DSG DQ200 DQ250

RYAN7R

Özg
Panpa
7 Eyl 2016
4,159
1
8,086
4,820
28
Ankara
Marka
Yok
Son düzenleme:

kalender195

Mehmet Emin Kalender
Panpa
25 May 2017
901
1
1,738
2,520
27
İzmir
Marka
Volkswagen
Kendim b7 kasa 1.6 tdi dq200 kombinasyonlu passat kullanıyorum. Ailemde ise b8 kasa 2.0 tdi dq250 kombinasyonlu 6 ileri dsg araç var. Dq250 kesinlikle çok daha iyi hissettiriyor. Pratikte olur mu bilmiyorum ama imkan varsa elimi taşın altına koyup dq250 ile değiştirmek istiyorum.
 
  • Beğeni
Tepkiler: RYAN7R

atoprak

Aydın
Panpa
5 Kas 2016
1,589
2,193
2,520
Aalsmeer
Marka
Yok
Özgür sanırım iki link te aynı olmuş.

Bu şanzıman konularında kafayı bozduğumdan dq200 ile ilgili olan durumları okumak bilgileri teyit edici oldu.. genel ve günümüzde yaşanılan yegane problem, kavramanın, aslında beklendiği şekilde, ömrünü doldurması.

Burada tabiki (bu kısım tamamen benim şahsi değerlendirmem) görece düşük torkta kullanılan araçlarda ve yine görece fazla vites oranının olduğu bir denklemde, aracın belirgin oranda daha fazla vites değiştirdiği ve bu ömrü daha kısalttığı... tabiki VW mühendisleri çok daha farklı düşünürler lakin örneğin Focus da kullanılan çift kavrama, torkun biraz daha yüksek olması ve 6 oranlı bir yapıya sahip olduğundan belirgin oranda daha az vites değiştiriyor... belki ıslak olmasından dolayı da biraz daha, nasıl desem, sağlam gibi hissettiriyor... veya bana öyle geliyor..

Aslında kavrama biraz servis indirimi veya sanayide görece makul fiyatlara değişirde, işin içine volan ın girebilecek olması, nadir de olsa mekatronik arızası da yaşayabilecek olmak hep bir endişe kaynağı :)
 
Son düzenleme:

RYAN7R

Özg
Panpa
7 Eyl 2016
4,159
1
8,086
4,820
28
Ankara
Marka
Yok
Özgür sanırım iki link te aynı olmuş.

Bu şanzıman konularında kafayı bozduğumdan dq200 ile ilgili olan durumları okumak bilgileri teyit edici oldu.. genel ve günümüzde yaşanılan yegane problem, kavramanın, aslında beklendiği şekilde, ömrünü doldurması.

Burada tabiki (bu kısım tamamen benim şahsi değerlendirmem) görece düşük torkta kullanılan araçlarda ve yine görece fazla vites oranının olduğu bir denklemde, aracın belirgin oranda daha fazla vites değiştirdiği ve bu ömrü daha kısalttığı... tabiki VW mühendisleri çok daha farklı düşünürler lakin örneğin Focus da kullanılan çift kavrama, torkun biraz daha yüksek olması ve 6 oranlı bir yapıya sahip olduğundan belirgin oranda daha az vites değiştiriyor... belki ıslak olmasından dolayı da bira daha, nasıl desem, sağlam gibi hissettiriyor... veya bana öyle geliyor..

Aslında kavrama biraz servis indirimi veya sanayide görece makul fiyatlara değişirde, işin içine volan ın girebilecek olması, nadir de olsa mekatronik arısanıda yaşayabilecek olmak hep bir endişe kaynağı :)

Evet, bi hata yapmışım, düzelttim, sağol :) ya vw de şöyle, aracın gücüne göre araç ağırsa fazla yarı kavrama yaparak ilerliyor. Mesela araç bakarken 125 lik dsg golf sürdüm, 60 binde araba, kavrama sapasağlam, sürerken ne titretme ne de yarı kavrama yapıyordu. Sonra gittim 14 binde 125 lik passat sürdüm, tabi yeni olduğu için titreme yoktu ama deli gibi yarı kavrıyordu. E tabi sonucu belli... benim gözümde kavrama bitmesi sorun değil. Kavrama aga bunun adı, bitmesi için yapılmış.
 
  • Beğeni
Tepkiler: GARAJ TV

RYAN7R

Özg
Panpa
7 Eyl 2016
4,159
1
8,086
4,820
28
Ankara
Marka
Yok

Evet ya, sorunlu benceciler ve değilciler olarak savaş başlar birazdan, ben kısa bi açıklama yapmak istiyorum ama :D

Şimdi kavrama bitmesi bence gayet normal bir şey, kavrama bunun adı, bitiyor. Ha mesela mekatroniğin bozulması, şanzımansal bir hata, bu hata da zaten 2013 öncesi bir sorun, sebebi ise yanlış şanzıman yağı kullanılması imiş. Ha elbette halen bozulan vardır ama oranladığın zaman çok çok küçük bir yüzdedir eminim. Kavrama meselesine tekrar değinmek gerekirse, iyi niyet diye bir şey var bu konu için, hepimiz biliyoruz. Ben daha yeni 2013 arabamın kavramasını 900 tl ye iyi niyetten serviste değiştirdim. Dışarda yaptırsam 3000, serviste iyi niyetsiz yaptırsam 7 bin tl lik bir iş idi. Ama birde şu var, adamlar dsg için şu an 15-20 bin tl fark alıyor. Kavramanın parasını senden 3 seferlik falan alıyor zaten arabayı aldığın zaman, bide iyi niyet ayağına seni servisin renklerine bağımlı yapıyor, o dandik castrol yağa da muhtaç oluyorsun falan, hoş değil tabi bunlar. Bence çift kavramanın yürürlükten komple kalkması lazım, bunun ıslak kavraması da sıkıntılı. Tork konvertörlü candır gerisi boş iş aga. Sevgiler, saygılar.
 
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım