Dizel Satışları 2019'da İyice Düştü

ALINTI-JATO'nun verilerine göre 2011 de pazarın %54 ünü oluşturan dizel araba satışları, 2019 da %33 e geriledi
18587
 
  • Beğeni
Tepkiler: Bedirhan
Dizel motorun sesi gar gar gar hocam ne cekiciligi var :D
Hocam yıllardır sessiz ama gitmeyen,hatta sesli ama yine gitmeyen benzinli motorlu araçlara binmekten gına geldi.Artık gitmesi için devir çevirmesi gereken bir arabaya binmek istemiyorum,1500-2000 devirde o turbo fıss diye bassın,o içeri gelen hafifçe bir gar gar sesiylr yol alayım üstelik ekonomik olarak yol alayım istiyorum :)
 
Hocam yıllardır sessiz ama gitmeyen,hatta sesli ama yine gitmeyen benzinli motorlu araçlara binmekten gına geldi.Artık gitmesi için devir çevirmesi gereken bir arabaya binmek istemiyorum,1500-2000 devirde o turbo fıss diye bassın,o içeri gelen hafifçe bir gar gar sesiylr yol alayım üstelik ekonomik olarak yol alayım istiyorum :)
Dedigim gibi amac ekonomi ise 0 km arac aliyorsam hayatta dizel almam.hem cok daha pahali hem vergisi cok hem bakim daha pahali.
Ha ikinci el aliyorsam dizel alirim ama kesinlikle.
 
Yıllarca atmosferik benzinli, tork konvertörlü otomatik vites otomobil kullandım. Rutin bakım haricinde servise uğramadım. Dizel otomatiğe geçtim hem yakıt masrafım azaldı hem de sürüş zevkim arttı. Aynı performansı verebilecek benzinli araçlar mevcut dizel aracım ile aynı fiyatlarda. Bakım maliyetleri arasında da çok fark yok. 2. elde dizel, 0km'de turbo benzinli diyorum. vergi avantajı sağlanır ise hybrid de tercih edilebilir. orada da bakım maliyetleri iyi incelenmeli.
 
  • Beğeni
Tepkiler: muhammed37
Yıllarca atmosferik benzinli, tork konvertörlü otomatik vites otomobil kullandım. Rutin bakım haricinde servise uğramadım. Dizel otomatiğe geçtim hem yakıt masrafım azaldı hem de sürüş zevkim arttı. Aynı performansı verebilecek benzinli araçlar mevcut dizel aracım ile aynı fiyatlarda. Bakım maliyetleri arasında da çok fark yok. 2. elde dizel, 0km'de turbo benzinli diyorum. vergi avantajı sağlanır ise hybrid de tercih edilebilir. orada da bakım maliyetleri iyi incelenmeli.
Sole diyeyim gunumuz 0 km araclarinda benzin ve dizel arasinda 15 milyar fark olabiliyor.
Bende yillarca atmosferik benzinli tk sanzimanli araba kullandim su anda dusuk hacimli turbo kullaniyorum yakit masrafim baya dustu.
1.6 tdi motor alacagima ornegin 1.2 turbo alirim boy boy gecebiliyor cunku. 320d alinmadigi surece guclu dizel bildigim kadariyla opel astra da var orta segmentte.
Bakim maliyetleri arasinda kafadan 400 lira fark var cogu firmada. He tabi dizel ariza verirse cikabilecek masraflarin benzinliden cok daha fazla ve agir masrafli olabileceginide belirteyim.
Ozet olarak kesinlikle sizinle hemfikirim 0 alacaksam asla dizel almam. İkinci elde dizel dusunulebilir ama.
Hybrid candir :D
 
D üstü premium dizelleri de bu sefer benzin konforu yerine neden dizel olsun olmuyor mu?
Doğan kabağın arteon testinde Okan Altan’ın dedikleri aklıma geliyor.
demek istediğim d üstü premiumda ses, titreşim gibi konforu pek etkileyen bir durum olmuyor. bir diğer tercih sebebi dizelin performansını, yüksek torku seviyorsundur, gazlaya gazlaya gittiğin halde en fazla 10 11 litreleri görünce psikolojik olarak daha tatmin ediyordur.
 
demek istediğim d üstü premiumda ses, titreşim gibi konforu pek etkileyen bir durum olmuyor. bir diğer tercih sebebi dizelin performansını, yüksek torku seviyorsundur, gazlaya gazlaya gittiğin halde en fazla 10 11 litreleri görünce psikolojik olarak daha tatmin ediyordur.
3,0 turbo dizel ve benzinli arasında 60 nm fark var örnek olarak tfsi tdi aldım.Arasa 70 HP de fark var zaten Torku verdiği aralığı hiç saymayayım.Dediğinde sadece 11 litreye katılıyorum