tersiyer

Profesör
583
Merhaba, bir tanıdığıma otomatik araç bakıyoruz, 2015 model henüz 4 yaşını doldurmamış ve 40 binde bir DSG'li araba bulduk. Bunun ilk bakımı yetkili serviste yapılmış, son 2 bakımı dışarda yapılmış ve iyi niyet garantisine girmiyor. 2 adet sorum var:

1-) Şimdi biz bu arabayı yetkili servise götürsek bunun kavraması bitmeye yakın mı ya da ne zaman bitecek az çok bir şey öğrenebilir miyiz?

2-) Muhtemel kavrama bitmesi ya da mekatronik arızasında oluşacak masraf aşağı yukarı ne olur?
 
Çok dik yokuşta defalarca duruş kalkış yapın, kavramalar iyice ısınsın. Teklemeye 1 dakika sonra mı 10 dakika sonra mı başlayacak. Tam anlamıyla kesinlik vermez ama fikir verir.
 
  • Beğeni
Tepkiler: tersiyer
Servise gidersin, usta bayırda kaldırır arabayı. Titremez, alın der.

Aldıktan 5 bin km sonra bayırda titremeler başlar.

Motorun veya bu tarz sistemlerin kalan ömrünü yaklaşımla dahi kestirebilecek kurum ve kişi sayısı, bu Dünya üzerinde bir elin parmaklarını geçmez. Onlardan da emin değilim bu arada.
 
Valla manuelde bile kestirilemiyor kolay kolay. Satıcıyı da arka arkaya yokuşta kalkışa ikna edemeyebilirsiniz. Ben satacak olsam her gelen 10-15 kere kaldırsa arabayı rampada titreyecek mi diye sağlam baskıyı bitirir :D
 
Fiyatlara baktım şimdi
Kavrama seti Luk marka 2.000 tl
Mekatronik kartı 4.000tl kendisi 8.000tl
Çıkma parçaların fiyatı da tam yarı yarıya
 
  • Beğeni
Tepkiler: tersiyer
Biz alırken yetkili serviste baktırdık. Özellikle şanzımanına iyi bakın diye birkaç kez uyardım. "Bir şey varsa şimdiden diyin, siz birşey yok deyip ilerde bir şey çıkarsa muhattabım direk siz olursunuz." gibisinden şeyler söyledim nazikçe. Biraz da olsa etkili olduğunu düşünüyorum. Bir şey yok dediler, 2 3 aydır da problem yok.
 
  • Beğeni
Tepkiler: tersiyer
dsg piyango gibidir, tam ömür biçilemez çünkü kullanıma ve çevresel etkilere göre değişir,yani sürekli şehir içi yapan bi dsg ye karşıt şehir dışı ağırlıklı yapan dsg nin ömrü 2 kat fazladır. şanzımanı ısındırmaya yönelik manevralar yapın araçla (dur kalk,yokuş yukarı kalkış ve yokuş yukarı düşük hız gibi),çabuk ısınırsa ve 1. kavramayı devre dışı bırakır ve ardından araç sadece 2. kavramadaki vitesleri kullanıyorsa (2-4-6 gibi) araçtan inin ve koşarak uzaklaşın,çünkü masraf 8.000 tl civarıdır. eğer bu dediğim sorunları araçla baya uğraştıktan sonra yaparsa çok hırpalanmamış diyebiliriz.
 
Hocam son iki bakımı yetkili serviste yaptırırsanız iyi niyet garantisini devam ettiriyorlar.
Geçen yaz abime cc 1.4 20k km, kuzenime polo 1.4 tdi dsg 45k km aldık.
Tabi ikisini de yokuş testine tabi tuttum. Polo çok temiz çalışıyordu ama 8k km sonra kuzenim (acemi) mekatronik bozdu ne yazık ki.
 
  • Beğeni
Tepkiler: tersiyer
3 DSG li araç kullanmış biri olarak konuşayım ... ben hiç bir aracımınkini bitiremedim .. sadece Golf ün ki satmadan hemen önce hafif hafif titreme yapmaya başlamış gibiydi.. ama volanımda iyi değildi... tam olarak kavramadan dı demem zor .. o aracı 30k km de almış 111k km de satmıştım ... ilk sahibi, ilk 30k yı nasıl yaptı bilemiyorum .. ama boyasız dip diri bir araçtı... benim kullanımım genelde iyidir.. çok sıkışık trafikte manuel de giderdim ... aracı satarken girdiği ekspertizde, eksper arkadaş aracı kaldırırken hafif titreme olduğunu söylemişti (hafif eğimde kontrol etmişti sanırım). aracı alan çok oralı olmadı ....zaten en nihayetinde sarf malzemesidir bu ...

Asıl problemi yaşasa yaşasa benim eşim 1.4 TDI polo ile yaşardı ... onun trafiği kötüydü ve 0km aldığımız araç, 72k km kadar bizde kaldı ... o manuel e almaz, gayet sıkışık trafikte kullanırdı (ortalam 25-28km gibi ) .. o aracı verdiğimizde de hiç bir sorunu yoktu ...

Şimdiki aracımda da bir problem yok ...

Ben 2018 Aralık ayında Golf için kavramayı sorduğumda 2250 fiyat vermişti özel servis.. bir o kadar da Volan çıkmıştı ... toplam işçilikle 5k gibi birşey çıkardı ... mekatronik i bilemiyorum, sormamıştım.
 
3 DSG li araç kullanmış biri olarak konuşayım ... ben hiç bir aracımınkini bitiremedim .. sadece Golf ün ki satmadan hemen önce hafif hafif titreme yapmaya başlamış gibiydi.. ama volanımda iyi değildi... tam olarak kavramadan dı demem zor .. o aracı 30k km de almış 111k km de satmıştım ... ilk sahibi, ilk 30k yı nasıl yaptı bilemiyorum .. ama boyasız dip diri bir araçtı... benim kullanımım genelde iyidir.. çok sıkışık trafikte manuel de giderdim ... aracı satarken girdiği ekspertizde, eksper arkadaş aracı kaldırırken hafif titreme olduğunu söylemişti (hafif eğimde kontrol etmişti sanırım). aracı alan çok oralı olmadı ....zaten en nihayetinde sarf malzemesidir bu ...

Asıl problemi yaşasa yaşasa benim eşim 1.4 TDI polo ile yaşardı ... onun trafiği kötüydü ve 0km aldığımız araç, 72k km kadar bizde kaldı ... o manuel e almaz, gayet sıkışık trafikte kullanırdı (ortalam 25-28km gibi ) .. o aracı verdiğimizde de hiç bir sorunu yoktu ...

Şimdiki aracımda da bir problem yok ...

Ben 2018 Aralık ayında Golf için kavramayı sorduğumda 2250 fiyat vermişti özel servis.. bir o kadar da Volan çıkmıştı ... toplam işçilikle 5k gibi birşey çıkardı ... mekatronik i bilemiyorum, sormamıştım.
Sarf malzemesi sanziman olmamali. Hava filtresi yag filtresi olur sanziman olmaz ama. Trafikte manuel kullanacaksam neden otomatik alayim anlamiyorum. Lafim size degil direk gerci sizden alinti yapiyorum ama her dsg kullanan ayni seyi soyluyor. Sanziman dediginiz sey 300 bin km gidebilmeli. Periyodik sanziman yagi ve filtre degisimi ile birlikte elbette.
İstanbulda oturuyorum yanimdan sangirti sesleri duyunca aha diyorum dsg geciyor ve bugune dek hic sekmedi bu durum. Son kasalarda bu durum yok bende duydumda bu dsg yi uzun omurlu kullanabilen cok az kisi vardir. Cunku zaten bitmesi uzerinde tasarlanmis trafikte.
 
Son düzenleme:
Sarf malzemesi sanziman olmamali. Hava filtresi yag filtresi olur sanziman olmaz ama. Trafikte manuel kullanacaksam neden otomatik alayim anlamiyorum. Lafim size degil direk gerci sizden alinti yapiyorum ama her dsg kullanan ayni seyi soyluyor. Sanziman dediginiz sey 300 bin km gidebilmeli. Periyodik sanziman yagi ve filtre degisimi ile birlikte elbette.
İstanbulda oturuyorum yanimdan sangirti sesleri duyunca aha diyorum dsg geciyor ve bugune dek hic sekmedi bu durum. Son kasalarda bu durum yok bende duydumda bu dsg yi uzun omurlu kullanabilen cok az kisi vardir. Cunku zaten bitmesi uzerinde tasarlanmis trafikte.
Sarf malzeme şanzıman değil kavrama fren balatası gibi kullanıma bağlı 30 da da biter 100 de de mesela
 
Sarf malzemesi sanziman olmamali. Hava filtresi yag filtresi olur sanziman olmaz ama. Trafikte manuel kullanacaksam neden otomatik alayim anlamiyorum. Lafim size degil direk gerci sizden alinti yapiyorum ama her dsg kullanan ayni seyi soyluyor. Sanziman dediginiz sey 300 bin km gidebilmeli. Periyodik sanziman yagi ve filtre degisimi ile birlikte elbette.
İstanbulda oturuyorum yanimdan sangirti sesleri duyunca aha diyorum dsg geciyor ve bugune dek hic sekmedi bu durum. Son kasalarda bu durum yok bende duydumda bu dsg yi uzun omurlu kullanabilen cok az kisi vardir. Cunku zaten bitmesi uzerinde tasarlanmis trafikte.

Üstat,

Dediklerinde haklısın, şanzıman sarf malzemesi olamaz ama değişen şanzıman değil ki.
Bu tip direk kavramalı araçların hepsinde (manuel dahil) baskı balata ömrü dolunca değişir.. yani aslında, biraz garip veya ağır gibi gelebilir ama fren balatasının değişmesinden çok farklı bir konu değil ... kavramanın özünde sürtünme ile motor gücünün şanzımana aktarılması var.. haliyle aşınır, aşınıyor... tasarımla alakası yok .. direk kavramanın olayı bu zaten
 
Hocam son iki bakımı yetkili serviste yaptırırsanız iyi niyet garantisini devam ettiriyorlar.
Geçen yaz abime cc 1.4 20k km, kuzenime polo 1.4 tdi dsg 45k km aldık.
Tabi ikisini de yokuş testine tabi tuttum. Polo çok temiz çalışıyordu ama 8k km sonra kuzenim (acemi) mekatronik bozdu ne yazık ki.
Asıl problemi yaşasa yaşasa benim eşim 1.4 TDI polo ile yaşardı ... onun trafiği kötüydü ve 0km aldığımız araç, 72k km kadar bizde kaldı ... o manuel e almaz, gayet sıkışık trafikte kullanırdı (ortalam 25-28km gibi ) .. o aracı verdiğimizde de hiç bir sorunu yoktu ...

Acemilikle bence dsg ömrünün alakası çok yok çünkü zaten D de kullanılmalı manuele alınmamalı sonuçta vites değiştirmemek için otomatik araba alıyoruz. Bu gözler 15k kmde leasingten alınıp 56k km ye kadar hordanda beter kullanılan bir 1.4 tdi polo gördü satılırken hafif titremeleri vardı. (hareket halinde N ye alıp gaz verip D ye takmalar, start stop girmesin diye frene bas çek yapmalar sürekli yarım kavratmalar çok düşük hızlarda) o araç satıldıktan sonra 0 km bir polo daha aldı aynı arkadaş bu sefer hiç hor kullanmadı şuan 76 k kmde aynı titremeler hafiften bu araçtada var ama daha uzun kmler kavraması bitme noktasına gelmez gibime geliyor.
Bunların yanında tavsiyelere uyularak bilinçli kullanılan 45k km deki 1.2 tsi dsg poloda hareket halindeyken sıkça vitesi p ye alın uyarısı alıyoruz titreme bu araçta yukarıda bahsettiğim araçlardaki kadar.

Ya gerçekten (şansa) bazı dsgler ayıplı ürün doğuştan sorun çıkartmaya meyilli yada benim bilmediğim başka etkenlerden dolayı dayanıklılıkları çok değişken.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Sailor
Üstat,

Dediklerinde haklısın, şanzıman sarf malzemesi olamaz ama değişen şanzıman değil ki.
Bu tip direk kavramalı araçların hepsinde (manuel dahil) baskı balata ömrü dolunca değişir.. yani aslında, biraz garip veya ağır gibi gelebilir ama fren balatasının değişmesinden çok farklı bir konu değil ... kavramanın özünde sürtünme ile motor gücünün şanzımana aktarılması var.. haliyle aşınır, aşınıyor... tasarımla alakası yok .. direk kavramanın olayı bu zaten
Bu kavramali araclarin trafige cok gelemedigini biliyorum sadece. İsinma uyarilari ile birlikte narin gorunuyorlar bana. Onceki arabamin kullanma klavuzunda 60 binde sanz yagi 100 binde filtre sonra devam yaziyordu. Sanirim 200 binde bir 2 bin tl kacacakti yazdigina gore gerci.

Yani eski tip 4 ileri ile dsg karsilastirmasi zaten abes elbette ama omur bakimindan hizli gecis icin trafikte manuel git yokusta bosa al p ye at vb sekilde ugrasip ustune yok kavramasi bitsin yok isinsin bana cok ugras geliyor acikcasi :D ustelik istanbulda kesinlikle bulasmayacagim meseleler. Yolda inanin gozumu baglayin gelen sesten dsg yi cok net ayirt edebiliyorum ozellikle engebeli yerlerde cikarttigi lokurtulardan.
 
100 bini bak bir derece anlarim da 30 binde bitiyorsa at cope be ama
Benim kayınpederin passat 80 e dayandı bişey yok 100 ü görebilir. İstanbulda 100 zor ama manuelde de bi sekilde bitiyor baskı balata. Cvt lerin uzun dönemde ne olacağı meçhul zf desen sorunsuz vs dedik millete ne masraflar çıkarıyor. Robotizelerde de beyin sıkıntıları çıkıyor uzun vadede. 200 binlerde tk larda revizyon istiyor istemese bile yakıt farkıyla zaten farkı kapatıyor. Otomatik arabaya binip debriyaja basmama vites atmama lüksünü yaşıyorsan bi şekilde bunlar başına geliyor cepten o paralar bir şekilde çıkıyor kiminde kavrama kiminde yakıt kiminde revizyon kiminde yağ soğutucu :D
 
Benim kayınpederin passat 80 e dayandı bişey yok 100 ü görebilir. İstanbulda 100 zor ama manuelde de bi sekilde bitiyor baskı balata. Cvt lerin uzun dönemde ne olacağı meçhul zf desen sorunsuz vs dedik millete ne masraflar çıkarıyor. Robotizelerde de beyin sıkıntıları çıkıyor uzun vadede. 200 binlerde tk larda revizyon istiyor istemese bile yakıt farkıyla zaten farkı kapatıyor. Otomatik arabaya binip debriyaja basmama vites atmama lüksünü yaşıyorsan bi şekilde bunlar başına geliyor cepten o paralar bir şekilde çıkıyor kiminde kavrama kiminde yakıt kiminde revizyon kiminde yağ soğutucu :D
Aslinda hepsine katilmamla beraber tk lar yakit yaktirmasina tam sebep olmuyor. Sadece gucten cok yiyor . 1.6 atmosferige takiyorsun arabayi kaldircam diye devir cevir babam cevir sonrasi yakit :D
Saka bi yana aralarinda en tehlikesi bana gore dsg. Ya yolda duyuyorum sesleri benim icim canim yaniyor :D
Cvt icinse diyebilecegim normalde en keyifsiz en nalet tip. Benimki cvt olsada tk gibi oldugundan caktirmiyor allahtan . Ama bole zaaaaar diye kalanlari var vallahi sinir bozar.
Bi solemedigin aisin kalmis bea o nasil :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: Mustafak ve Bilal