemiyorum..
Koltuklar gördüğünüz gibi deri kumaş yazın derilerden uzak durmak gerekiyor

Orta konsol üzerine karbon kapak ekledim aynı zamanda direksiyon göbeğine de.
Hava menfezlerine kırmızı halkalar ile biraz daha içeri renk kattım. Kemerler gözükmüyor ama onlarda kırmızı.
MMI ekranı 2014 teknolojisine göre bence gayet başarılı. Zaten bu arabada en çok sevdiğim olay bütün ekranı ortadan kontrol etmemiz. Gerçekten yoldan gözümüzü ayırmadan herşey elimizin altında.
Klima kontrolcüsü bir mantıksızlık var. Araba'da tek iken her iki tarafın sıcaklığını ayrı ayrı ayarlıyorum ortada sync gibi bir tuş yok. o biraz saçma geliyor bana. İçi hakkında sanırım daha fazla söylenebilecek birşey yok.
Gelecek projelerimden bahsedip fotoğrafları paylaşıp konuyu sonlandırmak istiyorum.

Arkada 4 çıkış var 4'ü de aktif ancak herşey orijinal. Egzoz'dan bahsederken şunuda ekleyim. DPF yazılımsal olarak iptal edildi yazılım atılırken. Hem ileride egzoz yaptırırsam hemde fazla kurum attığı için kurum birikmesin diye. Hep niyetlendiğim ve hep son dakika vazgeçtiğim egzoz sistemi var ileride yapacaklarım arasında. Tek korkum dp'ye ulaşmak için travers vs sarkıtılacak ondan çekiniyorum açıkçası. Unutmadan yazıyım onu da bir ince dumanımız var elbette.

Buda lastik yakıyormuş gibi görünen ama arkada bir dayının kurumuş otları yakarken çektiğimiz fotoğrafı.

Evet bu fotoğrafta önlip yok Vagfest dönüşü otobanda 200 210 civarına çıkınca ön lipe güle güle demiştim.
En yakın zamanda Egzoz sistemi ve Garett 1449 turbo değişimi yapmayı planlıyorum. Zaten değişiklikler oldukça burayı güncellerim mutlaka.

Son bir fotoğrafta arkadan giderken bırakayım istedim.
Şimdilik benden bu kadar okuyan herkese çok teşekkür ediyorum.