Aslinda hepsine katilmamla beraber tk lar yakit yaktirmasina tam sebep olmuyor. Sadece gucten cok yiyor . 1.6 atmosferige takiyorsun arabayi kaldircam diye devir cevir babam cevir sonrasi yakit :D
Saka bi yana aralarinda en tehlikesi bana gore dsg. Ya yolda duyuyorum sesleri benim icim canim yaniyor :D
Cvt icinse diyebilecegim normalde en keyifsiz en nalet tip. Benimki cvt olsada tk gibi oldugundan caktirmiyor allahtan . Ama bole zaaaaar diye kalanlari var vallahi sinir bozar.
Bi solemedigin aisin kalmis bea o nasil :D
6 ileriler ile bi şikayet yok henüz 8 ileriler yeni yeni çıkmaya başladı sıfırken hepsi güzel :D 6 ileriler manuele göre bir tık fazla yakıyor. Dsg de dediğin ses var yalıtım iyi olduğu için içerden duyulmuyor cam açınca 1-2-3 geçişleri şak şak duyuluyor. Ama manuelde de o tarz sesler oluyor. Çalışma şekli öyle diyelim. Bence en iyisi sorunları bilinen çözümleri uygun olanlar. Sorunu bilinmeyenler kötü ustalar elinde tam kanser
 
  • Beğeni
Tepkiler: Sailor
Mekatronik biraz şans işi de, kavrama ortalama 60bin km’de biter, olmadı 50 de bitsin eninde sonunda biticek bu, çok dert etmemek lazım aynı manuellerde ki gibi.
Bizim Audi 76binde falan değişmişti Jetta vardı 2012, sıfır almıştık 60 binde değiştirmeden satmıştık..
 
İstanbulda 3.5 saat boyunca trafikte kaldım, start stop çalışmıyordu buna rağmen ısınma arızası almadıysam daha da almam heralde, trafikte de manuele alıp 1’e alıyorum vitesi, DSG 1.vites oranı çok kısa olduğundan sadece kaldırmak için kullanıyor.
Yukarda bir arkadaşın dediği gibi, debriyaja basmama konforu, auto hold konforu alıyorsunuz illa ki biyerden batıcak size :)
 
Benim kayınpederin passat 80 e dayandı bişey yok 100 ü görebilir. İstanbulda 100 zor ama manuelde de bi sekilde bitiyor baskı balata. Cvt lerin uzun dönemde ne olacağı meçhul zf desen sorunsuz vs dedik millete ne masraflar çıkarıyor. Robotizelerde de beyin sıkıntıları çıkıyor uzun vadede. 200 binlerde tk larda revizyon istiyor istemese bile yakıt farkıyla zaten farkı kapatıyor. Otomatik arabaya binip debriyaja basmama vites atmama lüksünü yaşıyorsan bi şekilde bunlar başına geliyor cepten o paralar bir şekilde çıkıyor kiminde kavrama kiminde yakıt kiminde revizyon kiminde yağ soğutucu :D

Birinci ağızdan bilgi vereyim, Honda Jazz 2006 CVT km 235 bini geçmişti en son 240 bine doğru gidiyor. İlk sahibinde, İstanbul'da kullanılıyor. Araç rutin bakım dışında servise gitmedi, bakımlarda da rutin işlemler dışında özel bir şey yapılmadı.

Toyota 2012'den beri, Honda çok daha eskiden beri CVT kullanıyor (aklıma gelen ilk model 2005 civarı Jazz. DSG kullanan araçlar daha sonra çıktı ama yıllardır hakkında ne kadar konu var, CVT'de de bir şey çıksa illa ki bugüne kadar çıkardı, 14 yıl olmuş). Kronik bir sorun bugüne kadar ben duymadım.

Bunların dışında bir tek Nissan'ın kullandığı Jatco marka CVT'yi tutabiliriz sanırım. Onunla ilgili sorunlar duydum, okudum. Jatco dediğimiz de aslında Nissan'ın çoğunluk hissesine sahip olduğu bir şirket (Aisin-Toyota gibi. İlk kez duyanlar şaşıracaktır, Aisin'in en büyük payı Toyota'nın). Jatco'nun geri kalan hisselerinin belirli kısımları Mitsubishi ve Suzuki'ye ait. Geçmişte Mitsubishi ve Suzuki'de de CVT kaynaklı geri çağırmalar olmuş ancak yeni pek bir şeye denk gelmedim.
 
Son düzenleme:
Birinci ağızdan bilgi vereyim, Honda Jazz 2006 CVT km 235 bini geçmişti en son 240 bine doğru gidiyor. İlk sahibinde, İstanbul'da kullanılıyor. Araç rutin bakım dışında servise gitmedi, bakımlarda da rutin işlemler dışında özel bir şey yapılmadı.

Hocam bende 1. ağızdan bilgi vereyim o zaman. 2005 model 1.6 cvt Hrv sahibiyiz. Araba tam garaj arabası denilen türden hatta 50000 km yi 15 Eylül 2019 (fotoğraf çekmiştim oradan biliyorum) da yeni geçti. inanılmaz az kullanılıyor ve şanzıman araba daha 1 yaşında 5000 km olmadan şanzıman arıza verip komple yenilendi.

WhatsApp Image 2019-10-24 at 00.02.37.jpeg 15 Eylül çektiğim fotoğraf.

Nissan'ın baya sorunu olmuştu. Bizzat yaşamadım bir şey diyemem. Akrabalarımda Micra ve Juke da var onlar bir sorun yaşadığını bana söylemediler.

Cvt ile ilgili duydum en son sorunda Toyota'nın Corolla Hb de kullandığı Cvt şanzıman kısa sürede sıkıntı çıkardığı için geri çağırdılar. Bizim ülkemizdeki Corolla da bu şanzıman olmadığı için bizde bu sorun duyulmadı.

Hatta ne kadar doğru bilemem bu işlerle yakın ilişkide olan bir arkadaşım Corolla Hb bu sorundan dolayı ülkemize gelmediğini söylemişti.

 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: AlperErdem
Hocam bende 1. ağızdan bilgi vereyim o zaman. 2005 model 1.6 cvt Hrv sahibiyiz. Araba tam garaj arabası denilen türden hatta 50000 km yi 15 Eylül 2019 (fotoğraf çekmiştim oradan biliyorum) da yeni geçti. inanılmaz az kullanılıyor ve şanzıman araba daha 1 yaşında 5000 km olmadan şanzıman arıza verip komple yenilendi.

Ekli dosyayı görüntüle 21535 15 Eylül çektiğim fotoğraf.

Maalesef Cvtler de o kadar uzun ömürlü değil. Nissan'ın baya sorunu olmuştu. Bizzat yaşamadım bir şey diyemem.

Cvt ile ilgili duydum en son sorunda Toyota'nın Corolla Hb de kullandığı Cvt şanzıman kısa sürede sıkıntı çıkardığı için geri çağırdılar. Bizim ülkemizdeki Corolla da bu şanzıman olmadığı için bizde bu sorun duyulmadı.

Hatta ne kadar doğru bilemem bu işlerle yakın ilişkide olan bir arkadaşım Corolla Hb bu sorundan dolayı ülkemize gelmediğini söylemişti.


Bahsettiğiniz aracı kullandık (1.6 4wd) ilk sahibi olarak, 3-4 yıl kullanıp satmıştık satıldığındaki net kmyi hatırlamıyorum, sorun yaşamamıştık. Kötü şans olmuş size. Cvtnin kullanımından, yıpranmadan olmuş gibi durmuyor. Üretim kaynaklı bir sorun nedeniyle yaşanmış gibi duruyor, kronik denecek, cvtler sorunlu denecek çoklukta bir durum ben görmedim bunca yıldır. Duyup saklayacak biri değilim kullandığım araçlarla ne sorun yaşadıysam buraya yazmışımdır arkadaşlar hatırlar, Honda'da cvt kaynaklı sorun yaşayan duymamıştım. Geçmiş olsun.

Corolla hb meselesinde ise arabaya genel olarak bakmak gerekli. Türkiye'de satılan Auris ve Corollalarda cvt bulunuyor (2013 ve sonrası, şimdiki Corolla dahil). Ama sadece 1.6 motor var, yurtdışında yüksek hacimli motorlarla kullanılınca sorunlar oluyordur belki diyeceğim ama yüksek hacimli bir çok araçta cvt bulunuyor. Türkiye'de yüksek hacim çok yok ama örnek olarak Avensis 1.8 ve 2.0'da da bir sorun duymadım, onlarda da cvt var. Yarisler ve chr'da da cvt bulunuyor.
*Şanzımanın bir parçasındaki üretim hatası nedeniyle geri çağırma oluyormuş.
 
Son düzenleme: