Doğru Vites Doğru Devir

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

botvitaliy

Profesör
88
Sizce doğru mu bu?
yV6l4n.png
 
Çok doğru, doğru olan ideal vites ideal devirdir. Misal 5. viteste yokuş aşağı bir yolda ilerliyorsun, eğer devir 1300 devir altına doğru yaklaşırsa bu zaman motor kendisini stop etmemek için yakıt tüketmeye devam edecektir. Yüksek devirde ilerliyorkende "gazı ezerek" istesende kullanamayacağın için yakıt sarfiyatı fazla olur. Bir taksici atasözü; "Devirli kullanmıyorlar kardeş."
 
  • Beğeni
Tepkiler: Ugur
Büyük vites küçük devir giderseniz motor titremeye başlar, aracın çekmediğini düşünüp gazı biraz daha ezme, daha fazla basma ihtiyacı hissedersiniz ki yakıt artmaya başlar. Küçük vites büyük devir de hepimizin bildiği gibi motoru bağırtmak, yüksek devirlerde zorlamak demek ki bu da malum yakıt tüketimini arttıracaktır. Gaz pedalına mümkün olduğunca az basacağınız devir ve vites oranlarını tercih etmek optimum yakıt tüketimi verisini almanızı sağlayacaktır. Tabii aracınızın güç değelerini bilmeniz bunun için önceliktir. O sebeple sayfada yazan şey doğrudur.
 
Pedala biraz basınca arabanın yürüyeceği (motorun torkunu yakaladığı)bir devirde olması lazım yoksa yüksek vites düşük devirde gaza yüklenince hem motor ciddi zarar görür hem de yakıt artar.
 
düşük devirden kastı 2000 3500 arasıdır. fotoğraftaki araç benzinli. hyundai servisten bize de aynısını demişlerdi. :D
 
Yüksek viteste ilerlerken gaza basarsınız ve araç hiç bir tepki vermez ya bazı hızlarda bahsettiği düşük devir o işte motora şanzımana göre değişir tabi
 
Bence doğru , sonuçta üst devirde araba zorlandığı gibi düşük devirde de güç üretmek için zorlanacak ve yakıt tüketimi artacaktır .
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Herkesin arabasının bir powerband'ı var. Powerband'ın doğru kullanırsanız hem arabanız yorulmaz, hemde daha ekonomik hareket ederiz.

Mesela 0,9 litre Turbo motor Clio3 motorunu ele alalım.
Bu motor, 1650 devirden itibaren, maksimum torkunun %90 nın veriyor,
3500 devirde ise en verimli olduğu güç ve tork noktasına ulaşıyor.
3500 devir 135 nm tork 65 beygir güc üretiyor.
Arabanın Powerbandı 1650 devirden başlayıp, 4800 devirde bitiyor.
1650 devirde arabayı 33 beygirle kullanırsınız, ve bu sizin hızınızı sabit tutmaya ve motoru saat gibi çalıştırmaya yeter.
Ekonomik bir şekilde vites değiştirmek istersenizde 3500 devire kadar çıkabilirsiniz.
3500 devirden sonra beygir konuşmaya başlar ve yakıt tüketimi giderek artar.
Bunu bilerek 0,9 turbo motorlu clionuzu hangi vitesde hangi koşullarda vites değiştirmeniz gerektiğini bulursunuz.

H4Bt_Energy_TCe_90_66kW_X98.JPG
 
Herkesin arabasının bir powerband'ı var. Powerband'ın doğru kullanırsanız hem arabanız yorulmaz, hemde daha ekonomik hareket ederiz.

Mesela 0,9 litre Turbo motor Clio3 motorunu ele alalım.
Bu motor, 1650 devirden itibaren, maksimum torkunun %90 nın veriyor,
3500 devirde ise en verimli olduğu güç ve tork noktasına ulaşıyor.
3500 devir 135 nm tork 65 beygir güc üretiyor.
Arabanın Powerbandı 1650 devirden başlayıp, 4800 devirde bitiyor.
1650 devirde arabayı 33 beygirle kullanırsınız, ve bu sizin hızınızı sabit tutmaya ve motoru saat gibi çalıştırmaya yeter.
Ekonomik bir şekilde vites değiştirmek istersenizde 3500 devire kadar çıkabilirsiniz.
3500 devirden sonra beygir konuşmaya başlar ve yakıt tüketimi giderek artar.
Bunu bilerek 0,9 turbo motorlu clionuzu hangi vitesde hangi koşullarda vites değiştirmeniz gerektiğini bulursunuz.

H4Bt_Energy_TCe_90_66kW_X98.JPG
Çok güzel anlattınız. Yani otopark takipçileri hiç boş değil
 
Ben genelde 5. vitese geldiğim zaman 2000 - 2500 devir arasında gidiyorum.
Vitesleri 3000 devirde atıyorum vites geçince tekrar 2000'e düşüyor. o şekilde ibre yukarı aşağı inip çıkıyor. 5.vites'de de sabit tutmaya çalışıyorum. ve 1.4 TDI motor aracımla 50 liraya rahat 250 km gidiyorum şehir içi :)
 
Yüksek viteste alt devirde tutmayı iyi zannediyorlar ama yanılıyorlar.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...