DSG Hakkında??

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Tb96

Profesör
8 Ağu 2019
850
1,208
1,870
27
Malatya
Marka
Opel
Mesela tam olarak neye dayanarak edc'den ve powershift'ten daha sağlam ?

Ford kendisi açıklama yayınladı biz powershifti bitirmeden piyasaya sürdük diye bu bir dayanak olabilir ama edc ile ilgili en ufak bir tahminim yok.


Dsg çift kavramaların içindeki nispeten en sağlamlardan hatta belki de en sağlamı

Benim bildiğim kadarıyla en sağlamı 380 torka kadar dayanan Fiat-Alfa da kullanılan TCT şanzıman. Nispeten en sağlamı diyorsunuz ama (powershift dışında o vw zamanında emisyon olayı kadar ciddi bir felaket) geri kalan bütün kuru çift kavramalar 300 ve üstü torklara maruz kalırken vw de bu 250 sırf bu şanzımandan ötürü geçmiyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Akın ve Ugur

kaanc5

Profesör
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
904
1,201
2,320
İstanbul/Lüksemburg
Marka
BMW
Şahsi tecrübe ve gözlemlerim:
1) DSG 7 ileri kuru kavrama olanlar epey atik fakat sıkıntı çıkarma ihtimalleri yüksek
2) DSG 6 ileri viskoz kavrama olan şanzımanlar mekanik olarak epey dayanıklı, kuru kavramaya göre biraz daha yavaş çalışıyor. Hiç dikkat edilmeden kullanılsa bile ağır şartlara uzun kilometreler dayanıyor.
3)Powershift DSG'ye göre daha sıkıntılı bir şanzıman
4)Yenilerinde durum ne bilmiyorum fakat eski Nissan'larda bulunan CVT'ler de epey sorunlu.
5) Gördüğüm kadarıyla, markalar şanzımanın dayanıklılığı için farklı güvenlik katsayıları kullanıyorlar. Muhtemelen Vag bu hesabı yaparken iyimser tahminlerde bulundu veya bulunmak istedi.
6) Fabia'yı çok beğenmiş olsam DSG'ye rağmen alırım. 2-3 yıl içinde bir güvensizlik hissedersem aracı değiştiririm.
 

DouglasAdams

DOKTOR
Destekçi
24 Mar 2017
9,911
2
24,208
5,320
İzmir
Marka
Toyota
Ne güzel ya tartışmasız giden dsg başlığı 😁
AE098711-8E40-46CA-BC01-E155E4C26DB9.jpeg
 

Sirius

Panpa
18 Eyl 2016
1,768
7,816
4,420
Marka
Volkswagen
Elimizden 4 DSG'li araç geçti inanır mısınız hiçbiri patlamadı hatta 2 tanesi tanıdığa gitti onlarda da patlamadı kullanıyorlar hala, artırıyorum toplamda 12 VAG aracımız oldu sadece 1 tanesinde motor arıza lambası yandı -1.4 TSI 160 Tiguan-.

Bu tamamen şans işi en çok hoşunuza giden o olduysa alın gitsin, aman sorun yaşar mıyım diye sürekli düşünecekseniz sağlamlığıyla öne çıkmış modellere yönelmeniz daha iyi.
 

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,005
7
51,307
6,820
Kocaeli
Marka
Opel
Opel corsa 1.4 buldum. Onlar bildiğim kadarıyla tam otomatik 6 ileri. Acaba Fabia mı daha iyidir Corsa mı?
Sorunsuzluk açısından soruyorsanız motor ve şanzıman olarak tartışmasız Corsa. Genel olarak ikisinde de sorun potansiyeli var. Corsa'nın yerine tk şanzımanlı Fiesta koyarsanız tercihim o yönde olur.
 

Sailor

Kaptan
Beta Programı
6 Kas 2016
12,004
26,074
6,520
istanbul
Marka
Nissan
ülkemize özgü nadide özelliklerden birisi de sahip olunmayan malı kötülemektir. örnek vermek gerekirse; wankel motor 30 binde biter; dsg problemlidir; alfalar bozulur-satılmaz; audi premium değildir; porsche hızlı tosbağadır; subarunun parçasını bulamazsın vs vs uzar gider.

dsgnin en çok kötülenmesinin sebebi de vag kullanıcıları tarafından diğer otomobillerin teneke olarak nitelendirilmesidir. haklılık payı çoğu marka için vardır. maalesef bu tezi doğrulayan taraf ise dsg'ye her gördüğü yerde saldıran diğer marka araç kullanıcılarıdır. size söylenen bir argümanı "ama senin şanzımanın da şöyle bozuluyor" diye savunursanız aracınızın teneke olduğunu kabul etmiş olursunuz.

ülkemizde otomobil kullanıcılarının yüzde 90'ı da ister istemez ya teneke diyen; ya da dsg çöptür diyen grubun içinde buluyor kendisini. dsg kullanıp kullanmamak size kalmış. bu konu bitmez :D
Dsg sahip olunmayan birsey degilki. Audi seat skoda vw elbet birine denk gelmemek mumkun degil.
Dsg nin bu kadar ustune gidilme sebebi sahiplerinin cok hizli vites atiyor ya deyip geri kalan herseye saldirmalarindan dolayi sebep.
Eski mazda sahibi olarak wankel 30 binde biter. Cunku servis disinda kullanilan yag uygun degildi. Servis bakimlilarda ole sorunlar olmadi.
Alfa cok kolay bozulur narindir.
Subarunun servisi kac tane var ki parcasi bulunsun.
Vw yurtdisinda oldukca basit giris seviyesi bir marka. Ama ne akla hizmetse turkiyede premium yerine koyuluyor .
 

Sailor

Kaptan
Beta Programı
6 Kas 2016
12,004
26,074
6,520
istanbul
Marka
Nissan
Şahsi tecrübe ve gözlemlerim:
1) DSG 7 ileri kuru kavrama olanlar epey atik fakat sıkıntı çıkarma ihtimalleri yüksek
2) DSG 6 ileri viskoz kavrama olan şanzımanlar mekanik olarak epey dayanıklı, kuru kavramaya göre biraz daha yavaş çalışıyor. Hiç dikkat edilmeden kullanılsa bile ağır şartlara uzun kilometreler dayanıyor.
3)Powershift DSG'ye göre daha sıkıntılı bir şanzıman
4)Yenilerinde durum ne bilmiyorum fakat eski Nissan'larda bulunan CVT'ler de epey sorunlu.
5) Gördüğüm kadarıyla, markalar şanzımanın dayanıklılığı için farklı güvenlik katsayıları kullanıyorlar. Muhtemelen Vag bu hesabı yaparken iyimser tahminlerde bulundu veya bulunmak istedi.
6) Fabia'yı çok beğenmiş olsam DSG'ye rağmen alırım. 2-3 yıl içinde bir güvensizlik hissedersem aracı değiştiririm.
Yeni nissan kullanicisi olarak diyebilecegim cvt oldugu anlasilmasin diye ellerinden geleni yapmislar. Sanal vitesler vs tk gibi davranan bir hale gelmis. Binen kisilere tk dedigimde hepsi ilk inandi. Henuz sorun cikarmadi. 15 bin km de bir kac defa kafasi karisti negatif olarak. Kesinlikle edc ye tercih edilebilir. Zf veya eat6 ya tercih edilmez.
 
  • Beğeni
Tepkiler: kaanc5

dthhasan

Hasan H Ayan
Sanmıyorum :)
Beta Programı
23 Ara 2017
4,279
16,180
5,720
çanakkale
Marka
Renault
Dsg iyidir ya.bence nissanlarda ki cvtler daha korkutucu.
Eski dsg kullanıcısı şu an micra kullanıcısı olarak söylüyorum.
Satış adedi sorunlu araç miktarı ve oranı olarak konuşmak lazım.dsgden korkardım ama maksimum 5-10 bin tlye şanzumanıyapıldığı konuşuluyor.aşırı trafiğe girmiyorsanız dsgnin öyle abartılı kötü tarafı yok.istanbulda trafiğe giren tüm dsgli araçlar bozuldu(arkadaşlarımın)ama sorunlar 2-3 bin tlye çözüldü.bu corollanın baskı balata ücreti.ama küçük şehirde yaşayanlar sorun yaşamadı.iyi niyet garantisi var.bu süreçte 7nsene hersene 1000-1500 servise ödediğinizi düşünürsek 7senede 8-9 bin tl ödeyerek iyi niyet garantisi adı altında dsg değişebiliyor bence bu bir artı dsgnin parasını zaten servis çıkarıyor diyorlar ama 7 senede en ucuz diğer markaların servisinde ödeyeceğiniz miktar 1 ya da 2 aşağı olur.mesela micrada cvt değişiyor tamir edilemiyor.geçen sene 59 a aldığım aracın şanzumanı 55 bin tl.tekrar diyorum nissanın cvtleri daha korkutucu.
Son bir cümle daha sonunu düşünen kahraman olamaz.
 
Son düzenleme:

Tunc

Profesör
8 Eyl 2016
105
212
1,435
35
İzmir
DSG'de bir sürü faktör var. Eğer güncellenmiş şanzımanlardansa hata oranı daha düşük olur. Araç kilometresi, kullanıcının DSG'ye tork konvertörlü şanzıman gibi muamele edip etmemesi, yokuşlu yerde ya da trafikte baskı balataya aşırı yük bindirip bindirmemesi gibi bir sürü etken var. Gerçi 1 litrelik motorun torku daha az olacağı için şanzımana daha az yük bindirir, o da ömrünü uzatabilir ama eninde sonunda o baskı balata değişecek kaçışı yok. :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: dthhasan

Tunc

Profesör
8 Eyl 2016
105
212
1,435
35
İzmir
@2jzihtiyar Diploma almayı gerektirecek bir şey yok ortada. Sadece tampon tampona gitmeyeceksin, en azından arabayı kavramada fazla bırakmadan 2. vitese geçireceği bir boşluk bırakacaksın ki tekerlek 2. ya da 3. turunda vitesi atıyor bir de park ederken P durumuna getirmeden önce el frenini çekeceksin. Zor şeyler değil, sadece DSG değil tüm çift kavramalıların ömrünü uzatmak için geçerli bunlar.
 
Son düzenleme:

Diaspolis

Panpa
Destekçi
Beta Programı
27 Ara 2017
2,557
1
5,978
4,270
Dsg konusu forumda hep pimi çekilmiş bomba gibidir patlar konuyu kilitler. 😂
images


Neyse bugün keyfim yerinde herhangi bir şey yazıp insanlarla polemiğe giresim yok :d

images
 
Son düzenleme:
  • Haha
Tepkiler: kenblock

Tunc

Profesör
8 Eyl 2016
105
212
1,435
35
İzmir
Polemik olacak bir şey yok. Her teknolojinin birbirlerine göre artıları ve eksileri var. Çift kavrama şanzımanların özellikle kuru kavramalıysa eksisi baskı balatanın ömrünü çabuk tüketmesi ve bir süre sürekli zorlama ile kullanıldığında şanzımanın elde kalabilmesi. Kullanırken bazı şeylere dikkatli olacağını düşünen ama çok hızlı vites değiştiren bir şanzıman isteyen insanlar için tercih nedeni olabilir. Uzun vadede bakım maliyeti baskı balata değişimi ve çift kavramalı olması nedeniyle daha yüksek, kişi karşılayabiliyorsa bir sorun yok demektir. Baskı balata ömrünün 10 bin km'de mi 80 bin km'de mi biteceği de büyük oranda kullanıcıya bağlıdır. DQ200'ler kuru kavrama olması ve maksimum tork dayanımı sağladığı değerlerde yani sürekli sınırlarda kullanılması nedeniyle eskiden çok fazla sorun çıkarıyordu, Volkswagen de bu sürede boş durmadı yazılımı değiştirdi, 160 PS olan motoru değiştirdi, tork aynı kaldı ama genel yükte azaltma yoluna gitti. 250 Nm tork'a kadar olan motorlarda kullanılan şanzımanın hâlâ kuru kavrama olması nedeniyle baskı balata ömrü konusunda dayanıksız olduğu doğru ama bunun kabul edilebilir düzeyde kalması için yapılması gerekenler de basit. Her alan 5-10 bin km'de şanzımanı eline almıyor, baskı balata bile değiştirmeden 80-100 bin km'yi sorunsuz geçen milyonlarca kişi var. 10 bin km'de şanzımanı eline alanların büyük kısmının kendi kullanımlarına bakması lazım. Büyük kısmı diyorum çünkü endüstriyel üretimde hatasız üretim diye bir şey yok, küçük bir kısmı üretim hatası nedeniyle şanzımanı eline almıştır.

Bana kalsa performansı ortalama bir tork konvertörlü şanzımanı herhangi bir çift kavrama şanzımana tercih ederim ancak DSG aldık kesin elimizde patlayacak demek sürücü etkisini göz ardı ederek yorum yapmak demek. Baskı balatayı bir kenara bırakalım, şanzımanın komple dağılmasında da genellikle sürücü etkisi oluyor. Manuel viteslerde yapılan yanlış vites tercihleri ya da takılmayacak vitese geçirmek için zorlamalar sonucu şanzıman dağılmıyormuş gibi davranmaya gerek yok.
 
Son düzenleme:

Basri Amca

Panpa
Beta Programı
20 May 2018
2,278
3,898
4,070
İstanbul
Marka
Ford
Dsg kullanıcısı : kank bak kank fişek gibi vites atıyor bak bak
-kanka gerçekten güzel de ariza çıkarıyor diyooolaa bu şanzımana sende var mı bir şeyler ?
Dsg kullanıcısı : kanka bak daş gaya hiç bir şey yok. Çok satıyor ondan göze batıyor insanlara bakma sen.
-heee iyiymiş güle güle kullan kank.


Dsg : Selamun Aleykum derhal p'ye al ve terk et.
 

mcb

Murat
Panpa
9 Ocak 2020
1,385
2
3,010
3,770
36
Avusturya
Marka
Mercedes
şanzıman arabaların hep en çok korkulan birimi. (bu nedenle şu full elektrikliler tamamen hayatımıza girse de kurtulsak :)) aklınızda sorun olacaksa, her bindiğinizde ya patlarsa diye düşünecekseniz almayın bence. ya da patlarsa gider yaptırırım diyorsanız alın. sonuçta bir sürü para vereceksiniz, keyif alacağınız arabayı satın alın. ülke öyle bir durumda ki insan üniversite tercihi gibi puanı neye yeterse onu alır durumda. normalde bütçene göre en gözüne hoş görüneni alır geçersin. biz de ikinci elini, sorunlarını vs. düşünmekten araç alınamıyor.

dsg gerçekten geçişleri çok güzel olan bir şanzıman ancak çok sorun da çıkartan bir şanzıman. zaten doğuş oto da hiçbir şeye iyi niyet yapmıyorken ne hikmetse dsg konusunda bir iyi niyet politikası uyguluyor. vw kuruluşundan itibaren hem hep popüler olmuş hem de ünü biraz kötü bir marka. kuruluşundan itibaren (hitlerin kurduğu bir marka) iki kere global çapta dolandırıcılık yaparken yakalanan tek marka. dolayısıyla aslında ne aldığınızı bilerek almanız lazım. taş gibi araba, sürüşü gayet iyi, parasından fazlasını veriyor gibi duruyor, evet. ama işte gibi orada bence kilit nokta. hiçbir ürün otomotiv sektöründe ederinden fazlasını sunmuyor bence. azını sunan çok var ama :) vw ismi gereği 'halk arabası'. yani geniş kitlelere hitap eden, ortalama kalitesi ancak iyi bir kullanıcı deneyimi sunan bir marka. ikea gibi bir anlamda. dizaynları sade ama herkese hitap edecek nitelikte, çok güzel şeyler ortaya çıkarabilen ancak gidip ankara mobilyası gibi 100 sene kullanamayacağınız sunta ürünler. yine de bakımını yapar, hor kullanmazsanız çok da dayanıklılar.

son olarak mercedes'te bmw'de dahi şanzıman sorunları çıkabiliyor. sıfır aldığımız ve şu anda daha 100bin km'yi dahi görmeyen w221 mercedes s class'ta bile şanzıman arızası çıktı. bazen arabayı yerinden kaldırmıyor. demem o ki şansınız yoksa her araçla sorun yaşayabilirsiniz. burada kilit nokta bence sizin neyin daha mutlu edeceği. tamamen riskleri düşürüp daha az keyif beğendiğiniz bir arabaya da yönelebilirsiniz. kafanız rahat sürer mutlu olursunuz. ya da gider fabia alırsınız, şanzıman patlarsa elinizde yaptırırsınız ama kafanızı meşgul etmezsiniz yine de.
 

nacker

Profesör
12 Ocak 2019
433
809
1,645
İstanbul
(Tork konvertörlü tam otomatik şanzımana alışmış birisi olarak) daha geçen gün dsg'li tdi kullandım. Kullanıcıları kusura bakmasın ama düşük hızlarda uyuz etti beni. Özellikle eğimli yerlerde sürekli bir titreme hasıl oluyor, kavrasam mı kavramasam mı derken ne yalan söyleyeyim beni tedirgin etti.
Çok seri vites değiştiriyor, yakıt tüketimine katkısı var eyvallah ama nereye kadar? 120 beygirlik arabada tam otomatik şanzımanlar da gayet iyi iş yapıyor bence. Araç 400 beygir olsa her saniyenin önemi var doğrudur, ama bizim kullandığımız arabalarda şanzımanın toplam performansa olan etkisi gerçekten az.
Yani bu şartlar altında eğer o araca(şanzımana rağmen) özel bir ilgi duymuyorsanız, 2.elde DSG'li tercih etmezdim ben şahsen.
 
Son düzenleme:

Otto Çevrimi

Panpa
Destekçi
3 Eki 2016
1,628
1
5,120
4,070
Kocaeli
Marka
Alfa Romeo
(Tork konvertörlü tam otomatik şanzımana alışmış birisi olarak) daha geçen gün dsg'li tdi kullandım. Kullanıcıları kusura bakmasın ama düşük hızlarda uyuz etti beni. Özellikle eğimli yerlerde sürekli bir titreme hasıl oluyor, kavrasam mı kavramasam mı derken ne yalan söyleyeyim beni tedirgin etti.
Çok seri vites değiştiriyor, yakıt tüketimine katkısı var eyvallah ama nereye kadar? 120 beygirlik arabada tam otomatik şanzımanlar da gayet iyi iş yapıyor bence. Araç 400 beygir olsa her saniyenin önemi var doğrudur, ama bizim kullandığımız arabalarda şanzımanın toplam performansa olan etkisi gerçekten az.
Yani bu şartlar altında eğer o araca(şanzımana rağmen) özel bir ilgi duymuyorsanız, 2.elde DSG'li tercih etmezdim ben şahsen.
Arkadaşın passatı kullanıyorum. Orta şeritte gidiyorum sola sinyal verdim. Arkadaki adam uzakta ama sıkıntıya sokmamak, biraz da aracı denemek için aniden dipgaz yaptım. Devri 4400'e çıkarıp orada tuttu. S'e çekince 5000-6000'ler konuşuldu.

Ben bu mantığı bilirim. Buram buram Alman kokuyor bu. "Oraya S koyduk, onu kullansınlar. Bir işlevi olsun." Gaza bir saniye içinde köküne kadar bastım. Motora bundan daha çok "gitmek istiyorum" mesajı nasıl verebilirim ? S ile mi uğraşacağım normal durumda ? Hemen 2 ye alıyor, titriyor araç vs. 80 le gidiyorum 7 ye alıyor. Gaza iyiden iyiye basmadan 6'ya falan geçmiyor. Tek kişi giderken neyse de, passat aile arabası. 4 kişi + klima olunca o alt devir ısrarı insanı delirtebiliyor. İlla gazı kökleyeceksin. O zaman da yakıyor.

122 hp benzinli motor. Asıl yakıt ve performans avantajı, insanların sandığı gibi vites değişimi hızından değil yedi vites kademesinden geliyor. Araç uçup kaçmıyor, 50 ms yavaş atsa ne olacak ? 7 ileri tork konvertörü kullansam, eksikliğini hissetmem dsg'nin.

Fakat yukarıda anlattığım olay, kalibrasyon sıkıntısı. Mekanik arızaları bundan hariç tutuyorum ki onlar apayrı bir konu.
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt

inzfatih

Fatih
Panpa
16 Eyl 2016
2,057
4,331
4,220
varsova
Marka
Porsche
her cesit sanziman farkli araclarda cok iyi yada cok kotu olabiliyor, cvt 10 sene onceki cvt degil, dsg de degil , her cesit sanzimanla gerek sehirici gerek uzun yol deneyimim var, tamam cok ucup kacmiyor ama hala tork konverter bence en optimum cozum.
 

alianil

Elit Apaçi
23 Mar 2019
158
158
885
29
Tekirdağ
Marka
Toyota
1-) Kalkış yaparken manüel viteste kalkis yapin
2-) sıkışık trafikte manüele alin
3-) park yaparken vitesi bosa alin el frenini cekin araci p konuma alin

Nispeten daha korursunuz
 
  • Beğeni
Tepkiler: Munferit ve bt
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım