DSG hakkında

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan RYAN7R
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

2013 sonrası üretilmiş yetkili servis bakımlı DSG şanzımanlı bir VAG almaya

  • Değer

  • Değmez


Sonuçlar yalnızca oylamadan sonra görülebilir.
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

RYAN7R

Özg
Panpa
4,160
29
Marka
Yok
Yıllardır net bir sonuca varılamayan DQ200 sizce gerçekten sorunlu mu(2013 sonrası)? Madem bu kadar sorunlu, VAG'ın satışları neden bu kadar yüksek bu şanzıman ile birlikte? Bozulmasının sebebi nedir? Bu aralar DSG şanzımanlı TDI VAG bakmaya başladım, sikayetvar.com da yazılıp çizilenleri okuyunca iyice soğudum. Neden bozuluyor bu DSG, bozuluyorsa neden yetkili servisler bu işi garanti altına almamak için diretiyor, neden yetkili servise geleceksiniz illa diyor, yetkili servise eksiksiz gelmiş araç sahiplerinden yüzsüzce para koparmaya çalışıyor? NEDEN NEDEN NEDEN? Hadi konuşalım.
 
Kalkışta yarım kavrama yaptığından dolayı ve 2 ye çok erken attığından dolayı sıkıntı çıkarıyor dur kalk trafikte manuele alıp 1. viteste gidince ömrünü koruyor diye biliyorum.
 
Kalkışta yarım kavrama yaptığından dolayı ve 2 ye çok erken attığından dolayı sıkıntı çıkarıyor dur kalk trafikte manuele alıp 1. viteste gidince ömrünü koruyor diye biliyorum.

Sonuçta otomatik araba alıyoruz dünya kadar fiyat farkı verip öyle manuele zart uğraşacaksam manuel araba alırım. Ablamda 1.2 TSI DSG Ibiza var, sabah-akşam trafiğe giriyor, 60 bin km ye dayandı, en ufak bir sorun yok. Ona bakınca yav bu millet napıyor bu arabalara diye düşünmeye başlıyorum.
 
  • Beğeni
Tepkiler: selimcicekyurt
Sonuçta otomatik araba alıyoruz dünya kadar fiyat farkı verip öyle manuele zart uğraşacaksam manuel araba alırım. Ablamda 1.2 TSI DSG Ibiza var, sabah-akşam trafiğe giriyor, 60 bin km ye dayandı, en ufak bir sorun yok. Ona bakınca yav bu millet napıyor bu arabalara diye düşünmeye başlıyorum.
Kullanım kadar şans faktörüde var işin içinde. Millet neler yapmıyor ki, Sciroccoyla yanlayanlar falan var. Mümkün olduğunca 2. elden uzak durmak gerek ama 0 dizel otomatik clio 110k olmuşken haliyle imkansız oluyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: OguzhanC
Kullanım kadar şans faktörüde var işin içinde. Millet neler yapmıyor ki, Sciroccoyla yanlayanlar falan var. Mümkün olduğunca 2. elden uzak durmak gerek ama 0 dizel otomatik clio 110k olmuşken haliyle imkansız oluyor.

Sıfır dizel otomatik 308 99 bin lira iken şu an gidip clio alanın aklına şaşıyorum.
 
Sıfır dizel otomatik 308 99 bin lira iken şu an gidip clio alanın aklına şaşıyorum.
Hadi alanlar bilgisiz ya da tercih meselesi diyelim. Ben asıl şu 1000-10000km arası satılan arabalara anlam veremiyorum. Sahibindende 2016-2018 model200-10000km arası (supercarlar çıkmasın diye 300000tl limit koydum.) tam 6000 tane araba var.
Bu arada 0 GT line dizel otomatik 308 156k olmuş.
 
Son düzenleme:
Hadi alanlar bilgisiz ya da tercih meselesi diyelim. Ben asıl şu 1000-10000km arası satılan arabalara anlam veremiyorum. Sahibindende 2016-2018 model200-10000km arası (supercarlar çıkmasın diye 300000tl limit koydum.) tam 6000 tane araba var.
Bu arada 0 GT line dizel otomatik 308 156k olmuş.

308'de liste fiyatına bakma sen, ben bana verdikleri teklifi söylüyorum.

Düşük km meselesine gelirsek, kapitalizm çağındayız. Hele ki 2. el araç satış siteleri ile araba alıp satmak çok kolaylaştı. Bu yüzden insanlar beğenmediği arabaya binmek istemiyor. Ben daha geçtiğimiz Mayıs alında 2. el aldığım aracımı keyfe keder hiç bir sorunu olmamasına rağmen satmak istiyorum. Tam tersi duruma denk gelmemek içinde alacağımız arabayı gerekli kontrollerden geçirmekte önemli elbette.
 
Sonuçta otomatik araba alıyoruz dünya kadar fiyat farkı verip öyle manuele zart uğraşacaksam manuel araba alırım. Ablamda 1.2 TSI DSG Ibiza var, sabah-akşam trafiğe giriyor, 60 bin km ye dayandı, en ufak bir sorun yok. Ona bakınca yav bu millet napıyor bu arabalara diye düşünmeye başlıyorum.
Hocam şu manuele çekip 1de kullanmayi da yaparsa daha uzun zaman sorunsuz kullanır . Zor gelebilir ama siz yine de tavsiye edin .

Lenovo A7000-a cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Hocam şu manuele çekip 1de kullanmayi da yaparsa daha uzun zaman sorunsuz kullanır . Zor gelebilir ama siz yine de tavsiye edin .

Lenovo A7000-a cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Zaten araba alacak olsam manuel alırım, sorun şu, annem kullanacak arabayı, ona anne manuele çek kullan desem, eeee ben manuel arabada sürüyodum zaten diyecek.
 
  • Beğeni
Tepkiler: kenblock
Birazdan gidip powershiftli bir focus bakıcam, araba 60 binde, onunda sıkıntısı 45 binde bir şanzıman yağının değişmesi gerekiyor, acaba değiştirdiler mi?
forumdan powershift kullanan YaMaN var YMN plaka rs focus, o değiştirdi bakımda, servis kayıtlarına bakmak lazım. Aslında çok yüksek maliyeti yok ancak serviste biraz şişiriyorlar.
 
forumdan powershift kullanan YaMaN var YMN plaka rs focus, o değiştirdi bakımda, servis kayıtlarına bakmak lazım. Aslında çok yüksek maliyeti yok ancak serviste biraz şişiriyorlar.

Maliyet değil derdim, önceki sahibi değiştirmediyse epey yıpratmıştır eski yağ şanzımanı, google a bi DCT450 yazsana, full repair videosu çıkıyor, ya dünya çapında insanlar kasap ya da şanzıman yağına kimse dikkat etmiyor.
 
Maliyet değil derdim, önceki sahibi değiştirmediyse epey yıpratmıştır eski yağ şanzımanı, google a bi DCT450 yazsana, full repair videosu çıkıyor, ya dünya çapında insanlar kasap ya da şanzıman yağına kimse dikkat etmiyor.

insanların maliyetten kaçması ve kasap servisler olabilir diye düşünüyorum. 200bin üstü çok powershift volvo var, keza focus da var. İzmir'de özel servis bi abimiz var onunla konuşmuştuk takside kullanıp 200 binleri geçen focuslar hala taş gibi.
Bu şanzımanın oem speclerini karşılayan yağ castrol. litresi de piyasada 55 tl gibi. Şanzıman sırf 7 lt yağ alıyor. Serviste bu tabi daha maliyetli olunca değiştirmeyenler oluyor büyük ihtimalle. Servis kayıtlarına bakmak lazım, değiştiyse sorun yok
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt ve RYAN7R
Sırf DSG değil iğneden ipliğe ne olursa olsun almadan önce şikayetvar sitesine bakarsanız alacağınız şeyden soğursunuz. Ben öyle araç kullananlar görüyorum ki bazı arabalar bu insanlara çok iyi dayanıyor. Turbolu araçta marşa basar basmaz gazlayıp uzayanı mı dersin, araç tam durmadan P ye atanı mı dersin. Yani bu bozulma mevzuları %30 üründen kaynaklanıyorsa %70 kullananlardan kaynaklanıyor diye düşünüyorum ben.
 
iyi günler. benim fikrime göre alınır. sorun muhabbetinin artık bir forum klişesi olduğunu düşünüyorum kendi adıma. ayrıca daha önce de yaptığım bir hesabı buraya da yazmak isterim.
" aldığımız dsg bir aracın yüzde yüz sorun çıkaracağını düşünerek yaptığım bir hesabı açıklamak isterim. gördüğüm kadarıyla denk motor şanzıman kombinasyonunda benzinli bir dsgnin tork konvertörlü rakiplerinden 100 kmde ortalama 1 litre yakıt tüketimi avantajı var. araç 50.000 kmde sorun çıkarsa mevcut yakıt fiyatlarıyla 2830 tl tasarruf sağlıyor. bildiğim kadarıyla iyi niyet garantisindeki araçlara da alınan işçilik ücreti 2830 tlden yüksek değil. bu sebepten dolayı servis bakımlı bir dsg aracın kullanım keyfini sürmeyi tercih ederdim kendi adıma"
 
  • Beğeni
Tepkiler: RYAN7R ve cgkya
İlk olarak çift kavramalı şanzımanlar baskı balata yiyor manuel gibi sende biliyorsun insanlar tam otomatiğe alıştığı için bunu sorun olarak görüyor ama aslında şanzımanın yapısında var. Bence asıl sorun tdi daki dsg deki kalibrasyon kullandığım 1.6 tdi passat (b7),golf,jetta da düzlükten yokuşa girince üst viteste ısrarla tutuyor ve yarı kavrayıp baskı balatayı erken bitiriyor bide trafikte 2 de gezmeye meyilleniyor. Mekatronik sorununa gelirsek 75k km de bizde bu sorunu yaşadık bunu biraz şansa bağlıyorum çünkü bu sorunu yaşamayan yüzlerce insan var. Tabii bir şey alırken riski göze almaya değer mi? Bu kalibrasyon sorunu 1.0 tsi leon 1.2 ve 1.4 tsi da yoktu ve şanzıman bu motorlarla çok iyi çalışıyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: RYAN7R
Açık konuşmak gerekirse gayet yeterli ve iyi kalibre edilmiş bir tork konvertörlü şanzımanın kullanım rahatlığını hiç bir dizel + çift kavrama kombinasyonunda görmedim. Gerek sağlamlık hissi olsun, gerek gaz tepkileri olsun, şu saçma sapan kullanım prosedürlerinden kurtulmak olsun tork konvertörlü şanzımanlar dizel araçlar için çok daha iyi bir seçenek. Yakarsa da maksimum 0,5-1 litre arası tüketim farkı olur. Onu da dizel bir motorda karşılayamıyorsak ölelim zaten. İyi niyete sokarlar mı, çok masraf açar mı v.s diye korka korka kullanmanın da bir mantığı yok. Aracına yay takıldı diye iyi niyet garantisine sokulmayan araçlar var bu memlekette @Renard arkadaşımızın konusu hala duruyor. Tabii gel gelelim iyi kalibre edilmiş tork konvertör + dizel kombinasyonunu sunan pek fazla marka yok maalesef. Yinede 1-2 2-1 arası geçişlerde pek kararsızlık yaşatmayan, devir çevirdiğinde saçmalamayan her tork konvertörlü şanzıman, dizel + çift kavrama kombinine tercih edilir.
 
kim diyor servisler garantiye sokmamakta direniyor diye?
üreticinin bize söyledikleri ' şikayet varsa ve test esnasında dahil şikayet görülmezse bile kavrama değişimi yapılabilir ' .
hafif arabalarda kolay kolay sorun çıkarmıyor, Cupra'da veya 1.2 eski ibizalarda v.s çok nadir sorun çıkarır fakat tdı dsg kombinasyonu veya güçlü motor ile kombine edilmiş ağır araçlarda soruna daha meyilli
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...