KAPALI Dsg sorunu

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan dr.ilker
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

dr.ilker

Düz Yol Gazcısı
11
Merhaba arkadaslar ikinci bir araba bakarken bugun vw servisine gittim sigorta kasko ve yıllık bakımı için gun almaya.daha once yaklasık 1-1.5 yıl once yol bilgisayarında seyır haldeyken hata aracı p konumuna alıp terk edin diye uyarı aldım gecen seneki bakımda boyle bir hata verdiğini soylediğimde test sürüşüne cıktık gecişlerde herhangi bir sorun olmadıgını bilgisayara baglanınca hatayı gördüklerini soylediler ve bununla ilgili guncelleme bekliyoruz kaydınızı olusturduk biz size donus yaparız denildi ve 1 sene gecti aradan tabi garantisi de bitti .bugun servisde boyle boyle bir hata yasamıstım onunla ilgili kaydımın acıldıgı ve hatanın sebebini buldunuz mu diye sordugumda vites mekanızması değişmesi gerektiği soylediler ve her nedense kaydımın olusturulmadıgını sıstemde göremediklerini soylediler .sonuc olarak bu arıza actıgında aracım garanti kapsamındaydı ve şuan sadece iyi niyet garantisine giriyor.diyecegim şu ki birdaha dsg sanzıman alırmıyım almam önerir miyim önermem. Vw alırmıyım töbe . Aracım 2015 golf tdı dsg. Dsg den ne zaman sorun acacak diye beklerken bu bana süpriz oldu daha aracım 30 bın de .
 
Bugunluk birsey yapılmadı sadece sokmaya calısacıgı soyledi servis danısmanı yardımcı olmaya calışacak gibi hıs verdi iyi niyetli konustu . Benim sinirlendiğim ben garanti kapsamındayken bu hatanın serviste kayıt olusturdum diyip bugun kayıt olmadıgını soylemeleri . ( hata bende ki kayıt olusturulduguna dair belge almadım ) Cuma günü bakıma girecek sistemde hata görünürse yada ben fotografla kayıt alabilirsem ki zor (uyarı 3-4 sn gözüküyor kayboluyor ve cok sık aralıkla yapmıyor ) bundan önced vdf deki arkadasın nakıtle serviste kasko sigorta nın ödeyebilcegini soyleyıp sonradan servisin elden para alamıyoruz demesi sonrası servisde bu olayla karsılasmam beni vw den soguttu. Ki aynı subenın adana Kayseri osmanıye hepsinede gittim. Adanada ki sube allah razı olsun bende araba alacak paranın olmadıgını düşündülerki ilgisizlik araba almazsın havası aksıne Kayseri’deki şube araba alımı sırasında ilgi alaka mukemmel ama servis le böyle bır sorunun ortaya cıkması osmanıyeninde bunların hepsinin patlak vermesi . Bakalım iyi niyet garantısınden ücret cıkar mı cıkmaz mı sorun ne yapıldıktan sonra devam edecek mi görc ez.
 
Doğru, normalde bırakın sizin istemenizi, servise herhangi bir sorunla veya şikayetle gidip kayıt açtırdığınızda size açılan bu kayıtla ilgili kendileri direkt belge vermeliydi. Eğer sorun çözüldüyse ona göre belge verilir, çözülmediyse de açıklaması yazılır öyle belge verilir ama muhakkak verilir. Tahminimce onlar ilk sefer gittiğinizde hiç kayıt açmamış. Çünkü kayıt açmış olsalardı muhakkak sistemde gözükürdü. 3 sene, yani 50 bin km önce servise gidip belirtmiş olduğum şikayetin bile kaydı sistemde gözüküyor benim aracımda. Üzüldüm gerçekten.

Bununla beraber ben aracınızı iyi niyet garantisine sokacaklarını düşünüyorum. Eğer sürekli servis bakımı yaptırdıysanız büyük oranda iyi niyet garantisine dahil edeceklerdir. Tabii araç tamir olduktan sonra ki süreçte tekrar arıza çıkarır mı bilinmez. Ama inşaallah iyi niyet garantisine alırlar diye umuyorum. Olmadı siz genel merkezin müşteri hizmetlerini arar oradan halletmek için uğraşırsınız.
 
  • Beğeni
Tepkiler: dr.ilker
Geçen ağustosta, özellikle de virajlarda tık tık ses gelmeye başlamıştı. Ondan 1-2 hafta öncesinde de çıkma yazlık jant-lastik almıştım. Lastiğe taş sıkışmıştır diyerek epey bir süre önemsemedim. Kasım gibi aracı servise götürdüm. Oradan bir ustayla keşfe çıktık. Sesi duydu analiz etti. Tamam dedi porya bilyalarda sorun. Ee dedim nasıl olacak aracın garantisi biteli de 1 ay oluyor servise gittiğimde. Aracın bakımları da hep yetkilide yapıldı bu arada. Usta hallederiz orasını üzmeyiz sizi şeklinde bir ifade kullandı. Ben de tamam dedim madem yapılsın. Araç 1 gün serviste kaldı. Her türlü çözümü deneyip en sonunda rulman değişimi ile sorunu çözmüşler. Servisin çıkardığı ücret ise 950 TL. Dedim iyi niyet garantisi?? Servis danışmanı(teste çıktığımız kişi değil) bu sorunun kullanıcı kaynaklı olduğunu ve iyi niyet garantisinin daha yüksek bedelli servis ücretlerinde(mekatronik, kavrama değişimi gibi diye ekledi) devreye girdiğini söyledi. Açıkçası şaşırdım hani çıkarılan ücret çok mu az yoksa ben mi yanlış duyuyorum.
Sonuç olarak, çıkarılan faturayı ödedik. Daha öncesinde de garanti bittiğinde bir daha yetkiliye gitmeyeceğim diyordum kendi kendime. Fakat bir kez daha gitmiş bulunduk. Allah bir daha götürtmesin :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: dr.ilker
Geçen ağustosta, özellikle de virajlarda tık tık ses gelmeye başlamıştı. Ondan 1-2 hafta öncesinde de çıkma yazlık jant-lastik almıştım. Lastiğe taş sıkışmıştır diyerek epey bir süre önemsemedim. Kasım gibi aracı servise götürdüm. Oradan bir ustayla keşfe çıktık. Sesi duydu analiz etti. Tamam dedi porya bilyalarda sorun. Ee dedim nasıl olacak aracın garantisi biteli de 1 ay oluyor servise gittiğimde. Aracın bakımları da hep yetkilide yapıldı bu arada. Usta hallederiz orasını üzmeyiz sizi şeklinde bir ifade kullandı. Ben de tamam dedim madem yapılsın. Araç 1 gün serviste kaldı. Her türlü çözümü deneyip en sonunda rulman değişimi ile sorunu çözmüşler. Servisin çıkardığı ücret ise 950 TL. Dedim iyi niyet garantisi?? Servis danışmanı(teste çıktığımız kişi değil) bu sorunun kullanıcı kaynaklı olduğunu ve iyi niyet garantisinin daha yüksek bedelli servis ücretlerinde(mekatronik, kavrama değişimi gibi diye ekledi) devreye girdiğini söyledi. Açıkçası şaşırdım hani çıkarılan ücret çok mu az yoksa ben mi yanlış duyuyorum.
Sonuç olarak, çıkarılan faturayı ödedik. Daha öncesinde de garanti bittiğinde bir daha yetkiliye gitmeyeceğim diyordum kendi kendime. Fakat bir kez daha gitmiş bulunduk. Allah bir daha götürtmesin :)
Geçmiş olsun hocam. Açıkçası aracın garantisi bittikten sonra Allah korusun büyük bir kaza olmadığı sürece yetkili servise götürmemek gerekiyor. İyi bir özel servis bulup, arada da güzel diyalog kurup bu tarz sıkıntılarda özel servisi kullanmak gerek. He özel servise çok güveniliyorsa, yaptıkları işe garanti veriyorlarsa o zaman büyük kazada da özele götürülebilir. Ama bir çoğumuzun öyle bir hukuku olmadığı için büyük kazalarda yine yetkili servis tek yol oluyor. Bu tarz ufak tefek arızalarda da özel servis işte.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: dr.ilker ve summi
Merhaba,

Çok büyük ihitmalle bir problem yaşamayacaksınız.

2-3 ay önce bende aslında aracım henüz garanti kapsamındayken duyduğum bir ses üzerine, ama o zaman çözülemeyen fakat garanti bittikten sonra şanzımanın tamamen değişmesiyle sonuçlanan bir süreç yaşadım. Tüm şanzıman, o sizin bahsettiğiniz makanizma ile (o sorun bende de vardı , güncelleme gelmedi lakin şanzıman ile birlikte ı unite de değişti) benden 360tl alınarak değişti.

Çok takmayın kafaya... evet şamzıman değişebilir beya kavrama da bitebilir erkenden lakin önemli olan şey size çıkardığı maliyet.. fatura büyük olsa da, size yansıyan az olduktan sonra problem yok
 
Vites mekanizması 2014-2015 modellerde yaşanan bir sıkıntı maalesef.Kaydınız garanti varken açıldıysa ücretsiz yapılması gerek.Biraz dişinizi gösterin derim.İyi niyette de 800 e yakın bir miktar tutuyor diye hatırlıyorum ama emin değilim.Kullanıcı kaynaklı bir sorun değil Almanya’dan gelen bir aksiyon zaten bu vites mekanizması değişimi.
 
Geçmiş olsun

Sırf sorun yaşadınız diye direk kötülemek gerekmez,insanın yaptığı birşeyde herzaman hata olur bu gayet doğal,3ay önce A3 TDI DSGde şanzımanda 2 kere servise gitti yolda kalmıştı birkere çağırdık felan iyi niyet garantisinden hallettiler mekatronik değişmişti heralde tam hatırlamıyorum araba gitmiyodu yani göstergede arız vermişti,birkeredr baskı balata bitmişti titreme yapıyodu değiştirmişlerdi gayet sorunsuzdu 2015 modeldi oda.
 
1 kez mekatronik 1 kez baskı balata bitiyor ama "gayet sorunsuz" nasıl oluyor onu çözemedim.

Sorunsuzluk sıralamasında ilk beşte kendine yer bulan Mitsubishinin, kullandığım aracın en büyük sıkıntısı erken baskı balata bitirmesi. Erken: ortalama kullanımda 140bin KM! sakin kullanımda 200bin KM ve buna sorun gözüyle bakılıyor :)
 
Geçmiş olsun

Sırf sorun yaşadınız diye direk kötülemek gerekmez,insanın yaptığı birşeyde herzaman hata olur bu gayet doğal,3ay önce A3 TDI DSGde şanzımanda 2 kere servise gitti yolda kalmıştı birkere çağırdık felan iyi niyet garantisinden hallettiler mekatronik değişmişti heralde tam hatırlamıyorum araba gitmiyodu yani göstergede arız vermişti,birkeredr baskı balata bitmişti titreme yapıyodu değiştirmişlerdi gayet sorunsuzdu 2015 modeldi oda.

Sorun yasadigimizda anlatmayacaksak , hangi durumda anlatacaz ? Bende dsg sorunu yasamistim, bu sanziman bana guven vermiyor ve araba almayi dusunen her arkadasima bunu anlatirim, insanlari bilgilendirmenin, tecrubeyi paylasmanin nesi kotu ?
 
3 kere dsg kullandık uzun zaman,ilk defa a3de oldu,
Sorun yasadigimizda anlatmayacaksak , hangi durumda anlatacaz ? Bende dsg sorunu yasamistim, bu sanziman bana guven vermiyor ve araba almayi dusunen her arkadasima bunu anlatirim, insanlari bilgilendirmenin, tecrubeyi paylasmanin nesi kotu ?

Sonraki arabam benimde dsg olmayacak ama söylerkende fazla gömmemek lazım eskisi gibi öyle sorunlu değiller her dsg patlayacak gibi algı var.
 
3 kere dsg kullandık uzun zaman,ilk defa a3de oldu,


Sonraki arabam benimde dsg olmayacak ama söylerkende fazla gömmemek lazım eskisi gibi öyle sorunlu değiller her dsg patlayacak gibi algı var.
diger taraftan da dsg sorunsuz artik sorun kalmadi diye bir algi olusturulmaya calisiliyor, bende bu algi operasyonunun kurbani olup, artik sorun giderilmis diyerek dsgli arac almistim.
 
Arabayı alırken dsg nın olası cıkarabilcegi problemleri göze alarak almıstım.lakın ben problem yasadım diye dsg den yada vw den sogumadım. Benim sinirlendiğim nokta bu şikayet için 1.5 yıl önce zaten servise basvurmusun ve bana şuan için birsey yapamayacaklarını sorunu genel merkeze ilettiklerini sadece benim aracımda değil birkaç aracta da aynı şikayetlerinin oldugunu benimde şikayetimi sisteme kayıt olusturduklarını soylemeleri ve geri dönüş yapacagız diyip yapmamaları dun serviste bu şikayetim vardı herhangi bir gelişme var mı diye sorduklarımda vites mekanızması değişmesi gerektiğini soylediler. Her ne hikmetse benim şikayet kaydımın olmadıgını soylemeleri . Dsg kötü diyemem şuan içinde herhangi bir tıtreme vurma ses yada vites atmama gibi bir durmum yok . Servisteki elemana gecen sene için sırf dsg den ötürü garanti uzatma yapabilirmiyim diye danısdıgımda gerek yok abı zaten dsg nın 7 yıl garantisi var demişti. Bende gönul rahatlıgı ile biniyordum. Dun sordum yok oyle birsey arabanın garantisi 2 yıl sadece düzenli servis bakımlarında iyi niyet garantisi devam ettiğini soyledi. Yani farklı sehirler ama hepsi de aynı şirkete ait servisler. Golf güzel bir arac cevremdeki çogu arkadasada önermiştim. Şuanda biri bana sorsa sıfır alacaksan verebiliyorsan 15-20 daha koy 1 serisi al derim . Golf highline cam tavanlı r line paketli araca 190 bın liste fiyatı vardı showroomunda .dsg de kavrama illaki bitecek ama 50 bınde ama 100 bınde mekatronık arızası verirse arabayı imkanı yok 1 metre dahı oynamazsınız vitesi ne d ye ne r ye nede n ye alabılıyorsunuz mutlaka servisten elemanın gelip sanzımanı boşa alması ver cekici ile servise götürülmesi gerekıyormus. ( ben yasamadım ) dsg arac alacak olanlar sıfır alıyorsa garanti uzatımı mutlaka sart bitmesine yakın elden cıkarmakta fayda var ikinci elde de mutlaka yetkili servis bakımlısını almasında önerim olur ve yol yardımı da ekletsin kaskosuna .
 
@dr.ilker Arabayı çok sert kullanıyor muydunuz? Yani 30bin çok az ya. Bu kilometrede cidden olmaması gereken bir şey. Başka yerlerde okuyorum da kimisi hiç sıkıntı yaşamadım diyor, kimisi sizin gibi çok erken sorun yaşadığını söylüyor. Bunun üretildiği fabrikayla alakası felan var mı acaba? Şans işi mi bu iş arkadaş?o_O
 
1 kez mekatronik 1 kez baskı balata bitiyor ama "gayet sorunsuz" nasıl oluyor onu çözemedim.

Sorunsuzluk sıralamasında ilk beşte kendine yer bulan Mitsubishinin, kullandığım aracın en büyük sıkıntısı erken baskı balata bitirmesi. Erken: ortalama kullanımda 140bin KM! sakin kullanımda 200bin KM ve buna sorun gözüyle bakılıyor :)
arabamda 7 defa kavrama 4 defa mekatronik 3 defa volan 2 defa komple şanzıman 1 defa vites mekanizması değişimi yapıldı şuan gayet sorunsuz :D ahahahahahha bu adamların gözüne 300-400 bin kmde sadece yağı değişen Japon otomatik şanzımanlarını sokmak lazım ki ' sorunsuz ' lafını yerli yersiz kullanmasınlar :D
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...