ALINTI-JATO'nun verilerine göre 2011 de pazarın %54 ünü oluşturan dizel araba satışları, 2019 da %33 e geriledi

Hocam yıllardır sessiz ama gitmeyen,hatta sesli ama yine gitmeyen benzinli motorlu araçlara binmekten gına geldi.Artık gitmesi için devir çevirmesi gereken bir arabaya binmek istemiyorum,1500-2000 devirde o turbo fıss diye bassın,o içeri gelen hafifçe bir gar gar sesiylr yol alayım üstelik ekonomik olarak yol alayım istiyorumDizel motorun sesi gar gar gar hocam ne cekiciligi var![]()
Dedigim gibi amac ekonomi ise 0 km arac aliyorsam hayatta dizel almam.hem cok daha pahali hem vergisi cok hem bakim daha pahali.Hocam yıllardır sessiz ama gitmeyen,hatta sesli ama yine gitmeyen benzinli motorlu araçlara binmekten gına geldi.Artık gitmesi için devir çevirmesi gereken bir arabaya binmek istemiyorum,1500-2000 devirde o turbo fıss diye bassın,o içeri gelen hafifçe bir gar gar sesiylr yol alayım üstelik ekonomik olarak yol alayım istiyorum![]()
Sole diyeyim gunumuz 0 km araclarinda benzin ve dizel arasinda 15 milyar fark olabiliyor.Yıllarca atmosferik benzinli, tork konvertörlü otomatik vites otomobil kullandım. Rutin bakım haricinde servise uğramadım. Dizel otomatiğe geçtim hem yakıt masrafım azaldı hem de sürüş zevkim arttı. Aynı performansı verebilecek benzinli araçlar mevcut dizel aracım ile aynı fiyatlarda. Bakım maliyetleri arasında da çok fark yok. 2. elde dizel, 0km'de turbo benzinli diyorum. vergi avantajı sağlanır ise hybrid de tercih edilebilir. orada da bakım maliyetleri iyi incelenmeli.
düşük segmentler için doğru ancak d segment üstü premium araçlarda duyulmuyor neredeyse.dizeli sırf o gürültüsünü çekmemek için bile almayabilirim
O kadar para veripde 2 litre az yakayim cabasina girilmeside ironi komikdüşük segmentler için doğru ancak d segment üstü premium araçlarda duyulmuyor neredeyse.
D üstü premium dizelleri de bu sefer benzin konforu yerine neden dizel olsun olmuyor mu?düşük segmentler için doğru ancak d segment üstü premium araçlarda duyulmuyor neredeyse.
demek istediğim d üstü premiumda ses, titreşim gibi konforu pek etkileyen bir durum olmuyor. bir diğer tercih sebebi dizelin performansını, yüksek torku seviyorsundur, gazlaya gazlaya gittiğin halde en fazla 10 11 litreleri görünce psikolojik olarak daha tatmin ediyordur.D üstü premium dizelleri de bu sefer benzin konforu yerine neden dizel olsun olmuyor mu?
Doğan kabağın arteon testinde Okan Altan’ın dedikleri aklıma geliyor.
3,0 turbo dizel ve benzinli arasında 60 nm fark var örnek olarak tfsi tdi aldım.Arasa 70 HP de fark var zaten Torku verdiği aralığı hiç saymayayım.Dediğinde sadece 11 litreye katılıyorumdemek istediğim d üstü premiumda ses, titreşim gibi konforu pek etkileyen bir durum olmuyor. bir diğer tercih sebebi dizelin performansını, yüksek torku seviyorsundur, gazlaya gazlaya gittiğin halde en fazla 10 11 litreleri görünce psikolojik olarak daha tatmin ediyordur.