DSG hakkında

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan RYAN7R
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

2013 sonrası üretilmiş yetkili servis bakımlı DSG şanzımanlı bir VAG almaya

  • Değer

  • Değmez


Sonuçlar yalnızca oylamadan sonra görülebilir.
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
yazılanları okumadım ama üstüne sayfalarca yazışmaya gerek olmayan bir konu. 59000km bir fill en sorunlu olarak konumlandırılan DQ200 kodlu şanzımana sahip araç kullandım. aracım DQ200 için fabrikasyon limit tork olarak kabul edilen 250nm'ye sahipti. son 12000km'dir de tork 300nm'ye yakın. mekatronik ve kavrama değişmeden aracı satıyorum. ne zaman kavraması biter bunu sadece zaman gösterir. DQ200 kullanan biri aracını 100k kilometrelere kadar kullanacak ise şayet kavrama değişimini göze almalıdır. bu olacaktır. baskı balata değişiyorsa bu da değişir. sıkıntısı şu ki kavramasının ömrü kısa işte. benim gibi dikkatli bir kullanıcı 59000km götürdü ve satıyorum. yeni sahibinin davranış şekli kavramanın ömrünü belirleyecektir. durum bundan ibaret arkadaşlar. DSG'li araç bir daha alır mıyım? elbette alırım ancak DQ200 olmaz. neden mi? sebebi şanzımandan kaçmam değil. sebep VAG grubunda baktığım araçların DSG'lerinin DQ200 olmaması :)
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: by ve RYAN7R
yazılanları okumadım ama üstüne sayfalarca yazışmaya gerek olmayan bir konu. 59000km bir fill en sorunlu olarak konumlandırılan DQ200 kodlu şanzımana sahip araç kullandım. aracım DQ200 için fabrikasyon limit tork olarak kabul edilen 250nm'ye sahipti. son 12000km'dir de tork 300nm'ye yakın. mekatronik ve kavrama değişmeden aracı satıyorum. ne zaman kavraması biter bunu sadece zaman gösterir. DQ200 kullanan biri aracını 100k kilometrelere kadar kullanacak ise şayet kavrama değişimini göze almalıdır. bu olacaktır. baskı balata değişiyorsa bu da değişir. sıkıntısı şu ki kavramasının ömrü kısa işte. benim gibi dikkatli bir kullanıcı 59000km götürdü ve satıyorum. yeni sahibinin davranış şekli kavramanın ömrünü belirleyecektir. durum bundan ibaret arkadaşlar. DSG'li araç bir daha alır mıyım? elbette alırım ancak DQ200 olmaz. neden mi? sebebi şanzımandan kaçmam değil. sebep VAG grubunda baktığım araçların DSG'lerinin DQ200 olmaması :)

Havalara bak... :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: Renard ve Kim?
Bende de 75k ya geldi araba ... yılda 45k km yaptım .. feci durum yani... bir problem yok ...
baskı balata biterse iyi niyetten değişiyor... bildiğim kadarıyla onun da limiti 160k km. yani baskı balata biterse iyi niyet garantisiyle servisden fiyat alınır... 400TL işçilik ödeyende duydum .. 1500-2000tl ödeyende ... 1000Tl ye öyle ya da böyle, çıkılır diye düşünüyorum ...
Diyelim ki 100k gitti bir baskı balata... DSG bana tam otomatiğe göre 100km de 0.5-1lt ekonomi sağlasa, 100k km için ortalama 500-1000lt yakıt ekonomisi yaptırmış demektir. Yani bana ortalama 750lt yakıt kazancı sağlıyorsa, ben 1000-1500tl ye her 100k km de baskı balata değiştirmeye razıyım :) tabiki sadece baskı balata biterse ve 100k km giderse... böylede bir hesap yaptım .. ne kadar mantıklı falan düşünmedim... sesli konuşur gibi yazdım ... :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: by ve bt
Bende de 75k ya geldi araba ... yılda 45k km yaptım .. feci durum yani... bir problem yok ...
baskı balata biterse iyi niyetten değişiyor... bildiğim kadarıyla onun da limiti 160k km. yani baskı balata biterse iyi niyet garantisiyle servisden fiyat alınır... 400TL işçilik ödeyende duydum .. 1500-2000tl ödeyende ... 1000Tl ye öyle ya da böyle, çıkılır diye düşünüyorum ...
Diyelim ki 100k gitti bir baskı balata... DSG bana tam otomatiğe göre 100km de 0.5-1lt ekonomi sağlasa, 100k km için ortalama 500-1000lt yakıt ekonomisi yaptırmış demektir. Yani bana ortalama 750lt yakıt kazancı sağlıyorsa, ben 1000-1500tl ye her 100k km de baskı balata değiştirmeye razıyım :) tabiki sadece baskı balata biterse ve 100k km giderse... böylede bir hesap yaptım .. ne kadar mantıklı falan düşünmedim... sesli konuşur gibi yazdım ... :)

Hesabın ufak bir detayı var o da iyi niyet yararlanmak için yetkili serviste bakıma girmeniz lazım. Yetkili serviste bakım 750 tl civarında iken garanti derdi olmayan biri sanayi de aynı bakımı 350-400 tl yaptırabilir. Yani bakım başına 350 tl kar eder 100k km de 10 kere bakıma girse 3500 tl fazla para vermiş olursunuz. Yakıt fiyatlarına göre durum hemen hemen aynı gözüküyor :)
 
Son düzenleme:
Hesabın ufak bir detayı var o da iyi niyet yararlanmak için yetkili serviste bakıma girmeniz lazım. Yetkili serviste bakım 750 tl civarında iken garanti derdi olmayan biri sanayi de aynı bakımı 350-400 tl yaptırabilir. Yani bakım başına 350 tl kar eder 100k km de 10 kere bakıma girse 3500 tl fazla para vermiş olursunuz. Yakıt fiyatlarına göre durum hemen hemen aynı gözüküyor :)

Üstat, en azından iki yıl zaten yetkili sevise gidiliyor ki bu da ortalama bir dizel kullanıcısını en az ilk 3 servisini mecburen yetkili serviste yaptırması demek, diğer kalan 3 servis içinde dediğiniz maliyet farkı olur ancak 0km VW alan biri büyük ihtimal yetkili servisi hep takip eder. 2nci el de de sorgulanan bir konu günün sonunda.
 
  • Beğeni
Tepkiler: GARAJ TV
Mevzuya sadece ariza olarak da bakmamak lazim. Dusuk hacimli dizel araclarda cift kavrama trafikli kosulda iyi bir tork konvertorlu kadar konforlu degil. En azindan vw grubunun dusuk hacimli dizellerinde bu boyle. Misal 308'de ki eat 6 sanziman cok daha kararli ve saglam calisiyor 1.6 tdi + dsg kombinasyonundan. Kullanirken saglam hissettirmesi psikolojik olarak da bir avantaj. Mesela ne 1.6 tdi'da ne de 1.2 tsi'da b8 2.0 140 hp tdi passat'ta ki o saglamlik hissi yok. Isin bir diger psikolojik yani da ariza durumunda servisin bunu iyi niyete sokup sokmayacagi endisesi ki soksa da kac liraya mal etmeye kalkar o da belli degil. Bu isin kesin sekilde bir proseduru olsa ve istisnasiz uygulansa yine de sorun yok. Dedigim gibi hic ariza cikmasa bile gerek calisma rahatligi olsun, gerek saglam hissettirmesi olsun, gerek 'acaba iyi niyete sokarlar mi sokarlarsa kac lira kacar bana ' gibi sorulardan kurtulmak olsun tork konvetorlu sanzimani dusuk hacimli dizelde daha avantajli goruyorum. Eger ki 2.0 tdi passat'ta oldugu gibi saglam hissettiren ve minimum sacmalayan bir dsg koyarlarsa o zaman dusuk hacimli dizel + dsg kombinini dusunurdum.
 
Son düzenleme:
Üstat, en azından iki yıl zaten yetkili sevise gidiliyor ki bu da ortalama bir dizel kullanıcısını en az ilk 3 servisini mecburen yetkili serviste yaptırması demek, diğer kalan 3 servis içinde dediğiniz maliyet farkı olur ancak 0km VW alan biri büyük ihtimal yetkili servisi hep takip eder. 2nci el de de sorgulanan bir konu günün sonunda.

Ortalama bir dizel kullanıcısı yıllık 15k km yapsa tam otomatik kullanıcısı 2 yıl içinde 3 bakımdan 1050 tl lik kazancını kaybetmiş oluyor haklısınız işte bu seferde muhtemel baskı balata değişimi ( herkes değişik bir rakam söylüyor) çift kavramanın o aradaki kazancı yine kapanmış olacak. O zaman şöyle bir sonuç çıkıyor eğer 0 alınacaksa çift kavrama kâr sağlayabilir (tam otomatik yetkili serviste yaptığını düşünürsek ki garantisi olsa bile zorunda değil aslında) ama alınacak araba 2 yaşından büyükse o zaman pek bir avantajı kalmıyor.
 
Ortalama bir dizel kullanıcısı yıllık 15k km yapsa tam otomatik kullanıcısı 2 yıl içinde 3 bakımdan 1050 tl lik kazancını kaybetmiş oluyor haklısınız işte bu seferde muhtemel baskı balata değişimi ( herkes değişik bir rakam söylüyor) çift kavramanın o aradaki kazancı yine kapanmış olacak. O zaman şöyle bir sonuç çıkıyor eğer 0 alınacaksa çift kavrama kâr sağlayabilir (tam otomatik yetkili serviste yaptığını düşünürsek ki garantisi olsa bile zorunda değil aslında) ama alınacak araba 2 yaşından büyükse o zaman pek bir avantajı kalmıyor.

Üstat, hiç sevemem böyle uzatmayı ama yetkili servise gitmek günah değil, evet pahallı ama 5 yıl garanti ile araç satan firmalarda bunu yapıyor ki böyle uzun bir garanti her zaman avantaj ... yani evet, dsg nin baskı balata maliyeti sizin için ekstra bir yük lakin servise gidip gitmemek bir tercih, sizim seçiminiz .. servise gidince baskı balata daha fazla gitmiyor... ki baskı balata değişimi artık bazı özel servisler de de yapılabiliyor ... maliyetide öyle ahım şahım değil..

Neticede bence sadece baskı balatanın çıkaracağı olası bir maliyet, öyle eski korkunç rakamlar yanında oldukça düşük kalıp, insanları gerçekten korkutup kaçıracak bir hal almıyor... ki olası yakıt avantajı bile baskı balatayı karşılayabiliyor... her ne olursa olsun burasıda tercih meselesi ... evet mekanik bir aksam hiç olmayacak bir şekilde bozulup anormal dertler de yaratavilir... ama yakın bir arkadaşın 2-3 ay önce tam otomatik aracının beyin ünitesini 4500tl ye iyi niyet garantisi ile değiştirdi... araç 150k km de .... sonuçta çok nadiren yaşanabilecek bir durum olduğundan, genele yaymak gereksiz olur bu durumu da.

Ne kadar konforlu, konforsuz veya sağlam hissi verip vermediği konusunda çok bir yorum yapmiyim.. ben konforsuzluk namına pek bir şey görmüyorum... evet bazen düşük hılzarda vites düşüşleri hissedilebiliyor ama yapmayaın yani, biz manuel den geldik :) öyle de vites yükseltip, özellikle o hızla düşüren bir şanzıman pek yok
 
  • Beğeni
Tepkiler: GARAJ TV
@atoprak @Cenk @Garaj TV ya beyler siz neden bu kadar seviyeli ve saygılı şekilde görüş bildiriyorsunuz DSG konusunda ya :D Ağlamak istiyorum :p
Benim görüşüm dsg'ye bile bile lades dememek üzerine şekilleniyor, özellikle kuru kavramalara hiç sıcak bakmıyorum. Belki bir araba alıp 5 yıldan az kullanmama, tepe tepe kullanma alışkanlığından ötürü uzun ömürlülüğe fazla önem vermemden kaynaklanıyordur. Her yıl araba alıp satan biri olsam belki ben de dsg'nin arıza potansiyeline takılmazdım. :)
 
@atoprak @Cenk @Garaj TV ya beyler siz neden bu kadar seviyeli ve saygılı şekilde görüş bildiriyorsunuz DSG konusunda ya :D Ağlamak istiyorum :p
Benim görüşüm dsg'ye bile bile lades dememek üzerine şekilleniyor, özellikle kuru kavramalara hiç sıcak bakmıyorum. Belki bir araba alıp 5 yıldan az kullanmama, tepe tepe kullanma alışkanlığından ötürü uzun ömürlülüğe fazla önem vermemden kaynaklanıyordur. Her yıl araba alıp satan biri olsam belki ben de dsg'nin arıza potansiyeline takılmazdım. :)
ahsdahsdha bu mevzu artık o kadar yıllandı ki tartışılacak bir ortam bile dönmüyor :D

Şu iyi niyet garantisi kafamı kurcalıyor. Körün taşı gibi kıllık yapacakları tutar, o da gelir beni bulur biliyorum. Ben hiç gelemiyorum bu tarz stresli olaylara. Diyorum ya mevzunun bir prosedürü, doğru düzgün uygulanan prensipleri olsa hiç sıkıntı değil. Ama kafalarına göre iş yapıyorlar ya bu beni çok huzursuz ediyor. Yoksa araç bu tabii bozulur, tamir edilir çok sorun değil.
 
  • Beğeni
Tepkiler: inzfatih ve bt
ahsdahsdha bu mevzu artık o kadar yıllandı ki tartışılacak bir ortam bile dönmüyor :D

Şu iyi niyet garantisi kafamı kurcalıyor. Körün taşı gibi kıllık yapacakları tutar, o da gelir beni bulur biliyorum. Ben hiç gelemiyorum bu tarz stresli olaylara. Diyorum ya mevzunun bir prosedürü, doğru düzgün uygulanan prensipleri olsa hiç sıkıntı değil. Ama kafalarına göre iş yapıyorlar ya bu beni çok huzursuz ediyor. Yoksa araç bu tabii bozulur, tamir edilir çok sorun değil.

Bana samimi bir servis yetkilisinin verdiği bilgi, araca genel olarak baktıkları, km si çok değil (160k duydum), yorgun ve hor kullanılmamışsa iyi niyetin işletildiği yönündeydi...

Bu yazılı ve keskin bir kurala bağlamakta kolay değilki... araçların kullanım şekline çok bağlı..çok sert kullanan biri, sürekli patinaja kalan veya şanzımana farklı zulumler uygulayabilen birinede garanti vermek zor... hani böyle biri benim yakınımda yok, forumda da yoktur... ama dediğiniz bir bakıma doğru ... öyle bir yerde yazmayınca insan her zaman bir şüphe duyuyor... benim başıma gelse, bende öyle kuş gibi gitmem servise ..neticede bir insiyatif var.

Sanırım Malzeya da yaşanan, özellikle yağ probleminden dolayı yoğun arıza görülen dönem için firma yazılı olarak garanti şartını belirlemişti... belki bu bİryerlerde yazıyordur ama yine belki olası suistimalleri engellemek için çok açıkça afişe edilmiyordur.... hoş, yani boncuk takılmıyor bir yerde yazsa, neticede vw nin kendi malı ve değişirse benim arabamın değeri artmıyor ama işte... karışık işler :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
@atoprak @Cenk @Garaj TV ya beyler siz neden bu kadar seviyeli ve saygılı şekilde görüş bildiriyorsunuz DSG konusunda ya :D Ağlamak istiyorum :p
Benim görüşüm dsg'ye bile bile lades dememek üzerine şekilleniyor, özellikle kuru kavramalara hiç sıcak bakmıyorum. Belki bir araba alıp 5 yıldan az kullanmama, tepe tepe kullanma alışkanlığından ötürü uzun ömürlülüğe fazla önem vermemden kaynaklanıyordur. Her yıl araba alıp satan biri olsam belki ben de dsg'nin arıza potansiyeline takılmazdım. :)

"En son alacağım araba beyaz Golf " dedim...
Gittim beyaz Golf aldım... forumda bile vardır Golf ten bıktığımı, istemediğimi yazmışlığı...

Neyse, netiece de büyük konuşmamak lazım :)
Bakarsın gün gelir yakışır sanada bir kuru kavramalı :)
 
"En son alacağım araba beyaz Golf " dedim...
Gittim beyaz Golf aldım... forumda bile vardır Golf ten bıktığımı, istemediğimi yazmışlığı...

Neyse, netiece de büyük konuşmamak lazım :)
Bakarsın gün gelir yakışır sanada bir kuru kavramalı :)

Babam da en son alacağım araba beyaz Golf dedi tungsten gri aldı :D


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt ve atoprak
Bana samimi bir servis yetkilisinin verdiği bilgi, araca genel olarak baktıkları, km si çok değil (160k duydum), yorgun ve hor kullanılmamışsa iyi niyetin işletildiği yönündeydi...

Bu yazılı ve keskin bir kurala bağlamakta kolay değilki... araçların kullanım şekline çok bağlı..çok sert kullanan biri, sürekli patinaja kalan veya şanzımana farklı zulumler uygulayabilen birinede garanti vermek zor... hani böyle biri benim yakınımda yok, forumda da yoktur... ama dediğiniz bir bakıma doğru ... öyle bir yerde yazmayınca insan her zaman bir şüphe duyuyor... benim başıma gelse, bende öyle kuş gibi gitmem servise ..neticede bir insiyatif var.

Sanırım Malzeya da yaşanan, özellikle yağ probleminden dolayı yoğun arıza görülen dönem için firma yazılı olarak garanti şartını belirlemişti... belki bu bİryerlerde yazıyordur ama yine belki olası suistimalleri engellemek için çok açıkça afişe edilmiyordur.... hoş, yani boncuk takılmıyor bir yerde yazsa, neticede vw nin kendi malı ve değişirse benim arabamın değeri artmıyor ama işte... karışık işler :)
Şöyle söyleyeyim hocam, malum burada hepimiz az çok araçlardan anlıyoruz. Ben çift kavramalı şanzımana sahip bir araç alsam, 80-100-120k gibi km'lere geldiğimde kavrama problemiyle karşılaşsam buna problem de demem aslında. Manuel bir araç bile kullanıma bağlı olarak zaten bu km aralıklarında baskı balata değiştiriyor. Geçen gün Ali hocamın manuel i10'u 50 bini görmeden balatayı çoktan bitirmiş. Önceki kullanıcısı aracın canına okuyarak kullanmış belli.

Benim asıl çekindiğim konu şu ki; daha henüz doğru düzgün km yapmamış bir dsg şanzımanlı aracım olsa, kavrama problemi veya daha ilerisi olarak oldu ya mekaktronik problemi verdi diyelim, bunu da benim kullanımıma bağlı olmadan verdi diyelim, bu şartlarda elimde yazılı, kayıtlı kuyutlu bir sözleşme, madde, hüküm veya prosedür olmadığı için yetkilinin bana nasıl geri döneceğini, bana nasıl davranacağını kestiremiyorum. Daha önce de bahsettim; cupra aracına sportif bir helezon yay takılı olduğu için yetkili servis @Renard arkadaşımızın aracını iyi niyet garantisine sokmamış. Yahu helezon yayın şanzımanı zorlayan, bozan, yıpranmasına neden olan hiç bir yanı yok. Mekanik bağlantılarının şanzımanla alakası bile yok. Eften püften sebepten iyi niyete sokmamışlar. Ben şimdi böyle olunca güvenemiyorum. Aracın başka bir parçası ile ilgili olsa hiç sorun değil. Benim aracı yürütmeme engel olmayacaksa, aracın kozmetik görüntüsüne yahut kullanım konforuna sekte vurmayacaksa başka bir parçanın arızasına ve o arıza için bana problem çıkarmalarına bir yere kadar katlanabilirim. Ama mevzu şanzıman gibi çok önemli bir parça olunca iyi niyetten ziyade harbi garanti ister hale geliyorum.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: inzfatih
Şöyle söyleyeyim hocam, malum burada hepimiz az çok araçlardan anlıyoruz. Ben çift kavramalı şanzımana sahip bir araç alsam, 80-100-120k gibi km'lere geldiğimde kavrama problemiyle karşılaşsam buna problem de demem aslında. Manuel bir araç bile kullanıma bağlı olarak zaten bu km aralıklarında baskı balata değiştiriyor. Geçen gün Ali hocamın manuel i10'u 50 bini görmeden balatayı çoktan bitirmiş. Önceki kullanıcısı aracın canına okuyarak kullanmış belli.

Benim asıl çekindiğim konu şu ki; daha henüz doğru düzgün km yapmamış bir dsg şanzımanlı aracım olsa, kavrama problemi veya daha ilerisi olarak oldu ya mekaktronik problemi verdi diyelim, bunu da benim kullanımıma bağlı olmadan verdi diyelim, bu şartlarda elimde yazılı, kayıtlı kuyutlu bir sözleşme, madde, hüküm veya prosedür olmadığı için yetkilinin bana nasıl geri döneceğini, bana nasıl davranacağını kestiremiyorum. Daha önce de bahsettim; cupra aracına sportif bir helezon yay takılı olduğu için yetkili servis @Renard arkadaşımızın aracını iyi niyet garantisine sokmamış. Yahu helezon yayın şanzımanı zorlayan, bozan, yıpranmasına neden olan hiç bir yanı yok. Mekanik bağlantılarının şanzımanla alakası bile yok. Eften püften sebepten iyi niyete sokmamışlar. Ben şimdi böyle olunca güvenemiyorum. Aracın başka bir parçası ile ilgili olsa hiç sorun değil. Benim aracı yürütmeme engel olmayacaksa, aracın kozmetik görüntüsüne yahut kullanım konforuna sekte vurmayacaksa başka bir parçanın arızasına ve o arıza için bana problem çıkarmalarına bir yere kadar katlanabilirim. Ama mevzu şanzıman gibi çok önemli bir parça olunca iyi niyetten ziyade harbi garanti ister hale geliyorum.

Aracın yürüyen bakımından zır stock olunca garantiye alınıyor.Eğer ki garantin bitmemişse bedavaya değişmek zorundalar parçaları.Ama garantin bittiyse iyi niyete kaldıysan parça ücreti ödemiyorsun bi kısım işçilik ödüyorsun.2010 Golf6 mızın 2015 de kavrama değişimine 400 tl gibi cüzi bir miktar ödemiştik.Şu anda olsa olsa 600 tl falandır.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
Aracın yürüyen bakımından zır stock olunca garantiye alınıyor.Eğer ki garantin bitmemişse bedavaya değişmek zorundalar parçaları.Ama garantin bittiyse iyi niyete kaldıysan parça ücreti ödemiyorsun bi kısım işçilik ödüyorsun.2010 Golf6 mızın 2015 de kavrama değişimine 400 tl gibi cüzi bir miktar ödemiştik.Şu anda olsa olsa 600 tl falandır.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Saçmalık da orada zaten. Benim stock olmayan aracıma uyguladığım hangi şey şanzımanı zorlamış ? Şanzımana zarar vermiş ? Şanzımanın ömründen almış ? Yazılım yaptırır şanzımanı zorlarsın eyvallah. Ama sen helezon yay taktırdım diye gidip şanzımanı garanti dışı bıraktık dersen bu olmaz. Bozulan parçanın neden bozulduğunu, kullanıma yahut değiştirilen bir parçaya mahsus şekilde mi bozulup bozulmadığını araştırmadan, incelemden neye göre iyi niyete sokmuyoruz diyorlar ? Bahsettiğim durum tam da buydu. Benim aracın yürüyenine taktırmış olduğum bu helezon yay o aracın mühendisliğine uygun üretilmiş, gerekli her kuruluştan da ' kullanılabilir ' onayını almış ama bir kaç tane densiz aracın yayını değiştirdim diye şanzımanı garanti dışı bırakacak üstelik şanzımanla hiç alakası olmadığı halde. Bu iş böyle olmaz.
 
Saçmalık da orada zaten. Benim stock olmayan aracıma uyguladığım hangi şey şanzımanı zorlamış ? Şanzımana zarar vermiş ? Şanzımanın ömründen almış ? Yazılım yaptırır şanzımanı zorlarsın eyvallah. Ama sen helezon yay taktırdım diye gidip şanzımanı garanti dışı bıraktık dersen bu olmaz. Bozulan parçanın neden bozulduğunu, kullanıma yahut değiştirilen bir parçaya mahsus şekilde mi bozulup bozulmadığını araştırmadan, incelemden neye göre iyi niyete sokmuyoruz diyorlar ? Bahsettiğim durum tam da buydu. Benim aracın yürüyenine taktırmış olduğum bu helezon yay o aracın mühendisliğine uygun üretilmiş, gerekli her kuruluştan da ' kullanılabilir ' onayını almış ama bir kaç tane densiz aracın yayını değiştirdim diye şanzımanı garanti dışı bırakacak üstelik şanzımanla hiç alakası olmadığı halde. Bu iş böyle olmaz.

Zaten olmaz abi de yapacak bir şey yok.Yay falan varsa da sökerek gideceksin kavrama değişimine.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Zaten olmaz abi de yapacak bir şey yok.Yay falan varsa da sökerek gideceksin kavrama değişimine.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Benimde çekindiğim durum budur. Bir araç alırken o aracın şanzıman, motor ya da yürüyeninde sakatlık çıkma ihtimali yüksek bir parça varsa, bunu üretici olarak sende iyi niyet garantisi v.s diye isimlendirip bir nevi kabul etmişsen ben o riski tek başıma üstlenmem, üretici firmanın da insafına bırakmam. Bana kayıtlı kuyutlu anlaşma, sözleşme sunacaklar. He gerekirse dediğin gibi yay bile taksan garanti dışı bırakırım desin eyvallah ama bunların hepsini yazılı şekilde kayda döküp benimde onaylacağım şekilde anlaşma imzalayacağız ki yarın öbür gün 10k km'ye geldiğinde oldu ya mekaktronik arızası verdi, kavrama arıza verdi, titredi, salladı, etti, tüm riski benim üstüme yıkmasınlar. Aksi halde ben 100 küsür bin lirayı araca verdiğim an servisin insafına, dedikleri gibi harbiden iyi niyetine kalıyorum. Ha hakkaniyetle çözerler yahut çözmezler orası başka tartışma konusu ama ben bu riski tek başıma üstlenmem. Zaten bu sebepten dolayı Ford'dan, Vw'den veya başka bir markadan çift kavramalı şanzımana sahip bir araç almaya çekiniyorum.
 
Son düzenleme:
Benimde çekindiğim durum budur. Bir araç alırken o aracın şanzıman, motor ya da yürüyeninde sakatlık çıkma ihtimali yüksek bir parça varsa, bunu üretici olarak sende iyi niyet garantisi v.s diye isimlendirip bir nevi kabul etmişsen ben o riski tek başıma üstlenmem, üretici firmanın da insafına bırakmam. Bana kayıtlı kuyutlu anlaşma, sözleşme sunacaklar. He gerekirse dediğin gibi yay bile taksan garanti dışı bırakırım desin eyvallah ama bunların hepsini yazılı şekilde kayda döküp benimde onaylacağım şekilde anlaşma imzalayacağız ki yarın öbür gün 10k km'ye geldiğinde oldu ya mekaktronik arızası verdi, kavrama arıza verdi, titredi, salladı, etti, tüm riski benim üstüme yıkmasınlar. Aksi halde ben 100 küsür bin lirayı araca verdiğim an servisin insafına, dedikleri gibi harbiden iyi niyetine kalıyorum. Ha hakkaniyetle çözerler yahut çözmezler orası başka tartışma konusu ama ben bu riski tek başıma üstlenmem. Zaten bu sebepten dolayı ne Ford'dan ne Vw'den ne de başka bir markadan çift kavramalı şanzımana sahip bir araç almaya çekiniyorum.

Biz zaten zır stock olarak bindiğimiz için problem olmuyor fakat aracıyla hafif oynamayı seven ve küçük modifikasyonlar yapanlar için bu durum dezavantaja dönüşüyor.Bir de şeyi merak ediyorum bilgisi olan varsa bilgilendirsin.Servisin sattığı orjinal spor helezon yaylar var vw logolu Mubea marka.Bunları takarsak eğer garanti içinde kalıyor mu acaba?


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
  • Beğeni
Tepkiler: inzfatih
Biz zaten zır stock olarak bindiğimiz için problem olmuyor fakat aracıyla hafif oynamayı seven ve küçük modifikasyonlar yapanlar için bu durum dezavantaja dönüşüyor.Bir de şeyi merak ediyorum bilgisi olan varsa bilgilendirsin.Servisin sattığı orjinal spor helezon yaylar var vw logolu Mubea marka.Bunları takarsak eğer garanti içinde kalıyor mu acaba?


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Bildiğim kadarıyla markanın onay verdiği her parça ve servislerine yaptırdığı her işlem garanti dahilindedir. Misal aracına dokunmatik multimedya ekranı taktırıyorsun ve yetkili servis hem o ekrana garanti veriyor hem de aracın normal garantisi devam ediyor.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: DuzboruDownpipe
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...