DPF, binek araçlarda max 500-600 km'de bir dolar. Tdi, Dci, multijet, cdi şu bu hiç fark etmez.
Çoğu zaman fark ettirmeden rejenerasyon yaptığı için insanlar anlamaz. Olması gereken doluluğu iyice aşınca dpf ışığı yakar. Sürücü hala rejenerasyon yapılabilecek bir durumda kullanmamakta ısrar ederse iyice dolar, motor arıza lambasıyla beraber tork limitlenir. Yetkili servise gidip servis regen yapsınlar, temizlenir. (15-20 dakika boyunca olduğu yerde, pedallara vs dokunmadan 2000 devir civarı sabit çalışacak regen başlatarak) Tabi regen yapılmasına imkan vermeyecek herhangi bir arızası yoksa (egr, maf, yakıt basınç vs vs)
Çoğu dpf böyle temizlenebiliyor zaten. Belli bir doluluktan sonra yolda rejenerasyona imkan vermemesinin sebebi, aşırı ısıyla dpf çatlatma veya yangın riski doğurması.